Squill = pedofilskydd?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Squill = pedofilskydd?

Inläggav ufo » 2007-10-22 11:47:31

På Squill kan du Squilla aliaset på den person du chattar med och på så vis få reda på om det är några andra barn och ungdomar som har tyckt att den här personen har betett sig konstigt. Du kan få tre olika svar på din förfrågan

squill är ett nätverk som BRIS bygger upp. för att skydda barn och ungdomar.
Nu är väl detta forum mest för vuxna med AS. Men det skulle kunna vara en bra grej att nöta in företeelsen även hos oss, så vi kan sprida kunskapen vidare. Vi har ju trots allt en föräldra.avd.

Squill är bra för dig som forumägare. Om en person rapporterar in något till Squill kommer vi att skicka vidare den här informationen till er.

Squill ger också dina besökare ett skydd mot olämpliga personer utan att det kostar dig något!

Vi hoppas att du som sajtägare vill direktlänka från ett alias till oss. Det betyder att dina besökare kan klicka på ett alias och direkt få ett svar från Squill utan att användaren behöver lämna din sida. Det underlättar för användarna och du behåller besökaren. Skicka ett e-post till info@squill.se så berättar vi mer!


Jag begär inte att ni skall ingå ett samarbete med squill.
Jag önskar att admin och de olika moderatorerna för en disskution om ämnet.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:49:45, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav ufo » 2007-10-22 12:18:20

Ojdå jag glömde adressen http://www.squill.se
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:49:45, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav rdos » 2007-10-22 15:35:52

Jag måste säga att jag inte vet om jag gillar deras tilltag något vidare. Vadå om någon beter sig ovanligt? Det gör väl alla aspergerare på ett eller annat sätt? Frågan är hur man agerar för att skilja ut sociala psykopater som vill utnyttja barn ifrån aspergianer som blir missförstådda på nätet? Den frågan tycker jag inte alls finns redovisad på deras sajt. Innan man förklarat sin metodik kring svartlistning tycker jag inte man bör stödja en sådan sajt ifrån NPF-håll.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 10:49:45, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Liebert » 2007-10-22 17:59:24

Hm, tveksamt om den här tjänsten kommer åt de farliga personerna som figurerar på nätet. Vilken pedofil/brottsling skulle använda samma nick på fler än ett forum? Och som rdos antyder, vilka garantier mot smutskastning från mobben ges egentligen? Grundtanken är dock bra.
Senast redigerad av Liebert 2011-05-04 10:49:45, redigerad totalt 1 gång.
Liebert
Grundare
 
Inlägg: 1900
Anslöt: 2005-10-10

Inläggav DooM » 2007-10-22 23:11:48

I den mån det finns predatorer på internet som utnyttjar/försöker utnyttja ett stort antal människor så byter dessa individer sannolikt alias rätt ofta; helt enkelt för att slippa bli igenkända av ett tidigare offer. Som vapen mot pedofiler och andra undrar man om det inte är rätt verkningslöst.
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 10:49:45, redigerad totalt 1 gång.
DooM
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2007-01-01
Ort: Stockholm

Inläggav Milyc » 2007-10-23 9:42:32

rdos skrev:Jag måste säga att jag inte vet om jag gillar deras tilltag något vidare. Vadå om någon beter sig ovanligt? Det gör väl alla aspergerare på ett eller annat sätt? Frågan är hur man agerar för att skilja ut sociala psykopater som vill utnyttja barn ifrån aspergianer som blir missförstådda på nätet? Den frågan tycker jag inte alls finns redovisad på deras sajt. Innan man förklarat sin metodik kring svartlistning tycker jag inte man bör stödja en sådan sajt ifrån NPF-håll.


Instämmer, på ett aspergerforum måste man få vara udda utan att bli svartlistad som farlig.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in