Världen bättre utan AS?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav AK » 2009-09-12 18:25:58

jag ska gå till höger nästa gång jag ska gå vänster.

700 år senare skulle världen kanske ligga i aska på grund av mitt beslut.

hur ska vi kunna avgöra om världen skulle bli bättre eller sämre utan AS? det är som om vi ska titta in i framtiden, och avgöra från vad vi vet IDAG om hur IMORGON kommer bli!

världen idag BYGGER på att AS finns, så världen idag skulle inte ens finnas utan AS, och utan Hitler skulle vi inte heller ha denna värld, och utan rosen skulle vi inte heller ha denna värld.

människan har tagit EN väg av hur många korsningar då? hur många gånger har vi inte kunnat ändra historien med simpla justeringar som 4 sekunder, en meter eller liknande?

AS får inte dö ut, och den ska inte botas heller. AS har både fördelar och nackdelar, och vi kanske kan motverka våra nackdelar, så som socialt ointressanta, medans vi ska behålla våra höga kunskapsnivåer angående våra ämnen. min historia kunskap räddade två kompisar på en uppgift, likväl som mina mattematik kunskaper har hjälp många.

AS ska inte botas fullt, bara de nackdelar vi har. världen har ju byggts av dem som inte har AS i största del, det är därför vi har problem med den.
AK
 
Inlägg: 60
Anslöt: 2009-09-07
Ort: södertälje

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in