Att söka en partner på krogen

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav nano » 2009-11-07 1:37:26

sugrövmanövern skrev:Ok, så då har du upplevt den sidan av det hela som köttmarknaden inbjuder till, att ligga.

Då undrar jag, kan du använda dina erfarenheter från den tiden när du tackade ja till att ligga, och skapa någon slags annan approach för att undvika att lura män?

Alltså kan du tänka tillbaka till de gånger du legat, och se hur du inte bör bete dig om du inte vill ligga?

(Jag tycker det verkar omöjligt att klura ut).
Jag blir lite förbryllad, hon har väl inte lurat någon, hon ville ha sex och det ordnade hon.
Låter inte som lurendrejeri, låter som om hon hittat människor som ville ha sex med henne med :)

För att inte ligga med någon är det enligt mig bara att säga nej eller att man inte vill eller något.

Eller missar jag något nu?
Är det svårt för en del tjejer att säga nej?
Hur ska man då bete sig för att inte "köra över henne".
Vill ju inte ha sex med någon som egentligen inte vill.
Å andra sidan är det nog ingen större risk för egen del, jag kan inte gå till sängs snabbt och har hittils inte legat.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:24:08, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Den förfärlige snömannen » 2009-11-07 1:41:41

sanny skrev:Jo, men det är ju skitsvårt att veta om personen är intresserad.
Jag menar det är svårt att hitta någon.


Ja, helt klart svårt. Man ska kunna tolka såna där subtila signaler och sånt.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 20:24:08, redigerad totalt 1 gång.
Den förfärlige snömannen
Inaktiv
 
Inlägg: 1871
Anslöt: 2009-05-30
Ort: Göteborg

Inläggav carl » 2009-11-07 1:44:49

sanny skrev:Idag på ica fick jag lust att bara börja prata med killen efter mig i kön.
Jag vet inte vad jag skulle säga, men det känns som om jag bara skulle öppna munnen och snacka om ..jag vet inte vad.
Ja, bara som ett slags test och se vad som hände.
Jag tror inte jag skulle bli så stött om han såg konstig ut eller sa typ, lägg av!


Jag tror ingen skulle bli arg, men situationen kan ju bli pinsam för båda. Sen måste man ju spela ett bra spel för att upprätthålla situationen som halvt självsäker för att inte bli betraktad som en nolla av de runt omkring.

Kö situationer verkar nog som en dålig idé (stressigt). Bättre då att prata vid varubandet eller ta tag i honom utanför affären.
Senast redigerad av carl 2011-05-04 20:24:08, redigerad totalt 1 gång.
carl
 
Inlägg: 2609
Anslöt: 2009-07-01

Inläggav nano » 2009-11-07 2:19:05

Näe, kön är bättre för när man står i kön så har man inte så mycket att göra och blir inte distraherad av annat, man bara står ju där ju.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:24:08, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav BMW » 2009-11-07 2:25:37

Har den uppfattningen att killar inte gillar när tjejer tar för mycket initiativ, då upplevs det som påträngande utan de vill själva vara initiativtagarna till närmare kontakt.

Sen kan tjejer ta kontakt på ett mer diskret sätt genom att signalera (blickar, kroppspråk) att de är mottagliga för killens kontakt.
Men att som tjej själv burdust ta kontakt brukar inte uppskattas så där jättemycket.
Senast redigerad av BMW 2011-05-04 20:24:08, redigerad totalt 1 gång.
BMW
 
Inlägg: 767
Anslöt: 2009-10-03

Inläggav khi75 » 2009-11-07 2:48:07

BMW skrev:Har den uppfattningen att killar inte gillar när tjejer tar för mycket initiativ, då upplevs det som påträngande utan de vill själva vara initiativtagarna till närmare kontakt.

Sen kan tjejer ta kontakt på ett mer diskret sätt genom att signalera(blickar, kroppspråk) att de är mottagliga för killens kontakt.
Men att som tjej själv burdust ta kontakt brukar inte uppskattas så där jättemycket.


Det där tror jag är en ren och skär myt. Sedan har jag personligen aldrig varit något vidare bra på att tolka blickar och kroppspråk. Jag tror inte heller att man behöver vara särskilt "burdus" bara för att man tar initiativ, oavsett om man är kvinna eller man.
Senast redigerad av khi75 2011-05-04 20:24:08, redigerad totalt 1 gång.
khi75
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2009-11-04

Inläggav nano » 2009-11-07 3:24:38

Sålänge hon inte försöker köra med en så är det inga problem.

Jag uppskattar de tillfällen då tjejer tar kontakt.
Har iofs sällan problem att ta kontakt själv sålänge man kan höra varann men jag gör det sällan så särskilt bra, jag bara gör det ändå typ.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:24:08, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav BMW » 2009-11-07 3:55:56

khi75 skrev:Det där tror jag är en ren och skär myt. Sedan har jag personligen aldrig varit något vidare bra på att tolka blickar och kroppspråk. Jag tror inte heller att man behöver vara särskilt "burdus" bara för att man tar initiativ, oavsett om man är kvinna eller man.


Det är ingen myt, många killkompisar och manliga jobbarkompisar jag snackat med blir väldigt irriterade när tjejer är för påhängsna och ringer stup i kvarten och tjatar, utan de vill mer ta initiativet själva.
Senast redigerad av BMW 2011-05-04 20:24:08, redigerad totalt 1 gång.
BMW
 
Inlägg: 767
Anslöt: 2009-10-03

Inläggav nano » 2009-11-07 4:09:16

Jo jag har pratat med dem, har svårt o sälla mig till den gruppen.
Personligen har jag fått för mig (men kan såklart ha fel) att det är de som har tjejer lite här o där för det mesta.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:24:08, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Pemer » 2009-11-07 4:20:34

Jag skulle ändå säga att killarna som ser det så är en delmängd av det manliga könet, och att vi som bara skulle vara glada om vi kunde få slippa göra precis allt själva, utan kanske också kunde få känna oss intressanta för att vi är de kanonkillar vi är ;), nog är en större del av det manliga könet, än de flesta tror... vi kanske inte ens är en minoritet, vem vet? Eller... nåja, det är vi säkert... :roll:
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 20:24:08, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav tveskägg » 2009-11-07 4:22:54

BMW skrev:Men att som tjej själv burdust ta kontakt brukar inte uppskattas så där jättemycket.

Vad är det du gör som är så burdust då? [img]https://static.flashback.info/img/smilies2/evilgrin39.gif[/img]
Senast redigerad av tveskägg 2011-05-04 20:24:08, redigerad totalt 1 gång.
tveskägg
 
Inlägg: 600
Anslöt: 2009-08-21

Inläggav nano » 2009-11-07 4:29:58

Men Pemer, jag har svårt o se hur man själv man kan pricksäkert lista ut att man själv är "kanonkille".
Ter sig för mig förhållandevis lätt att lista ut om någon annan är kanonkille eller kanontjej.
Jag tycker däremot att det är fullt möjligt att bli nöjd över hur man är.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:24:08, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Pemer » 2009-11-07 4:58:12

Det var en smiley vid det ordet... men att jag skulle kunna prestera tämligen godkänt som partner väl i en relation är jag helt övertygad om.

Att sedan kvaliteterna väl i en relation inte har just någonting att göra med förmågan att attrahera från start är en helt annan sak. :(
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 20:24:08, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav nano » 2009-11-07 5:04:27

Prestera?
Är det en prestation, det tycker inte jag, men jag vet inte vad det är heller.
Kanske det borde kallas "sällskap man gillar"?
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:24:08, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav sugrövmanövern » 2009-11-07 6:02:35

nano skrev:
sugrövmanövern skrev:Ok, så då har du upplevt den sidan av det hela som köttmarknaden inbjuder till, att ligga.

Då undrar jag, kan du använda dina erfarenheter från den tiden när du tackade ja till att ligga, och skapa någon slags annan approach för att undvika att lura män?

Alltså kan du tänka tillbaka till de gånger du legat, och se hur du inte bör bete dig om du inte vill ligga?

(Jag tycker det verkar omöjligt att klura ut).
Jag blir lite förbryllad, hon har väl inte lurat någon, hon ville ha sex och det ordnade hon.
Låter inte som lurendrejeri, låter som om hon hittat människor som ville ha sex med henne med :)
Jag vet inte, citerar nedan ett inlägg från tidigare i denna tråd där hon skriver så här:

Debbido skrev: Vad menas med utnyttjad? Min egen definition är den att om jag är ute efter en date men bara får sex, medan det har haglat löften över mig om allt fantastiskt roligt vi ska göra de närmaste veckorna, så har jag blivit utnyttjad.

Jag har aldrig gått ut i syfte att skaffa mig ett ligg. Men det är väl männens syfte? De kan ju tänka sektoriserat, hjärnan indelad i fack: ett för sex, ett för kärlek, ett för arbete, ett för frun, ett för älskarinnan etc.

Oftast haglar det fagra löften över en, som inte hålls. DET är värre än allt annat: lögner!

Enligt detta låter det som att hon både blivit lurad (lovad mer än tillfälligt sex) och lurats. (Inte uppsåtligen då), men genom att inte förstå de oskrivna reglerna som är typ gå hem med någon = vilja ha tillfälligt sex och inte förvänta sig mer.

nano skrev:För att inte ligga med någon är det enligt mig bara att säga nej eller att man inte vill eller något.

Eller missar jag något nu?
Är det svårt för en del tjejer att säga nej?
Jag får den uppfattningen, att en del känner sig lurknullade.

nano skrev:Hur ska man då bete sig för att inte "köra över henne".
Vill ju inte ha sex med någon som egentligen inte vill.
Å andra sidan är det nog ingen större risk för egen del, jag kan inte gå till sängs snabbt och har hittils inte legat.
Ptja, jag tycker inte det verkar som att du skulle ställa till några problem för de flesta tjejer. Du resonerar klokt.

Men om du träffade på en som Debbido kanske ni skulle missförstå varandra, jag vet inte. Om det stämmer som hon skriver:
Debbido skrev:Jag har aldrig gått ut i syfte att skaffa mig ett ligg.


Fast:
Debbido skrev:legat med en massa söta, gulliga, sexiga killar! :-)153

Så, då var det gjort! Jag har brutit mot det största tabuet av alla. Killar kan skryta med hur många tjejer de haft, men tjejer är bara horor om de haft fler än en. Om det är tillåtet med "fri kärlek" så gäller det väl båda könen, eller?

Stay the night!
http://www.youtube.com/watch?v=yLZu0lLdyGs


Mycket förbryllande indeed.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 20:24:08, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav nano » 2009-11-07 6:32:55

Då förstår jag troligen bättre.
Löften om mer tillfällen men det blir bara en natt typ?

Kan tipsa om att ifall han är intresserad av mer än en natt så har han inga problem med att vänta, måste han ha sex direkt då är det nog snabbt sex som han är ute efter, troligen på grund av inlärd åsikt om vad som skulle vara manligt.
Är han intresserad av just en viss tjej så väntar han troligen halvårsvis utan större bekymmer även om han säkert kommer o säga att han väldigt gärna vill ha sex.

Tycker inte att det är särskilt förbryllande faktiskt, hon har haft sex och förväntat sig mer för det mesta men så har killen ofta gått sin väg så fort han fått sex tror jag :(

Och ja Debbido, det gäller båda könen :)
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:24:13, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Flia » 2009-11-07 11:51:37

Jag tycker det är lätt att ragga på krogen, för båda könen. Är man småkåt och ute efter sex så kommer man in i nåt slags feromon-utsändande läge och då märks det hos andra. Om jag själv inte är i det läget och nån försöker ragga så är det bara irriterande, följdaktligen är det lätt att säga nej. Är jag i det läget själv och försöker ragga så blir icke-intresserade killar irriterade och säger ifrån när jag blir för "på".

Om sånt tillfälligt sex leder till nåt mer är det bara en lyckträff. Gillar man personen och vill ha mer så frågar man efter telefonnumret, och sen måste man ändå gå igenom hela "lära-känna-perioden" även om man faktiskt har sex under tiden. Det kan ändå leda till att det tar slut när man börja lära känna varandra.

Om en kille tycker att en tjej är för "på" så är han helt enkelt inte intresserad. Könsroller har ingenting med saken att göra.
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 20:24:13, redigerad totalt 1 gång.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Inläggav BMW » 2009-11-07 19:00:02

Man behöver inte alltid framställa tjejer som manipulerade offer eller utnyttjade viljelösa våp när det gäller sex och ONS.
Även tjejer kan vilja ha sex för sexets egen skull :idea: alla är inte bara intresserade av att bara hålla i handen och titta på månen med drömprinsen man senare skall gifta sig och skaffa familj med.

Enligt de normer som råder i samhället är det inte "fint" för tjejer att bara vara kåta och vilja ha sex :P :P den kvinnliga sexualiteten är väldigt tabubelagd..fortfarande, utan den rena kåtheten och lusten måste alltid "förkläs" i kärlekslängtan och romantiska dimridåer för att bli acceptabel.

För killar är lite tvärtom, det är helt ok för er att vara kåta och ragga tjejer för att sätta på till höger och vänster..men även killar kan känna ett starkt behov av att känna uppskattning och kärlek..att bara få ha en tjej att krama om, känna närhet, ömhet och känna sig älskad av utan att känna krav på att det måste leda till sex.
Senast redigerad av BMW 2011-05-04 20:24:13, redigerad totalt 1 gång.
BMW
 
Inlägg: 767
Anslöt: 2009-10-03

Inläggav nano » 2009-11-07 19:39:35

BMW skrev:...men även killar kan känna ett starkt behov av att känna uppskattning och kärlek..att bara få ha en tjej att krama om, känna närhet, ömhet och känna sig älskad av utan att känna krav på att det måste leda till sex.
Yes, det har du helt rätt i, vara älskad längtar iaf jag efter.
Hade jag varit tjej hade jag nog passat perfekt in i sinnebilden av en tjej då.

Skulle vara märkligt om inte tjejer också gillade sex....
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:24:13, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Alien » 2009-11-08 4:55:17

tveskägg skrev:Ni kvinnor som säger att ni bara träffar fula och konstiga män: Går ni fram till män på krogen ni tycker är attraktiva och tar kontakt? Eller ställer ni er bara i ett hörn och avvisar den ena slusken efter den andra i hopp om att er riddare förr eller senare skall dyka upp? Tar ni kontakt med intressanta män på nätet eller förlitar ni er på att de skall börja prata med er?


Jag skulle nog vara alldeles för blyg och feg för att ta kontakt, utan ställa mig i ett hörn.

Däremot en kvinna som har självförtroende och vet med sig att hon ser bra ut, hon kan ta kontakt.

Fast hur vet man att en till utseendet attraktiv man verkligen passar som partner? Det är väl det som menas med ordspråket "man får kyssa många grodor innan man hittar en prins".
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 20:24:13, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Alien » 2009-11-08 5:00:07

Markstern skrev: Hon har dessutom inte sagt nåt till mig, vilket jag tolkar som feghet, ett drag jag inte är förtjust i. Tyder på hämningar, och såna vill jag helst se total avsaknad av i en brud.


Nu fattar jag inte riktigt, du skrev tidigare:
Har därför designat min egen lilla försvarsmekanism, nämligen jag stöter inte på nån alls


Så det är fel om en tjej inte stöter på dig, då är hon hämmad och feg? Men att du inte stöter på nån, det är helt ok? Du kräver alltså mer av tjejerna än av dig själv? Eller har jag missförstått något?
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 20:24:13, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav nano » 2009-11-08 7:34:23

Markstern, sådana där tankevurpor har jag också gjort.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:24:13, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Debbido » 2009-11-09 2:12:49

sugrövmanövern skrev:
Debbido skrev:Om jag avstår en stund från att moralisera och döma ut en aspergertjej som inte klarade av manipulationerna och att säga Nej - då får jag väl säga att...hmm....under det virriga liv som gått har jag..
legat med en massa söta, gulliga, sexiga killar! :-)153
Ok, så då har du upplevt den sidan av det hela som köttmarknaden inbjuder till, att ligga.

Då undrar jag, kan du använda dina erfarenheter från den tiden när du tackade ja till att ligga, och skapa någon slags annan approach för att undvika att lura män?

Alltså kan du tänka tillbaka till de gånger du legat, och se hur du inte bör bete dig om du inte vill ligga?
(Jag tycker det verkar omöjligt att klura ut).


OK! I'm back on stage - as confusing as usual - and confused!

Det blev ju lite diskussion framöver om vad jag menat osv. Jag menar så här: Det finns en vits i att försök lära sig av sina misstag men man kan aldrig göra det gjorda ogjort. Det jag gjort under livets gång går ej att förändra, men jag kan ju roa mig med att förändra min inställning till det skedda - en liten stund. Så jag valde att, bara en liten stund, tänka igenom allt kul jag faktiskt hade när jag gjorde mina "misstag", trots allt. En massa lustiga situationer, eller tragiska - beroende på hur jag vill se dem. De inre sår som uppstod är en annan sida av det hela. Och man vill inte riva upp nya. Så vad gör man?

Jag kan inte erinra mig något tillfälle då jag inte velat ligga med en snygg kille, :roll: MEN problemet var ju då att jag ville ha sex varje dag, livet ut, gärna med samma man, INTE ONS!

Summering: Mina råd till mig själv och andra spontana tjejer, som har stark sexualdrift (De finns!) men svag självbevarelsedrift:

- Ju tidigare man går ut på kvällen desto mindre fylla och raggning pågår!
- Medhavd väninna minskar liggrisken.
- Ju tristare man är klädd, ju äldre, allvarligare, tystare och uttryckslösare man är - desto mindre liggrisk.
- Le inte! Le inte samtidigt som du råkar se en man i ögonen.
- Ta inte emot erbjuden drink.
- Om han frågar var du bor - säg att du inte minns.
- Bli för Guds skull inte full! (eller trött)
- Se till att ha en Nanny som tar hem dig levande innan lejonen börjat vråla 01.45!
- Ha på dig kyskhetsbälte och lämna nyckeln till the Nanny, men gardera med ett paket kondomer i väskan.
- Om mannen får stånd medan ni dansar en tryckare: Omedelbar, rak spark i skrevet! Works any time!
- Eftersom höga decibeltal får hjärnan att svaja och sätter ned omdömet: Bär alltid öronpluggar!
- Om någon kladdar på dig sätt då genast på honom handbojor (innan du själv blivit upphetsad), komplettera gärna med en rejäl spark i skrevet!
- Om han säger att du på en skala på 1-10 är en tia - ge honom adressen till närmaste synoptikaffär.
- Karateträning och liknande är en klar merit på krogen! :-)137


Tiden löser alla problem: Den dag kommer då du inte behöver undvika frestelserna - De undviker Dig. Jag är nästan där....
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 20:24:13, redigerad totalt 1 gång.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Inläggav Debbido » 2009-11-09 2:30:50

BMW skrev:Man behöver inte alltid framställa tjejer som manipulerade offer eller utnyttjade viljelösa våp när det gäller sex och ONS.
Även tjejer kan vilja ha sex för sexets egen skull :idea: alla är inte bara intresserade av att bara hålla i handen och titta på månen med drömprinsen man senare skall gifta sig och skaffa familj med.

Enligt de normer som råder i samhället är det inte "fint" för tjejer att bara vara kåta och vilja ha sex :P :P den kvinnliga sexualiteten är väldigt tabubelagd..fortfarande, utan den rena kåtheten och lusten måste alltid "förkläs" i kärlekslängtan och romantiska dimridåer för att bli acceptabel.


Jag håller med dig och tar upp det du skriver för att förtydliga mitt inlägg ovan. Jag tycker det är skit att man inte via krogen ska kunna få till en date, få en chans att lära känna en kille på längre sikt. Om bara ONS erbjuds så är det för få val på menyn för mig.

Men det KAN tänkas att jag är med på ett kortare förhållande med t ex en man om råkar vara 25 år för ung... 8) OM denne man bara kunde visa mig respekt efteråt och inte låta sitt självförakt spruta ut på mig. Det är den där "horstämplingen" och attityderna efteråt som däckar mig helt och gör tillfälliga förbindelser till törnen på rosenkvistar. Rosdoften glöms bort pga smärtan från de upprivna såren.

JAAA - KVINNOR KAN HA LIKA STARK SEXUALDRIFT SOM MÄN!

Särskilt vissa med NPF-avvikelser, typ ADHD.

(Som väl är har jag bott ihop med män i sammanlagt 14 år)
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 20:24:14, redigerad totalt 1 gång.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in