Hitta någon att tycka om :)

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav earlydayminer » 2009-10-02 21:26:42

Ja, det kanske ni borde.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:44:49, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav rdos » 2009-10-02 21:37:58

Inger skrev:Ingen har sagt att han måste "lära sig spela NT-spelet" (vad nu det är) om det inte är specifikt NT-brudar som önskades,


Inte det? Vad jag minns så kom det upp mängder av förslag som direkt relaterade till hur NT-brudar fungerar. Bl.a. pratades det väl kroppsspråk och sånt?

Inger skrev: men viss grundläggande respekt, ömsesidighet, betänketid och möjlighet att ändra sig om det inte känns bra vill nog även AS-kvinnor ha, även om det skulle finnas några få som kan bestämma sig på fläcken och bara är glada att slippa de vanliga ritualerna.


Det senare finns det säkert gott om som gärna skulle vilja slippa. Speciellt som de själva är en del i ritualen. Det är ju normalt sett så att NT-bruden skickar ut signaler, som NT-killen uppfattar, och tar kontakt. Om nu Aspie-tjejen inte sänder ut några signaler är det ingen som raggar på henne. Alternativt så tror killar att hon sänder ut signaler hela tiden, och då får hon istället mängder av oönskade närmanden. Just däri ligger problemet. Om då Aspie-tjejen kräver att potentiella killar ska kunna spelet, så blir det bara NT-killar som får chansen, och de missar hon eftersom hon själv inte kan spelet.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 21:44:49, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Inger » 2009-10-02 21:49:41

rdos skrev:
Inger skrev:Ingen har sagt att han måste "lära sig spela NT-spelet" (vad nu det är) om det inte är specifikt NT-brudar som önskades,

Inte det? Vad jag minns så kom det upp mängder av förslag som direkt relaterade till hur NT-brudar fungerar. Bl.a. pratades det väl kroppsspråk och sånt?

Har jag inget minne av. Vi snackade PUA-kurser där det ingår checklistor över saker att tänka på, bdsm-kontrakt, prostitution, docka, onani, importfru, barmhärtighetsknull och annat konkret. Inget föll nallen i smaken utom det sista (som vi ännu saknar kandidater till tyvärr) så vad ska man göra?

rdos skrev:
Inger skrev: men viss grundläggande respekt, ömsesidighet, betänketid och möjlighet att ändra sig om det inte känns bra vill nog även AS-kvinnor ha, även om det skulle finnas några få som kan bestämma sig på fläcken och bara är glada att slippa de vanliga ritualerna.

Det senare finns det säkert gott om som gärna skulle vilja slippa. Speciellt som de själva är en del i ritualen. Det är ju normalt sett så att NT-bruden skickar ut signaler, som NT-killen uppfattar, och tar kontakt. Om nu Aspie-tjejen inte sänder ut några signaler är det ingen som raggar på henne. Alternativt så tror killar att hon sänder ut signaler hela tiden, och då får hon istället mängder av oönskade närmanden. Just däri ligger problemet. Om då Aspie-tjejen kräver att potentiella killar ska kunna spelet, så blir det bara NT-killar som får chansen, och de missar hon eftersom hon själv inte kan spelet.

Haha, ja det det var ju en dråplig och kanske inte helt felaktig beskrivning. Det är därför man måste vara tydlig om man är intresserad av någon med AS. Och gärna lite mer aktiv än normalt om man är tjej.

Detta hade jag kunnat tipsa om ifall bara frågan om hur AS-tjejer ska få till det hade kommit upp, men nu gällde det främst killarna, därför har det ö h t inte sagts något om vad tjejer bör göra. Så dina anklagelser om att missleda tjejer tycks sakna grund (censurerade mig själv där).
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:44:49, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav nano » 2009-10-02 22:47:31

Jossan skrev:
Inger skrev:Säger aspergerkillen som knep forumets pudding. :wink:


Men alltså nu blir man ju nyfiken, för att gå lite off-topic.
Jag har uppenbarligen missat en del forumskvaller, antikropp och ?.

Jag säger inte att ni ska berätta, jag säger bara att jag blev nyfiken.
Ja jag är också nyfiken, ruskigt nyfiken, PM:ade antikropp och bad honom berätta (antar att antikropp är en han).

Puddingbegreppet tycker jag är väldigt beroende på ens preferenser, jag berättade tex för Pemer om en kollega som tyckte väldigt mycket om stora magar på killar.

Har märkt att folk tenderar att tro att de inte är så attraktiva som de faktiskt är.
Personligen tycker jag trevlighet är ruskigt attraktivt, liksom försök att vara juste :)
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:44:49, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Ulv » 2009-10-02 22:51:55

Att tycka om någon har för min del under de frånvarande tillfällen i mitt hittils nästan 20 åriga liv varit väldigt begränsade.
Det ahr inte varit svårt att tycka om någon snarare att inte ha förmågan att se igenom det som har fått relationen på fall. Men ju äldre jag blivit desto mer har jag refletkerat och för varje gång jag mist någon jag trott stått mig nära så har en till bit av min själ amputerats.

Självfallet skulle jag mer än gärna finna denne gellike kvinna. Men jag tvivlar på att det lär existera många kvinnor i dagens värld som överhuvdutaget lever efter insitnkt och ett djuriskt sätt att leva. Det är så jag enkalst skulle beksriva det hela.
Känslor finns inte. Existerar tryggheten och attraheringen som i mitt fall inte sker genom utseendet utan genom kvinnans sätt att tänka, resonera föra sig.

Men det har hittils varit omöjligt att få något att hålla och ännu mer komplicerat att finna någon överhuvudtaget. Därför har jag de senaste åren vänt mitt fokus mot djur. Idag lever jag långt ifrån samhället med min Alaskan malamute. Spenderar mycket tid i skogen vandrandes grubblandes över vad detta kan bero på.

Men jag antar att jag tyvär är för djurisk. Jag lever efter mina egna regler och till allra högsta grad logiska slutsatser.

Jag upptäckte för några år sedan att jag började ifrågasätta människans sätt att leva och alla de här fördomar människor har. Jag blev inte född med dom och har väl därför accepterat människan oavsett utseende. Däremot perosnlighet och sätt att bete sig på dvs. respekt och annat dylikt har jag extremt låg tolerans för om det gäller att trampa mig på tårna. Det görs en gång och sen har man en fiende för livet.

Hur jag skall komma att finna min gellike "hona" vet jag icke. har mer eller mindre släppt det men innerst inne ligger den inkstinkten att längta efter det och att åtminstone försöka.


Kan ha blivit några stavfel men det får ni leva med.
Senast redigerad av Ulv 2011-05-04 21:44:49, redigerad totalt 1 gång.
Ulv
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2009-10-02
Ort: Värmland

Inläggav Inger » 2009-10-02 22:55:39

Ulv skrev:för varje gång jag mist någon jag trott stått mig nära så har en till bit av min själ amputerats.

Det var fint beskrivet! Tror säkert många kan känna igen sig.

Välkommen hit. Hoppas du kommer att hitta någon så småningom.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:44:49, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav earlydayminer » 2009-10-02 22:56:00

Det lever vi med. Välkommen, ännu en värmlandsvarg! ;)
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:44:49, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav rdos » 2009-10-02 23:09:18

Lite citat på vad jag menar (både från denna och avdelade tråden):

Debbido skrev:Detta med att spela en aning svåråtkomlig är aldrig fel vare sig man är man eller kvinna!


Alexandra skrev:För övrigt så uppskattar de flesta kvinnor män som tar initiativ, men respekterar ett nej; som visar uppskattning utan att vara alltför påflugna (kanske en svår balansgång, men så förhåller det sig). De människor som själva är hälsosamma förväntar sig också i allmänhet en hälsosam partner.


Weasley skrev:Vi har redan sagt att du inte kan få något sådant. Det närmaste du kan komma är de där raggningskurserna man nådigt får pröjsa för. Gå en sån.


Weasley skrev:Väljer du att vägra spela spelets regler så ta konsekvenserna av det som en vuxen och lägg ner jämret åtminstone. Ditt val, dina konsekvenser.


Weasley skrev:Ja, att det inte finns någon exakt algoritm för hur man lyckas med raggningen VARJE GÅNG. Till spelets regler hör att man är sej själv, gärna med humor och en förmåga att få motparten att känna sej speciell. Samtidigt som man inte FÖRVÄNTAR sej saker - sådant märks.


Inger skrev:1. Gå med i en sån där PUA-grupp, de har faktiskt exakt det du söker: manualer för hur kvinnor funkar och hur man blir en raggkung i steg för steg. OK, det kostar kanske en liten slant men det kan det väl vara värt? De har böcker och forum också, om man vill börja med det och se om det verkar vara värt att satsa på. http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... D=11020106
http://www.leveluplife.se/forum/


Inger skrev:4. Jobba på din kvinnosyn och fokusera mer på vad du kan ge än vad du kan få. Du är ju en charmknutte irl ju! Brudarna borde hänga som klasar, gör de inte det så är det troligen något i din attityd som skrämmer bort dom.


De bästa inläggen här har helt klart postats av sugis, men så är hon oxå ihop med en trolig Aspie. :wink:
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav rdos » 2009-10-02 23:12:38

Inger skrev:Detta hade jag kunnat tipsa om ifall bara frågan om hur AS-tjejer ska få till det hade kommit upp, men nu gällde det främst killarna, därför har det ö h t inte sagts något om vad tjejer bör göra. Så dina anklagelser om att missleda tjejer tycks sakna grund (censurerade mig själv där).


Det hänger naturligtvis ihop. Om Aspie-tjejer lägger sig till med orimliga krav så blir ju Aspie-killarna tvunga att ragga på NT-tjejer.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Ulv » 2009-10-02 23:19:28

Jo jag ser mig som en varg. Tyvärr så kraschade min gamla burk från -97 där jag bland annat skrivit ner en väldig mängd gamla reflektioner som skrivits under åren.

Jag vill inte skylla på kvinnan utan snarare dagens samhälle för dess sätt att skapåa ett system som alla NT människor följer. Jag har gjort mitt bästa men blir fortfarande lika ensam som jag var för 10 år sedan.

Att finna den enorma ofäöruttsägbarhet gör mig väldigt och näst intill ovillig att disponera villkroslös energi dvs. kärlek till en kvinna som sticker kniven i mig närhelst jag vänder ryggen. Detta har sålides fått mig att vända min rygg mot samhället och istället för att försöka göra saker bättre (vilket jag inte vet hur jag skall) så flyr jag djupt in i naturen. Vid min sida sitter nu mitt livs levande bevis på villkorslös tillit och evig tillgivenhet.

Ser jag min Alaskan Malamute (Norden( i ögonen så fylls jag av vördnad för hans ständiga fokus på mig att om jag inte mår bra så känner han av det och vill försöka göra situationen bättre.

Varför kan inte en människa av det kvinliga avelssläktet bära denna egenskap?
Senast redigerad av Ulv 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
Ulv
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2009-10-02
Ort: Värmland

Inläggav Inger » 2009-10-02 23:24:18

rdos skrev:
Inger skrev:Detta hade jag kunnat tipsa om ifall bara frågan om hur AS-tjejer ska få till det hade kommit upp, men nu gällde det främst killarna, därför har det ö h t inte sagts något om vad tjejer bör göra. Så dina anklagelser om att missleda tjejer tycks sakna grund (censurerade mig själv där).


Det hänger naturligtvis ihop. Om Aspie-tjejer lägger sig till med orimliga krav så blir ju Aspie-killarna tvunga att ragga på NT-tjejer.

Du menar orimliga krav som att man vill slippa bestämma sig inom 5 minuter och svära evig trohet?

Kanske är det vissa andra som inte bör ställa orimliga krav...?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav earlydayminer » 2009-10-02 23:32:52

Orimliga krav?
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav rdos » 2009-10-02 23:34:26

Inger skrev:Du menar orimliga krav som att man vill slippa bestämma sig inom 5 minuter och svära evig trohet?

Kanske är det vissa andra som inte bör ställa orimliga krav...?


Nej, jag menade just att man kräver av en partner att han ska kunna "spelet" när man själv inte kan det för att "andra tjejer kräver det".

Jag tror faktiskt att skälen till att Aspie-killar och Aspie-tjejer är ensamma är väldigt olika. Killar klagar ofta på att de aldrig får till det (de klarar inte av att ragga). För tjejer tror jag det är mycket vanligare att de har orimliga krav som de lärt sig av NT-samhället. Det är ju mycket enklare att ställa krav på hur andra ska bete sig för att vara intressanta än att lära sig att ragga. Det kräver inget av en själv, och man märker inte ens av att man är på fel väg. En kille märker ju direkt att raggningen inte funkar.

Kan delvis säga ovanstående av egen erfarenhet (N=2).
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav carl » 2009-10-02 23:37:11

rdos skrev:Nej, jag menade just att man kräver av en partner att han ska kunna "spelet" när man själv inte kan det för att "andra tjejer kräver det".

Är inte "spelet" ett uttryck för hur man ska spela för att "lura"/"locka" tjejen. Det ska väl gå till så att det ska vara obemärkt. Då borde ju inte någon kunna kräva att det obemärkta ska finnas, eller?
Senast redigerad av carl 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
carl
 
Inlägg: 2609
Anslöt: 2009-07-01

Inläggav rdos » 2009-10-02 23:42:54

Ulv skrev:Varför kan inte en människa av det kvinliga avelssläktet bära denna egenskap?


Jag tror det finns sådana, men de är ovanliga. Det är killar som inte klarar av att ragga som ofta hamnar "nära naturen". De ger helt enkelt upp. För tjejer funkar det nog inte riktigt så. De förstår nog inte vad de gör för fel, utan forsätter som "panelhönor" (som min mor brukar kalla det) i sociala sammanhang istället för att ge upp.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav rdos » 2009-10-02 23:45:15

carl skrev:
rdos skrev:Nej, jag menade just att man kräver av en partner att han ska kunna "spelet" när man själv inte kan det för att "andra tjejer kräver det".

Är inte "spelet" ett uttryck för hur man ska spela för att "lura"/"locka" tjejen. Det ska väl gå till så att det ska vara obemärkt. Då borde ju inte någon kunna kräva att det obemärkta ska finnas, eller?


Det finns ju en massa förutfattade meningar kring vad som måste hända innan det kan bli något (sex eller förhållande). Detta har vi ju sett basuneras ut som väldigt viktigt för tjejer här.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav weasley » 2009-10-02 23:46:59

Vill man kunna ragga upp någon random brutta för lite slentriansex måste man kunna Spelet. Det sammanhanget trodde jag var givet mtp samtalen i den andra tråden.

Vill man däremot hitta någon speciell för att inleda ett seriöst förhållande är det ju en helt annan sak. Då ska man naturligtvis vara sej själv.

Jag vet inte vad du har virrat ihop nu rdos. Men håll isär de begreppen. Att jag aldrig har varit intresserad av att bli uppraggad har dessutom inte med saken att göra utan var ett svar på edm:s direkta fråga.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Inger » 2009-10-02 23:55:04

rdos skrev:Det finns ju en massa förutfattade meningar kring vad som måste hända innan det kan bli något (sex eller förhållande). Detta har vi ju sett basuneras ut som väldigt viktigt för tjejer här.

Som t ex?

Jag tycker du är helt ute och cyklar nu. Man har de behov man har, inte för att man lärt sig att man ska ha dem utan för att det är så man funkar.

Annars tror jag inte Aspie-tjejer är mer intresserade av att krångla till saker än vad Aspie-killar är. Däremot vill man inte bara bli ihop med eller hoppa i säng med första bästa utan man vill att vissa saker ska stämma först. Där kanske vi inte är olika NT-tjejer som dina fantasier vill tro?

Hur anser du att det ska gå till då?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav earlydayminer » 2009-10-03 0:00:40

Undra hur ofta det är så att båda parter helt enkelt är för osäkra för att ta kontakt med varandra, men faktiskt är intresserade. Sådant är väldigt ledsamt. Önskan och intresset finns där, men för mycket osäkerhet står i vägen.

Det blir väl enklare när min status har uppdaterats. En trygg framtid är tilltalande. Men det är svårt för mig att tänka så när jag tycker att kärleken är mer och hänger högt över det klassiska "jobb, bil och pengar". Samtidigt som jag vet att det är svårt för klassikerna att bortse från ens nuvarande status.

Faktum är att jag fick ett erbjudande men tackade nej då jag ansåg att det skulle komplicera vänskapen.

Men det är kärlek jag söker, inte sex.

Hm, jag kanske får bege mig ut i Europa för att finna min kärlek. Tänker trots allt en del på Frankrike.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav Ulv » 2009-10-03 0:03:54

Frankrike....fnransoserna dricker mycket vin.

Nej jag håller mig hellre i skogen slipper människors och myndughters bullshit.

Norge är annars ett vackert land.
Senast redigerad av Ulv 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
Ulv
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2009-10-02
Ort: Värmland

Inläggav earlydayminer » 2009-10-03 0:04:52

Den franska landsbygden är en väl-romantiserad dröm jag har. :)
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav Jossan » 2009-10-03 0:18:53

Pemer skrev: Uppenbarligen var det en del av anledningen att hon till sist valde att kliva av helt i stället, och som jag minns vad som faktiskt blev uttryckligen sagt vid uppbrottet tolkade jag det som att det var den största och mest avgörande delen. Ju mer jag tänker på det kan jag inte påminna mig att hon skyllde på någon annan bit av hurdan jag var alls. Inget som hon sade till mig i alla fall..

Nej, folk kanske inte säger hela sanningen, alla gånger.


Pemer skrev: Jag har tagit till mig av mycket andra sagt, och andra har märkt det. Och jag har varit med om ovannämnda lilla... pja, romans, eller vad som nu är rätta ordet... så hänt något vet jag ju själv att det har, oavsett i vilket avseende du menade att inget har hänt.

Jag menade sådant som syns utåt, och som tydligt kan ses av andra människor.

Pemer skrev:
Få se nu, du tycker jag är oattraktiv och inte snäll heller? Det lät rätt roligt "men det beror inte på att jag tycker du är snäll"... :) Hoppas du tycker jag är snäll, åtminstone... ibland i alla fall? :).

Jag skrev ju att jag tyckte du var snäll. Jag har aldrig upplevt dig som något annat än snäll, någon gång.

Pemer skrev: Ärligt talat, här kunde det ju vara av visst intresse hur stor del av total "oattraktion", hos de kvinnor på forumet som har det för mig, som beror på att man hann börja läsa mina oreranden i sådana här frågor innan man hade hunnit göra sig någon direkt bild av mig

Varför tror du att oattraktionen beror på detta?

Pemer skrev: Pja, inget du har märkt i alla fall. Fair enough.

Hur ska jag kunna ha märkt det, när det INTE SYNS?

Pemer skrev: Men det verkar som om allt sådant från mig i det ämnet hamnar i någon totalt död vinkel för några. Det finns andra som noterat den utveckling jag haft i de här frågorna och gett mig cred och beröm för det.
Jossan skrev:Verkligen? Vilka då?

Nu har jag inte suttit och gjort upp listor över vilka det har varit, men noterat att det har hänt har jag gjort. Jag vågar inte svära på några namn i sammanhanget.

Eftersom du ju gör upp listor över nästan allting annat, så var det ju faktiskt lite förvånande, att du inte har gjort upp en lista över detta OCKSÅ.
Nej, naturligtsvis ska du inte nämna några namn öppet på forumet utan personernas tillåtelse.

Pemer skrev:På liknande sätt kan också förtjänas att påpekas att flera kvinnor jag lärt känna både via dejtingsajter/communities och några just härifrån Aspergerforum har nämnt uttryckligen vilken skillnad de tyckte det var att börja läsa text om mig och av mig på nätet mot att sedan träffa mig. Så den grundläggande skillnaden har jag ju länge varit medveten om, ....
Jossan skrev: Och det är här man återigen frågar sig: Har du funderat på varför?

Inte behövt fundera särskilt mycket. Det är ganska självklart att det inte är lika klockrent och idiotsäkert att bedöma andra människor genom att läsa vad de skrivit någonstans på nätet, och kanske se ett foto, utan att det är när man möts öga mot öga som man verkligen ser hela människan och kan få en verkligt riktig bild av personen. Att jag behöver upplevas live för att man ska se mig, och att många tycks se - som jag känner det - någon mer eller mindre totalt helt annan person på nätet, har jag varit medveten om i åratal.?

Det är bra att du är medveten om det. Men du kanske trots allt BORDE fundera på varför det är så.

Pemer skrev:
när man talar om generella AS/NT-skillnader är det ju överlag NT:s som har större tendens att låsa sig vid en känslomässigt baserad åsikt när man väl har fått en, och sedan inte vara vidare benägen att ompröva en åsikt man redan har? Medan det brukar anses mer aspigt att inte gå på känslomässiga aspekter över huvud taget utan sträva mot att se strikt logiskt på saker från första början.

Kan förvisso stämma.
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav Ulv » 2009-10-03 0:21:12

earlydayminer skrev:Den franska landsbygden är en väl-romantiserad dröm jag har. :)


För egen del trivs jag fkatiskt att göra så kallade "pilgrimsfärder" gjorde en senst förra året faktiskt. Vandrade i närmare 3 månader i naturen. Men varför just frankrrike?
Senast redigerad av Ulv 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
Ulv
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2009-10-02
Ort: Värmland

Inläggav nallen » 2009-10-03 1:07:16

Inger skrev:Nallen fick massor av konkreta och görbara förslag.

Uppenbarligen lyssnar du inte så värst.
I vilket fall som helst är du helt klart inte kapabel att bedöma vad som är utförbart för mig!
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:44:55, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in