Om OA, Organiserade Aspergare

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Inger » 2010-03-06 3:08:10

:lol:
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 18:03:46, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Kristofer » 2010-03-06 18:07:33

AAA:

Nummer 1 är helt avgörande för diagnos eller ej. OBS skämt!
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 18:03:46, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav alfapetsmamma » 2010-03-06 18:20:30

AAA skrev:Nya diagnoskriterierna enligt OA:
1). Älska taco-buffe
2). Missförstådd personlighet
3). Ej autistisk på grund av självtransport till möten.


Angående trean, finns det nån som blivit autistisk genom transporter? Det hade jag missat.


;)
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 18:03:46, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav AAA » 2010-03-06 23:06:16

Ingen blev arg, det var gulligt av er. Jag ångrade mig nästan i morse men då var det ju för sent...

Jag tror jag blivit autistisk av tunnelbanan, jag avskyr den verkligen ;-)
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 18:03:46, redigerad totalt 1 gång.
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav Inaktiv forummedlem » 2010-03-07 2:39:55

Jag brukar beställa à la carte på tacosmiddagarna. Har jag fortfarande chans att kvala in för en Aspergerdiagnos, eller är det helt kört för min del?
Senast redigerad av Inaktiv forummedlem 2011-05-04 18:03:46, redigerad totalt 1 gång.
Inaktiv forummedlem
Inaktiv
 
Inlägg: 57
Anslöt: 2009-11-06
Ort: Stockholm

Inläggav Inger » 2010-03-07 2:41:55

Attans, jag brukar också göra det...
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 18:03:46, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Kvasir » 2010-03-07 12:50:46

Inaktiv forummedlem skrev:Jag brukar beställa à la carte på tacosmiddagarna. Har jag fortfarande chans att kvala in för en Aspergerdiagnos, eller är det helt kört för min del?


Förutsatt du kräver ett antal ändringar i den rätt du beställer så går det bra ändå.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 18:03:50, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Inger » 2010-03-08 5:10:25

Puh, då kvalar jag in i alla fall! :)
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 18:03:50, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav AAA » 2010-03-08 9:07:10

Kvasir skrev:
Inaktiv forummedlem skrev:Jag brukar beställa à la carte på tacosmiddagarna. Har jag fortfarande chans att kvala in för en Aspergerdiagnos, eller är det helt kört för min del?


Förutsatt du kräver ett antal ändringar i den rätt du beställer så går det bra ändå.


Det är det jag alltid misstänkt, det är min sambo som är knasig och inte jag. Hon ändrar alla rätter så det blir en annan rätt. Sen framstår jag som galen för jag får psykbryt på omständligheterna och blir vansinning när hon inte beställer inom en timme från ankomst. Det är förnekelse att se mig som avvikelsen och de andra som normen, dessutom gillar hon tacos! Det här ska tas upp...
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 18:03:50, redigerad totalt 1 gång.
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav Pemer » 2010-03-09 0:59:07

AAA skrev:Ingen blev arg, det var gulligt av er. Jag ångrade mig nästan i morse men då var det ju för sent...

Jag tror jag blivit autistisk av tunnelbanan, jag avskyr den verkligen ;-)


Haha! Har missat den här tråden under några forumfrånvarande dagar.

Om jag ska vara lite knastertorrt aspig mitt i humorn, kan dock påpekas att egentligen inte OA står bakom något med tacos - alla träffar där det ätits just tacobuffé är mest något slags forumträffar. Inget tacotillfälle har varit formellt arrangerat i OA:s regi, så att säga.

Men visst, tacokvällarna listas som aktiviteter på OA Sthlms hemsida, och många som kommer är medlemmar.

Själv har jag nog också blivit autistisk av lokaltrafiken. :lol:
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 18:03:50, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav serpentin » 2010-03-14 9:09:35

På tal om autistisk lokaltrafik... :wink:
Jag har färdtjänst.
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 18:03:50, redigerad totalt 1 gång.
serpentin
Inaktiv
 
Inlägg: 1065
Anslöt: 2009-04-12

Inläggav Pemer » 2010-03-28 19:14:17

OA har antagit en policy angående diskussioner på internetforum som i allra högsta grad berör vissa diskussioner som ibland kommer upp här på AspergerForum:

Funktionärer inom OA på riksnivå deltar tillsvidare inte i eller startar diskussioner på andra nätforum än OAs eget forum, angående OAs åsikter, regler, offentliga material eller verksamhet i stort. Intresserade av sådana diskussioner är välkomna att skicka frågor och synpunkter till info@aspergare.org eller framföra dem via någon annan av de kontaktvägar som uppges på OAs hemsida http://www.aspergare.org.

Det enda dessa funktionärer gör på andra nätforum än OAs eget forum, som rör OA, är att informera om träffar och andra aktiviteter i OAs regi om det bidrar till att nå ut med informationen till en målgrupp för aktiviteten i fråga.


Kommentarer till framtida debatt på Aspergerforum eller andra nätforum utöver OA-forumet ges endast efter styrelsebeslut.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 18:03:50, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Danne lämnar OA, och dess styrelse.

Inläggav Danne » 2010-04-03 3:48:57

Danne lämnar OA, och dess styrelse.

* Varning, mycket text. *

Det blev ett kort gästspel för mig i OA, och nu gör jag alltså saken officiellt med mitt utträde från styrelsen, rättsäkerhetsgruppen (RSG) och föreningen. Jag har bevakat utvecklingen ett tag för att på så sätt få mina misstankar bekräftade.

Orsaken är att jag inte jag inte har något förtroende för föreningens ledning, och jag tror att OA kan göra lika mycket skada som nytta, såsom föreningen styrs idag. Jag är glad att jag fått möjlighet att se styrelsearbetet från insidan, annars hade jag kanske inte sett detta så pass tydligt och tidigt som jag gjort nu.
Idén med OA tyckte jag lät bra, och mitt förtroende för Pemer har alltid varit högt. Och personerna i Rättsäkerhetsgruppen (RSG) visade också på kompetens och professionalism. Det är inte där problemet ligger. Problemet ligger i styrelsen, och det sätt saker och ting beslutas på idag.

Jag märkte av oroväckande tongångar hos vissa styrelsemedlemmar redan på årsmötet, där jag valdes in. Och sedan har jag fått mina farhågor bekräftade genom de styrelsemöten som följt därefter. Milyc verkar väldigt bitter för att blivit placerad i särskola i yngre dar, och OA verkar han mest ha grundat för att ”ge igen” på samhället. Det låter bra med fagra ord, men sen när saker och ting diskuteras, så lyser dessa tongångar igenom rätt kraftigt tycker jag.

Bland annat ogillar jag att det ses ner på utvecklingsstörda, och används nedlåtande uttryck för att benämna dessa. ”Muppar” anser jag inte tillhör en terminologi som en seriös förening ska använda sig av, inte när man försöker kräva respekt från andra angående sitt eget funktionshinder, diagnos eller vad man nu vill kalla det.
Och det är också en annan sak som stör mig. När jag försökte diskutera OA’s hållning angående synen på asperger, så blev det ett jäkla rabalder. Man pratar emot sig själv, när man å ena sidan ska kräva förbättringar av hjälpinsatser för aspergare som behöver det, samtidigt som man tydligt försöker markera att asperger inte är en sjukdom, eller något som ska behandlas. Jag tyckte att OA skulle hållas öppen för alla aspergare, både dom som ser det som en sjukdom/funktionshinder, såväl som dom som ser det som en personalitetstyp. Men det kunde inte diskuteras utan att Milyc och Lnovgo gick i taket.

Och där har vi också en annan stor nackdel med OA’s styrelse idag. Dom två är ett tydligt bevis på hur fel det kan bli när bägge personer i ett parförhållande sitter i samma styrelse. Det är rätt skrattretande att se de olika trådarna på styrelsemötena. Om Milyc skriver någonting, så kommer det i princip ALLTID ett snabbt inlägg därefter av hans tjej som skriver ”Jag håller med.”, eller ”Jag röstar för förslaget.”. En röst blir alltså två, och redan när man har presenterat sitt förslag, så har man alltså redan skapat en jakande opinion. Tänk er själva när förslag röstas igenom med 3-4 jakande röster, och resten frånvarande, hur förankrat är förslaget egentligen, när hälften av de positiva rösterna tillhör den som kom med förslaget, och beslutet klubbas utan att veta om någon av de tysta medlemmarna ens läst förslaget?

Detta ser man också på de beslut som fattas idag. Förslag på att öppna styrelsens interna kanal för övriga medlemmar, jösses, hur tänker man egentligen? Att man inom styrelsen valt att ha diskussioner och möten i forumform var enbart en nödlösning, tills en bättre lösning kom till stånd med t.ex. videosamtal. Ändå ser man på styrelsearbetet som om det vore ett vanligt forum, där alla ska få vara med och tycka om hur arbetet utförs. Hur många styrelser tror ni låter alla medlemmar få full insyn i deras interna diskussioner? Nä, har visar man tydligt på ett feltänk, och en omognad inför uppgiften. Intressant är att detta beslutades på samma sätt som jag beskrivit ovan. D.v.s. en snilleblixt från Milyc, med den obligatoriska jakande rösten från flickvännen, sen räckte det med nån person till för att Milyc ska offentliggöra syrelseavdelningen för alla medlemmar. I Milyc’s värld så innebär tystnad att ingen protesterar, och därmed också stödjer hans förslag.

Bara det faktum att Vice Ordföranden har samma modererings befogenheter som ordinarie ordföranden är ju alarmerande. Det betyder att vi ha två stycken som styr skutan, istället för en. Och när den ene av dessa styr ganska så efter sitt eget huvud, så känns det som ordföranden blir överkörd i sin roll i styrelsen. Och så vitt jag förstått har medlemmana valt Pemer som den som ska leda styrelsearbetet, inte Milyc. Av detta skäl så postar jag detta inlägg på flera platser, å alla medlemmar får se vad som försiggår i styrelsen, och orsaken till min avgång. Så inte något ”modereras” bort lite godtyckligt av personliga skäl.

Sen föreslås det också att OA ska ”visa upp sig” för media och omvärlden som någon slags cirkusattraktion i sommar. Istället för att låta sitt arbete uppmärksammas genom remisser, uttalanden och sakfrågor, så ska man visa upp sin fikastuge-förening för folk. Precis som om man VILL ha en klapp på huvudet: ”Oh vad DUKTIGA ni är, som kan bilda en förening trots era svårigheter.” Som grädde på moset föreslår Lvongo att hon kan uppträda med sin speciella dans, som något slags jippo. Vilket intryck vill man egentligen att OA ska ge på folk? Är det en seriös förening för aspergares rättigheter i samhället, eller är det någon slags syjunta?

Det som skrämmer mig mest är inte bara dessa två individer i styrelsen, utan också att flera av deras tokerier faktiskt får jakande röster även från andra ledamöter. Summa summarum blir i varje fall att jag får bli den udda fågeln, som inte passar in i den styrelsen. Så det är med oerhört stor lättnad som jag lämnar den här soppan, och önskar er medlemmar lycka till med vad jag tror kommer bli en pajasklubb för inbördes beundran.

Detta är naturligtvis bara mina personliga åsikter, och jag är helt övertygad om att alla inte lär hålla med.
Jag tänker inte tjafsa om det här, utan vill bara upplysa medlemmarna om varför jag tappat förtroendet för OA som organisation.

M.v.h. Danne


Admin

Efter att ha blivit uppmärksammad på att nuvarande sekreteraren i OA omnämnts med sitt forumnick i inlägget har jag ändrat det till det namn hon själv väljer att framträda under inom OA.

Det är inte tillåtet att lämna sådana uppgifter att personerna bakom ett forumnick kan identifieras med sin identitet utanför forumet om inte denne redan själv gjort det. Därför låter jag nicken Milyc och Pemer stå kvar.

Danne får en varning för detta. Meddelas även i PM.

Admin

Låter den gamla rutan stå kvar men ber er uppmärksamma att varningen är borttagen och att Milyc blivit varnad istället. Det står att läsa häroch här.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 18:03:50, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Danne » 2010-04-03 18:15:19

Kan ju säga att vissa stör sig rejält på mitt förra inlägg, inte oväntat iofs.
Kritiken är inte nådig, och det finns knappt ord för att beskriva hur dum och elak jag är nu. :D
Därför skriver jag ett inlägg till här.

Dom har själva bakbundit sig genom att införa en policy att inte skriva om OA på detta forum.
Den policyn har jag aldrig skrivit på, och som icke längre funktionär inom OA, så är inte jag berörd av sådan munkavle ändå.

Men jag kan ju förtydliga en sak iallafall.
Att jag skrev som jag skrev har inget med vredesmod eller sabotage att göra. Jag är helt oengagerad i OA's öde, och har heller ingen "fejd" med dom.
Jag tycker bara att alla medlemmar i OA har rätt att veta varföpr jag hoppat av min styrelsepost, och jag tror att det finns en del som missar OA's egna forum helt.

Därför skrev jag även på detta forum.
Och det är mina egna åsikter jag uttrycker, baserat på mina egna upplevelser.
Vad andra tycker får stå för dom.

Förhoppningsvis kanske detta gör att det blir skärpning inom OA, och att föreningen blir bättre av denna kritik.
Det vore ju inte fel precis, även om jag bryr mig väldigt lite om hur det går för OA i framtiden.
Jag hoppas ju bara att dom inte gör mer skada än nytta, genom tokiga uttalanden eller åsiktsyttringar, som inte är till gagn för aspergarna.

Det finns fortfarande några vettiga personer inom OA, och jag hoppas att dom tar tag i detta och ser till att dom hamnar på rätt kurs istället för att, som vissa, sura över att jag sprioder denna information.

/Danne

Sen vill jag även passa på och tacka för de PM jag fått.
De visar att jag gjorde rätt i att berätta öppet om orsakerna till min avgång.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 18:03:50, redigerad totalt 3 gånger.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Lakrits » 2010-04-03 18:29:15

Om inte OA har ett internt e-postsystem redan, så visar det här på behovet av ett sådant. Det här är ju information som vi som inte är anslutna till OA inte behöver. Snarare blir forumet en plattform för diverse interna skärmytslingar inom organisationen än ett debattmedium.

Så, OA, håll de här historierna inom familjen och meddela sedan medlemmarna om utgången.
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 18:03:50, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Inläggav Danne » 2010-04-03 18:50:47

Lakrits skrev:Om inte OA har ett internt e-postsystem redan, så visar det här på behovet av ett sådant. Det här är ju information som vi som inte är anslutna till OA inte behöver. Snarare blir forumet en plattform för diverse interna skärmytslingar inom organisationen än ett debattmedium.

Så, OA, håll de här historierna inom familjen och meddela sedan medlemmarna om utgången.

Visst är det så.
Men samtidigt är det faktiskt OA själva som skapat den här tråden, och valt att diskutera sin organisation på andra forum.
Och bara för att man nu inte gillar alla de inlägg/frågor/svar man får här, så kan man inte förvänta sig att alla andra plöstligt ska sluta diskutera OA bara för det.

Jag har faktiskt inte läst den här tråden, men jag tyckte att min lilla åsiktsyttring som numera icke-aktiv inom OA hörde hemma i den här tråden.
Rätt eller fel, så har jag iallafall förklarat mitt agerande för dom som nu känner sig berörda.
Den som inte berörs av denna information/åsikt kanske inte har någon större anledning att läsa den här tråden heller. Den handlar ju trots allt om just OA.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 18:03:50, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Lakrits » 2010-04-03 19:01:44

Danne skrev:Och bara för att man nu inte gillar alla de inlägg/frågor/svar man får här, så kan man inte förvänta sig att alla andra plöstligt ska sluta diskutera OA bara för det.

Det förväntar jag mig inte heller. Men att diskutera OA som en organisation bland andra och att använda Aspergerforum till vad som uppenbarligen är ett internt tjafs, det är två olika saker. Bara för att det går att göra inlägg här betyder inte att man behöver göra det eller att det är lämpligt att göra det.

Min kritik är inte riktad specifikt mot dig eller mot det faktum att man tar upp olika organisationers inställning till olika saker, utan tas upp mot bakgrunden att de trådar om OA som har startats här på Aspergerforum i stort sett utan undantag har resulterat i ett pajkastande som vore OA:s skyddshelgon Charlie Rivel. Och när du nu går ut offentligt med en ställningsförklaring efter en dispyt som hållits inom OA, så kan jag inte annat än tycka att den kunde du ha kommunicerat till OA:s medlemmar separat. Hela idén med OA:s eget forum är väl rimligtvis att man där skall kunna göra sådana här utlåtanden. Bara för att OA själva har skapat den här tråden behöver den inte bli som en anslagstavla i Jan Ersas och Per Persas egnahemsförening.

OA skulle kunna ha en löpande tråd i Träffar och en i Tipsforumet.
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 18:03:50, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Re: Danne lämnar OA, och dess styrelse.

Inläggav rdos » 2010-04-03 19:40:46

Danne skrev:Bland annat ogillar jag att det ses ner på utvecklingsstörda, och används nedlåtande uttryck för att benämna dessa. ”Muppar” anser jag inte tillhör en terminologi som en seriös förening ska använda sig av, inte när man försöker kräva respekt från andra angående sitt eget funktionshinder, diagnos eller vad man nu vill kalla det.


Intressant att du verkar hålla med om detta. Det är något jag länge klagat på, men utan någon större framgång.

Danne skrev:Sen föreslås det också att OA ska ”visa upp sig” för media och omvärlden som någon slags cirkusattraktion i sommar. Istället för att låta sitt arbete uppmärksammas genom remisser, uttalanden och sakfrågor, så ska man visa upp sin fikastuge-förening för folk.


Jisses. Det är väl en självklarhet att man måste medverka i remisser som rör gruppen.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 18:03:51, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Re: Danne lämnar OA, och dess styrelse.

Inläggav Danne » 2010-04-03 20:14:29

Lakrits skrev:
Danne skrev:Och bara för att man nu inte gillar alla de inlägg/frågor/svar man får här, så kan man inte förvänta sig att alla andra plöstligt ska sluta diskutera OA bara för det.

Det förväntar jag mig inte heller. Men att diskutera OA som en organisation bland andra och att använda Aspergerforum till vad som uppenbarligen är ett internt tjafs, det är två olika saker. Bara för att det går att göra inlägg här betyder inte att man behöver göra det eller att det är lämpligt att göra det.

Jo, men samtidigt har dom precis visat att dom vill förmedla mer av styrelsens arbete till medlemmarna.
Och då är ju mitt avhopp, och orsakerna till detta högaktuellt.
Sen så lämnar jag hela organisationen, inte bara styrelsen.
Så därför kommer jag inte att vara speciellt tillgänglig på det forumet heller.
Vill man fråga mig eller kommentera det jag sagt så göres det bäst här.

Deras interna diskussioner är jag inte längre en del av.
Min information var inte intern kritik, utan en öppen förklaring till alla som vill höra den.


rdos skrev:
Danne skrev:Sen föreslås det också att OA ska ”visa upp sig” för media och omvärlden som någon slags cirkusattraktion i sommar. Istället för att låta sitt arbete uppmärksammas genom remisser, uttalanden och sakfrågor, så ska man visa upp sin fikastuge-förening för folk.


Jisses. Det är väl en självklarhet att man måste medverka i remisser som rör gruppen.

Vet inte om vi missuppfattar varandra.
Jag tyckte OA skulle synas genom just remisser och sakfrågor, och inte genom jippon och "titta här är vi"-träffar.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 18:03:51, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Charley? » 2010-04-03 20:28:19

Jag uppskattar inlägget. Är medlem i OA men hade ingen aning om att de hade ett eget forum. Vart hittar jag det?
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 18:03:51, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Inläggav Den förfärlige snömannen » 2010-04-03 20:35:51

Charley? skrev:Jag uppskattar inlägget. Är medlem i OA men hade ingen aning om att de hade ett eget forum. Vart hittar jag det?


http://oa.egensajt.se/board/
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 18:03:51, redigerad totalt 1 gång.
Den förfärlige snömannen
Inaktiv
 
Inlägg: 1871
Anslöt: 2009-05-30
Ort: Göteborg

Re: Danne lämnar OA, och dess styrelse.

Inläggav rdos » 2010-04-03 20:43:56

Danne skrev:Vet inte om vi missuppfattar varandra.
Jag tyckte OA skulle synas genom just remisser och sakfrågor, och inte genom jippon och "titta här är vi"-träffar.


Nej, jag tror inte vi missuppfattat varandra. Detsamma har jag påstått flera gånger. En organisation för AS måste påverka genom att aktivt jobba för att bli remissinstans i frågor som rör gruppen. Att ordna träffar skulle på sin höjd vara trevligt, inget man borde syssla med exklusivt. Att ordna träffar funkar ganska bra via t.ex. AF.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 18:03:51, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Lakrits » 2010-04-03 21:11:39

Den förfärlige snömannen skrev:
Charley? skrev:Jag uppskattar inlägget. Är medlem i OA men hade ingen aning om att de hade ett eget forum. Vart hittar jag det?


http://oa.egensajt.se/board/

Det här stärker mig i min uppfattning att OA borde se över sina kommunikationskanaler till medlemmarna.
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 18:03:51, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Inläggav tahlia » 2010-04-03 21:17:03

"trollen"

Undrar om alla som har en åsikt som avviker från OA:s uppfattning om saker och ting ses som troll....
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 18:03:51, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in