Hata fula/överviktiga - jag är i alla fall ärlig

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav KrigarSjäl » 2009-07-24 22:31:08

Vadå "OJ!!!"?

Med det inlägget var banningen bara en tidsfråga. Ett klart övertramp.
Åas kommer jag sakna hans inlägg, de brukar vara edgy, mycket punchline, väldigt subjektiva och raka.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav carl » 2009-07-24 22:31:23

Synd.. personer som Josef1 existerar nästan ingenstans för att de går emot alla regler som gör att människor står ut med dem.
Därför är kändisar, som han av en oförklarlig anledning beundrade, så ointressanta för de har genom bra socialt spel lyckats bli nog folkliga för att vara karaktärer bara en liten del av tiden. Dvs de blir som några slags halvkaraktärer.*

Sen hade han ju problem också. Det skulle vara en intressant diskussion hur man ska bemöta människor som helt uppenbart mår dåligt, men som försöker skada sig själv och andra. Jag har lite erfarenhet om hur jag tänkte när jag kände så. Det sista jag ville ha var tex att nån tyckte synd om mej.

jaja.. sorgen går nog över.. man har förlorat förr..

*(självklart då om inte det sociala spelet ska vara en del av karaktären)
Senast redigerad av carl 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 2 gånger.
carl
 
Inlägg: 2609
Anslöt: 2009-07-01

Inläggav Zombie » 2009-07-24 22:37:02

sugrövmanövern skrev:
Josef1 skrev:Jag vill helst slakta folk verbalt och mentalt och det har jag inte ens börjat med här. Att försöka bete mig anpassat och respektera gruppens regler fungerar inte i längden. Det blir bara irriterande när man inte kan säga precis vad man tycker om allt och alla.
Jo visst är det så, det var ju en tidsfråga innan bomben skulle brisera. Men det är ju relativt högt i tak här bortsett från rena personangrepp då. (Som stundtals är asroliga, men som sagt förbjudna).

Men du tillför väldigt mycket här genom din förmåga att sätta ord på saker och ting. Genom att slå hål på myter och föreställningar om AS, och annat, definiera begrepp osv. Listan kan göras lång i vad som utkristalliseras där du drar fram och sätter ord på fenomen.

carl skrev:Synd.. personer som Josef1 existerar nästan ingenstans för att de går emot alla regler som gör att människor står ut med dem.

Håller med (i stort sett).

En till bra skribent som har gjort sig omöjlig. :(
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Inger » 2009-07-24 22:44:19

Ja, synd. Även om übermenschtugget började bli lite tjatigt så var han klart underhållande.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Pemer » 2009-07-24 22:45:29

Åh, nu läste jag det inlägget ordentligt och såg den kärnfulla beskrivningen av mitt utseende. Det var ju ganska praktiskt att jag inte såg det förrän nu. :lol:

Håller med många andras kommentarer nu efteråt. Förbannat synd, i sina stunder är han ju jättevettig med många mycket intressanta tankar och idéer.

Ack ja.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav saltgurkan » 2009-07-24 22:47:56

Egentligen är det rätt synd om Josef1, han är ju narcissistisk och kan väl därför inte hjälpa att han kliver oss på tårna ständigt. OBS! Det är inte jag som bedömt honom som narcissistisk, han har själv sagt att han har den diagnosen.

PS! Pemer, din avatar är... hur skall man säga, klockren. :o DS
Senast redigerad av saltgurkan 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
saltgurkan
 
Inlägg: 326
Anslöt: 2007-07-13

Inläggav Parvlon » 2009-07-24 22:58:04

saltgurkan skrev:Egentligen är det rätt synd om Josef1, han är ju narcissistisk och kan väl därför inte hjälpa att han kliver oss på tårna ständigt. OBS! Det är inte jag som bedömt honom som narcissistisk, han har själv sagt att han har den diagnosen.

PS! Pemer, din avatar är... hur skall man säga, klockren. :o DS
Nej, det är inte synd om honom. En diagnos är ingen bra bortförklaring. Han ska dessutom vara intelligent, enligt egen utsago.
Han ville väl bli bannad och reta upp folk. Dock så kanske han inte lyckades precis som det var tänkt. Det vet jag inte men att tycka synd om honom för att ingen blev ledsen är väl att ta i?
Tycker att han var ganska underhållande, behövs folk som säger vad de tycker hela tiden. Lite långtråkigt med diagnosrunkeriet, dock.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 2 gånger.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Kahlokatt » 2009-07-24 22:59:43

KrigarSjäl skrev:Vadå "OJ!!!"?

Med det inlägget var banningen bara en tidsfråga. Ett klart övertramp.
Åas kommer jag sakna hans inlägg, de brukar vara edgy, mycket punchline, väldigt subjektiva och raka.


Jag var ironisk, Krigis, käre vän.
F.ö. tycker jag bara att Josefs inlägg är obehagliga. Kan inte komma underfund med om han bara spelar eller verkligen är tvättäkta psykopat.
Narcissism innebär väl förresten inte automatiskt att man hatar andra?
Finns det inget fint ord för självhat, förresten? Misegoism...?
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav saltgurkan » 2009-07-24 23:09:17

Kahlokatt skrev:
KrigarSjäl skrev:Vadå "OJ!!!"?

Med det inlägget var banningen bara en tidsfråga. Ett klart övertramp.
Åas kommer jag sakna hans inlägg, de brukar vara edgy, mycket punchline, väldigt subjektiva och raka.


Jag var ironisk, Krigis, käre vän.
F.ö. tycker jag bara att Josefs inlägg är obehagliga. Kan inte komma underfund med om han bara spelar eller verkligen är tvättäkta psykopat.
Narcissism innebär väl förresten inte automatiskt att man hatar andra?
Finns det inget fint ord för självhat, förresten? Misegoism...?


NArcissism gör att man ofta tror att man är bättre än alla nadra och bara förtjänar att vara med jämlikar, då är det nog lätt att se ned på andra...
Senast redigerad av saltgurkan 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
saltgurkan
 
Inlägg: 326
Anslöt: 2007-07-13

Inläggav saltgurkan » 2009-07-24 23:10:47

Jag vet, jag är väl onödigt terapeutisk och förstående(?) men så är jag. "Kan inte alla bara baka kakor tillsammans?" haha
Senast redigerad av saltgurkan 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
saltgurkan
 
Inlägg: 326
Anslöt: 2007-07-13

Inläggav Suzz86 » 2009-07-24 23:13:34

Jag tror inte josef fått tillräckligt med kärlek som barn, ja, eller blivit sedd, han har nog innerst inne en del självhat och är missnöjd med sig själv, mindervärdeskomplex, är ganska säker på det. klyscha kanske, men så är det säkert. Man vill ju väcka någonslags känsla hos sina medmänniskor, detta är hans sätt att göra det... Hobby psykolog, jepp det är jag det ibland såhär på nätterna.

Visst var hans inlägg rätt underhållande, jag har läst många av dem iaf erkänner jag :)


Fast jag ska inte döma någon egentligen mina inlägg är inte heller alltid de bästa direkt..
Senast redigerad av Suzz86 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 2 gånger.
Suzz86
Inaktiv
 
Inlägg: 144
Anslöt: 2009-05-13

Inläggav Kahlokatt » 2009-07-24 23:16:41

saltgurkan skrev:Jag vet, jag är väl onödigt terapeutisk och förstående(?) men så är jag. "Kan inte alla bara baka kakor tillsammans?" haha


Nä, men vi kan äta glass! :wink:
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav saltgurkan » 2009-07-24 23:18:26

Kahlokatt skrev:
saltgurkan skrev:Jag vet, jag är väl onödigt terapeutisk och förstående(?) men så är jag. "Kan inte alla bara baka kakor tillsammans?" haha


Nä, men vi kan äta glass! :wink:

Har redan förätit mig på ben&jerrys idag hehe
Senast redigerad av saltgurkan 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
saltgurkan
 
Inlägg: 326
Anslöt: 2007-07-13

Inläggav Suzz86 » 2009-07-24 23:18:33

Otroligt att han inte tog upp hur fet och ful jag är på sina exempel. Gosh!!
Senast redigerad av Suzz86 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
Suzz86
Inaktiv
 
Inlägg: 144
Anslöt: 2009-05-13

Inläggav sugrövmanövern » 2009-07-24 23:18:50

saltgurkan skrev:Egentligen är det rätt synd om Josef1, han är ju narcissistisk och kan väl därför inte hjälpa att han kliver oss på tårna ständigt.

Han säger ju själv att han är medvetet elak. Han bara skiter i att kontrollera sig och till sist briserar det fullständigt med banning som följd.

Jag känner igen mig så pass mycket i honom att jag inte kan ta illa upp över generaliseringar om tex tjockisar även fastän jag själv är en sådan och att han förmodligen skulle spontankräkas av att vara i samma rum som mig.

Men så är kumbayasjungande och knytning av vänskapskontakter inte min bästa egenskap heller, jag gillar internet. Då kan man umgås utan stress även med folk man aldrig skulle umgås med IRL.

Önskar att alla kunde tänka som jag. Då skulle intressanta personligheter som avviker från mängden kunna vara på forum, till glädje för mig och en del andra.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav carl » 2009-07-24 23:21:47

Parvlon skrev:Tycker att han var ganska underhållande, behövs folk som säger vad de tycker hela tiden. Lite långtråkigt med diagnosrunkeriet, dock.

Jag håller med om att det var väldigt tråkigt och gjorde att han blev lite väl vardagligt "tyck synd om mig". Men det var ju antagligen för att ge en förklaring eller försöka hitta en själv. Det visar ju ändå att ingen verklig person är en perfekt karaktär. Han var ju inte skriven utan bara mänsklig.
Ett gott råd till honom är ju att skippa tiggeriet om uppmärksamhet och otåligheten.
Senast redigerad av carl 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
carl
 
Inlägg: 2609
Anslöt: 2009-07-01

Inläggav missbutterfly » 2009-07-24 23:23:31

Josef1 skrev:Jag har så många gånger hamnat i situationer där jag varit monstret, Dracula whatever, och andra försökt söka stöd i varandra. Ofta genom att försöka ignorera mig och avbryta det obehagliga samtalsämnet genom att ryggdunka varandra och försöka dra igång diskussioner i syfte att kollektivt bekämpa obehag och rädsla. I en sån situation förväntar sig folk att man ska ge sig och visa sig "utstött och bortröstad" men jag har istället eskalerat saker genom hot, stolar som flyger genom fönsterrutor och genom att kränka folk bortom alla mänskliga gränser tills de skakar och gråter och det blir tal om polisanmälan och annat.


Sådan kunde jag också vara när jag var yngre. Numera har jag lärt mig att detta beteende inte tar mig framåt i en positiv riktning så jag använder mig nu av mer effektiva (genomtänkta och diplomatiska) verbala medel för att få andra indignerade. Men bara då det är absolut nödvändigt, vilket är sällan.

Jag behärskar konsten att få spontana, känslostyrda NT:s att gråta utan att de kan peka på ett enda konkret "fel" jag har begått (utan endast se fel hos sig själva).
Det känns mera kraftfullt och stärkande för mig själv än att få fysiska vredesutbrott där de sedan kan säga "hon är aggressiv och okontrollerad och därför blev jag rädd/ledsen/förtvivlad".
Det ger mig långt mycket mer när jag ser att en annan människa som betett sig orätt mot mig tvingas rannsaka sig själva och blir ledsna av sitt eget beteende än av mitt..
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly
 
Inlägg: 2272
Anslöt: 2007-02-13
Ort: Aspberget

Inläggav earlydayminer » 2009-07-24 23:27:54

Det där med att han inte vill andas samma luft som vi låter lite lurigt. Han kanske andas superluft med små glittrande stjärnor. :-)063
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav Heliora » 2009-07-24 23:43:30

Jag har svårt att se honom som aspig/autistisk öht. Det verkar vara mer ren psykopati där, tycker jag.
Han KAN sociala regler, men VÄLJER att gå emot.
Han FÖRSTÅR hur folk tänker och reagerar, men VÄLJER att SKADA dem.
Han är väldigt medveten om vad det han säger får för konsekvenser, men väljer att kasta ur sig allt, manipulerande och utstuderat.

Klockren psykopati, enligt mig.

Jag har väldigt svårt att se sådant som "vettigt", "underhållande" och saknadsvärt. Jag gillar förvisso raka puckar och brutal ärlighet, men när enda syftet med det är att skada så tycker jag knappast det är charmigt längre.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav TK » 2009-07-24 23:47:52

Parvlon skrev:Nej, det är inte synd om honom. En diagnos är ingen bra bortförklaring. Han ska dessutom vara intelligent, enligt egen utsago.
Han ville väl bli bannad och reta upp folk. Dock så kanske han inte lyckades precis som det var tänkt. Det vet jag inte men att tycka synd om honom för att ingen blev ledsen är väl att ta i?
Tycker att han var ganska underhållande, behövs folk som säger vad de tycker hela tiden. Lite långtråkigt med diagnosrunkeriet, dock.


Jag håller med! Inte ska man tycka synd om dem som lyckas med att framhålla sin egen förträfflighet och sabla ner alla andra.

Ska man tycka synd om Josef1 så är det väl för att han misslyckades med att genomföra det han tänkte sig. Det blev ju ganska långtråkigt för honom enligt egen utsago. Trots att vi var ganska många som ställde upp med att mata honom.
Senast redigerad av TK 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
TK
 
Inlägg: 4140
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Skåne

Inläggav Kahlokatt » 2009-07-24 23:48:37

Earlydayminer: :lol:

Heliora: Håller med, det är inte det minsta charmigt att vilja skada. Jag gillar inte brutal ärlighet av typen "ja, du är jävligt tjock", men jag hatar när folk hycklar och sedan går bakom ryggen på en. Hellre raka puckar!
Folk får hellre skrika åt mig och kalla mig saker än vara von Oben och köra "lilla gumman, hur tänker du nu?"-stilen. Brrr. Jag hatar när folk är som robotar och pratar kanslisvenska. De är som V-ödlor, som falska masker.

Det var lite kul att mata Josef med regnbågsmos...jag hoppades på sätt och vis att han skulle bryta ur det där "jag är en iskall psykopat och skitcool" och gå över i "blööö, dumma".
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 3 gånger.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav carl » 2009-07-24 23:49:59

Heliora skrev:Jag har svårt att se honom som aspig/autistisk öht. Det verkar vara mer ren psykopati där, tycker jag.
Han KAN sociala regler, men VÄLJER att gå emot.
Han FÖRSTÅR hur folk tänker och reagerar, men VÄLJER att SKADA dem.
Han är väldigt medveten om vad det han säger får för konsekvenser, men väljer att kasta ur sig allt, manipulerande och utstuderat.

Klockren psykopati, enligt mig.

Jag har väldigt svårt att se sådant som "vettigt", "underhållande" och saknadsvärt. Jag gillar förvisso raka puckar och brutal ärlighet, men när enda syftet med det är att skada så tycker jag knappast det är charmigt längre.


Det är skillnad på vad någon säger och vad som är sant. Det finns ingen mening med att analysera innebörden i vad han sa. Utan hellre då varför han sa det. Han hade visst problem med att förstå sociala normer och att skada personer. Han erkände det i princip mot slutet. Och det som fick han utsparkad sa han inte utan darrande hjärta. Det kändes säkert delvis bra, men nog var det nervöst att vänta på det där första inlägget efter dödsstöten. ;)

Edit: okej jag kan ju lägga till att jag retas lite eftersom josef1 läser det här. Men jag tror faktiskt på att människor inte kan slita sig helt fria från sina sociala kedjor. Inte ens Josef1
Senast redigerad av carl 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 2 gånger.
carl
 
Inlägg: 2609
Anslöt: 2009-07-01

Inläggav Inger » 2009-07-24 23:57:02

Om det inte bara var ett spel alltihopa så ser jag just det ohämmat självutlämnande som typiskt aspigt. En med den intelligensen som bara har PS utan AS lär nog knipa om det för att kunna manipulera andra, istället för att skryta om det som om han på fullt allvar trodde att någon skulle imponeras.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav sugrövmanövern » 2009-07-25 0:01:11

Kahlokatt skrev:Det var lite kul att mata Josef med regnbågsmos...jag hoppades på sätt och vis att han skulle bryta ur det där "jag är en iskall psykopat och skitcool" och gå över i "blööö, dumma".
Då har du nog inte förstått dig på honom om du trodde att han skulle reagera på en sådan sak. Härskartekniker och grupprunkeri brukar inte fungera på narcissistoida ensamma krigare. Han är inte ett troll eller en vilsen femtonåring som spelar internetpsycho.

Jag kan ju inte tala för Josef1, men jag känner igen mig en del i honom och brukar bli utsatt för härskartekniker av typen "du måste ha haft en taskig barndom" "Väx upp och ta ur piercingen" "Du vill bara provocera".

Alltså förminskande av ens person, ignorering av ens ilska och hänvisande till att man inte fått nog med kärlek och behöver kjamar. It ain´t so.

Man tänker bara, Aha, nu försöker dom med det där. Funkar på vilsna neurotyper kanske eftersom det används så pass ofta.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 20:40:26, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in