Att få körkortstillstånd... (när man tar benzo)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Att få körkortstillstånd... (när man tar benzo)

Inläggav 12312qw » 2009-09-23 14:38:12

Mitt körkorttillstånd gick ut för några månader sedan. Jag är i princip färdig för att köra upp. Ansökte därför om ett nytt tillstånd.

Klantig som jag var var jag ärlig och skrev att jag missbrukat benso och skrev upp alla mediciner jag tar. Vid den tiden hade jag inte min Asperger diagnos på papper. Fick idag reda på att jag måste gå och lämna prover på att jag är av med mitt bensoberoende. Ska lämna dessa prover 1ggn/månad och jag kunde räkna med att det skulle ta iaf ett år att få ett nytt körkortstillstånd... Problemet är att jag ju fortfarande tar benso så dessa prover kommer ju att ge utslag!!!

Jag funderar på att fuska lite med systemet och göra en ny ansökan från ett annat län där jag bara uppger min Aspergerdiagnos och inte att jag missbrukat benso. Tror ni att det blir lättare för mig att få körkorttillstånd då? Eller ska jag göra en riktig fuling och skriva att jag är fullt frisk och diagnosfri?

.....jävla system
Senast redigerad av 12312qw 2011-05-04 21:43:11, redigerad totalt 1 gång.
12312qw
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2009-02-13

Inläggav Parvlon » 2009-09-23 14:41:01

Börjar du ljuga, så lär risken vara att länsstyrelsen jävlas ännu mer med dig i framtiden.
Säg som det är när du pissar grönt, har du det på recept kan de inte göra något än att vänta på att du är färdigmedicinerad. Har du det inte så borde du få hjälp med behandling.
Om du missbrukar benso, så har du inte i trafiken att göra.
Köp en rullator eller något isåfall.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 21:43:11, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav carl » 2009-09-23 14:45:28

Gå till en läkare och be den skriva exakt vad du har för icke problem. Om att du tar medel du behöver oså måste det ju få ge utslag...
Om du har en diagnos så måste du nog skriva det. En läkare har ju närsomhelst rätten att dra in ditt körkort, då är det lika bra att vara ärlig från början .
Senast redigerad av carl 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
carl
 
Inlägg: 2609
Anslöt: 2009-07-01

Inläggav 12312qw » 2009-09-23 14:50:32

Parvlon skrev:Börjar du ljuga, så lär risken vara att länsstyrelsen jävlas ännu mer med dig i framtiden.
Säg som det är när du pissar grönt, har du det på recept kan de inte göra något än att vänta på att du är färdigmedicinerad. Har du det inte så borde du få hjälp med behandling.
Om du missbrukar benso, så har du inte i trafiken att göra.
Köp en rullator eller något isåfall.


Det var onödigt elakt skrivet.

Jag har allt på recept och har alltid haft. Jag har missbrukat benso tidigare men tar nu bara den benso som jag är ordinerad. Fattar inte vad de vill att jag ska göra... ska jag lämna prover så kommer de ju ge utslag eftersom jag tar benso... suck, hur ska man kunna förstå sig på denna värld?
Senast redigerad av 12312qw 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
12312qw
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2009-02-13

Inläggav Parvlon » 2009-09-23 18:22:07

12312qw skrev:Det var onödigt elakt skrivet.

Det var tråkigt att höra. Varför tycker du det var elakt? Rullator var ett litet skämt, men det fattar du väl?
Jag säger som det är bara. Jag vill absolut inte träffa någon som missbrukar läkemedel eller droger ute i trafiken. Nu har jag inte använt bil regelbundet på länge, men det är likt förbannat övergångsställen och trottoarer jag är "tvungen" att går på. Att de har tagit bort varningstriangeln och gör det till ett personligt ansvar att själv veta när man är olämplig att köra, gör inte mina bekymmer ang. dig mindre.
Varför skulle du ta åt dig om du /inte/ missbrukar nu, tänker jag.

12312qw skrev:Jag har allt på recept och har alltid haft. Jag har missbrukat benso tidigare men tar nu bara den benso som jag är ordinerad. Fattar inte vad de vill att jag ska göra... ska jag lämna prover så kommer de ju ge utslag eftersom jag tar benso... suck, hur ska man kunna förstå sig på denna värld?
Var ärlig. Ha inställningen på att du kommer att sluta med droger, så ökar dina chanser till det positiva.
Kommer de på dig med att ljuga, hoppas jag att du får ditt kort/lämp indraget på livsstid.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav IckyFlix » 2009-09-23 22:29:48

Jag håller med Parvlon, faktiskt.
Att ljuga sig till ett körkort är fan så lågt, och benso har inte med bilkörning att göra. :!:

Tycker att det är bra att de är noga med att kontrollera medicinbruk (och missbruk) i samband med bilkörning. De får gärna vara mer noggranna för min del.
Senast redigerad av IckyFlix 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
IckyFlix
 
Inlägg: 422
Anslöt: 2009-08-20
Ort: Västsverige

Inläggav weasley » 2009-09-24 0:14:54

12312qw skrev:Jag har allt på recept och har alltid haft. Jag har missbrukat benso tidigare men tar nu bara den benso som jag är ordinerad. Fattar inte vad de vill att jag ska göra... ska jag lämna prover så kommer de ju ge utslag eftersom jag tar benso... suck, hur ska man kunna förstå sig på denna värld?


Du har ju bensodiazepiner på recept! Visa receptet så begriper även de att du

1) har en läkare som anser att du behöver dem
2) kommer att få positivt utslag på urinprovet

Men eftersom du har läkarintyg och recept i sin ordning så är det ju inga problem, hmm?
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Parvlon » 2009-09-24 1:53:43

Problemen är att 12312qw vill ljuga. Missbrukare ljuger.
12312qw vill ha körkort, men kan inte tänka sig att sluta knarka.

De flesta av oss vill inte ha knarkare körandes på gatorna, knarkare kör väldigt dåligt.
12312qw vill ha en kram? :roll:
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav 12312qw » 2009-09-24 3:24:05

Parvlon skrev:Problemen är att 12312qw vill ljuga. Missbrukare ljuger.
12312qw vill ha körkort, men kan inte tänka sig att sluta knarka.

De flesta av oss vill inte ha knarkare körandes på gatorna, knarkare kör väldigt dåligt.
12312qw vill ha en kram? :roll:


Jag vill ljuga för att systemet missuppfattat mig. Jag knarkar inte utan tar däremot stämningsstabiliserande och benso för att jag inte ska bli knäpp. Jag har genomgått 12-stegs programmet och är nu nere i en minimumdos.

Jag vill inte ha en kram däremot vill jag ha tips. Att ta benso när man är i behov av det är inte att knarka. Att missbruka och att bruka är två helt olika saker.
Senast redigerad av 12312qw 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
12312qw
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2009-02-13

Re: Att få körkortstillstånd...

Inläggav Danne » 2009-09-24 4:01:31

12312qw skrev:Mitt körkorttillstånd gick ut för några månader sedan. Jag är i princip färdig för att köra upp. Ansökte därför om ett nytt tillstånd.

Klantig som jag var var jag ärlig och skrev att jag missbrukat benso och skrev upp alla mediciner jag tar. Vid den tiden hade jag inte min Asperger diagnos på papper. Fick idag reda på att jag måste gå och lämna prover på att jag är av med mitt bensoberoende. Ska lämna dessa prover 1ggn/månad och jag kunde räkna med att det skulle ta iaf ett år att få ett nytt körkortstillstånd... Problemet är att jag ju fortfarande tar benso så dessa prover kommer ju att ge utslag!!!

Jag funderar på att fuska lite med systemet och göra en ny ansökan från ett annat län där jag bara uppger min Aspergerdiagnos och inte att jag missbrukat benso. Tror ni att det blir lättare för mig att få körkorttillstånd då? Eller ska jag göra en riktig fuling och skriva att jag är fullt frisk och diagnosfri?

.....jävla system

"Jäkla system" ?? :-)014

Nä, i det här fallet så tycker jag faktiskt det ser ut som systemet fungerar som det ska.

Nu tänker inte jag gå så långt att jag kallar dig för knarkare och sånt, men samtidigt blir jag inte riktigt klok på vad du tycker är märkligt med att dom drar öronen åt sig.
Jag citerade ditt första inlägg i sin helhet, för det var flera saker där som gjorde att jag reagerade.

1, Du har alltså haft ett körkortstillstånd, som gäller i hela 4 år, utan att tagit kortet. Det kan ju ha sina orsaker, men i samband med det övriga du tar upp så anser jag det är en intressant faktor i ekvationen.

2, Du har missbrukat en substans, som du fortfarande går på, om än i kontrollerade doser.
Det är ju självklart att Länsstyrelsen vill kontrollera att det är som du säger i sådana fall, inget fel på systemet där iallafall.
Om du har läkares välsignelse till körkortet så bör det inte vara några problem för dom att intyga att du har substansbruket under full kontroll, och ej utgör någon fara för allmänheten.

3, Du ångrar att du var ärlig i din ansökan, och vill se om det finns vägar att kringgå detta genom att söka på annan ort.
Varför ?!?! Om du nu har allting under kontroll, så ska det ju som sagt inte vara problem att få dina läkarintyg som styrker detta.
Faktumet att du hellre verkar vilja kringgå/fuska genom systemet gör att iallafall jag börjar dra öronen åt mig.

Summering:
Jag tycker faktiskt att du har beskrivit dig själv som en risk, och därför har jag full förståelse för att Länsstyrelsen vill kontrollera detta.
Det är inte systemet det är fel på här, och din inställning att vilja mörka/kringgå problemen gör att jag kan känna att faran kanske inte är över i ditt fall.

Jag hoppas att det är som du säger, men att du ändrar inställning och försöker få körkortet på ärliga grunder. Att hålla ett extra öga på dig p.g.a. din historik ser jag bara som positivt, och kan även vara något som är dig till hjälp. För ingen, inte heller du, vill ju att du ska framföra fordon under påverkan, och det är ju bara bra om detta kontrolleras lite extra.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Jossan » 2009-09-24 9:13:43

Du ska definitivt inte köra bil om du är påverkad av lugnande tabletter, eftersom det sänker din reaktionsförmåga.

Jag tycker det här med din bilkörning till stor del beror på hur ditt användande av läkemedlet ser ut. Är det bara sömntabletter du tar för att kunna sova så borde det ju inte vara några problem. Men tar du på dagen också kommer saken i helt annat läge.

Du skriver inte vad det är typ av bezodiazepiner du använder dig av, hur ofta du tar tabletter, och vad anledningen är till att du tar dem. Något som jag tycker har stor betydelse för huruvida du skall få ta körkort eller inte.

Äter du ångestdämpande piller kontinuerligt, kanske flera gånger per dag, ska du absolut inte köra bil. Har du epilepsi gäller samma sak. Drabbas du av kramper och tar tabletter som typ Stesolid, ska du verkligen inte heller köra bil.

Men handlar det bara om att du tar en Imovane på kvällen och utöver det inte tar några andra tabletter så borde du kunna köra bil. Men tänk då på att inte köra bil för tidigt på dagen, eftersom den typen av sömntabletter kan ha en "hangover-effekt" vilket gör att man kan vara väldigt trött på förmiddagen och det är först efter lunch, eller för vissa t.o.m. först på eftermiddagen, som man piggnar till.

Tyvärr tror jag inte att ditt Benzoanvändande inskränker sig till detta minimala bruk, eftersom du också skriver att du tidigare har missbrukat tabletter. Det indikerar på att du även i nuläget brukar bezodiazepiner på ett sätt som gör att jag tror att du har den verksamma substansen i blodet konstant. Om jag har rätt i detta antagande så måste jag tyvärr säga att du inte har i trafiken att göra överhuvudtaget. För du kommer att utgöra en fara för dig själv och för andra.
När man kör bil måste man precis hela tiden vara oerhört uppmärksam på vad som händer och sker runt omkring en, det räcker med att man förlorar fokus några sekunder, så kan olyckan vara framme.
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav earlydayminer » 2009-09-24 9:59:22

Vad gör man för tester?

Testar man vilka reflexer man har? En simulator borde användas vid testande.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Att få körkortstillstånd...

Inläggav 12312qw » 2009-09-24 12:23:20

Danne skrev:"Jäkla system" ?? :-)014

Nä, i det här fallet så tycker jag faktiskt det ser ut som systemet fungerar som det ska.

Nu tänker inte jag gå så långt att jag kallar dig för knarkare och sånt, men samtidigt blir jag inte riktigt klok på vad du tycker är märkligt med att dom drar öronen åt sig.
Jag citerade ditt första inlägg i sin helhet, för det var flera saker där som gjorde att jag reagerade.

1, Du har alltså haft ett körkortstillstånd, som gäller i hela 4 år, utan att tagit kortet. Det kan ju ha sina orsaker, men i samband med det övriga du tar upp så anser jag det är en intressant faktor i ekvationen.

2, Du har missbrukat en substans, som du fortfarande går på, om än i kontrollerade doser.
Det är ju självklart att Länsstyrelsen vill kontrollera att det är som du säger i sådana fall, inget fel på systemet där iallafall.
Om du har läkares välsignelse till körkortet så bör det inte vara några problem för dom att intyga att du har substansbruket under full kontroll, och ej utgör någon fara för allmänheten.

3, Du ångrar att du var ärlig i din ansökan, och vill se om det finns vägar att kringgå detta genom att söka på annan ort.
Varför ?!?! Om du nu har allting under kontroll, så ska det ju som sagt inte vara problem att få dina läkarintyg som styrker detta.
Faktumet att du hellre verkar vilja kringgå/fuska genom systemet gör att iallafall jag börjar dra öronen åt mig.

Summering:
Jag tycker faktiskt att du har beskrivit dig själv som en risk, och därför har jag full förståelse för att Länsstyrelsen vill kontrollera detta.
Det är inte systemet det är fel på här, och din inställning att vilja mörka/kringgå problemen gör att jag kan känna att faran kanske inte är över i ditt fall.

Jag hoppas att det är som du säger, men att du ändrar inställning och försöker få körkortet på ärliga grunder. Att hålla ett extra öga på dig p.g.a. din historik ser jag bara som positivt, och kan även vara något som är dig till hjälp. För ingen, inte heller du, vill ju att du ska framföra fordon under påverkan, och det är ju bara bra om detta kontrolleras lite extra.


1) Att jag inte tagit körkort under de 4åren jag hade tillståndet berodde på att jag inte hade råd att gå på körlektioner.

2) Håller helt med dig men denna process kommer enligt länsstyrelsen ta ca 1år.

3) Jag vill kringgå systemet då jag inte har lust att vänta 1år på att få ett nytt körkortstillstånd. (bor på landet och är i stort behov av bil och körkort för att bryta min isolering)
Senast redigerad av 12312qw 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
12312qw
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2009-02-13

Inläggav 12312qw » 2009-09-24 12:26:33

Jossan skrev:Du ska definitivt inte köra bil om du är påverkad av lugnande tabletter, eftersom det sänker din reaktionsförmåga.

Jag tycker det här med din bilkörning till stor del beror på hur ditt användande av läkemedlet ser ut. Är det bara sömntabletter du tar för att kunna sova så borde det ju inte vara några problem. Men tar du på dagen också kommer saken i helt annat läge.

Du skriver inte vad det är typ av bezodiazepiner du använder dig av, hur ofta du tar tabletter, och vad anledningen är till att du tar dem. Något som jag tycker har stor betydelse för huruvida du skall få ta körkort eller inte.

Äter du ångestdämpande piller kontinuerligt, kanske flera gånger per dag, ska du absolut inte köra bil. Har du epilepsi gäller samma sak. Drabbas du av kramper och tar tabletter som typ Stesolid, ska du verkligen inte heller köra bil.

Men handlar det bara om att du tar en Imovane på kvällen och utöver det inte tar några andra tabletter så borde du kunna köra bil. Men tänk då på att inte köra bil för tidigt på dagen, eftersom den typen av sömntabletter kan ha en "hangover-effekt" vilket gör att man kan vara väldigt trött på förmiddagen och det är först efter lunch, eller för vissa t.o.m. först på eftermiddagen, som man piggnar till.

Tyvärr tror jag inte att ditt Benzoanvändande inskränker sig till detta minimala bruk, eftersom du också skriver att du tidigare har missbrukat tabletter. Det indikerar på att du även i nuläget brukar bezodiazepiner på ett sätt som gör att jag tror att du har den verksamma substansen i blodet konstant. Om jag har rätt i detta antagande så måste jag tyvärr säga att du inte har i trafiken att göra överhuvudtaget. För du kommer att utgöra en fara för dig själv och för andra.
När man kör bil måste man precis hela tiden vara oerhört uppmärksam på vad som händer och sker runt omkring en, det räcker med att man förlorar fokus några sekunder, så kan olyckan vara framme.


Man avgör själv hurvida man är kapabel till att köra bil eller inte, det är därför de har tagit bort varningstrianglen. Alla reagerar vi olika. Någon kanske blir jättetrött av 5mg stesolid, för en annan kanske det krävs 60mg stesolid för att få samma effekt.

Jag skulle aldrig sätta mig vid ratten om jag kände att jag var en fara i trafiken. Att skada sig själv är en sak men om man börjar bli en fara för andra ska man börja rannsaka sig själv.
Senast redigerad av 12312qw 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
12312qw
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2009-02-13

Re: Att få körkortstillstånd...

Inläggav Danne » 2009-09-24 12:41:46

12312qw skrev:2) Håller helt med dig men denna process kommer enligt länsstyrelsen ta ca 1år.

3) Jag vill kringgå systemet då jag inte har lust att vänta 1år på att få ett nytt körkortstillstånd. (bor på landet och är i stort behov av bil och körkort för att bryta min isolering)

Det finns alltså en anledning till att dom vill kolla dig en period.
Och som det låter så tycker jag det är helt rätt, med tanke på din historik.

Om en missbrukare kommer fram till dig och säger att han är "ren" nu, skulle du själv köpa det direkt då eller vilja se lite mer bevis för det innan du ger honom bilnycklarna?

Ingen har tvingat dig till den här väntetiden, den kommer som ett resultat av dina egna handlingar. Det är bara att bita i det sura äpplet, och sätta fart.
Med tanke på att du inte fick nåt gjort de senaste 4 åren, så är inte 1 år specielt lång tid i jämförelse, använd tiden till att plugga på teorin ordentligt och samla pengar till körlektioner och inköp av fordon.

Kolla med läkarna och se om dom kan hjälpa dig intyg, men kringgå systemet tror jag inte någon vill hjälpa dig med.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Re: Att få körkortstillstånd...

Inläggav Jossan » 2009-09-24 13:18:59

Danne skrev:
12312qw skrev:2) Håller helt med dig men denna process kommer enligt länsstyrelsen ta ca 1år.

3) Jag vill kringgå systemet då jag inte har lust att vänta 1år på att få ett nytt körkortstillstånd. (bor på landet och är i stort behov av bil och körkort för att bryta min isolering)

Det finns alltså en anledning till att dom vill kolla dig en period.
Och som det låter så tycker jag det är helt rätt, med tanke på din historik.

Om en missbrukare kommer fram till dig och säger att han är "ren" nu, skulle du själv köpa det direkt då eller vilja se lite mer bevis för det innan du ger honom bilnycklarna?

Ingen har tvingat dig till den här väntetiden, den kommer som ett resultat av dina egna handlingar. Det är bara att bita i det sura äpplet, och sätta fart.
Med tanke på att du inte fick nåt gjort de senaste 4 åren, så är inte 1 år specielt lång tid i jämförelse, använd tiden till att plugga på teorin ordentligt och samla pengar till körlektioner och inköp av fordon.

Kolla med läkarna och se om dom kan hjälpa dig intyg, men kringgå systemet tror jag inte någon vill hjälpa dig med.


Håller med Danne i det här fallet.
Utnyttja året väl till att samla ihop pengar så du har råd att ta alla lektionerna i ett sträck när du väl har fått ditt tillstånd.

Bra att du själv inser att du inte ska sätta dig bakom ratten under stark påverkan av mediciner. Men ibland kan det vara svårt att själv avgöra hur påverkad man är. Så jag tycker ändå att du bör diskutera ditt körkortstillstånd med din läkare.
Lycka till!
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav Emlett » 2009-09-24 15:37:07

Hej!
När min son skulle få körkortstillstånd (han har AS) så var han tvungen att göra ett uppmärksamhets och koncentrations test på BUP samt på mobilitetscenter. Nu använder han inga läkemedel.

Tänkte att detta kanske är något du kan be att få göra, det visar ju om du har uppmärksamhets problem av dina mediciner eller om det är helt ok. Det borde ju länsstyrelsen oxå kunna se som en fördel för dig om du inte har några problem. :D
Senast redigerad av Emlett 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
Emlett
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2009-09-10
Ort: Västkusten

Inläggav nano » 2009-09-25 0:15:56

12312qw skrev:Jag skulle aldrig sätta mig vid ratten om jag kände att jag var en fara i trafiken.
Klarar man det då?
En del åker ju ut i trafiken med rätt mycket alkohol i kroppen.

Om jag för en gång lyckas läsa mellan raderna så HAR du missbrukat förut, för många år sedan men nu har en normal dos i kroppen och mängderna kontrollerade av läkare?
Med den infon låter det ju som om någon förutom dig själv har kontroll iaf :)

Då kan denne agera på en rad olika sätt om det upptäcks missbruk igen.
Körkort är ju inte en mänsklig rättighet, däremot är det en möjlighet.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Re: Att få körkortstillstånd...

Inläggav nano » 2009-09-25 0:21:49

Danne skrev:Kolla med läkarna och se om dom kan hjälpa dig intyg, men kringgå systemet tror jag inte någon vill hjälpa dig med.
Och skulle du bli upptäckt fuskandes så blir du ju antagligen inte accepterad för körkort de närmaste 20 åren.
Att fuska skulle nog få de flesta att tycka att du är klart olämplig.
Dessutom tror jag väl allt i slutänden går till vägverket, det är väl samma för hela landet.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav BMW » 2009-10-03 19:01:35

Man kan ju köra utan körkort, det har många som bor på landet satt i system, har själv inte blivit kollad på år och dag fast jag bor i en storstad :-)012 men åker man dit och inte är kompis med polismannen som kollar en är det nog inte så lyckat :oops:
Senast redigerad av BMW 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
BMW
 
Inlägg: 767
Anslöt: 2009-10-03

Inläggav IckyFlix » 2009-10-03 19:26:29

BMW skrev:Man kan ju köra utan körkort, det har många som bor på landet satt i system, har själv inte blivit kollad på år och dag fast jag bor i en storstad :-)012 men åker man dit och inte är kompis med polismannen som kollar en är det nog inte så lyckat :oops:


:shock: Det där kallas uppvigling. Är det verkligen lämpligt att uppmana folk att begå brott? Bortsett från att det är olagligt, alltså...
Senast redigerad av IckyFlix 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
IckyFlix
 
Inlägg: 422
Anslöt: 2009-08-20
Ort: Västsverige

Inläggav BMW » 2009-10-04 2:41:06

IckyFlix skrev: :shock: Det där kallas uppvigling. Är det verkligen lämpligt att uppmana folk att begå brott? Bortsett från att det är olagligt, alltså...


Det ironiskt menat, men ok..kanske mindre lämpligt då aspergare kan ha svårt att förstå ironi.
Senast redigerad av BMW 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
BMW
 
Inlägg: 767
Anslöt: 2009-10-03

Inläggav nano » 2009-10-04 6:11:57

Tycker det är lätt att förstå ironi när man väl vet att det är ironi.
Men att detektera ironin ter sig tämligen svårt.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav IckyFlix » 2009-10-04 19:22:11

BMW skrev:Det ironiskt menat, men ok..kanske mindre lämpligt då aspergare kan ha svårt att förstå ironi.


nano said it...
Har inga problem alls att förstå ironi.

Att ditt inlägg skulle vara ironiskt gick mig helt förbi, och då försökte jag ändå tänka i de banorna, att ge dig benefit of the doubt etc. Men faktiskt, ÄVEN om det var ironiskt menat, så var det onödigt. Imho.
Senast redigerad av IckyFlix 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
IckyFlix
 
Inlägg: 422
Anslöt: 2009-08-20
Ort: Västsverige

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in