Dating in the dark TV5 kl 20

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Dating in the dark TV5 kl 20

Inläggav Alien » 2010-03-02 20:48:38

Är kärleken blind?
Sitter skönheten verkligen på insidan? Jenny vet allt om Andreas ovana att röka och hans rungande skånska. Men vet inget om färgen på hans hud eller hår.

Under en rad dejter lär de känna varandra för att sedan välja vem de vill se i ljuset. De får ledtrådar i form av att de får se varandras jackor och hittar både det ena och det andra i fickorna. De får också hjälp av en tecknare att skissa upp sin bild av den person de dejtar, är bilden ens det minsta lik.


Låter flummigt men jag ska iaf titta på premiäravsnittet i kväll.
Senast redigerad av Alien 2011-05-05 0:54:46, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Ualim » 2010-03-02 20:58:21

Upplägget verkar intressant, jag tänker ge det en chans ikväll. Kanal 5 brukar dock inte lyckas med sina program i mina ögon. -_-
Senast redigerad av Ualim 2011-05-05 0:54:46, redigerad totalt 1 gång.
Ualim
 
Inlägg: 225
Anslöt: 2010-02-08
Ort: Stockholm

Inläggav KrigarSjäl » 2010-03-03 9:05:24

Kanal5s "reportage" duger inte här heller. Nivån är alltid lättsinnig och den information man bjuds kommer i b-a-r-n-p-o-r-t-i-o-n-e-r.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-05 0:54:53, redigerad totalt 2 gånger.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Alien » 2010-03-03 12:55:03

Jag tänkte på sagan om Amor och Psyke, i svensk version [WikiSve]Prins Hatt under jorden[/WikiSve]. Där får prinsessan aldrig se prinsen, bara höra och känna honom.

Annars var det lite nedslående resultat. Kvinnorna var mest utseendefixerade. Männen var mest öppna och beredda att satsa.

Det roliga var att redan på första träffen i mörkret, där alla 6 träffades för första gången, så fastnade killarna för just den tjej som de enligt tidigare matchning passade bäst ihop med.

Emilia berättade att hon alltid fastnar för snygga killar som inte är redo för ett seriöst förhållande. Givetvis dissade hon Mark när hon fick se honom, han var tydligen inte tillräckligt snygg. Men redan i mörkret var hon tveksam, kände mer vänskapliga känslor. Hon är dömd att fortsätta falla för "fel" killar.

Jenny och Andreas verkar passa perfekt ihop, och Jenny skrev t o m ett litet "kärleksbrev" till honom. Men när hon fick se hur han såg ut dog tydligen alla känslor och hon stack också. (Inte för att jag tyckte det var något större fel på hans utseende, även om han inte var bildskön.)

Den enda som var positiv var Josefine, men så såg Charlan mycket bra ut också. Där var det snarare han som föreställde sig en filmstjärnevacker tjej. Så han blev väl besviken, när hon bara var en vanlig söt tjej. Men han stack iaf inte. Sen ringde telefonen så jag såg inte de sista minuterna.

Men vi lever i ett utseendefixerat samhälle. Vad hjälper det om man gillar varandra och t o m har kramats och kyssts i mörkret, när utseendet inte är som man tänkt sig? Då var ändå ingen ful. Jag tycker de borde gett killarna chansen, de kunde vant sig vid att han inte såg ut som de drömt.

Så iaf detta avsnitt säger att kärleken är inte blind utan helt beroeende av utseendet. Iaf för tjejerna. :roll:
Senast redigerad av Alien 2011-05-05 0:54:53, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Kvasir » 2010-03-03 13:08:50

Sådana där program brukar inte vara mycket att ha. Däremot är själva principen intressant, att inte börja med utseendet. Tyvärr har andra tidigare TV-program av den typen ändå bara handlat om väldigt ytliga frågor som inte säger något vettigt om personerna.

Däremot finns ju många människor som har lärt känna varandra via internet och hunnit bekanta sig ordentligt med varandra innan de ens sett en bild på varandra, och senare funnit varanda, t.o.m. tvärs över halva jordklotet.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in