Hata fula/överviktiga - jag är i alla fall ärlig

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Alien » 2009-07-24 2:40:37

Jag är övertygad om att Inger skrev så för att hon tycker så, inte för att vara "socialt korrekt". Tror du att alla aspergare som tycker annorlunda än du bara hycklar?

Jag undrar också varifrån du fått den missuppfattningen att omvärlden är skyldig att uppfylla dina estetiska krav?

Sedan tycker jag du verkar fixerad vid "smutsig". Finns säkert någon psykologisk förklaring till det.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Josef1 » 2009-07-24 2:41:24

TK skrev:Ytterligare ett prov på hur du använder dig av din balanserade intelligens för att se saker ur flera perspektiv?


Självklart kan jag se saker ur samma perspektiv som mindervärdiga grisar utan existensberättigande. Det jag ser är att deras perspektiv är för litet, skitigt och värdelöst för att förtjäna någon hänsyn.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Inläggav Inger » 2009-07-24 2:43:07

Josef1 skrev:Hygien handlar också om att inte gå i samma jävla jeans och sunkiga joggingskor varenda jävla dag. Inte nog med att det är fult, det är ohygieniskt också.

Känner du folk som går i samma varje dag, eller är det också bara ett antagande? En del har ju faktiskt flera par jeans, tröjor och skor som ser liknande ut.

Josef1 skrev:Jag hatar alldagliga samlingar av människor i allmänhet. Folk som bara ser "vanliga" ut. Vanligt, alldagligt utseende/billiga sjaskiga svenssonkläder är en form av brist på estetisk hygien.

Ja, det kan man ju hålla med om, många svenskar klär sig verkligen onödigt alldagligt, men då är det en rent estetisk fråga. Jag är också är född hyperestet och har nästan alltid stört mig på det rådande modet (och ännu mer på folks frisyrer).

Brukade själv gå upp minst en timma tidigare än normalt när jag gick i skolan eller jobbade för att kunna klä mig originellt och sminka mig perfekt varje dag. Umgicks helst bara i kretsar där folk var väldigt coola och speciella, men de var sällan så intressanta som de såg ut utanpå. Och själv trodde jag också att det räckte att polera på ytan och blev förvånad när jag insåg att man behövde jobba på insidan också.

Det är först sen jag slutade döma folk enbart efter utsidan som jag börjat träffa mer intressanta personer. Vilket inte betyder att jag inte bryr mig, jag blir jätteglad när jag ser någon som klär sig genomtänkt och originellt, i en stil som passar dem. Men gör de inte det så kan de vara underbara personer ändå och ha andra kvaliteter som jag värderar, t ex intelligens, humor eller värme, och då blir deras ev klädstil, rätt oväsentlig.

Ja, detta låter förstås äckligt PK men jag är faktiskt helt uppriktig. Har säkert med ålder att göra också, att vara fixerad vid ytan är rätt normalt när man är yngre.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Josef1 » 2009-07-24 2:46:28

Alien skrev:Jag är övertygad om att Inger skrev så för att hon tycker så, inte för att vara "socialt korrekt". Tror du att alla aspergare som tycker annorlunda än du bara hycklar?

Jag undrar också varifrån du fått den missuppfattningen att omvärlden är skyldig att uppfylla dina estetiska krav?

Sedan tycker jag du verkar fixerad vid "smutsig". Finns säkert någon psykologisk förklaring till det.


Jag är övertygad om att Inger fjäskar och sysslar med överdriven artighet och gruppkramargemenskap.

Jag avgör vad omvärldens skyldigheter är. De som inte uppfyller mina krav blir förnedrade och kränkta. Ibland hittar jag på brister och fel hos andra som egentligen inte finns där bara för att det skapar förvirring och hjälper till att luckra upp självförtroendet. Vissa människor måste mjukas upp innan man kan skada deras mentala hälsa och självbild ordentligt. Jag är övertygad om att om jag bara har tålamod kommer jag om 200 år vara nån form av halvgud och kunna diktera mina krav på andra. Alla som inte delar eller levar upp till mina ideal, och inte har beviljats personlig amnesti, kommer avlägsnas.

Smutsig, ja. Jag har alltid haft en medfött bra hygien och jag upplever de flesta människor, t.ex de som har ett saltaktigt, nästan osynligt lager av döda hudceller de inte fått bort, som smutsiga.

Själva begreppet "mänsklig" är för mig smutsigt. Folk som fäller kommentarer i stil med "det är mänskligt!" saknar enligt mig existensberättigande då målet med evolutionen och alla universums lagar är att vara så lite människa som möjligt. Jag mår illa av större samlingar människor. Jag mår illa av trånga rum med flera personer i som andas samma luft. Allt detta är smutsigt.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 2 gånger.
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Inläggav Inger » 2009-07-24 2:53:27

Josef1 skrev:Jag avgör vad omvärldens skyldigheter är. De som inte uppfyller mina krav blir förnedrade och kränkta. Ibland hittar jag på brister och fel hos andra som egentligen inte finns där bara för att det skapar förvirring och hjälper till att luckra upp självförtroendet. Vissa människor måste mjukas upp innan man kan skada deras mentala hälsa och självbild ordentligt. Jag är övertygad om att om jag bara har tålamod kommer jag om 200 år vara nån form av halvgud och kunna diktera mina krav på andra.

:lol: Om 200 år kommer du vara död.

Josef1 skrev:Smutsig, ja. Jag har alltid haft en medfött bra hygien och jag upplever de flesta människor, t.ex de som har ett saltaktigt, nästan osynligt lager av döda hudceller de inte fått bort, som smutsiga.

Låter som OCD.

Josef1 skrev:.... målet med evolutionen och alla universums lagar är att vara så lite människa som möjligt.

Instämmer. Men jag vågar nog gissa att vi har lite olika åsikter om vad nästa steg i evolutionen är...?

Josef1 skrev:Jag mår illa av större samlingar människor. Jag mår illa av trånga rum med flera personer i som andas samma luft.

Är inte heller förtjust i det. Men mest då för att jag hatar trängsel och luften blir lite unken i största allmänhet, har inte ens tänkt på att man andas samma luft.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Josef1 » 2009-07-24 2:55:17

Inger skrev: :lol: Om 200 år kommer du vara död.


Om vetenskapen går framåt i samma takt som den gjort hittills finns goda möjligheter att jag kommer leva om 200 år.

Jag har drag av OCD men det är knutet till mina preferenser och estetiska ideal. Jag kan t.ex inte titta på en ful människa och samtidigt ta ett djupt andetag utan att känna mig förorenad.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Inläggav Inger » 2009-07-24 2:56:19

Josef1 skrev:Om vetenskapen går framåt i samma takt som den gjort hittills finns goda möjligheter att jag kommer leva om 200 år.

Den som lever får se. :wink:

Jag har drag av OCD men det är knutet till mina preferenser och estetiska ideal. Jag kan t.ex inte titta på en ful människa och samtidigt ta ett djupt andetag utan att känna mig förorenad.

Jag kan delvis förstå dig, även om du nog är ett lite mer extremt fall. Jag har väldigt svårt för vissa personers vibbar (särskilt folk som dricker mycket sprit) och vill inte gärna ha direktkontakt med dem.

Och tycker ö h t att mycket av det människoskapade på den här planeten är sunkigt, fult och allmänt motbjudande. Naturen gillar jag och vill ha nära men inte hudkontakt med.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav TK » 2009-07-24 3:15:50

Josef1 skrev:
TK skrev:Ytterligare ett prov på hur du använder dig av din balanserade intelligens för att se saker ur flera perspektiv?


Självklart kan jag se saker ur samma perspektiv som mindervärdiga grisar utan existensberättigande. Det jag ser är att deras perspektiv är för litet, skitigt och värdelöst för att förtjäna någon hänsyn.


Självklart? Hur vet du det? Är det för att du är en ängel, som du vet?
Senast redigerad av TK 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
TK
 
Inlägg: 4140
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Skåne

Inläggav Josef1 » 2009-07-24 3:24:30

TK skrev:Självklart? Hur vet du det? Är det för att du är en ängel, som du vet?


För att min intelligens och intuition tillåter mig.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Inläggav TK » 2009-07-24 3:28:01

Josef1 skrev:
TK skrev:Självklart? Hur vet du det? Är det för att du är en ängel, som du vet?


För att min intelligens och intuition tillåter mig.


Ja, somliga nöjer sig med litet som bevis. Du torde i alla fall vara intelligent nog att förstå vad jag syftar på.
Senast redigerad av TK 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
TK
 
Inlägg: 4140
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Skåne

Inläggav dragonslayer » 2009-07-24 3:46:10

Josef, för din egen skull ska du vara försiktig med vad du säger. En gång var jag på väg hem och var på ett ganska öppet och sårbart humör. Då kommer det en kille som tycker jag är ful, och jag blir genast rasande. Så jag skyndar fram till honom och han hoppar in i bilen. För fort. Skulle varit skönt att få slänga igen hans bildörr om hans fingrar. Han kör iväg i ilfart.

Och då ska jag säga att jag är en fredlig varelse oftast. Du kan träffa på någon som inte gillar vad du säger.
Senast redigerad av dragonslayer 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
dragonslayer
f.d. deadpoet, inaktiv
 
Inlägg: 236
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Södermanland

Inläggav dragonslayer » 2009-07-24 3:50:18

Josef1 skrev:Jag avgör vad omvärldens skyldigheter är. De som inte uppfyller mina krav blir förnedrade och kränkta.


Det är alltid enklare att riva ner än att bygga upp.
Senast redigerad av dragonslayer 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
dragonslayer
f.d. deadpoet, inaktiv
 
Inlägg: 236
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Södermanland

Inläggav Pemer » 2009-07-24 4:00:27

Jag har inte hittills sett dig visa att din intelligens och intuition tillåter dig att göra särskilt korrekta och träffsäkra antaganden rörande andra aspergare.

Själv har jag träffat 120 medlemmar här på forumet och bortåt kanske 50 aspergare till, och jag tror inte jag har träffat någon som har motsvarat något av dina extrema antaganden röra andra aspergare än du själv.

Högt räknat femton av dem har haft en så stil och hållning så att man kan gissa att vilken bedömare som helst skulle titta till och avgöra direkt "den där är det något med". Resten av oss kan säga precis som du uttryckte det, "min AS syns och hörs inte".

Inger lever i samma verklighet som jag och har också verkligen träffat ett stort antal aspergare, och beskriver den verklighet hon känner.

Du låter inte som om du har träffat några alls. Eller möjligen har du träffat flera stycken, och alla har verkligen varit som dina stereotypa karikatyrer. Det är i vilket fall uppenbart att du inte yttrar dig utifrån någon egen erfarenhet av ett representativt urval aspergare.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Josef1 » 2009-07-24 18:54:39

Pemer skrev:Jag har inte hittills sett dig visa att din intelligens och intuition tillåter dig att göra särskilt korrekta och träffsäkra antaganden rörande andra aspergare.

Själv har jag träffat 120 medlemmar här på forumet och bortåt kanske 50 aspergare till, och jag tror inte jag har träffat någon som har motsvarat något av dina extrema antaganden röra andra aspergare än du själv.

Högt räknat femton av dem har haft en så stil och hållning så att man kan gissa att vilken bedömare som helst skulle titta till och avgöra direkt "den där är det något med". Resten av oss kan säga precis som du uttryckte det, "min AS syns och hörs inte".

Inger lever i samma verklighet som jag och har också verkligen träffat ett stort antal aspergare, och beskriver den verklighet hon känner.

Du låter inte som om du har träffat några alls. Eller möjligen har du träffat flera stycken, och alla har verkligen varit som dina stereotypa karikatyrer. Det är i vilket fall uppenbart att du inte yttrar dig utifrån någon egen erfarenhet av ett representativt urval aspergare.


Jag tror att jag har mycket högre social kompetens/förmåga att läsa och se helheter och även förstå människor än vad du har. Jag tror, efter att ha sett bild på dig, att du lever ganska mycket i aspergerdimman och helt enkelt inte är kompetent nog att avgöra mina förmågor, men jag är däremot mer än kompetent nog att se vad du går för.

Just detta är det största problemet när jag har med andra aspergare att göra. De är som glasögda dockor medans jag är ett supermedvetande som verkligen ser och förstår allt.

Jag är helt enkelt autistisk utan bristande förmåga att läsa och tolka människor, deras kroppsspråk och psyken. Jag kan t.o.m dra korrekta psykologiska slutsatser av en persons sätt att prata/vara/titta på andra som en psykolog inte hade upptäckt föränn efter några timmars samtalsterapi.

Jag har faktiskt aldrig träffat en annan aspergare med min förmåga. Om jag skulle befinna mig i ett rum med folk från det här forumet skulle jag känna mig som en dagisfröken tillsammans med treåringar. I de flesta fallen är det ni som överskattar era egna förmågor eftersom ni saknar förmåga att se saker från flera perspektiv, inte jag som underskattar/har fördomar mot andra aspergare. Jag har en dokumenterad och bekräftad förmåga att se dolda sociala mönster.

Det behövs verkligen en ny diagnos, jag föreslår "hyperperceptiv autism". En form av autism där förmågan att tolka kroppsspråk och gester snarare är överutvecklad men där man fortfarande inte identifierar sig med andra bara för att man är överkänslig för subtila signaler.

För att passa in på hyperpeceptiv autism borde det krävas att man:

Saknar yttre tecken på autism. Blicken får inte vara drömmande och glasartad.

Har över normal intelligens. Normalbegåvade ska inte kunna diagnostiseras med hyperperceptiv autism.

Har överutvecklad verbal förmåga.

Är medveten om sina egna avvikelser i väldigt hög grad.

Hela grejen med hyperperceptiv autism är att INGENTING syns på utsidan. Tack vare sin överkänslighet för kroppsspråk och subtila signaler kan hyperperceptiva autister ofta bli bra komiker, psykologer etc men även uppvisa tecken på sociopati och en förmåga att enkelt manipulera andra.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Inläggav jonsch » 2009-07-24 19:24:25

Josef1 skrev:
Pemer skrev:Jag har inte hittills sett dig visa att din intelligens och intuition tillåter dig att göra särskilt korrekta och träffsäkra antaganden rörande andra aspergare.
...

Du låter inte som om du har träffat några alls. Eller möjligen har du träffat flera stycken, och alla har verkligen varit som dina stereotypa karikatyrer. Det är i vilket fall uppenbart att du inte yttrar dig utifrån någon egen erfarenhet av ett representativt urval aspergare.

Jag är helt enkelt autistisk utan bristande förmåga att läsa och tolka människor, deras kroppsspråk och psyken. Jag kan t.o.m dra korrekta psykologiska slutsatser av en persons sätt att prata/vara/titta på andra som en psykolog inte hade upptäckt föränn efter några timmars samtalsterapi.

Jag har faktiskt aldrig träffat en annan aspergare med min förmåga.

Vet du, Josef1, det var faktiskt ganska mycket det jag försökte diskutera i AOT-tråden om eventuellt aspig eftertanke. "Insikt", skulle man nästan kunna skriva istället för "eftertanke" och nu skriver du om psykologisk insikt.

Frågan är alltså om det särskilt bland aspisar finns en ovanligt stor andel som är särskilt bra på viss (bl.a. psykologisk) insikt och eftertanke - eller om det är inbillning från min och bland annat Pemers sida. Alltså, hur kan man veta så säkert att man inser mer än vad väldigt många andra lika smarta människor gör? Och, hur kan du veta att inte många andra aspisar är lika insiktfulla som du?

I den nämnda tråden tog jag upp en annan vinkling men det är i det närmaste samma fråga.

.............................

En litet annan grej: När man skriver som du gjorde till Pemer ovan så har han väl två alternativ.

1. Beklaga att du verkligen har lika vriden bild av dina och andras kvaliteter som din narcissismdiagnos hävdar

2. Ta dig på allvar och ta dina ord som en personlig förolämpning

Josefet, att du ger de två alternativen tyder inte på någon särskilt god psykologiskt insikt. Eller förstår du Pemer så väl att du vet att han innerst inne går på Alternativ 2? Gör du det alltså bara för att provocera och vet att du lyckas?
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav Josef1 » 2009-07-24 19:28:23

En annan teori jag har är att jag är en mer raffinerad autist än merparten.

LFA-autister och andra gravt utvecklingsstörda är slagget som blir över vid produktionen, skiten man skrapar bort runtomkring efter att ha förädlat en metall.

En typisk aspergare/HFA är också en restprodukt men inte lika skräpig/av lika dålig kvalitet som en LFA.

Jag är en superautist, en hyperperceptiv autist, som är den mest slipade/utvecklade formen av autisthjärna. Jag har alla autisters oförmåga att identifiera mig med NT-ryggdunkande, men jag saknar lägre autisters oförmåga att tolka, läsa och förstå det subtila i kommunikationen. Så är min intelligenskurva till skillnad från den hos en lägre fungerande autist, och även de flesta aspergerakademiker, helt jämn.

Detta går hand i hand med min teori om att graden av autism inte behöver stå i relation till bristen på social förmåga. Jag har en renad, destillerad autisthjärna som är väldigt autistisk och gör att jag inte känner mig mänsklig/NT, men den är samtidigt fri från slagget och missbildningarna man ser i hjärnan hos en typisk HFA/aspergare och som begränsar deras förmåga till subtil kommunikation/insikt.

En anledning till att min hjärna faktiskt är "renare" än den hos en typisk aspergare är att högfungerande AS-tendenser finns på båda sidor släkten och är väldigt tydliga. Folk som blandar autistiska gener och NT-gener väldigt grovt får oftare mer efterblivna autistbarn. Jag är autist utan slagget/skadorna. Ironiskt nog är det "halvbloden" som blir mest uppenbart efterblivna och tydligast autistiska i kroppsspråk etc medans en destillerad autisthjärna utåt sätt simulerar NT-beteende väldigt bra.

Självklart spelar även intelligens in. Både min mammas och pappas släkt har över normal intelligens + tydliga autistiska tendenser. Detta i kombination skapar en hyperperceptiv autist. Nackdelen med att vara hyperperceptiv är att man likt jag själv tenderar att vara personlighetsstörd/sociopat och relativt neurotisk.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 6 gånger.
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Inläggav Josef1 » 2009-07-24 19:31:22

jonsch skrev:Vet du, Josef1, det var faktiskt ganska mycket det jag försökte diskutera i AOT-tråden om eventuellt aspig eftertanke. "Insikt", skulle man nästan kunna skriva istället för "eftertanke" och nu skriver du om psykologisk insikt.

Frågan är alltså om det särskilt bland aspisar finns en ovanligt stor andel som är särskilt bra på viss (bl.a. psykologisk) insikt och eftertanke - eller om det är inbillning från min och bland annat Pemers sida. Alltså, hur kan man veta så säkert att man inser mer än vad väldigt många andra lika smarta människor gör? Och, hur kan du veta att inte många andra aspisar är lika insiktfulla som du?

I den nämnda tråden tog jag upp en annan vinkling men det är i det närmaste samma fråga.

.............................

En litet annan grej: När man skriver som du gjorde till Pemer ovan så har han väl två alternativ.

1. Beklaga att du verkligen har lika vriden bild av dina och andras kvaliteter som din narcissismdiagnos hävdar

2. Ta dig på allvar och ta dina ord som en personlig förolämpning

Josefet, att du ger de två alternativen tyder inte på någon särskilt god psykologiskt insikt. Eller förstår du Pemer så väl att du vet att han innerst inne går på Alternativ 2? Gör du det alltså bara för att provocera och vet att du lyckas?


Min förmåga att förstå subtila signaler och läsa sammanhang har jag fått bekräftad från flera håll i verkliga livet. Jag vet att det stämmer.

Jag konstaterade ett faktum, om Pemer vill ta det som en förolämpning står det honom fritt men jag tänker inte ljuga för att vara "snäll". Att jag är en högre utvecklad typ av autist är ett enkelt faktum.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Inläggav tahlia » 2009-07-24 19:35:54

Någon har lite för hög tro på sin egen förmåga... jösses... Självinsikt, någon?
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Zombie » 2009-07-24 19:38:18

Vi är nog många autister som kan se såpass subtila saker som att även om det ligger mycket i många enskildheter du säger, så är du ute och seglar i dina privata suveränitetsrymder när du väljer ut och ställer samman dem som du gör.

edit: Josef1 förstås, inte tahlia.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Josef1 » 2009-07-24 19:39:02

tahlia skrev:Någon har lite för hög tro på sin egen förmåga... jösses... Självinsikt, någon?


Det är du som saknar självinsikt. Det här är precis anledningen varför jag undviker andra aspergare. De är helt enkelt för långt under min nivå. Vi talar över huvud taget inte samma språk.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Inläggav Josef1 » 2009-07-24 19:44:59

Folk som kan något om djuravel vet för övrigt hur ett speciellt temperament eller speciella egenskaper avlas fram. Man blandar inte utan tar samma egenskaper från båda sidor släkten. Just med djur handlar det om inavel, men hos människor kan man jämföra det med att ligga tillräckligt nära genetiskt för att det ska vara inom samma område/sfär men inte för nära så att det blir inavel av det istället.

Vill man ha en riktig retard-autist ska man blanda t.ex en vit AS-kvinna från Sverige med en svart NT-man från Afrika. Då blir barnet med största sannolikhet efterblivet. Det var ett extremt exempel men ni förstår vad jag menar. Att blanda en autistisk konstnär/läkare/präst från Östermalm som har 140 i IQ med en NT från Norrbottens inland eller skånska landsbygden som har normal/låg begåvning ökar risken för att barnet blir "efterblivet" och får tydliga handikapp/skador i hjärnan.

Vill man däremot avla fram hyperperceptiva autister ska man se till att ha autistdrag på båda sidor släkten och även se till att intelligensen är klart över medel i båda släktträden. Att blanda t.ex två konstnärssläkter funkar bra om man vill ha fram hyperperceptiva autister.

Att t.ex Japan har så tydliga drag av hyperperceptiv/superautism beror på att de destillerat fram fungerande, rena autister i hundratals år. I Japan har autisthjärnan blivit närmast "NT" på vissa sätt men behållit de unika drag som gör den autistisk. Japanska fascister menar att japaner har en "unik hjärna", vilket jag håller med om till fullo att de iaf har en överrepresentation av den. Själva inser de inte att det rör sig om "autistisk inavel" eller destillerad hyperperceptiv autism, men det är precis det det handlar om.

Liknande beteenden finns inom tysk och brittisk överklass, exempelvis.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Inläggav jonsch » 2009-07-24 20:33:10

Josef1 skrev:
jonsch skrev:...
När man skriver som du gjorde till Pemer ovan så har han väl två alternativ.

1. Beklaga att du verkligen har lika vriden bild av dina och andras kvaliteter som din narcissismdiagnos hävdar

2. Ta dig på allvar och ta dina ord som en personlig förolämpning

Josefet, att du ger de två alternativen tyder inte på någon särskilt god psykologiskt insikt. Eller förstår du Pemer så väl att du vet att han innerst inne går på Alternativ 2? Gör du det alltså bara för att provocera och vet att du lyckas?
...

Jag konstaterade ett faktum, om Pemer vill ta det som en förolämpning står det honom fritt men jag tänker inte ljuga för att vara "snäll". Att jag är en högre utvecklad typ av autist är ett enkelt faktum.

Nej inte för att vara snäll men kanske för att undvika Alternativ 1?

Även om du bara undvek min fälla i att påstå dig satsa på Alternativ 2 så har du ändå inte lyckats riktigt med manipulationerna här - vilket kanske beror på bristanbde insikt. Du har hur som helst inte lyckats svinga dig upp till några överlägsna höjder här senast.

Å andra sidan så innebär det ju att ingen behöer ta ner dig på jorden....

/ J
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav Josef1 » 2009-07-24 20:48:31

jonsch skrev:Nej inte för att vara snäll men kanske för att undvika Alternativ 1?

Även om du bara undvek min fälla i att påstå dig satsa på Alternativ 2 så har du ändå inte lyckats riktigt med manipulationerna här - vilket kanske beror på bristanbde insikt. Du har hur som helst inte lyckats svinga dig upp till några överlägsna höjder här senast.

Å andra sidan så innebär det ju att ingen behöer ta ner dig på jorden....

/ J


Jag har avhållit mig för att undvika att bli avstängd. Jag har inte ens försökt manipulera här. Jag har försökt följa forumets regler.

Om du stod öga mot öga med mig hade jag granskat dig, läst dig och krossat dig medans du bara hade varit en vanlig, socialt inkompetent aspergare som inte förstått ett piss.

Jag har faktiskt gjort narr av försvarslösa aspergare lägre stående än mig själv tidigare. De kan inte försvara sig eftersom de saknar social finess. Jag utnyttjar detta till att förnedra dem. Klassisk "titta på mongot" mobbning, så enkelt mot någon som saknar förmåga att slå tillbaka.

Detta är prov på min psykologiska insikt. Jonsch, du är troligen 40+, tunnhårig, ful och totalt misslyckad men med ett behov av att trolla och hitta narcissister och andra att provocera över internet samtidigt som du sitter och fjärtar och gräver i chipspåsen. Du ÄR ett troll oavsett om du utger dig för att vara någon annan än dig själv eller ej. Du är ett sånt äckel som SKA pissas på och förnedras offentligt när du inte har datorn att gömma dig bakom.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Inläggav Josef1 » 2009-07-24 21:06:21

Innan jag blir avstängd vill jag också säga att 95% av personerna i bildtrådarna är fula och på många syns det att de är uppenbart efterblivna. Pemer ser ut som en förståndshandikappad sexförbrytare som rymt från sin vårdare. MissTibbs skulle utöver fettsugning behöva göra ögonlockslyft/pannlyft eftersom hon har lika mycket hängande överskottshud som en 50-åring. Fighterbabe är en travesti på en folkhälsosjukdom och visar mycket väl, både genom utseende och intelligens, varför Dalarna är Sveriges bondinavelsmecka. Flertalet av männen är tunnhåriga äckel med stirriga blickar, intetsägande nollställda ansikten och ölmagar.

Det här forumet är enbart ett tvångsmässigt sätt för mig att ventilera. Jag skulle inte andas samma luft som någon här under några omständigheter. Jag har varit på hundra forum tidigare och blivit avstängd från samtliga. Jag VILL bli avstängd när tvånget tar överhanden. Det distraherar mig från sånt som är viktigare, t.ex nu att repetera och lära mig kanji.

Jag bryr mig verkligen inte om vad som händer med mig, vill bara säga att jag ser mer än 9 av 10 medlemmar här som undermänniskor vilka jag hade tagit kraftigt avstånd från IRL. Alldagliga, fula lätt efterblivna personer, inte mycket bättre än grisiga NT-svenssons.

Liebert: Ja, forum verkar inte riktigt vara din grej. Synd egentligen, innan du förföll till personangrepp var det delvis intressant att läsa om din alternativa världsbild. Nu kan du inte posta eller skicka PM. Registrera inga nya konton om du inte vill att jag skall göra det mycket svårt för dig att över huvud taget läsa forumet.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:40:19, redigerad totalt 1 gång.
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in