Hur ska Heliora få en kille? ;-D

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Inger » 2009-12-29 19:36:16

Heliora skrev:Nu har jag gjort det! Skrivit kommentar på hans facebooksida.

Det står ju ". is attenting NYÅRSFEST FÖR SINGLAR". Jag skrev därunder kommentaren "Okej, jag förstår........".

Det är medvetet dubbeltydigt. Dels att jag förstår att det inte blir något på nyårsafton (så slipper han ringa och tala om detta), dels att jag förstår att han inte alls är intresserad och att det därmed är slut med vår "dejting" eller vad man skall kalla våra träffar för.

Jag hoppas att han förstår att detta var syrligt och inte något vänligt, trevligt förstående. Särskilt med alla punkterna efter. För tydlighetens skull valde jag fler än tre punkter; åtta blev det. Killen är ganska smart av sig, så då borde han väl fatta detta, eller?? Vad tror ni?

Hur stor är risken att han tolkar detta som något vänligt/trevligt? Han är NT med aspiedrag. Jag är livrädd att han tolkar det positivt. :evil:

Bra gjort!

Om han händelsevis inte skulle fatta vinken så kan du ju förtydliga vid senare tillfälle. Om han alls skulle ha mage att höra av sig efter detta.

Är han riktigt trög så kan du ju säga rakt ut att du inte är intresserad av någon som bara vill ha dig att leka med när det passar honom.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Heliora » 2009-12-29 20:15:29

Näääää, faaaaaan nu skriker jag av ilska nästan!!! Vad faaaan håller människan på med???

Nu ringde han plötsligt, småpratade glatt som om ingenting. Jag har haft lite problem med datorn förut och han har sagt att han kan hjälpa mig med detta någon gång. Nu sade han att han kunde komma över ikväll och hjälpa mig med detta. Jag sade lite kort att problemet verkar löst (vilket det inte alls är). Van fan skall han här att göra när han ändå inte är intresserad???

Jag låg i sängen och deppade när han ringde och han sade "Är du trött?" och jag sade att jag var det. Han lät glad och trevlig i luren, precis som vanligt, men jag var lite kort. Tänkte att han väl borde fatta. Han har tydligen inte kollat upp sin facebooksida än och sett min kommentar där. Jag sade inget om nyårsafton, att jag sett på hans facebooksida. Och han sade ingenting om nyårsafton heller. Han avslutade samtalet med "Ha det så bra och vi hörs" och det där vanliga stuket.

Fy faaaaan. Vad faaan håller människan på med? Fattar han inte att jag är sur??? Han gick på i telefonen som om ingenting hänt. Jag förstår mig inte på killar!! :cry:
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Pemer » 2009-12-29 22:20:26

Han är bara för mycket... :shock:
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Bjäbbmonstret » 2009-12-29 22:34:34

Eller också, vilket kanske låter rätt dumt men jag känner ju inte den här killen, kan det vara så att han bara klickat i den där inbjudningen på Facebook i någon slags anda av allmän tanklöshet för "ja det verkar ju trevligt" och sedan mer eller mindre glömt bort det sen....

Alla tar inte så hårt på hur de svarar på Facebookinbjudningar.

Enligt en kompis till mig som har varit har arrangerat ganska mycket saker med hjälpa av inbjudningar på Facebook brukar det komma ungefär lika många som har sagt att de ska komma men det är alltid en stor procent som inte kommer och sen kommer det andra i stället.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Heliora » 2009-12-29 22:37:18

Det känns nästan lite kusligt med hans telefonsamtal för en stund sen. Där han lät så glad och trevlig och erbjöd sig att komma och hjälpa mig med datorn.

Jag börjar undra om han kanske missat att jag frågat honom om nyårsafton... :? Jag tog upp det med honom 2 gånger iallafall. Första gången var när han själv ringde, klockan två på natten och var rätt berusad (vad han egentligen ville då är en gåta, men jag var ju förstås glad att han ringde), så då kanske han inte minns det. Men sen pratade jag om det en gång till och då var han nykter. Kan jag kanske andra gången ha uttryckt mig på något sätt att han inte har fattat det hela? :?

Nu har jag skickat ett sms till honom och skrivit så här
"Vi hade ju pratat om att ev. träffas till nyår. Därför blev jag lite förbryllad när jag såg att du anmält dig till en singelfest"

Han har tagit emot sms-et (jag har leveransrapport), men inte svarat på det (ännu). Får väl se vad som händer. Sen tog jag bort meddelandet på hans facebooksida. Det räcker med sms-et.

Om han missuppfattat att vi pratat om att träffas så borde han ju isåfall ha hört av sig om detta, tycker man. Eller????
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Heliora » 2009-12-29 22:42:40

Bjäbbmonstret skrev:Eller också, vilket kanske låter rätt dumt men jag känner ju inte den här killen, kan det vara så att han bara klickat i den där inbjudningen på Facebook i någon slags anda av allmän tanklöshet för "ja det verkar ju trevligt" och sedan mer eller mindre glömt bort det sen....


Tja, fast det kostar 500 kr att vara med. Middag och sådant. Sånt borde man väl inte glömma. Och han anmälde sig till det EFTER att jag frågat om vi skulle träffas. Definitivt efter första gången iallafall (då han ringde mitt i natten och var berusad), och jag tror efter andra gången också, men det är jag inte helt säker på.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Bjäbbmonstret » 2009-12-29 22:45:09

Okej om anmälan ÄR bindande så är det en annan sak.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav alfapetsmamma » 2009-12-29 22:51:14

Inger skrev:Närhet är mer än bara kemi.


Närhet är mer än bara kemi, visst, om inte annat så för att mänsklig beröring kommer åt fler punkter i hjärnan än beröring genom föremål (som det står i boken jag läser just nu) och rimligtvis kommer åt fler nöjdhetsområden i hjärnan är läkemedel. Jag menade mest att man inte ska förakta sånt som primära behov, eller underskatta betydelsen av att få såna tillfredsställda.

Sånt som bra mat, syre, sömn, motion, närhet osv. Får man mer av sånt så är det lättare att tackla sånt dåligtmående man kan inbilla sig kommer som från ingenstans eller hör till omständigheter som det faktiskt inte hör till. Dvs, jag tror att man kan bli sjuk och deprimerad av sånt som dålig mat, för lite rörelse, för mycket ensamhet osv.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Heliora » 2009-12-29 23:32:46

alfapetsmamma skrev:Dvs, jag tror att man kan bli sjuk och deprimerad av sånt som dålig mat, för lite rörelse, för mycket ensamhet osv.


Just precis. Mycket bra skrivet!! Tack! (för bekräftelsen).
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Lnovgo » 2009-12-29 23:57:07

Heliora, har du frågat chans på Mats, Pemer, KKF eller någon annan gnällande AS-singel-man?
Senast redigerad av Lnovgo 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Lnovgo
Inaktiv
 
Inlägg: 879
Anslöt: 2008-05-06

Inläggav Heliora » 2009-12-30 0:02:20

Nu ringde han igen. Det var nog bra att jag skrev det där sms-et, för han hade helt missat detta. Han var för berusad första gången och andra gången hängde han inte riktigt med när jag pratade om det. Han bad om ursäkt (!) och sade att han kan ju säkert avboka om jag verkligen ville hitta på något...

Men jag sade att han kunde gå på detta om han nu anmält sig på det. Hans erbjudande att avboka var mest som "kompensation" och inte någon genuin önskan om att fira nyår med mig. Det kunde jag avläsa ur samtalet. Och öht att han flirtar med mig och sen går på singelfester... Det känns ju inte helt bra. Han vill väl egentligen inte ha mig, men i brist på annat kan jag duga eftersom han finner mig attraktiv (mycket sällsynt att någon gör det). :roll:

Han pratade på och frågade saker om mig och så, så han var väl angelägen om att behålla en "god relation" om man säger så, så jag tinade väl upp lite grann i telefonen nu. Positivt att han bad om ursäkt åtminstone. Men nu blir det nog krångligt i fortsättningen. Om han fortsätter att stöta på mig/flirta med mig vet jag inte hur jag skall agera. :?
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Heliora » 2009-12-30 2:04:57

När jag såg förut att det inte blev någonting med killen i fråga så anmälde jag mig på en annan tillställning genom samma "organisation" (vill inte berätta närmare eftersom det är ett öppet forum) som jag känner honom, så jag sade det när han ringde andra gången. Men nu ser jag på internet att detta blivit inställt. :(

Jag pratade med Tvilling99 i telefon (vi är ju goda vänner) precis efter jag sett att det blev inställt och han sade att jag skulle tala om detta för killen och att detta blir en chans för honom att visa vad han går för. Så jag har skickat ett sms och talat om detta. Att min tillställning blivit inställd så att jag nu inte har något att göra. Så nu får vi se vad som händer.

Nu får vi verkligen se vad han går för... :roll:
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav earlydayminer » 2009-12-30 2:13:36

Jäklar vilka mind games ni kör.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav Heliora » 2009-12-30 2:17:07

earlydayminer skrev:Jäklar vilka mind games ni kör.


Hur menar du? :oops:
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav earlydayminer » 2009-12-30 2:25:26

Ja, att det verkar veligt fram och tillbaks och att ni har strategier för att fånga in varandra. Jag kanske kan förklara senare, just nu är min hjärna typ fruset in i ett annat ämne, men jag kickade förbi och tycker det verkar som att det är ganska veligt. Fan vad jobbigt, bara jag tänker på det så sugs energin ur mig. Ja du, Heliora. Det är inte enkelt när det är så otydligt. :(
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav Alien » 2009-12-30 3:58:16

Det verkar faktiskt som killen bara vill ha en "friend with benefits" el möjligen en kk. Har man en kk, så går man inte ut med den utan kan samtidigt söka efter "den rätta".

Kan du inte fråga rent ut om han vill vara "bara vänner" (ingen mer fysisk intimitet då), kk el ha ett förhållande? Jobbigt att behöva gissa och resonera sig fram.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Inger » 2009-12-30 5:09:11

alfapetsmamma skrev:
Inger skrev:Närhet är mer än bara kemi.


Närhet är mer än bara kemi, visst, om inte annat så för att mänsklig beröring kommer åt fler punkter i hjärnan än beröring genom föremål (som det står i boken jag läser just nu) och rimligtvis kommer åt fler nöjdhetsområden i hjärnan är läkemedel. Jag menade mest att man inte ska förakta sånt som primära behov, eller underskatta betydelsen av att få såna tillfredsställda.

Sånt som bra mat, syre, sömn, motion, närhet osv. Får man mer av sånt så är det lättare att tackla sånt dåligtmående man kan inbilla sig kommer som från ingenstans eller hör till omständigheter som det faktiskt inte hör till. Dvs, jag tror att man kan bli sjuk och deprimerad av sånt som dålig mat, för lite rörelse, för mycket ensamhet osv.

Då är jag med.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Inger » 2009-12-30 5:14:25

Lnovgo skrev:Heliora, har du frågat chans på Mats, Pemer, KKF eller någon annan gnällande AS-singel-man?

Lnovgo, förstår att du menar väl men det där var nu en ganska aspigt olämplig fråga. Bara för att man är singel så är det inte självklart att man passar ihop med vilken annan singel som helst bara för att de också råkar vara singlar. Precis som man som homosexuell inte passar ihop med vilken bög eller flata som helst. Hade det funnits ömsesidigt intresse mellan de uppräknade så hade nog saken varit biff för längesen.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Inger » 2009-12-30 5:17:30

Heliora skrev:När jag såg förut att det inte blev någonting med killen i fråga så anmälde jag mig på en annan tillställning genom samma "organisation" (vill inte berätta närmare eftersom det är ett öppet forum) som jag känner honom, så jag sade det när han ringde andra gången. Men nu ser jag på internet att detta blivit inställt. :(

Jag pratade med Tvilling99 i telefon (vi är ju goda vänner) precis efter jag sett att det blev inställt och han sade att jag skulle tala om detta för killen och att detta blir en chans för honom att visa vad han går för. Så jag har skickat ett sms och talat om detta. Att min tillställning blivit inställd så att jag nu inte har något att göra. Så nu får vi se vad som händer.

Nu får vi verkligen se vad han går för... :roll:

Tycker det var ett bra råd.

Fast vad han går för har han tyvärr redan visat. :? Även om man kan bli överraskad ibland.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 23:18:43, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav rdos » 2009-12-30 10:49:20

Hmm. Vet inte om jag köper Helioras, Ingers med fleras tolkningar av killen. För mig verkar det som att killen inte har någon större framgång hos tjejer, och att detta kanske delvis kan förklaras av hans sätt att vara. Jag tycker nog att Heliora ska "stöta" lite mer på honom och se till att det blir en gemensam nyårsafton istället. Glöm det där med hans "singelfest". Han anmälde sig nog inte dit för att han skulle umgås med någon specifik tjej, utan det kan lika gärna vara lite desperation över det hela.

Alltså, bättre att fortsätta att pressa honom med flera dejter än att bråka om oväsentligheter. Det är bara genom flera dejter som du antingen kan dumpa honom eller gå vidare.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 23:18:50, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Milyc » 2009-12-30 14:04:56

Inger skrev:
Lnovgo skrev:Heliora, har du frågat chans på Mats, Pemer, KKF eller någon annan gnällande AS-singel-man?

Lnovgo, förstår att du menar väl men det där var nu en ganska aspigt olämplig fråga. Bara för att man är singel så är det inte självklart att man passar ihop med vilken annan singel som helst bara för att de också råkar vara singlar. Precis som man som homosexuell inte passar ihop med vilken bög eller flata som helst. Hade det funnits ömsesidigt intresse mellan de uppräknade så hade nog saken varit biff för längesen.


Nu har ju de uppräknade alternativen inte bara gemensamat med Heliora att de är singlar utan både att de är singlar och, så att säga tämligen angelägna om att upphöra att vara det snarast möjligt.

Hade alternativen bara handlat om singlar och inget annat hade hon ju kunnat räkna upp Milyc, KrigarSjäl eller nästan vem vem som helst här på forumet? Rent av sig själv om det absolut inte handlar om något annat än just singelskapet.

Lite konstigt tycker också jag att det är med en kvinna här på forumet som är så desperat i sitt parnersökande när det är överfullt med desperata partnersökande män här.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 23:18:50, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Den förfärlige snömannen » 2009-12-30 14:11:40

Heliora, du kanske inte borde vara så misstänksam. Han behöver inte ha någon bestämd uppfattning, han kanske är osäker på vad han vill.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 23:18:50, redigerad totalt 1 gång.
Den förfärlige snömannen
Inaktiv
 
Inlägg: 1871
Anslöt: 2009-05-30
Ort: Göteborg

Inläggav Inger » 2009-12-30 14:15:10

Milyc, ja nu satte Lnovgo kanske bara ord på något flera tänkt utan att skriva det, och visst vore det väl logiskt och praktiskt om det funkade så, men tyvärr är det inte så enkelt. Desperation är ingen garanti för att det ska klicka på det sättet mellan två människor.

Så kan vi lägga ner den här delen av diskussionen nu? Jag tror mig ha ganska goda grunder för att gissa att de inblandade inte alls uppskattar den utan bara tycker det är pinsamt.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 23:18:50, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Moggy » 2009-12-30 16:59:30

Inger skrev:Milyc, ja nu satte Lnovgo kanske bara ord på något flera tänkt utan att skriva det, och visst vore det väl logiskt och praktiskt om det funkade så, men tyvärr är det inte så enkelt. Desperation är ingen garanti för att det ska klicka på det sättet mellan två människor.

Så kan vi lägga ner den här delen av diskussionen nu? Jag tror mig ha ganska goda grunder för att gissa att de inblandade inte alls uppskattar den utan bara tycker det är pinsamt.



+1

Att få råd om vilken man "bör" bli ihop med är råd man kan klara sig utan.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 23:18:50, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in