Plugga med koncentrationsproblem

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Spagazz » 2010-03-13 9:01:32

När jag gick en introduktionskurs på Södertörn hade jag stödstudent och frikopiering som hjälp.

När det gäller koncentration gjorde jag till slut så att jag varje gång jag skulle plugga åkte in till högskolan och gjorde det i biblioteket.
Fördelen för mig med det blev att jag inte hade något som kunde störa min koncentration och även att när man väll sitter där så är det lättare att fortsätta eftersom man annars måste åka tillbaka.
Senast redigerad av Spagazz 2011-05-05 0:47:36, redigerad totalt 1 gång.
Spagazz
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2009-11-24
Ort: Tumba

Inläggav jorand » 2010-03-23 15:21:02

Vid Luleå tekniska universitet finns det en samordnare för studenter med olika funktionshinder, bland annat AS/ADHD. Det finns säkert liknande vid andra lärosäten. Drygt 200 studenter finns idag inskrivna vid LTU med olika funktionshinder varav AS/ADHD står för den största ökningen.

LTU söker aktivt efter mentorer (dvs andra studenter) som kan ge stöd och hjälpa till att strukturera studierna.

http://www.ltu.se/studentwebben/d25108
Senast redigerad av jorand 2011-05-05 0:47:36, redigerad totalt 1 gång.
jorand
 
Inlägg: 4668
Anslöt: 2008-05-09
Ort: Norrbotten

Inläggav Shadow » 2010-05-06 12:00:55

Känner igen mig där har skit svårt att koncentrera mig specielt när det är något jag inte vill göra i skolan haha xD Har dock inte klarat en del årkurser underkänd. Vet inte heller vad jag vill göra men det viktigaste är att lyssna till sitt hjärta. Tänka vad man vill göra och vad man är bra på. Ingen annan kan bestämma vad vi vill arbeta med förutom vi själva. Men att försöka hitta sig själv som jag håller på med just nu tror jag är en viktig del.
Shadow
 
Inlägg: 117
Anslöt: 2010-02-22

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in