Kortfilm om AS-tjej strax "Jag är Ziggy"

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Kahlokatt » 2009-07-30 22:13:55

Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav regnif » 2009-07-30 22:41:37

Nä, men nu blir man ju bortskämd. Tack, tack. Höll just på att kolla där lite :)
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav dragonslayer » 2009-07-30 23:48:02

Bara som parentes, så har public service-TV blivit extremt fattig. Innan så pumpades det in pengar till svenskproducerat, men det stödet är borta nu... :(

Kortfilmen var ju kort, därav ordet kortfilm. Sedan handlande det om Ziggy, med AS, inte en utbildningsfilm OM AS.

Jag kan faktiskt (även om jag är helt olik henne) identifiera mig med henne. Detta kanske beroende på att jag INTE är en vanlig, normal människa "med" AS, utan någon med flera diagnoser, många intressen och ideer som kanske faller lite utanför både normalt och AS. T ex så tycker jag om när folk är olika varandra och har tänkt till lite om sig själva... inte bara ska intala sig själva att "jag har AS, men det syns inte på mig, jag kan göra allt NT kan (om inte mer)", etc....

Förstår oxo att skapa nya personligheter inom sig själv, fast man är medveten om det. Detta är INTE DID, DID beror på allvarliga, långvariga övergrepp i tidig ålder, där personligheter formas inom samma kropp, och ofta är de inte ens medvetna om varandra (Iallafall till en början). Själv har jag oxo "hjälppersoner", men de är mentala konstruktioner, och jag är fullt medveten om att de inte finns i verkligheten. Det handlar mer om att bryta tankemönster.

När jag har mått riktigt dåligt, talar jag om mig själv i tredje person. Men som sagt, det är "medvetna" trick för att klara av livet.

Sedan ser jag inget fel med att nyskapa sig själv. Bättre än att gnälla på sitt gamla liv som man aldrig kommer "ur"...

Jag hade även starka känsloutbrott, men det var när jag var barn, tidig ungdom.

Ni kanske är lite blinda för vad AS kan vara. Detta forumet är ju så likriktat på EN ENDA typ av AS, även om ni säger att ni tror att AS kan vara så varierat, men hur varierat? Inom en trång ram som liknar NT!

Jag tycker synd om henne pga allt negativt som sagts härinne. Det bekräftar mina fördomar om hur hårt och kallt detta forumet är.

Att hon skulle typ vara dålig reklam för AS?????? Men vaffan? Fattar inte hur man kan säga så! Har ni patent på AS, eller vad???

Jag HAR umgåtts mycket med AS-människor och de är inte alla NT-wannabes. En del har t o m ångest och depression oxo. Problem. Saker de lider av.

Men gör en egen film då. Om hur normala AS-människor egentligen är...

Nu blir jag väl bannad, men jag blir uppriktigt LEDSEN av detta snacket.
Senast redigerad av dragonslayer 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
dragonslayer
f.d. deadpoet, inaktiv
 
Inlägg: 236
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Södermanland

Inläggav TK » 2009-07-31 0:05:40

dragonslayer.

Jag tycker det är bra saker du tar upp i ditt inlägg. Själv har jag reagerat på en del vinklingar i denna tråd. Tyckt att det blivit litet väl ytliga reflektioner kring DID etc. Även om det lämnats reservationer just för att inte ta det så allvarligt, i och med att det varit mest intuitiva intryck baserat på en kortfilm.

Men jag har inte sagt så mycket. Det jag sade i mitt inlägg tidigare i tråden gick emellertid på ungefär samma linje som den jag upplever i ditt inlägg. Det är verkligen viktigt att inse att det finns helt andra sätt att vara på än på de sätt som oftast åskådliggörs här på forumet.

För att klara att inse det behövs det ett öppet sinnelag och en lyhördhet, och även en beredskap till självkritik i de fall man tar fel för att man är så fångad av sina egna principer och sin kamp för självständighet och respekt från andra.
Senast redigerad av TK 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
TK
 
Inlägg: 4140
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Skåne

Inläggav Tomtenissa » 2009-07-31 0:08:19

dragonslayer:

Vem har sagt att "alla" här tycker att AS ska begränsa sig efter något som liknar NT?

"En del har t o m ångest och depression oxo"... som jag, till exempel?
jag tänker inte gå in närmare på det men... det är viktigt att inte "jump to conclusions" åt båda hållen...

Tro mig, jag har många kompisar som har både AS, AS med tilläggsdiagnoser eller autism. Alla är vi extremt olika.

Det enda som jag sade var att jag, specifikt, inte kunde identifiera mig värst mycket med henne. Ifall jag är en av de som du menar har en inskränkt syn så ber jag om ursäkt för att jag utformade mig klumpigt i min "kommentator"-post.
Senast redigerad av Tomtenissa 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
Tomtenissa
 
Inlägg: 622
Anslöt: 2007-06-08

Inläggav regnif » 2009-07-31 0:34:09

Jag vet inte om det är nån här som direkt sagt att hon är en dålig AS-förebild? Bara om allmänna tristesser med sådana här program.
Det luriga i dissociativa symptom förstår jag inte riktigt (tror inte man kan ha det sådär bara, för skojs skull), men tycker inte att nån har egentligen personligen gått på henne här? Jag ser mer en diskussion som är nära OT, inga personliga anklagelser på en dålig as-förebild?
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Bror Duktig » 2009-07-31 7:22:07

Alltså, jag brukar nog inte gilla några av den här typen av kortfilmer.
De ger en så konstig och ofullständig bild av personen.
Ofta lite överdriven eller fokuserar på vissa saker och missar det som personen kanske är mesta tiden.

Det har funnits liknande filmer om personer med andra tillstånd eller som varit fullständigt NT och friska i övrigt. Alla ger samma intryck.

Annars så kände jag inte igen mig i att visa vissa känslor så öppet, eller att våga uppträda inför publik. Jag var mer löjligt rädd för sådant och kände det som att alla kunde läsa av mig inuti. Jag visade inte heller allting utåt eftersom det inte föll mig in. T.ex. att reagera som Ziggy över Rönninge.

Fast jag kunde få frustrationsutbrott nästan hur som helst och lite var som helst.

I tonåren läste jag en del böcker, och började fatta lite hur man kunde tänka, reagera m.m. Jag tror att jag testade att använda några sådana reaktioner, men det tog fokus helt från det jag kände.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav Inger » 2009-07-31 7:59:03

dragonslayer skrev:Bara som parentes, så har public service-TV blivit extremt fattig. Innan så pumpades det in pengar till svenskproducerat, men det stödet är borta nu... :(

Kortfilmen var ju kort, därav ordet kortfilm. Sedan handlande det om Ziggy, med AS, inte en utbildningsfilm OM AS.

Jag kan faktiskt (även om jag är helt olik henne) identifiera mig med henne. Detta kanske beroende på att jag INTE är en vanlig, normal människa "med" AS, utan någon med flera diagnoser, många intressen och ideer som kanske faller lite utanför både normalt och AS. T ex så tycker jag om när folk är olika varandra och har tänkt till lite om sig själva... inte bara ska intala sig själva att "jag har AS, men det syns inte på mig, jag kan göra allt NT kan (om inte mer)", etc......

Jag tror inte någon här har påstått att de kan göra allt NT kan (då skulle man ju inte behöva någon diagnos, typ).

Men bland dem jag träffat är det ändå så att vissa är mer synligt avvikande medan andra har ett mera dolt handikapp - vilket ofta blir ett dubbelt handikapp då många tror att man inte har några problem om de inte syns utanpå utan bara är lat eller ovillig när man inte klarar det de själva kan.

Hur jag själv uppfattas kan nog andra avgöra bättre. Har aldrig lyckats smälta in särskilt bra nånstans i alla fall.

Förstår oxo att skapa nya personligheter inom sig själv, fast man är medveten om det. Detta är INTE DID, DID beror på allvarliga, långvariga övergrepp i tidig ålder, där personligheter formas inom samma kropp, och ofta är de inte ens medvetna om varandra (Iallafall till en början). Själv har jag oxo "hjälppersoner", men de är mentala konstruktioner, och jag är fullt medveten om att de inte finns i verkligheten. Det handlar mer om att bryta tankemönster.

När jag har mått riktigt dåligt, talar jag om mig själv i tredje person. Men som sagt, det är "medvetna" trick för att klara av livet.

Sedan ser jag inget fel med att nyskapa sig själv. Bättre än att gnälla på sitt gamla liv som man aldrig kommer "ur"...

Jag hade även starka känsloutbrott, men det var när jag var barn, tidig ungdom.

OK, tack för beskrivningen. Din förklaring hjälper ju till att ge andra sannolika förklaringar.

Jag tror annars jag varit väldigt tydlig med att jag bara spekulerade utifrån personliga intryck av de korta glimtar som visades, och klargjorde att jag inte vet. Har heller aldrig antytt att det skulle vara något fel om personen skulle haft riktig DID. Det är ju något miljön orsakar och inget man själv kan rå för.

Ni kanske är lite blinda för vad AS kan vara. Detta forumet är ju så likriktat på EN ENDA typ av AS, även om ni säger att ni tror att AS kan vara så varierat, men hur varierat? Inom en trång ram som liknar NT!

Jag tycker synd om henne pga allt negativt som sagts härinne. Det bekräftar mina fördomar om hur hårt och kallt detta forumet är.

Att hon skulle typ vara dålig reklam för AS?????? Men vaffan? Fattar inte hur man kan säga så! Har ni patent på AS, eller vad???

Men va? Det är väl knappast någon som har sagt? Jag sa bara att jag inte kände igen mig. Någon mer sa att de inte heller kände igen sig. Fick man inte säga det?

Jag HAR umgåtts mycket med AS-människor och de är inte alla NT-wannabes. En del har t o m ångest och depression oxo. Problem. Saker de lider av.

Ja..? Har inte t o m de flesta det?

Men gör en egen film då. Om hur normala AS-människor egentligen är...

Nu blir jag väl bannad, men jag blir uppriktigt LEDSEN av detta snacket.

Om du känner igen dig så är det väl utmärkt.

Annars uppfattar jag tonen i den här tråden ungefär som regnif beskriver; allmänna reflektioner över hur folk framställs på tv snarare än att någon klankat ner på just personen i filmen. Hon är väl helt ok, även om många inte kände igen sig i just henne (eller det som visades av henne).

Om jag var en av dom som skrev något som upprörde dig så menade jag inget illa i alla fall.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav dragonslayer » 2009-07-31 9:30:47

En del av det jag uttryckte beror på hur jag upplever forumet (dock INTE enskilda individer!!!), och det hela blev kristallklart iom denna filmen.

Jag känner att normen på detta forum är, enbart Asperger (man "får" ha psykiska diagnoser, men de får inte riktigt diskuteras), man ska ha en mycket högfungerande Asperger, man ska vara tillräckligt påverkad för att man ska ha det jobbigt och känna sig annorlunda, men inte så påverkad att man har ett synligt, uttalat handikapp, eller något som verkar udda utanför de givna ramarna. Man ska vilja ha ett "normalt" liv.

Det verkar handla mycket om att, vi ska verka normala för annars kan ju folk tro att vi är KONSTIGA. Känner detta med fler trådar, alls inte bara denna.

Tror detta forumet är alldeles för nischat för mig.

Jag tänker dra ner på min tid här, och se om jag kan hitta något mer konstruktivt att göra....

Hälsar en multihandikappad, identitetsstörd, trans-"drabbad", kreativ, utagerande, individualistelitist, stolt aspergian.
Senast redigerad av dragonslayer 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
dragonslayer
f.d. deadpoet, inaktiv
 
Inlägg: 236
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Södermanland

Inläggav Tomtenissa » 2009-07-31 14:32:59

Men va?

Oj, då har vi helt olika syn på forumet. (Där ser man =/ ... )

Jag ser det här som ett forum där man får vara sig själv och där man får acceptera alla andra för precis hur de är. En slags fristad. Sedan kan man väl tycka vad man vill om vad som faktiskt sägs här, men själva principen och grundstämningen tycker jag är bra och fri.

Det enda som jag har sett på forumet som verkat kallt är inställningen till bland annat troll eller när flera lika envisa personer råkar börja bråka...

Sedan måste jag påpeka att det heter "Aspergerforum", så på så vis så tycker jag att fokuset faktiskt ska ligga på Asperger och inte en massa andra grejer. Annars kanske ett annat, bredare (i den synen) forum, är bättre?

Som jag upplever det får alla här prata om precis vad de vill.

Synd att du tycker som du gör... :(
Senast redigerad av Tomtenissa 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
Tomtenissa
 
Inlägg: 622
Anslöt: 2007-06-08

Inläggav Inger » 2009-07-31 15:14:17

dragonslayer skrev:En del av det jag uttryckte beror på hur jag upplever forumet (dock INTE enskilda individer!!!), och det hela blev kristallklart iom denna filmen.

Jag känner att normen på detta forum är, enbart Asperger (man "får" ha psykiska diagnoser, men de får inte riktigt diskuteras), man ska ha en mycket högfungerande Asperger, man ska vara tillräckligt påverkad för att man ska ha det jobbigt och känna sig annorlunda, men inte så påverkad att man har ett synligt, uttalat handikapp, eller något som verkar udda utanför de givna ramarna. Man ska vilja ha ett "normalt" liv.

Tråkigt att du upplever det så. Som jag skrev, här finns alla sorter och att ha tilläggshandikapp verkar vara vanligare än att inte ha det (enligt enkäter här om detta).

Det verkar handla mycket om att, vi ska verka normala för annars kan ju folk tro att vi är KONSTIGA. Känner detta med fler trådar, alls inte bara denna.

Vet inte om du syftar på Josef1:s inlägg (han hade ju en ganska extrem iställning) eller på andras. Kanske man bara efterfrågat lite balans i det som skildras i media? Just för att visa att det inte alltid syns utanpå? Eller att inte alla har ADHD också och kan snacka sådär bra, eller har synestesi och savantsyndrom och ser 5000 decimaler av pi i färgglad 3D. Att man skiljer mellan det ena och det andra så att inte folk får felaktig uppfattning om vad de olika syndromen i grunden innebär.

Däremot är det ju bra om det framgår vilket brett spektrum det finns och hur olika man kan vara - också för att inte folk efter att ha sett några få program ska tro att de vet precis hur aspergare är. Hur många här har inte fått höra "men du kan väl inte ha AS, du har ju känslor" eller "hur kan du vara dålig på datorer och matte, du har ju AS".

Jag ser lika förvisso ofta program om andra avvikelser eller psykiska problem (säg ätstörningar t ex) där jag uppfattar personen som väldigt aspig i grunden, och kan störa mig lika mycket på att de missar den biten i pusslet, eftersom den ev skulle kunna förklara mer än de tror.

Tycker det skulle vara väldigt intressant om någon gjorde seriös forskning på hur vanligt det är med vissa kombinationer av NPF och andra diagnoser eftersom både bemötande, acceptans och ev behandling skulle kunna bli mycket bättre om man förstod hur vanligt det är och lärde sig identifiera vad som är vad.

Tror detta forumet är alldeles för nischat för mig.

Men drar du inte alla över en kam nu? Alla här tycker som bekant inte likadant och många uttrycker inte sin åsikt alls. Därför blir det säkert rätt missvisande om du bara går på det du uppfattar att några av de mest aktiva eller högljudda råkar tycka. Har någon ö h t sagt något om dig?

Jag tänker dra ner på min tid här, och se om jag kan hitta något mer konstruktivt att göra....

Borde jag också göra. Har nog tyckt lite för mycket på sista tiden och borde hålla mig borta från forum när jag inte själv mår så bra.

Hälsar en multihandikappad, identitetsstörd, trans-"drabbad", kreativ, utagerande, individualistelitist, stolt aspergian.

Men det är väl inget som helst fel i att vara det? Jag har själv tilläggshandikapp, är synnerligen individualistisk och har alltid uppskattat andra individualister. (Däremot inte utåtagerande p g a personliga erfarenheter och behov men det är ju mitt problem.)
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav sugrövmanövern » 2009-07-31 15:54:58

dragonslayer skrev:Det verkar handla mycket om att, vi ska verka normala för annars kan ju folk tro att vi är KONSTIGA. Känner detta med fler trådar, alls inte bara denna.

Tror detta forumet är alldeles för nischat för mig.


Forumet blir vad vi gör det till. Känner man att det är för infist av savanter som är fina i kanten kan man skriva mer själv här för att smutsa ner forumet 8) .
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav sanny » 2009-08-08 23:15:31

Gillade inte läkaren eller wannabe-choachen eller vad han var.
Han verkar inte ha någon koll på hur människan funkar..
Hon har kanske spelat men han som "hjälpare" borde se detta. Tyvärr inte.
Jag får mycket dåliga minnen av den filmsektionen. Fattar han inte att han inte hjälper henne med sitt snack.?
Senast redigerad av sanny 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
sanny
 
Inlägg: 526
Anslöt: 2008-11-23
Ort: Västra Götaland

Inläggav regnif » 2009-08-09 0:54:59

Tror snarare att hon började må bättre istället. Det var iaf mer konstruktiva råd/samtal hon fick än vad jag fått av mina läkare.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Inger » 2009-08-09 0:57:38

Gillade förresten Ziggys låtar. Och så sminkade hon sig väldigt proffsigt till de olika perukerna och lyckades verkligen se ut som helt olika personer.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav AAA » 2009-08-09 1:14:36

Iggy klippte till Ziggy (Bowie) på en presskonferens på 70-talet när Bowie pussade honom - integritet!

Men bra musik gjorde han... Hade väl fått multipla diagnoser idag :P Kolla bara skivomslagen. Eller så var det bara beroende på allt de petade i sig?

Måste kolla på Ziggy-brallisen, vi verkar ha samma intressen förutom förutom perukerna :-D
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav regnif » 2009-08-09 1:22:52

Om man har lätt för att tro på vården (alt. mindre dåliga erfarenheter) så kanske man tar till sig det de säger, förutsatt kanske då att man inte har otur med läkarkontakterna och så då. Eller om man inte är oroad för att stoppa i sig främmande ämnen och så. Kan va mkt..beror väl på hur mkt man vill samarbeta med just vården också. Hur mkt man går in för det.
Så man får väl hoppas att det mer var att hon började må bättre helt enkelt.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav AAA » 2009-08-09 10:20:27

Förtjusande tjej, aspigheten hittade jag inte riktigt. Var i låg den? Specialintresse peruker? Jag blir inte klok på min eller andras AS. Varför jag nu skulle bli det?

ADHD är mer lättbegriplig. AS verkar kunna bli och vara lite vad som helst och diagnoskriterierna är flexibla. (Nu tänker jag inte på Ziggy utan på hur olika vi är.) Eller går man stenhårt på t ex WAIS?

Det var väldigt lätt att tycka om henne. Lite lite Bowie (noll) och lite lite gitarr (en aning) dock.

Hon var jättesöt när hon fick sjunga och spela :-D
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav Inger » 2009-08-09 10:48:07

AAA skrev:Iggy klippte till Ziggy (Bowie) på en presskonferens på 70-talet när Bowie pussade honom - integritet!

Kul, det missade jag! :D
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Zombie » 2009-08-09 13:50:04

dragonslayer, visst uppstår vissa informella kollektiva "man-ska(-vara)"-påbud till och med (inte minst!) på ställen för självutnämnda individualister som tar till yxan om de kallas något annat.

Men vid sidan om det tror jag ändå de flesta här reagerar i rätt hög grad spontant som sig själva när de skriver.
Vi är några som regelbundet brukar påpeka att AS kan vara ett handikapp.
Många har tilläggshandikapp.
En del av oss som framhåller variationen bland oss kanske menar allvar med det och själva uppfattar det som att det är generaliseringar vi angriper, även om vi själva just här på forumet framstår som "högfungerande" (vilket det är lätt att råka framstå som om man bara skriver flytande, hur illa man än fungerar i övrigt - jag själv är antagligen ett utmärkt exempel)?
En del av dem som möjligen hör till dem du kritiserar kanske rentav har funderat på att sticka av liknande skäl som du? Jag känner i varje fall igen det.

Säkert är, som bland annat uttrycksgeniet Sugis har påpekat, att forumet blir vad dess medlemmar gör det till. Atmosfären blir inte precis friare och vinklingarna inte fler eller intressantare för var och en som känner sig "dubbelt utanför" som sticker.

Hade varit intressant att se filmen för att nu se vad det var för en alltför avvikande aspie också. Tyvärr missade jag den.

edit: Till stor del sa Inger samma saker bättre och utförligare. Ser man på. :P
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav AAA » 2009-08-09 15:22:38

Jag tycker hon framförallt är en människa som hittat ett sätt att leva på som funkar för henne just nu, hon verkar ju må bättre nu än innan enligt vad som sägs på filmen.

Det är ju ingen AS-film, det är en film om Ziggy. Eller har jag missat nåt?

Undrar varför hon valde namnet Ziggy? Stardust eller Marley är ju den direkta följdfrågan :-)

Jo, Inger, Bowie försökte få ihop det med Iggy, men förutom musiken så ville Iggy inte va med på noterna (så han kanske tog Jagger i ren desperation i stället, nu börjar hypoteserna bli lite väl från min sida - jag ska sluta, tror jag).
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav AAA » 2009-08-09 15:31:13

regnif skrev:Tror snarare att hon började må bättre istället. Det var iaf mer konstruktiva råd/samtal hon fick än vad jag fått av mina läkare.


Det där lycko-snacket verkar inne nu, det frigör visst endorfiner. När man tänker på hur livet skulle vara utan hinder och hur fantastiskt man skulle må om de sakerna och händelserna blev uppfyllda som man visionerar om.

Och sedan då? När det är uppfyllt? Nya mål och nya önskningar? "Lycka är att vara nöjd med det man har" är en eftersträvansvärd filosofi. Tror det är buddistiskt.
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 20:43:54, redigerad totalt 1 gång.
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav AAA » 2009-08-09 15:34:21

Zombie skrev:Hade varit intressant att se filmen för att nu se vad det var för en alltför avvikande aspie också. Tyvärr missade jag den.


Finns på http://svtplay.se/v/1633981/kortfilm_i_svt/jag_ar_ziggy om du har bredband.

https://www.youtube.com/watch?v=tK-13b-aEXQ
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 20:43:55, redigerad totalt 1 gång.
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav Zombie » 2009-08-09 15:58:20

Tack! :D
*hoppas jag snart hinner när jag samtidigt orkar*
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 20:43:55, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in