Hjälp, jag är kär i en Aspietjej!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav nano » 2010-03-12 14:02:13

Ja verkligen.
18 då är man ju myndig iaf :)

Minns när jag var 15, skulle inte finnas med på planeten med en sådan relation med någon som var 24 då.
Men just jag var kär i en två år yngre i min klass :)

Sägs iofs att tjejer brukar bli kära i sina lärare emellanåt.
Senast redigerad av nano 2011-05-05 0:54:15, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

panik

Inläggav pappan » 2010-03-15 23:03:06

saknade henne mycket i helgen.. såg henne på måndag.. hon pratade om snygga killar i melodifestivalen och kan inte vara nära en kille som jag vet hon sagt e söt innan.. verkar ju som hon är kär i han eller nåt.. hon ger mig ingen uppmärksamhet alls längre... känner mig helt lost..

fick panikångest attacker av att bara se henne till slut.. för jag har så mycket känslor men uppfattar inga singaler tillbaka... ska jag behöva fråga henne igen? ska det vara såhär? min kbt snubbe sa jag kan upplevt att vara kär som en känsla som är väldigt lik panikångest.. samma sympton igentligen.. Jag går sönder
Senast redigerad av pappan 2011-05-05 0:54:15, redigerad totalt 1 gång.
pappan
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2008-12-26
Ort: Laholm

Re: panik

Inläggav evilmaster » 2010-03-15 23:29:56

pappan skrev:saknade henne mycket i helgen.. såg henne på måndag.. hon pratade om snygga killar i melodifestivalen och kan inte vara nära en kille som jag vet hon sagt e söt innan.. verkar ju som hon är kär i han eller nåt.. hon ger mig ingen uppmärksamhet alls längre... känner mig helt lost..

fick panikångest attacker av att bara se henne till slut.. för jag har så mycket känslor men uppfattar inga singaler tillbaka... ska jag behöva fråga henne igen? ska det vara såhär? min kbt snubbe sa jag kan upplevt att vara kär som en känsla som är väldigt lik panikångest.. samma sympton igentligen.. Jag går sönder


Känns lite som om att det är dags att släppa allt innan det är för sent. Eller det är kanske redan för sent för det?
Senast redigerad av evilmaster 2011-05-05 0:54:15, redigerad totalt 1 gång.
evilmaster
 
Inlägg: 151
Anslöt: 2009-06-03
Ort: Skåne

jaaa

Inläggav pappan » 2010-03-16 16:52:20

idag så tog jag en stesolid för att hålla mig lugn innan jag skulle träffa henne. tog henne ut på promenad. Höll om hennes hand. Hon berättade att hon sagt till några kompisar vi var ihop för dom hade märkt hon varit ovanligt glad och pirrig.

Kändes så härligt att höra hon sa vi är tillsammans och att jag gör henne glad och pirrig. hon förklarade också att hon varit uppe i många tankar och så på sistone .

Var jätte härligt gå med henne och hålla handen och prata sådär nyfiket med varandra som man gör när man blir ihop.

kramade henne och hon fnittrade nöjt när jag gjorde det.

jag är så glad jag äntligen fått svar på vart vi står , vi är tillsammans och pirriga och glada. YES YES YES!!!!!!!!!!!!
Senast redigerad av pappan 2011-05-05 0:54:15, redigerad totalt 1 gång.
pappan
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2008-12-26
Ort: Laholm

Inläggav sigge » 2010-03-16 18:50:09

Kul att det går framåt. Lycka till.
Senast redigerad av sigge 2011-05-05 0:54:15, redigerad totalt 1 gång.
sigge
 
Inlägg: 102
Anslöt: 2010-01-23

Re: jaaa

Inläggav evilmaster » 2010-03-16 18:54:20

Det låter ju kanon. :)
Senast redigerad av evilmaster 2011-05-05 0:54:15, redigerad totalt 1 gång.
evilmaster
 
Inlägg: 151
Anslöt: 2009-06-03
Ort: Skåne

Inläggav nano » 2010-03-18 14:23:08

Detta inlägg skulle egentligen ha postats tidigare men blev bortglömt på datorn.

-----------------------

Altså, när jag var 27 var jag kraftigt emot att den ene var 20 eller 18 och den andre tex 27.
Jag fick känslan av att då utnyttjade den ene den andre och denna känsla var något jag kopierat från andra.
Fortfarande är jag emot utnyttjande av andra, icke utnyttjande ser jag idag som viktigt.
Utnyttjar man någon gör man per definition fel.

Gillar ni varann så go for it tror jag är lämpligast, allt eftersom tiden går kommer detta o vara ett tämligen vanligt förhållande i åldersfördelning.

Minns en diskussion med en kollega (tjej 29 år) när hon tyckte jag skulle ha blivit ihop med en tjej som var 18 när hon började på mitt jobb o visade snabbt intresse för mig, jag var 30 men det var mer som en extra syster, minns att hon sade sig vilja ha mitt efternamn då förslog jag att vi fick bli extrasyskon :)

Den 29 åriga kollegan på det senare jobbet reagerade när jag sade att det ju var så stor åldersskillnad o tyckte mig se tecken på att hon kanske senare skulle kunna se det som att jag utnyttjat henne när hon vuxit o blivit 25 eller så.
Då såg 29 åriga kollegan besviken ut o frågade om jag visste hur stor åldersskillnaden mellan henne o hennes kille var (som jag visste också var 12 år).

Men som jag sade till 29 åriga kollegan så är det ganska stor skillnad på 30 och 18 jämfört med 41 och 29.
Men ja, gillar bägge inblandade varann så är det väl just inget problem.
Tänker inte sätta några käppar i hjulen för två som råkar vara kära.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in