Tråden om rdos neandertalsteori.

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Micke2 » 2007-09-10 19:12:10

rdos skrev:
1. Psykiatrin och läkemedelsbolag. Dessa tjänar ju stora pengar på oss och tror sig kunna tjäna ännu mer på oss i framtiden.



Med dina åsikter om psykiatrin ligger det nära till hands att misstänka att de "akademiska kontakter" du påstår dig ha, men inte vill uttala dig om, i själva verket består av pseudovetenskapliga kollegor inom scientologirörelsen. Du har ju dessutom nära till kompisar på Narconon i Eslöv.
Senast redigerad av Micke2 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
Micke2
 
Inlägg: 689
Anslöt: 2005-12-12
Ort: Malmö

Inläggav ufo » 2007-09-10 19:15:12

Kristofer skrev:Dessutom låter det lite som om du sneglar på rasbiologin.


Kom du på det redan? Hela iden bygger ju på att två olika raser blandade sig och bildade en hybrid, dvs europen.

Kom att tänka på att det finns ju en liknande teori om den indionesiska avarten "Homo floresiensis" som skulle förklara varför den arten/rasen dog ut.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Thunderchild » 2007-09-10 19:20:47

DooM skrev:
Visst kan man ibland känna avundsjuka gentemot människor som är på väg nånstans och engagerar sig i något med själ och hjärta.


TC:s standardangrepp 1A när någon ifrågasätter honom; folk han gillar eller hans "alfahanneteorier".....han kör påståendet ... "Du är bara avundsjuk".


Försök till känslomässig intimidation av det slaget imponerade inte på mig när du försökte med det i den gamla "alfahannediskussionen", och det imponerar inte nu heller. Sorry. :roll:

Möjligheten har inte slagit dig att jag helt enkelt ogillar karlns sätt att låtsas som om han är något han inte är?
Det var det jag konstaterade innan när jag skrev att han poserar i lånta fjädrar.


Ja.. Varför inte referera till den gamla Alfahannetråden?

Dina påhopp mot mig i den tråden och argumenten du anförde är ju nästan identiska med det du kommer dragandes med nu igen..

Jag var ganska ny på forumet och ingen kunde rimligtvis veta nåt alls om mig. Ändå så "ogillade du starkt att jag försökte låtsas vara någon jag inte är", samtidigt som du redogjorde för forumet hur jag egentligen var.. För det visste minsann du som jobbat i en bar..

Innan du gör en rejäl avbön för såna idiotiska uttalanden så fattar du väl att du är helrökt i liknande argumentationer för all framtid.

Ser inget bättre svar än det rdos skrev nyss. Att du är en "jantelagsbeivrare" av rang..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Moggy » 2007-09-10 19:35:03

tahlia skrev:Ja jag säger då det. Jag slutar aldrig att förundras över vad människan slösar pengar på när det gäller forskning. :-)063



Varför skulle det vara slöseri med pengar att bedriva forskning? Jag tycker det är viktigt med forskning för att lära oss mer om vårt ursprung.

En del forskning kanske inte ger nåt eller visar sig vara inne på helt fel spår, men det vet man ju inte från början. Om det inte lades ned mycket pengar och resurser på forskning så skulle det vara mycket som vi inte visste idag.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Moggy » 2007-09-10 19:38:46

Vidare hag väl inte jag några starka åsikter i neandertalteorin, varken för eller emot.

Men jag tycker ändå att det är starkt av Rdos att lägga ned tid och resurser på att studera nåt han tror på. Det är ju bättre att göra nåt själv än att bara sitta och gnälla utan att ta sig för nåt.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav rdos » 2007-09-10 19:55:31

Micke2 skrev:Med dina åsikter om psykiatrin ligger det nära till hands att misstänka att de "akademiska kontakter" du påstår dig ha, men inte vill uttala dig om, i själva verket består av pseudovetenskapliga kollegor inom scientologirörelsen. Du har ju dessutom nära till kompisar på Narconon i Eslöv.


Det tror jag inte. Jag har ju förresten (förmodligen dumt nog), redan avslöjat att det är folk på Lunds universitet / tekniska högskola som jag syftade på. Mer tänker jag som sagt inte avslöja.

Däremot så har jag aldrig smugit med att jag på vissa punkter håller med Eva Kärfve i hennes kritik av patologiseringen av mänsklig variation.
Självklart delar jag dock inte hennes syn att alltihop bara är båg. Det finns något bakom, men det är inte det som neuropsykiatrin vill få oss att tro.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav rdos » 2007-09-10 19:59:20

Kristofer skrev:Detta tolkar jag som att du har inställningen att man inte ska göra någonting åt de problem som diagnoser av typen AS orsakar. "Äh, så är det bara det är dina gener, serru. Så det ska vi inte behandla. Sådanthär får du inte hjälp med...".


Varför skulle jag tycka det? Det är ju inte så att neandertalsteorin står i motsats till att folk ska få relevant hjälp. Jag skulle nog snarare vilja påstå att det är tvärtom. Det brukar behövas rätt kunskaper för att ge rätt hjälp. Om man bara ger hjälp för att det är synd om oss så leder det ju inte till att några problem löses.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Kristofer » 2007-09-10 20:06:00

rdos skrev:Varför skulle jag tycka det? Det är ju inte så att neandertalsteorin står i motsats till att folk ska få relevant hjälp. Jag skulle nog snarare vilja påstå att det är tvärtom. Det brukar behövas rätt kunskaper för att ge rätt hjälp. Om man bara ger hjälp för att det är synd om oss så leder det ju inte till att några problem löses.


Detta pekar åt det hållet:

rdos skrev:Däremot så har jag aldrig smugit med att jag på vissa punkter håller med Eva Kärfve i hennes kritik av patologiseringen av mänsklig variation.
Självklart delar jag dock inte hennes syn att alltihop bara är båg. Det finns något bakom, men det är inte det som neuropsykiatrin vill få oss att tro.


Vad avser du med rätt hjälp? Exemplifiera gärna?
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav DooM » 2007-09-10 20:12:13

TC;
Du får naturligtvis fortsätta låtsas som om kombinationen whiskypimplande och varggrin attraherar damer på löpande band.
Jag får lika självklart fortsätta betrakta dig som en driftkucku som lever ut dina fantasier om vem du skulle vilja vara på en anonym internetsajt. Nog om det. Det där har vi redan tröskat igenom.
Hade du något konkret relaterat till ämnet du ville ta upp?

=====================

Rdos:

Normal praxis i svenska språket är att man med "forskare" specifikt menar en person inom universitetsvärlden med forskning som yrke på heltid; det blir rätt komiskt när du försöker omdefiniera begreppet "forskare" så att du själv ska kunna kalla dig det.

För att kalla sig "forskare" ska man dessutom följa gängse vetenskaplig metodik; i detta ingår bl.a. att man låter sina resultat underkastas kritik och granskning från personer inom universitetsvärlden.

Det har jag mycket svårt att tro att du har gjort:

För det första befinner sig dina fantasifoster så långt från intellektuell hederlighet eller vetenskaplig metodik man kan komma; det har de tidigare diskussisonerna här rörande din "teori" klart visat, i mitt tycke.
För det andra tvivlar jag på att någon RIKTIG forskare -av just den anledningen - har velat ta i dina fantasifoster med tång.

...vilket jag förmodar är anledningen till att du inte kan namnge någon enda av dina "akademiska kontakter". Eller överhuvudtaget är någon "forskare".... på riktigt, menar jag. :roll:
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
DooM
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2007-01-01
Ort: Stockholm

Inläggav Kristofer » 2007-09-10 20:15:49

rdos skrev:Det tror jag inte. Jag har ju förresten (förmodligen dumt nog), redan avslöjat att det är folk på Lunds universitet / tekniska högskola som jag syftade på. Mer tänker jag som sagt inte avslöja.


Varför skulle det vara dumt att ´avslöja´vad det är för folk?
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Kristofer » 2007-09-10 20:19:16

ufo skrev:
Kristofer skrev:Dessutom låter det lite som om du sneglar på rasbiologin.


Kom du på det redan? Hela iden bygger ju på att två olika raser blandade sig och bildade en hybrid, dvs europen.


Med rasbiologi brukar vanligen detta avses: [WikiSve]rasbiologi[/WikiSve]
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav tahlia » 2007-09-10 20:21:43

Moggy skrev:Varför skulle det vara slöseri med pengar att bedriva forskning? Jag tycker det är viktigt med forskning för att lära oss mer om vårt ursprung.

En del forskning kanske inte ger nåt eller visar sig vara inne på helt fel spår, men det vet man ju inte från början. Om det inte lades ned mycket pengar och resurser på forskning så skulle det vara mycket som vi inte visste idag.


Forskning för att bota cancer eller underlätta ständig värk eller liknande ser jag inte heller något fel med. Men att peta i vad som hände för ett x antal miljoner år sedan ser jag ingen mening med. Det gör liksom ingen skillnad vilket som. Och det är bara EN av de otaliga meningslösa forskningsprojekt som människan sysslar med.

Vad som skulle göra skillnad är om man lägger alla miljarder på att hjälpa de vuxna och barn som svälter och inte har någon framtid.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav ufo » 2007-09-10 20:26:15

DooM skrev:Normal praxis i svenska språket är att man med "forskare" specifikt menar en person inom universitetsvärlden med forskning som yrke på heltid;

Wikipedia delar inte din uppfattning.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Forskare

Forskning är en aktiv och systematisk process för att få nya kunskaper och öka vetandet. Begreppet 'forskning' används även för att beskriva hela samlingar av information om ett speciellt ämne, och används i dagligt tal för vetenskapligt arbete. Forskning finansieras ofta av statliga myndigheter i respektive länder, med bidrag från oberoende organisationer och privata finansiärer. Men även ett företag kan bedriva och finansiera forksning.

Men det står ingenting någonstans att forskaren måste vara anställd på ett universitet.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav rdos » 2007-09-10 20:29:14

Kristofer skrev:Vad avser du med rätt hjälp? Exemplifiera gärna?


Det finns redan folk inom autism-kommunity som förstår vad rätt hjälp är. Sam / Gunilla Hultgren är ett utmärkt exempel. I första hand behöver många flera komma ut i arbetslivet och få använda sina talanger. De som saknar förutsättmingar för detta ska istället ges en bra miljö där de i största mån klarar sig själva och får vara som de själva önskar. Jag har sett alltför mycket skit på dagens gruppboende för att inse att detta inte kan ligga i dessa personers bästa intresse. En bra början vore att byta ut hela personalstyrkan till aspergare. Det finns ju gott om sysslolösa sådana.

Sådana här idéer presenterade jag f.ö. redan i början av 2000-talet på empowerments mejlinglista och blev (bl.a. därför) utslängd därifrån. Jag tror dock tiden är mer mogen för sådana idéer nu.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Micke2 » 2007-09-10 20:33:22

rdos skrev:Det tror jag inte. Jag har ju förresten (förmodligen dumt nog), redan avslöjat att det är folk på Lunds universitet / tekniska högskola som jag syftade på. Mer tänker jag som sagt inte avslöja.


Jo, du skrev att du skulle ha ett möte med dem innan sommaren. De var tydligen inte intresserade av något samarbete med dig eftersom de kräver att man fördjupat sig inom för forskarutbildningsämnet relevanta ämnen samt bedöms ha den förmåga som behövs för att klara utbildningen. Det är den enda rimliga, och inte helt oväntade förklaringen till att du inte skrivit något mer om det.

Du trodde också att de skulle vara intresserade av att stödja din "forskning" ekonomiskt. Det vore ren skandal ifall de kastade bort forskningsmedel på en "forskare" helt utan vetenskapliga meriter, så det lär förbli ett rent önsketänkande från din sida.
Senast redigerad av Micke2 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
Micke2
 
Inlägg: 689
Anslöt: 2005-12-12
Ort: Malmö

Inläggav rdos » 2007-09-10 20:38:33

DooM skrev:Normal praxis i svenska språket är att man med "forskare" specifikt menar en person inom universitetsvärlden med forskning som yrke på heltid; det blir rätt komiskt när du försöker omdefiniera begreppet "forskare" så att du själv ska kunna kalla dig det.


Jo, jag förstår att du tycker det. Historien är dock full av människor som sysslat med seriös forskning utanför universitetsvärlden och som gjort revolutionerande upptäckter.

DooM skrev:För att kalla sig "forskare" ska man dessutom följa gängse vetenskaplig metodik; i detta ingår bl.a. att man låter sina resultat underkastas kritik och granskning från personer inom universitetsvärlden.


Självklart, vilket forskningen brukar göra innan den publiceras. Nu är det ju så att jag inte nått det stadium där jag anser att allt som ska vara publicerat är fullt utrett. Bland annat pågår ju SPQ-A jämförelsen.

DooM skrev:För det första befinner sig dina fantasifoster så långt från intellektuell hederlighet eller vetenskaplig metodik man kan komma; det har de tidigare diskussisonerna här rörande din "teori" klart visat, i mitt tycke.
För det andra tvivlar jag på att någon RIKTIG forskare -av just den anledningen - har velat ta i dina fantasifoster med tång.


Nu är det ju så att jag just nu har fokus på Aspie-quiz och inte på neandertalsteorin, vilket du totalt verkar ha missat.

DooM skrev:...vilket jag förmodar är anledningen till att du inte kan namnge någon enda av dina "akademiska kontakter". Eller överhuvudtaget är någon "forskare".... på riktigt, menar jag. :roll:


Det kan jag säkert göra. Jag kan PMa namn till personer som har en seriös inställning till forskning, vilket som sagt inte inkluderar varken dig eller Zooey. Ni har redan tydligt demonsterat vad ni tänker använda denna information till.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav rdos » 2007-09-10 20:44:20

Micke2 skrev:Jo, du skrev att du skulle ha ett möte med dem innan sommaren. De var tydligen inte intresserade av något samarbete med dig eftersom de kräver att man fördjupat sig inom för forskarutbildningsämnet relevanta ämnen samt bedöms ha den förmåga som behövs för att klara utbildningen. Det är den enda rimliga, och inte helt oväntade förklaringen till att du inte skrivit något mer om det.


Vilket jag också hade, och vilket ledde till att vi skulle diskutera det vidare nu i höst. Däremot tänker jag som sagt inte diskutera detta vidare här efter vad DooM och Zooey kläckt ur sig här. Det är som sagt klart vad de tänker använda informationen till.

Micke2 skrev:Du trodde också att de skulle vara intresserade av att stödja din "forskning" ekonomiskt. Det vore ren skandal ifall de kastade bort forskningsmedel på en "forskare" helt utan vetenskapliga meriter, så det lär förbli ett rent önsketänkande från din sida.


Tyvärr så måste jag nog göra dig besviken i ditt resonemang. Jag har ungefär samma meriter som många av de som faktiskt är forskare på institutionen, dvs en civilingenjörsexamen.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

LTH

Inläggav uniqueNr5 » 2007-09-10 20:58:56

Förvirrad som jag själv är. Snurrade jag runt lite på LTH:s nya internationella Masterutbildningar. Men deras inriktningar är vad jag vet inte alls åt det hållet att utforska autism eller asperger. De har ju AI och sånt och Kog vet på filosofiska instutitionen med Peter Gärdefors i spetsen. Men inget sånt där heller. Lunds forsknings profiler är öppet för alla att se det är ju bara att surfa in på respektive instutition. Inga hemliga neandertalar projekt där inte. Möjligen finns det någon folkskygg kuf på matematiska institutionen som försöker lösa Riemann hypotesen i smyg vad vet jag. Men annars är lunds forsknings projekt rätt så ICKE superhemliga

Rent allmänt är det i Sverige rätt känsligt och skulle knappast gå att få pengar att forska inom rasbiologi. De skulle inte vilja besudla sitt goda rykte som ett av sveriges mest famstående universitet och internationell forsknings profil om det plötsligt dök upp neo-nazi rasbiologisk pseudo forskning skulle ju rakt av aldrig ske såvida inte ett nytt absurdt scenario upprepas och vi rustar upp med Tyskland för ett 4:e världskrig eller nått.

Däremot vet jag att jag sett att det pysslas med ett projekt inom socialt arbete i lund. På social högskolan. För att öka förståelsen och kunskaperna om autism spektrumet. Det är ett vad jag förstått projekt som är ett samarbete med universitet i UK och nått annat universitet i Sverige förrutom Lund. Men jag vet inte om det fortfarande är aktivt. Men det är ju som sagt socialt arbete.
Senast redigerad av uniqueNr5 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 2 gånger.
uniqueNr5
 
Inlägg: 1133
Anslöt: 2007-07-29

Inläggav rdos » 2007-09-10 21:03:18

Bara för att reta DooM lite så är här besöksfrekvensen för neandertalsteorin de sista 12 månaderna:

2006:
Oktober: 6803
November: 8706
December: 4984

2007:
Januari: 4981
Februari: 3247
Mars: 2454
April: 2972
Maj: 3163
Juni: 2782
Juli: 2189
Augusti: 2418

Som framgår är det ungefär lika många människor som läser neandertalsteorin per månad som det är som gör Aspie-quiz.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Re: LTH

Inläggav rdos » 2007-09-10 21:07:36

uniqueNr5 skrev:Förvirrad som jag själv är. Snurrade jag runt lite på LTH:s nya internationella Masterutbildningar. Men deras inriktningar är vad jag vet inte alls åt det hållet att utforska autism eller asperger. De har ju AI och sånt och Kog vet på filosofiska instutitionen med Peter Gärdefors i spetsen. Men inget sånt där heller. Lunds forsknings profiler är öppet för alla att se det är ju bara att surfa in på respektive instutition. Inga hemliga neandertalar projekt där inte. Möjligen finns det någon folkskygg kuf på matematiska institutionen som försöker lösa Riemann hypotesen i smyg vad vet jag. Men annars är lunds forsknings projekt rätt så ICKE superhemliga


Du har nog läst lite för dåligt :-)

Förresten så var det ju nu fortfarande så att forskningsprojektet inte var neandertalsteorin. Mitt förslag på forskningsprojekt var faktiskt studier av kommunikation bland barn med autism/AS. Närmare bestämt t.o.m. etiologiska studier av detta ämne.

Förresten så skrev jag dessutom LTH *eller* Lunds universitet, vilket alltså betyder att du får söka på båda två 8)
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav ufo » 2007-09-10 21:24:06

Kristofer skrev:
ufo skrev:
Kristofer skrev:Dessutom låter det lite som om du sneglar på rasbiologin.


Kom du på det redan? Hela iden bygger ju på att två olika raser blandade sig och bildade en hybrid, dvs europen.


Med rasbiologi brukar vanligen detta avses: [WikiSve]rasbiologi[/WikiSve]

Tja det var ju inte riktigt vad jag menade med rasbiologi. Rättar mina ordkunskaper.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Re: LTH

Inläggav uniqueNr5 » 2007-09-10 21:32:01

rdos skrev:
uniqueNr5 skrev:Förvirrad som jag själv är. Snurrade jag runt lite på LTH:s nya internationella Masterutbildningar. Men deras inriktningar är vad jag vet inte alls åt det hållet att utforska autism eller asperger. De har ju AI och sånt och Kog vet på filosofiska instutitionen med Peter Gärdefors i spetsen. Men inget sånt där heller. Lunds forsknings profiler är öppet för alla att se det är ju bara att surfa in på respektive instutition. Inga hemliga neandertalar projekt där inte. Möjligen finns det någon folkskygg kuf på matematiska institutionen som försöker lösa Riemann hypotesen i smyg vad vet jag. Men annars är lunds forsknings projekt rätt så ICKE superhemliga


Du har nog läst lite för dåligt :-)

Förresten så var det ju nu fortfarande så att forskningsprojektet inte var neandertalsteorin. Mitt förslag på forskningsprojekt var faktiskt studier av kommunikation bland barn med autism/AS. Närmare bestämt t.o.m. etiologiska studier av detta ämne.

Förresten så skrev jag dessutom LTH *eller* Lunds universitet, vilket alltså betyder att du får söka på båda två 8)


Ja LTH och lunds universitet sammarbetar det är jag mycket medveten om eftersom de utbildningar jag testat där hade master program där både studenter från universitetet och LTH går, för att inte glömma de från utbytes program och internationella studenter. Men likväl är jag inte medveten om någon sådan forskning i lund du nämner. Vore som sagt intressant att läsa någon abstract eller något om det hela på instutitionen ifråga. Artiklar och presentationer av forskningen som bedrivs är rätt standard att de presenteras offentligt. Alla doktors avhandlingar, master uppsatser, kanditat uppsatser, forsknings rapporter brukar inte gömmas
Senast redigerad av uniqueNr5 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 2 gånger.
uniqueNr5
 
Inlägg: 1133
Anslöt: 2007-07-29

Re: LTH

Inläggav Micke2 » 2007-09-10 21:32:22

rdos skrev: Mitt förslag på forskningsprojekt var faktiskt studier av kommunikation bland barn med autism/AS. Närmare bestämt t.o.m. etiologiska studier av detta ämne.


Vilka barn har du tänkt studera? Dina egna? Om man sprider kännedom om dina rasteorier bland föräldrar och berörda skolchefer kommer du säkerligen att bli portförbjuden på skolorna. Dina rasistiska idéer strider ju helt mot den svenska skolans målsättning.
Senast redigerad av Micke2 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
Micke2
 
Inlägg: 689
Anslöt: 2005-12-12
Ort: Malmö

Re: LTH

Inläggav rdos » 2007-09-10 21:45:04

Micke2 skrev:Vilka barn har du tänkt studera? Dina egna? Om man sprider kännedom om dina rasteorier bland föräldrar och berörda skolchefer kommer du säkerligen att bli portförbjuden på skolorna. Dina rasistiska idéer strider ju helt mot den svenska skolans målsättning.


De va ju fan vad vissa kan vara trögfattade!

JAG HAR INTE SAGT ETT SKIT OM ATT JAG SKA FORSKA OM NÅGRA RASTEORIER!!!

Behöver jag skriva det flera gånger?

JAG HAR INTE SAGT ETT SKIT OM ATT JAG SKA FORSKA OM NÅGRA RASTEORIER!!!

Annars är det korrekt att jag på inrådan ifrån en pensionerad professor som jag t.o.m. kan ge er namnet på (Jay R Feierman) skulle undersöka kommunikation mellan autistiska barn. Jag tyckte detta var ett projekt som bäst kunde bedrivas genom en viss institutions försorg, vilket gjorde att jag mejlade dem om detta och det blev ett möte. Detta är fortfarande aktuellt som projekt, men kräver som sagt att jag tar ledigt från jobbet en del för att kunna genomföra det.

Jag förstår nog att sådana typer som du inte vill att sådan forskning ska bedrivas, men jag ger som sagt blanka fan i vad du tycker om det.

Dina hot om att sprida ut att jag har rasistiska idéer till olika skolor i Lund är inget annat än förtal, och precis lika lågt som det som DooM och Zooey sysslar med.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 11:57:39, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Återgå till Intressanta intressen



Logga in