happ, spiken i kistan för arbetet.. vad ska jag göra nu?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

happ, spiken i kistan för arbetet.. vad ska jag göra nu?

Inläggav thefilosofer » 2010-04-27 13:09:15

Hej. Jag är en grabb med asperger som inte gått ut gymnasiet. Jag började jobba som IT-support, i juni har jag jobbar som det i 2 år.

Efter ett år började finanskrisen kännas av och vi blev av med många IT-jobb. Jag blev av med jobbet, men lyckades tackvare arbetsbidrag få tillbaka det samma månad.

Sen dess har jag jobbat på kontoret och sett till så att allt fungerar, tankat nya programmvaror, operativsystem, kopplad ihop en server, satt upp backup, gjort den till skrivarserver (alltså att den delar usb-skrivare till nätverket), satt upp trådlöst nät till alla datorer, byggt 2 datorer, fixat datorer som har kraschat osv.

För några månader sedan har företaget helt bytt inriktning, jag har fått nya arbetsuppgifter som jag inte klarar av, företaget har smiskat upp arbetstakten, vi har längre arbetstider och en gång i veckan ska vi redovisa exakt vad vi har gjort varje dag, jag ska bara sådär lära mig programmera macron, arbeta med databaser, göra 3d-films-presentationer till företag (och dom ska vara klara på bara några dagar). Vi ska även få en arbetsledare som ser till vad vi gör och ger oss nya uppgifter hela tiden.

Jag pallar det inte längre, och nu när chefen sa att vi kan få några timmar övertid då och då slogs spiken i kistan, nu orkar jag inte längre. Jag säger upp mig idag, har redan säkerhetskopierat mina personliga grejer så jag kan ta hem dom.

Ja, jag har redan pratat med chefen men han är helt inne i de nya grejerna. IT-support kommer vi aldrig mer att arbeta med för han har slutat satsa på det, nu ska vi som han säger "arbeta som en verkstad" som tillsammans bygger excel-applicationer.