Angående ens varningar

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Angående ens varningar

Inläggav Pan S » 2009-10-01 16:34:21

Till mitt förtret noterade jag att mina troféer, förlåt varningar, efter en viss tid försvann från deras rättmätiga plats under mitt användarnamn och min avatar, och en viss jaktlust uppstår igen...

Skulle jag kunna återfå mina troféer, förlåt varningar, tack? De gäller väl fortfarande ändå, eller hur? Om jag gör mig skyldig till ett nytt övertramp, ackumuleras väl detta med mina forna brott, även om dessa inte längre tycks registrerade?
Senast redigerad av Pan S 2011-05-04 21:48:53, redigerad totalt 1 gång.
Pan S
 
Inlägg: 331
Anslöt: 2007-03-07

Inläggav KrigarSjäl » 2009-10-01 17:27:23

En av mina varningar tycks också ha försvunnit.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 21:48:53, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Micke » 2009-10-01 17:48:27

Det gnälls ju ibland lite över att modereringen skulle ha blivit tuffare, och att detta skulle hämma diskussionerna. Och det kanske ligger något i detta.
Men det verkar ju även vara så att varningar numera inte behöver hänga med en alltför länge, och att avstängningar när så sker ofta inte blir längre än några veckor. Det kanske man glömmer att ta med i beräkningarna.

Själv är jag förvånad över att min varning redan har försvunnit, men det känns förstås bra. (Dock inser jag att jag ändå troligen riskerar mitt medlemsskap i PA om jag gör om misstaget som jag gjorde, även fast att varningen nu är borta.)
Senast redigerad av Micke 2011-05-04 21:48:53, redigerad totalt 1 gång.
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav Titti » 2009-10-01 18:22:38

Admin

Ja, det är sant att varningar försvinner som synliga med tiden. Hur länge de ligger kvar synliga avgör vi från fall till fall men det vanliga är några veckor upp till någon månad. Grövre fall och upprepade gånger gör att de ligger kvar längre tid. Men visst är vårt "moderatorminne" längre än så - varningarna ligger kvar i våra loggar om vi av någon speciell anledning vill friska upp minnet.

Tanken är att varningar inte skall hänga efter aktivt i evghet utan att sköter man sig så faller de i (relativ) glömska efter en tid. Det vanliga är om man drar på sig upprepade varningar att man blir avstängd en period (några veckor) eller längre vid grova fall. Om man då har några gamla varningar och får en till - kanske många månader senare - skulle det kunna leda till en omedelbar avstängning, vilket kanske inte är motiverat egentligen.

En varning gör alltid att man riskerar sitt medlemskap i PA oavsett i vilken avdelning den ges. När vi avgör frågor om medlemskap i PA gör vi alltid en individuell bedömning, både när det gäller nyansökningar och medlemmar sedan tidigare.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 21:48:53, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav sommar » 2009-10-02 18:12:22

Min varning är också borttagen. :D Jag har inte tänkt på det (konstigt nog iofs) men fick för mig att titta när jag läste i denna tråden och upptäckte då att den är borttagen.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in