Medicin eller inte medicin?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav weasley » 2009-10-29 16:05:22

Flyttar tråd till vårdavdelningen.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 22:01:16, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Alyana » 2009-10-30 1:03:59

En grej bara; sluta med p-piller kanske??

Jag t ex tål absolut inte ngn sorts hormonella medel.
Har provat många ggr att ha hornomella p-medel men det går bara inte!
Efter max tre dgr blir jag arg, irriterad, omväxlande uppvarvad och trött, ledsen, deprimerad och orkeslös...
Är definitivt värt att prova med att byta ut de onaturliga hormonerna mot t ex kopparspiral, pessar el kådis. :oops:
Det är ju en enkel sak att pröva iafl.
Vet många som plötsligt kännt sig som sig själva igen efter att ha slutat med mångårigt
p-pillerknaprande....'
Å vissa av oss är ju allmänt överkänsliga. :wink:
Senast redigerad av Alyana 2011-05-04 22:01:16, redigerad totalt 1 gång.
Alyana
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2009-08-01

Inläggav sommar » 2009-10-30 1:06:30

Alyana skrev:En grej bara; sluta med p-piller kanske??Är definitivt värt att prova med att byta ut de onaturliga hormonerna mot t ex kopparspiral, pessar el kådis. :oops:
Det är ju en enkel sak att pröva iafl.

Kondom (kådis) tar bort känsla har jag hört. :oops: Men allt är relativt.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 22:01:16, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Alyana » 2009-10-30 1:13:28

sommar skrev:
Alyana skrev:En grej bara; sluta med p-piller kanske??Är definitivt värt att prova med att byta ut de onaturliga hormonerna mot t ex kopparspiral, pessar el kådis. :oops:
Det är ju en enkel sak att pröva iafl.

Kondom (kådis) tar bort känsla har jag hört. :oops: Men allt är relativt.


Joo, har jag med hört... :lol: :oops:
Inte förstahandsval för mig direkt... jag röstar på pessar! :)
Inga hormoner, inget "i vägen" :oops: :oops: å enkelt. :wink:
Senast redigerad av Alyana 2011-05-04 22:01:16, redigerad totalt 1 gång.
Alyana
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2009-08-01

Inläggav rapchic » 2009-10-30 9:44:51

Alyana skrev:En grej bara; sluta med p-piller kanske??

Jag t ex tål absolut inte ngn sorts hormonella medel.
Har provat många ggr att ha hornomella p-medel men det går bara inte!
Efter max tre dgr blir jag arg, irriterad, omväxlande uppvarvad och trött, ledsen, deprimerad och orkeslös...
Är definitivt värt att prova med att byta ut de onaturliga hormonerna mot t ex kopparspiral, pessar el kådis. :oops:
Det är ju en enkel sak att pröva iafl.
Vet många som plötsligt kännt sig som sig själva igen efter att ha slutat med mångårigt
p-pillerknaprande....'
Å vissa av oss är ju allmänt överkänsliga. :wink:


jag blir bättre av vissa (mindre PMS) men P-ringen som jag testade för någon månad sen blev jag ett monster av (dvs PMS heela tiden, inte kul att vara min sambo då). problemet med piller är att jag har glömt 1 gång på ca en månad :roll: men om detta inte fungerer får jag testa nått annat (tar nått p-piller med få hormoner nuförtiden, typ just så mkt hormoner som behövs)
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 22:01:16, redigerad totalt 1 gång.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Inläggav sommar » 2009-10-30 9:59:15

rapchic skrev:
Alyana skrev:En grej bara; sluta med p-piller kanske??

Jag t ex tål absolut inte ngn sorts hormonella medel.
Har provat många ggr att ha hornomella p-medel men det går bara inte!
Efter max tre dgr blir jag arg, irriterad, omväxlande uppvarvad och trött, ledsen, deprimerad och orkeslös...
Är definitivt värt att prova med att byta ut de onaturliga hormonerna mot t ex kopparspiral, pessar el kådis. :oops:
Det är ju en enkel sak att pröva iafl.
Vet många som plötsligt kännt sig som sig själva igen efter att ha slutat med mångårigt
p-pillerknaprande....'
Å vissa av oss är ju allmänt överkänsliga. :wink:


jag blir bättre av vissa (mindre PMS) men P-ringen som jag testade för någon månad sen blev jag ett monster av (dvs PMS heela tiden, inte kul att vara min sambo då). problemet med piller är att jag har glömt 1 gång på ca en månad :roll: men om detta inte fungerer får jag testa nått annat (tar nått p-piller med få hormoner nuförtiden, typ just så mkt hormoner som behövs)

Mot Pms kör jag naturpiller. (Köps på hälsokost men finns numera på Apoteket också.) Fungerar utmärkt trots att jag inte tar det som en kur. :oops:
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 22:01:16, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav rapchic » 2009-10-30 15:15:09

sommar skrev:
rapchic skrev:
Alyana skrev:En grej bara; sluta med p-piller kanske??

Jag t ex tål absolut inte ngn sorts hormonella medel.
Har provat många ggr att ha hornomella p-medel men det går bara inte!
Efter max tre dgr blir jag arg, irriterad, omväxlande uppvarvad och trött, ledsen, deprimerad och orkeslös...
Är definitivt värt att prova med att byta ut de onaturliga hormonerna mot t ex kopparspiral, pessar el kådis. :oops:
Det är ju en enkel sak att pröva iafl.
Vet många som plötsligt kännt sig som sig själva igen efter att ha slutat med mångårigt
p-pillerknaprande....'
Å vissa av oss är ju allmänt överkänsliga. :wink:


jag blir bättre av vissa (mindre PMS) men P-ringen som jag testade för någon månad sen blev jag ett monster av (dvs PMS heela tiden, inte kul att vara min sambo då). problemet med piller är att jag har glömt 1 gång på ca en månad :roll: men om detta inte fungerer får jag testa nått annat (tar nått p-piller med få hormoner nuförtiden, typ just så mkt hormoner som behövs)

Mot Pms kör jag naturpiller. (Köps på hälsokost men finns numera på Apoteket också.) Fungerar utmärkt trots att jag inte tar det som en kur. :oops:


om jag skulle vara tvungen att sluta med p-piller (den sorten som hjälper mot p-piller) skulle jag nog också vända mig mot naturläkemedel. som tur är blir det billigt för mig då jag kommer att plocka min egen daggkåpa (daggkåpa hjälper mot diverse "kvinnobesvär" bland annat PMS)
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 22:01:16, redigerad totalt 1 gång.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Inläggav Peace » 2009-11-07 17:08:20

Tar majoriteten av alla med aspergers syndrom medicin eller är det bara som jag fått för mig?
Peace
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2009-06-27

Återgå till Aspergare och vården



Logga in