Går det att undkomma sjukbidrag?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Går det att undkomma sjukbidrag?

Inläggav Panika » 2007-10-20 11:50:50

Alltså, jag börjar få riktigt kalla fötter...
Min utredning börjar om tre veckor, och det är ju bra.
När jag var på möte med läkaren och FK, och det på allvar pratades om Sjukbidrag, sade FK att om jag förlorade ekonomiskt på det, så kunde vi dra på det fram till sommaren. Efter mötet byttes handläggare på FK pga personalnedskärningar, och den nya ringde mig och informerade mig om att fr o m den 20 Nov. kommer jag att ha tre tusen mindre i månaden och det var bara att ta...
I detta kan jag känna att jag inte riktigt vill detta.
Jag känner det som att läkaren handikappar mig mer än nödvändigt...
Utredningen blir ju klar om inte allt för länge, och där blir det väl utrett vad jag klarar och inte?
Nånstans känns det som att OM jag anses icke arbetsför i två år framöver, av experterna - varför gå händelserna i förväg?
Det krånglar bara till det för mig...Och gå tillbaka till existensminimum bara för sakens skull är inte roligt...
Jag är sjukskriven till den siste Feb. då utredningen rimligtvis bör vara klar. Eller?
Så:
Går det att vägra sjukbidrag?
Och i såfall: Hur gör man?
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
Panika
 
Inlägg: 986
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Helsingborg

Re: Går det att undkomma sjukbidrag?

Inläggav Savanten Svante » 2007-10-20 12:49:06

Panika skrev:Går det att vägra sjukbidrag?
Och i såfall: Hur gör man?


Man skaffar en annan inkomst.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Panika » 2007-10-20 13:12:08

Tack snälla - eller?...
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
Panika
 
Inlägg: 986
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Helsingborg

Inläggav Titti » 2007-10-20 13:30:16

Nu vet jag inte alls hur din situation ser ut vad gäller anställning, sjukpenning etc. Har du haft någon anställning så att du omfattas av någon form av tjänstepension?

Jag upptäckte själv att ersättningen därifrån täcker upp så att för min del är det kvitt samma om jag är sjukskriven eller har pension. Men det var inget Försäkringskassan upplyste mig om utan det fick jag ta reda på själv.

Man kan ha rätt till bostadsbidrag/-tillägg också beroende på hur situationen ser ut och det kan göra skillnaden ännu mindre. Men det är helt beroende på hur det ser ut och kanske har du tretusen mindre att leva på, kanske inte.

Sen tycker jag visst att du borde kunna argumentera för att de skall vänta tills utredningen är klar när den nu är på gång och du har rätt att yttra dig över deras förslag - jag tycker du skall försöka med det. Ta hjälp av någon om du inte kan eller orkar själv. Jag har ju en klar diagnos och är därmed inskriven vid habiliteringen, där finns kuratorer som gärna hjälper till. Kanske det finns motsvarande vid den enhet som utreder dig?
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Panika » 2007-10-20 13:43:33

Dom har kollat lite sånt - AFa etc. - men inget...
Men javisst :D - Klart att de kan hjälpa mig hos diagnosteamet!
Vilken lysande idé!
Ja, jag känner att om jag ändå är sjukskriven till sista Februari - då utredningen är klar - så borde väl FK och läkaren kunna lugna sig tills dess...
Det verkar helt plötsligt vara så bråttom med att ta bort mig i två år...
Men tack snälla - Jag ringer diagnosteamet på Måndag!
Om jag kommer ihåg... :wink:
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
Panika
 
Inlägg: 986
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Helsingborg

Inläggav manne » 2007-10-20 15:02:44

det ågr inte att undvika sjukbidrag eftresom tex mina föräldrar ansökte om LSS och sjukbidrag redan när jag var 16 år..!!!
så det är vad socialen och föräldrarna gör bakom ens rygg och fattar beslut över ens huvud som kanske är fel..???????
Senast redigerad av manne 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18560
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Savanten Svante » 2007-10-20 15:29:17

Är man inte fyllda 18 så är man inte myndig, och folk kommer att fatta beslut över ens huvud... så är det.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav manne » 2007-10-20 15:37:07

Savanten Svante skrev:Är man inte fyllda 18 så är man inte myndig, och folk kommer att fatta beslut över ens huvud... så är det.


så sant men jag upplever i bland att även fast vi är 18 år fyllda så
går socialen och föräldrar och andra i alla fall bakom våra ryggar..

fick stjälv uppleva 1 år på ett behandlinsghem och det var inte kul..
Senast redigerad av manne 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18560
Anslöt: 2007-08-23

inkomst bedömningar av Fk

Inläggav dumle » 2007-10-20 16:56:50

Läs stycket i länken nedan: inkomstrelaterad ersättning
Av någon anledning gick det inte att kopiera stycket. Kan undra varför?
Sjukersättning baseras på tidigare års inkomster, beroende på hur gammal du är, går man tillbaka i tiden och har den som grund till ett rambelopp. Sjukersättningen kan till och med vara högre än sjukpenningen, om man t.ex. jobbat mycket övertid.
Det finns ochså något som heter garanti belopp ochså.

http://www.regeringen.se/content/1/c4/0 ... 55f979.pdf
Senast redigerad av dumle 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
dumle
 
Inlägg: 290
Anslöt: 2006-04-04
Ort: halland

Re: inkomst bedömningar av Fk

Inläggav Panika » 2007-10-20 20:42:22

dumle skrev:Läs stycket i länken nedan: inkomstrelaterad ersättning
Av någon anledning gick det inte att kopiera stycket. Kan undra varför?
Sjukersättning baseras på tidigare års inkomster, beroende på hur gammal du är, går man tillbaka i tiden och har den som grund till ett rambelopp. Sjukersättningen kan till och med vara högre än sjukpenningen, om man t.ex. jobbat mycket övertid.
Det finns ochså något som heter garanti belopp ochså.

http://www.regeringen.se/content/1/c4/0 ... 55f979.pdf


Det var detta som var kruxet för min bedömning - hade lönebidrag, men inte inom kommunen utan i en stiftelse, så mitt sjukbidrag blir brutto vad jag har netto i sjukpenning...och med hyresbidrag och barntillägg, så slutar det på nästan - 3000 i förhållande till sjukpeng...och det är MASSOR med pengar för mig...
Efter min utredning - då jag får full diagnos och min arbetsförmåga verkligen är undersökt, då kan jag förstå att man kan börja prata om sjukbidrag...men innan (två veckor innan utredningen börjar) känns lite väl drastiskt och påhejat...
Tänk om utredningen visar att jag är fullt arbetsför? Det kommer med all säkerhet inte att hända, men jag förstår inte varför de ska stressa med sånt här när jag är sjukskriven till den siste Feb. och inte varit sjukskriven mer än i några månader...
Jag ska läsa igenom länken - är finns helt säkert något att lära!
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
Panika
 
Inlägg: 986
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Helsingborg

Inläggav Lilla Gumman » 2007-10-20 22:12:36

Hej!

manne skrev:
Savanten Svante skrev:Är man inte fyllda 18 så är man inte myndig, och folk kommer att fatta beslut över ens huvud... så är det.


så sant men jag upplever i bland att även fast vi är 18 år fyllda så
går socialen och föräldrar och andra i alla fall bakom våra ryggar..

fick stjälv uppleva 1 år på ett behandlinsghem och det var inte kul..


Ja, men har man fyllt 18 år ska man ha rätt att säga ifrån själv. Såvida man inte gjort något brott eller kan skada sig själv och andra, vill säga.

Man får alltid söka vilket jobb man vill. Man får jobba istället för att ha sjukbidrag. Det är bara att skaffa jobbet, säga till Försäkringskassan att nu börjar man jobba och så gör man det. Försäkringskassan är glad att slippa betala ut sjukbidrag. Men om man av någon anledning inte kan skaffa sitt jobb själv, då får man stå där med mössan i handen och göra som systemet säger åt en. Ingen kommer och sticker en jobbansökan framför ögonen på en.

Det är rätt vanligt att föräldrar till barn med utvecklingsstörning eller någon form av autism som går i särskola eller specialklass väljer att förtidspensionera sitt barn redan under gymnasietiden för att då får barnet inkomsten tryggad och slipper ut på en arbetsmarknad som föräldern tror sig veta att barnet inte klarar. Sedan får barnet leva på förtidspension livet ut. Efter skolan väntar daglig verksamhet på ett dagcenter. Om barnet uttrycker en önskan om att jobba och tjäna pengar på riktigt, får barnet en praktik på ett företag och får habersättning (om den inte är indragen, vissa kommuner anser sig inte ha råd att betala habersättning). Sedan kan man kalla praktikplatsen för jobb och habersättningen för "att tjäna lite extra pengar på att jobba". Den utvecklingsstörde finner sig oftast i det och tycker det är lika bra som ett jobb. Den som inte är utvecklingsstörd och inte vill beblanda sig med de som är utvecklingsstörda får hitta på något att göra eller gå hemma.

Det här är förstås bara mina tankar och erfarenheter. Jag vill inte alls slå ner på manne, men ingen kommer att göra som han vill utan han får själv se till att livet blir som han vill. Tyvärr är det så.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

praxis

Inläggav dumle » 2007-10-20 22:19:01

Jag hade för mig att det finns en praxis att "sjukpenningen" kan vara den inkomst man förvärvar i ca 1 år. Innan ett beslut till sjukersättning är aktuell. Innan alla möjliga vägar till att du kommer till baka till arbetslivet är fullständigt utrett.
Hur stor/liten arbets förmåga har du?
Har du fått chansen till arbets träning?
Har du varit på ett avstämningsmöte med FK,arbetsgivaren och sjukskrivande läkaren, någon gång?
Den byråkratiska kvarnen brukar mala sakta, och kan man själv påverka processen är det till din fördel.
Du kan överklaga beslutet( när du blivit delgiven) ang din sjukersättning och på så vis skjuta på start datumet för den nya ersättningen. Om du kan hävda att ersättningen är felaktig.
Det är märkligt att man i så tidigt skede börjar prata om sjukersättning.
Innan utredning är genomförd och på så tidigt stadium.
Får du hjälp av ditt "fack" angående AFA-ersättningen. Prata med ditt fack angående AFA isåfall. (fylla i blanketter).
Men jag tycker att det gått på tok för fort i ditt fall av döma av din beskrivning.
Senast redigerad av dumle 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
dumle
 
Inlägg: 290
Anslöt: 2006-04-04
Ort: halland

Re: praxis

Inläggav Panika » 2007-10-21 7:53:48

dumle skrev:Jag hade för mig att det finns en praxis att "sjukpenningen" kan vara den inkomst man förvärvar i ca 1 år. Innan ett beslut till sjukersättning är aktuell. Innan alla möjliga vägar till att du kommer till baka till arbetslivet är fullständigt utrett.


Visst är det så?
Det är den här nya läkaren jag skrivit om innan...Hon vill nog väl - men det blir så fel...För mig.
Inte med i facket sedan de inte hjälpte mig med förra arbetsgivaren...
När jag i Mars äntligen fick göra grundtesten och blev direkt antagen till stora utredningen var jag arbetslös. April -Maj var jag halvtidssjukskriven (förra läkaren hjälpte mig och skrev ett intyg till AF, där han skrev att man skulle se mina styrkor. Underbart!)
Sen kom nya läkaren. Om henne har jag skrivit en tråd, och Eddie var med mig där en gång.
Hon sjukskrev mig i Juli tror jag det var, på heltid. För att jag inte skulle behöva känna press, som hon sa...Ok, sade jag, det gör ingenting, då jag har en halv dags Alfakassa kvar och kastas således rakt ut i af:s sökajobbaktiviteter när jag blir friskskriven.
Hade möte med läkare och FK, där vi pratade om möjligheten med sjukbidrag. Läkaren förklarade för FK att när man som vuxen kvinna kämpat så som jag har gjort för att få hjälp och diagnos, tar det typ fem år att komma igen efter att man fått diagnos. Som jag uppfattade det, skulle FK undersöka om det kunde hjälpa mig om jag hade sjukbidrag ett år - men det skulle inte bli aktuellt om jag skulle förlora massor ekonomiskt på det...
Tilläggas skall att min läkare är övertygad om att jag har AS, och menar att det är en stor omställning att få en sådan diagnos...Eftersom, jag inte uppfattade mötet på FK som något beslutande möte, tyckte jag det var ok. att fk kollade möjligheter. Fick också veta att det skulle ta nästan ett halvår att få det beslutat.
Den nya handläggaren på Fk är av annan art...Hoin hänvisar till lagar och shit vet vad - och säger att även om jag inte fyller i alla dessa blanketter hon sänt mig, så är jag på sjukbidrag fr o m 20/11 - punkt.
Jag har förklarat för henne att jag aldrig medverkat till detta, och hon säger att det behöver jag inte - läkarens intyg gäller. Och här blir det svart/vitt - och ingen på FK lyssnar...
Jag har alltså varit sjukskriven i ett halvår och ska göra utredningen i November.
Jag har väldigt svårt att förstå denna stress att putta ut mig från samhället (Så känns det för mig just nu), istället för att låta mig få göra utredningen och där med dem komma fram till vad jag har för förutsättningar etc... :roll:
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
Panika
 
Inlägg: 986
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Helsingborg

Re: praxis

Inläggav Titti » 2007-10-21 9:15:08

Panika skrev:Inte med i facket sedan de inte hjälpte mig med förra arbetsgivaren...


Vad gäller AFA-försäkringar spelar det ingen roll om du är med i facket eller inte. Det viktiga är om din arbetsgivare har tecknat dessa eller ej. Har de kollektivavtal är de tvungna att göra det men även utan kollektivavtal kan de teckna försäkringarna.

Du kan kontakta AFA själv - de har en webbplats för kontakter - men jag fattade det på dig som att du redan kontaktat dem och fått ett negativt besked.

Glöm inte kontakta utredningsenheten i morgon! :)
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav A » 2007-10-26 1:14:39

Hej Panika

Hittade detta på FK:s hemsida

Utbyte av sjukpenning till sjuk- eller aktivitetsersättning på grund av nedsatt arbetsförmåga
Försäkringskassan kan byta ut din sjukpenning mot sjuk- eller aktivi- tetsersättning. Det blir aktuellt när Försäkringskassan gör bedömningen att din arbetsförmåga är nedsatt med minst en fjärdedel på grund av sjukdom. Arbetsförmågan ska också bedömas vara nedsatt för minst ett år framåt i tiden. Alla möjligheter till rehabilitering ska vara prövade. Finns det fortfarande möjlighet till rehabilitering kan du ha fortsatt rätt till sjukpenning.

Rätt bra argument, eller?
Senast redigerad av A 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
A
 
Inlägg: 647
Anslöt: 2005-10-22

Inläggav A » 2007-10-26 1:22:41

Har läst igenom Lagen om allmän försäkring också, men inte lyckats hitta något som säger nåt om hur snabbt FK kan ändra sjukpenning till sjukersättning.

Fråga din handläggare vilken lagtext eller andra regler som hon stöder sig på! Be henne mejla svar till dig så att du har det skriftligt.

Och skicka henne utdraget ur deras egen hemsida, med gulmarkering! Kanske med en liten fråga om vilken rehabilitering som är gjord.....

Obs, termen sjukbidrag finns inte längre!
Ang AFA; om din tidgare arbetsgivare inte hade sån försäkring, så kan det hända att de har nån annan försäkring.

Fast jag är nästan hundra på att de är tvungna att ha AFA, det var jag tvungen att teckna en gång i världen.
Har du pratat med AFA?

Ingår du i AFA så har du rätt till ersättning därifrån även när du har sjukpeng.
Senast redigerad av A 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
A
 
Inlägg: 647
Anslöt: 2005-10-22

Inläggav Titti » 2007-10-26 9:30:33

Panika skrev:- Jag ringer diagnosteamet på Måndag!
Om jag kommer ihåg... :wink:


Nå - kom du ihåg och hur gick det?
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Går det att undkomma sjukbidrag?

Inläggav VaiSing » 2007-10-26 10:28:56

Panika skrev: Går det att vägra sjukbidrag?
Och i såfall: Hur gör man?


Sjukbidrag är ju något som du ansöker om, du kommer få en blankett hem där du ska svara på några frågor och skriva under. Det tillsammans med läkarens, FK läkarens och ev nån mer utsaga kommer ligga till grund för om du får det beviljat eller ej.

- Du kan ha sjukbidrag på 25, 50, 75 eller 100%, beroende på hur din situation ser ut. Själv har jag 50%.

- Du kan ansöka om att få prova jobba under tiden med sjukbidrag utan att bli av med bidraget dvs. du kan gå tillbaka till bidrag utan ny prövning om det inte funkade att jobba.

Det är ju inte så att du är "låst" i två år om du får sjukbidrag, se det som ett verktyg istället för ett hinder?

Jag vet också att FK och AF kan vara omöjliga och krångliga, hoppas det löser dig så smidigt som möjligt ändå...
Senast redigerad av VaiSing 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
VaiSing
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2006-09-17

Inläggav Panika » 2007-10-26 13:40:27

Uppdatering:
Jag har fått en lunta papper som jag ska fylla i, den sk. ansökan...
Pratade med diagnosteamet, som tyckte att det är märkligt att läkaren (ständigt denna läkare :evil: ) skyndar på något sådant här precis när jag ska påbörja utredningen. De kommer att skicka någon slags skrivelse där det står vad utredningen innefattar, samt hur lång tid den tar. Det ska jag sedan lämna med till FK.
De var också väldigt oroade över att läkaren skrivit något till FK som jag inte fått se.
Jag kommer i "ansökan" att ifrågasätta förfarandet och be de som läser att vänta med detta tills efter utredningen, då jag har diagnos etc.
Klart är att jag måste byta läkare...
Enda gången det inte varit helt konstigt hos henne, var när Eddie var med...
Tack för omtanken och jag berättar mer när det händer något.
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
Panika
 
Inlägg: 986
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Helsingborg

Inläggav VaiSing » 2007-10-26 15:27:11

Panika skrev:Uppdatering:
Jag har fått en lunta papper som jag ska fylla i, den sk. ansökan...
Pratade med diagnosteamet, som tyckte att det är märkligt att läkaren (ständigt denna läkare :evil: ) skyndar på något sådant här precis när jag ska påbörja utredningen. De kommer att skicka någon slags skrivelse där det står vad utredningen innefattar, samt hur lång tid den tar. Det ska jag sedan lämna med till FK.
De var också väldigt oroade över att läkaren skrivit något till FK som jag inte fått se.
Jag kommer i "ansökan" att ifrågasätta förfarandet och be de som läser att vänta med detta tills efter utredningen, då jag har diagnos etc.
Klart är att jag måste byta läkare...
Enda gången det inte varit helt konstigt hos henne, var när Eddie var med...
Tack för omtanken och jag berättar mer när det händer något.


Jag fick ett brev med kopior av alla papper som låg till grund för bedömningen som jag fick läsa igenom och godkänna, det brevet kom efter min ansökan kommit in och FK:s läkare gjort sitt utlåtande.
Senast redigerad av VaiSing 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
VaiSing
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2006-09-17

Inläggav Panika » 2007-10-26 18:55:41

Aha!
Ja, stackars de som väntar i kö på FK när jag går ner där och ber om hjälp med att fylla i dessa ansökningar...
Det verkar så framstressat det hela...Jag blir i allafall otroligt stressad av det...
Borde det inte vara självklart att man får en kopia på ett läkarutlåtande - utan att begära ut det?
Hon är väldigt omhändertagande den här läkaren, på sitt eget lite väldigt konstiga sätt...
Ska jag godkänna det hela EFTER att ha ansökt om det?
Fast att jag inte är på något sätt intresserad av detta innan jag fått någon som helst diagnos?
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
Panika
 
Inlägg: 986
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Helsingborg

Inläggav Titti » 2007-10-26 22:07:09

Det är aktuellt för mig med att omvandla sjukpenningen till en mer permanent lösning i form av sjukersättning. Jag sökte själv i våras men drog tillbaka ansökan då de efter tre månader inte hunnit åstadkomma mer än byta handläggare flera gånger. När jag fick brevet om att jag skulle få min fjärde handläggare fick jag nog och återtog ansökan och blev sjukskriven igen (jag hade en period då jag arbetade en del och plockade ut det sista jag hade kvar av föräldrapenning för min yngsta).

Jag har fått alla läkarintyg i kopia av min läkare liksom de svar han skickat dem när de skrivit till honom. Däremot har jag aldrig fått kopia självmant från Försäkringskassan på det de har skrivit till tex min läkare...

Det har varit aktuellt en gång förut (2005) på deras initiativ då jag varit sjukskriven mycket länge, då gick det så långt att hela promemorian var klar och skulle upp till beslut, då fick jag kopia på hela utredningen med deras beskrivning av nuläge och historia, läkarens intyg och svar till dem, Försäkringskassans läkares utlåtande och förslag till beslut.

Men, som sagt, den gången blev det inget av det hela. Men nu blir det nog det och jag ser fram emot det. Nu har FK tagit upp det själva och det är helt på deras initiativ, jag blev ombedd att söka men vägrade och sa att "jag har sökt en gång men då kom ni inte till skott, nu får ni driva detta istället för jag orkar inte men jag tänker inte motsätta mig det"

Jag fick min diagnos på våren 2006 och i och med det så känns det mer avgjort att det är där det hela landar för min del. Jag har gett arbetsmarknaden vad jag har att ge för överskådlig tid, med undantag för lite sporadiskt arbete på mina egna villkor.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav manne » 2007-10-26 23:10:10

du kan faktiskt ha sjukbidrag och arbeta på ditt dag-center eller vad det
nu kan vara för något..???
Senast redigerad av manne 2011-05-04 10:49:30, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18560
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav A » 2007-10-27 1:09:05

Panika

Det läkaren skrivit är ju bara att begära ut, det har du rätt till. Vägrar hon, vilket hon inte har laglig rätt att göra, så gå på verksamhetschefen.
A
 
Inlägg: 647
Anslöt: 2005-10-22

Återgå till Aspergare och vården



Logga in