Concerta (Metylfenidat) - regler m m

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav annlej » 2008-09-20 3:17:05

Min sons läkare skickar receptet elektroniskt till apoteket,jah hämtar ut tre burkar 54 mg concerta,ringer sen till läkaren när dessa börjar ta slut för ett nytt recept.vägning och mätning gör skolssk en gång i månaden.Det var bara i början vi fick ta ut endast en burk åt gg ,tycker inte det låter värdigt för dig .Din läkare är skyldig att motivera varför,du kan begära det skriftligt kramar annlej :)
Senast redigerad av annlej 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
annlej
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2008-09-20
Ort: Skåne

Inläggav Nilale » 2008-09-20 8:21:22

Lilla Gumman skrev:Jag har även fått mina Cerazette P-piller på "dos i dag". Men jag får inte dem i påse. I stället får jag hämta ut sex kartor Cerazette åt gången när de börjar ta slut, och det är läkaren på psyk som förnyar receptet en gång årligen.


Detta lät konstigt och onödigt tycker jag. Du behöver verkligen inte gå genom din läkare på psyk för detta. Men det kan iofs vara smidigt också, att slippa gå till flera ställen. Tänkte bara om du kände dig "kontrollerad" eller så.
Senast redigerad av Nilale 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
Nilale
 
Inlägg: 1507
Anslöt: 2008-05-02

Inläggav Prins Palinor » 2008-09-30 0:28:17

Va i helvete???

Concerta är ju inge märkvärdigt, det är ju inte som amfetamin som det krävs särskild utskrivningslicens. Det är visserligen narkotikaklassat men får du lite sobril eller kraftiga opiater för smärta så är det också narkotikaklassat och ingen skulle fundera på att ha ett så krångligt system för det. Om folk vill knarka ja det får de väl. Knarka concerta verkar ju inte vara någon höjdare hahaha... känner visserligen en som gick ner sig på det men hon var helstollig person. Metylfenidat funkar ju lite som kokain.... fast känns inte alls lika

Tar själv ritalin, alltså såna som inte är i kapsel, och det får jag på e-recept, 3 åt gången (med visst minst antal dagar mellan viserligen) så jag inte ens behöver tjata på någon läkare mellan varje gång. Ritalin kan man ju dessutom mala ner och snorta, snorta concerta (såna i kapselformat) lär ju bara galningar göra, det sliter sönder hela bihålorna i så fall och det blir infekterat..skitäckligt. Man kan få absesser där inne sen infekteras tänderna, käkarna och hela huvet ruttnar bort.... så nä... det hade jag inte tänkt prova... då har jag ändå provat det mesta... vill verkligen varna för att göra det, eller bli beroende av metylfenidat, det är ju ändå väldigt likt kokain till effekten.

Jag pluggar just nu naturvetenskapligt basår på Linköpings Universitet i Norrköping. Skulle inte klara det alls utan ritalin. Hade tänkt plugga till BMA (sjukhuslabb folk). Tror jag hade redan hoppat av utan ritalin. Det är jätteskillnad från innan.

Klarar liksom att bara tänka rakt när jag tagit det, känns inte som om jag överväldigas när jag ser matematikproblemen vi har att öva på.
De ser bara så komplexa och läskiga ut när jag inte tagit ritalin, som något jag aldrig skulle ha en chans att ens fatta vad det handla om, så jag bara panikar ur och kan inte ens börja. Kan inte ens samla mig att läsa vad problemet ens handlar om, vad jag egentligen ska göra

Jag kan även föra samtal bättre, normalt blir jag så nervös att jag blir helt klantig och är som en pajas. Trillar och fumlar omkring och dansar och rycker och säger konstiga saker, men när jag tar ritalin kan jag som ta en sak i taget och så känner jag mig mer självsäker.
Senast redigerad av Prins Palinor 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
Prins Palinor
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2008-07-06
Ort: Norrköping

Inläggav Glimma » 2008-09-30 15:31:09

Lilla Gumman skrev:Hej!

MsTibbs: 300 ja/nej-frågor? Det har jag aldrig hört talas om. Habiliteringen pratade med mig, jag fick själv säga varför jag trodde att jag hade ADHD, plus att jag fick fylla i några olika självskattningstest av den typ som man ser i tidningar. På psyk fick jag fylla i ännu ett självskattningstest.

Sist jag hämtade ut medicin fick jag fylla i självskattningstestet igen och skriva upp de förbättringar som jag upplever av medicinen.

Hälsningar

Lilla Gumman


Låter skumt att be dig själv säga varför du trodde du hade ADHD. Om de frågar dig och du säger ja och köper hela deras koncept så kanske det i slutändan är så att du inte alls har ADHD? (Vill inte verka som att jag dumförklarar dig, vill bara ifrågasätta). Det är ju deras uppgift att ta reda på. Det är ju de som ska utreda dig inte du själv. Du är väl ingen psykiatriker eller? Detta verkar mkt skumt som de behandlar dig. Jag säger som tidigare har skrivit vid andra inlägg på forumet. De verkar vilja snäva in och kontrollera ditt liv lite för mkt. Slå dig fri! :wink:
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Inläggav MsTibbs » 2008-09-30 16:20:27

Glimma skrev:
Lilla Gumman skrev:Hej!

MsTibbs: 300 ja/nej-frågor? Det har jag aldrig hört talas om. Habiliteringen pratade med mig, jag fick själv säga varför jag trodde att jag hade ADHD, plus att jag fick fylla i några olika självskattningstest av den typ som man ser i tidningar. På psyk fick jag fylla i ännu ett självskattningstest.

Sist jag hämtade ut medicin fick jag fylla i självskattningstestet igen och skriva upp de förbättringar som jag upplever av medicinen.

Hälsningar

Lilla Gumman


Låter skumt att be dig själv säga varför du trodde du hade ADHD. Om de frågar dig och du säger ja och köper hela deras koncept så kanske det i slutändan är så att du inte alls har ADHD? (Vill inte verka som att jag dumförklarar dig, vill bara ifrågasätta). Det är ju deras uppgift att ta reda på. Det är ju de som ska utreda dig inte du själv. Du är väl ingen psykiatriker eller? Detta verkar mkt skumt som de behandlar dig. Jag säger som tidigare har skrivit vid andra inlägg på forumet. De verkar vilja snäva in och kontrollera ditt liv lite för mkt. Slå dig fri! :wink:


För min del tror jag de frågade bla hur jg såg på min relativt nyfådda AS/ADHD-diagnos som uppföljning på den intox jag gjorde. Det är förmodligen för att bedöma hur väl de anser att jag reagerar på vad de säger, om jag är lätt att "vippa av pinnen" psykiskt och sådär. Det är alltid bra att veta hur patienten upplever saker och ser på saker, det minskar risken för att köra över någon oavsiktligt och kan göra att de kan skona mig från viss information, eller uttrycka sig bättre, i tider där det behövs. Även för att bedömma min för tillfället suicidalitet, förmodar jag, och i vilken grad om någon, diagnosen hade att göra med min påföljande depressiva episod.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Lilla Gumman » 2009-05-13 17:22:44

Hej!

Nu har jag ökat Concerta-dosen från 54 mg till 72. Mår mycket bättre.

Förra sommaren provade jag 72 mg i en vecka. Genast mådde jag mycket bättre, var glad och energisk. Då habiliteringen hjälpt mig att ta kontakt med psykläkaren tyckte jag att jag skulle mejla till arbetsterapeuten och säga hur bra jag mådde. Mejlade glatt arbetsterapeuten på habiliteringen och talade om allt jag hade gjort den dagen. Talade om att nu mådde jag bra. Arbetsterapeuten tyckte att jag lät för stressad och slog larm till min läkare som genast sänkte dosen till 54 mg.

Var hos min läkare på psyk i slutet på mars eller någonting sånt. Då frågade jag om arbetsminnestränings-program. Men det vill psyk inte betala, utan hänvisade till hab som jag vet inte heller vill betala. Läkaren började prata om att höla dosen i stället, något som jag inte vågat drömma om sedan det där hände förra sommaren. Vi kom fram till att jag skulle prova 72 mg i en månad och sedan ha en telefontid. Om jag tyckte att 72 mg var bättre, skulle jag behålla den dosen. Han skrev ut två burkar, så att det inte skulle bli något "glapp" ifall jag mådde bra av 72 mg.

Den 4 maj ringde min läkare. Jag berättade hur bra jag mådde. Jag sa att jag är glad och får saker gjorda lättare, jag står inte som ett frågetecken när något ska göras utan jobbar verkligen. Vi bestämde att jag skulle fortsätta äta 72 mg över sommaren, och i början på augusti ska jag ringa till psyk för att få en ny telefontid med min läkare i slutet på augusti eller början på september. Eventuellt kan dosen höjas ytterligare.

Så cyklade jag till apoteket i dag. Jag fick min ApoDos-rulle med 54 mg, men det fanns inget recept på mera 18 mg. Allt var uttaget, sa apotekstanten.

Ringde till receptionen på psyk när jag kom hem. Fick beskedet av receptionen att det står i datorn att jag får en positiv effekt av 72 mg. Men de kunde inte hjälpa mig, jag ska ringa sköterskorna mellan 13 och 14 i morgon. Som tur är har jag 18 mg tabletter som räcker i ungefär två veckor till.

Den arbetsterapeut som jobbade på Habiliteringen förra sommaren var bara vikarie för den ordinarie arbetsterapeuten som var barnledig. Nu har habiliteringen lovat att inte lägga sig i detta med medicineringen.

Jag gillar inte allt detta strul med medicinen. Men jag försöker vänja mig så gott jag kan.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav Parvlon » 2009-05-13 17:27:13

Lilla Gumman skrev:Mejlade glatt arbetsterapeuten på habiliteringen och talade om allt jag hade gjort den dagen. Talade om att nu mådde jag bra. Arbetsterapeuten tyckte att jag lät för stressad och slog larm till min läkare som genast sänkte dosen till 54 mg. n
Lol, vilka nötter.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Lilla Gumman » 2009-05-13 22:00:45

Hej!

Japp. Att gå från "låg aktivitet" till "hög aktivitet" tolkade de som stress :wink: men det är de som har problem, onte jag. Nu får jag som jag vill och det är bra. :D

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav Parvlon » 2009-05-13 22:10:22

Stress kan man ju få av att vara överaktiv, haft något sådant själv och det är inget jag rekommenderar. 'bra att det gick bra, ändå'. ; )
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Lilla Gumman » 2009-05-14 18:47:09

Hej!

Ringde till psyk idag. En sköterska ska prata med min läkare på tisdag. På onsdag kan jag hämta ut medicin, om allt går som det ska. Medicin har jag så jag klarar mig hela nästa vecka och lite till.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Ritalin

Inläggav Jx » 2009-06-27 12:11:12

Har adhd/asp o äter ritalin. Tycker asp symtomen öka pga ritalinet? Nån som känner igen sej?
Senast redigerad av Jx 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
Jx
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2009-06-23

Re: Ritalin

Inläggav antikropp » 2009-06-27 16:28:26

Jx skrev:Har adhd/asp o äter ritalin. Tycker asp symtomen öka pga ritalinet? Nån som känner igen sej?
Både och. En del av effekten gör att det minskar och en annan att det ökar. Vid höga doser när den mer tankeskärpande och skärpande delen minskar men lugnet är kvar så blir jag väldigt lätt insnöad på grejer och trögtänkt. Samtidigt som jag kan bli mer fokuserad och ha mer ork och vara lugnare så kan aktivitetsväxlingar bli försvårade och nedsaktade. Fast jag är inte 100% säker på det sista, aktivitetsväxlingarna är ju alltid svåra och utan Ritalin så är det ju ganska stor chans att jag inte ens orkar göra något av det jag har tänkt mig så att jag inte ens har någonting att växla mellan.

Jag blir också mer känslig för olika obehag från kroppen. Kyla/värme, hunger/mättnad o.s.v. Min fruktansvärda kroppshållning känns som att den inte är så bra t.ex.
Senast redigerad av antikropp 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
antikropp
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2008-04-10

Ritalin?

Inläggav Jx » 2009-06-27 17:09:18

Vet bara, innan ritalinet, då var jag spontan social gladare o öppnare. Det var Jag, det var adhd, så in med ritalin, nu har aspergersymtom tagit överhand, ok säger de, det e du, du har asp. Tänker, utan ritalin hade jag mycket symtom på adhd men märkte inte asp, nu märker jag inte adhd men asp, tror tillvaron var trevligare med adhd:-) asp har sina fördelar men då får jag en del benzo, tycker de bromsar allt nu, ritalin mot adhd, asp framträder mer, bromsar det med lite benzo:-) GLAD I MIN OLYCKLIGA TILLVARO ATT JAG E JAG. TÄNK VA HEMSKT DE VA INNAN, GICK OMKRING O MÅDDE BRA O DE VAR NPF ADHD, NU E JAG OLYCKLIG MEN SYMTOMFRI!:-)
Senast redigerad av Jx 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
Jx
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2009-06-23

Inläggav ASterix » 2009-06-27 18:16:51

:shock: Jag har haft Concerta i drygt ett år. Har aldrig behövt väga mig ,ta blodtryck eller ta kissprov. När Concertan börjar sina så ringer jag min läkare och så skriver han ut tabletter för tre månader åt gången. Jag hämtar alltid ut hela tremånadersransonen på apotektet. Det är bara pga min Concerta som jag behöver ha kontakt med psykiatrin så jag har inte träffat min läkare sedan förra året. Konstigt att dom inte i alla fall kontrollerar mitt blodryck. Jag har ju trots allt pacemaker. Det enda dom gjorde var att ta kontakt med min kardiolog innan jag fick min första förskrivning av Concertan.
Senast redigerad av ASterix 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
ASterix
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2007-09-18
Ort: Stockholm

Re: Ritalin

Inläggav AAA » 2009-08-02 23:44:27

Jx skrev:Har adhd/asp o äter ritalin. Tycker asp symtomen öka pga ritalinet? Nån som känner igen sej?

Jag håller med, var nog gladare förut... Känns som det är mer ordning på tankarna nu och jag beräknar konsekvenser av handlingar betydligt mer än förut. Har fått ett lite bredare känslospektrum (Kanske hela 5 känslor - ha, ha...)

Förut kunde jag inte känna mig 'ledsen' vilket jag kan nu. Och ibland tycker jag livet har blivit väldigt konstigt utan att jag fattat hur det gått till, sådana tankar hade jag inte förut. Kan vara 'medvetenhet' kanske?

Är det någon slags kris så är ju inte sådana enkla. Tycker jag levt i olika världar genom livet. Låter flummigt, och det är det också. Som om allt runt omkring förändrats flera gånger, inte jag. Mina tidigare "jag" kan jag inte riktigt identifiera mig med. Men jag fattar ju rent intellektuellt att det var jag som var där i tid och rum. Definitivt inte känslomässigt. Kanske överlevnadsstrategi från hjärnan.

Men det är en del positiva effekter, som att slippa dra i sig 15 koppar kaffe för att funka och att kunna sitta still en lite längre stund (ibland tror jag att jag går iväg hela tiden på gamla inlärda beteenden). Jag blir behagligt trött och sover längre på morgnarna också.

Note: Concerta, inte Ritalin i mitt fall
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Re: Ritalin

Inläggav alfapetsmamma » 2009-08-02 23:48:34

antikropp skrev:
Jx skrev:Har adhd/asp o äter ritalin. Tycker asp symtomen öka pga ritalinet? Nån som känner igen sej?
Både och. En del av effekten gör att det minskar och en annan att det ökar. Vid höga doser när den mer tankeskärpande och skärpande delen minskar men lugnet är kvar så blir jag väldigt lätt insnöad på grejer och trögtänkt. Samtidigt som jag kan bli mer fokuserad och ha mer ork och vara lugnare så kan aktivitetsväxlingar bli försvårade och nedsaktade. Fast jag är inte 100% säker på det sista, aktivitetsväxlingarna är ju alltid svåra och utan Ritalin så är det ju ganska stor chans att jag inte ens orkar göra något av det jag har tänkt mig så att jag inte ens har någonting att växla mellan.

Jag blir också mer känslig för olika obehag från kroppen. Kyla/värme, hunger/mättnad o.s.v. Min fruktansvärda kroppshållning känns som att den inte är så bra t.ex.


Uj vilken igenkänning!!
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav regnif » 2009-08-03 1:46:48

Är det vanligt att man får felaktigt neuroleptika utskrivet fast det kanske är (centralstimulantia?)/Ritalin/Concerta och andra ADHD-mediciner man kanske behöver? Jag tror inte att en läkare säger detta till mig om jag inte vet det här i förväg (...) så det känns dumt att ta med läkarn om det i första hand, heh.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Parvlon » 2009-08-03 1:51:38

Alla "behöver" amfetamin. Folk är väldigt lata nu för tiden.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Savanten Svante » 2009-08-03 1:58:54

Kissprov? Vänta... för att klargöra att ni inte är narkomaner?

I sammanhanget - vad är skillnaden på narkoman och självmedicinerande?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav regnif » 2009-08-03 2:06:29

Hehe, jo..nä inte är det nån som gör ett sk*t.
Fast jag har hört att sådana där (central-)mediciner skall lugna en överaktivitet? Fast det kanske handlar om fysisk aktivitet mer än psykisk med de här medicinerna?

Jag tror de har såna där konstiga lika för alla -regler bara för att de inte kan se skillnad på vem som fuskar eller det ena eller andra. Lite som försäkringskassan..de som inte kan arbeta, tvingar de ut, de som kan, tror de inte på...typ nåt sånt?

Tänkte just själv fråga är inte "knarkare" också medicinerande?

Det finns blodprover på sådana här psykmediciner också, va men det är mer seriös ton på de proverna, va?
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Narkomani kontra medicinering

Inläggav AAA » 2009-08-03 9:23:33

- Det blir ingen kick alls av Concerta, utsöndringen är över flera timmar
- Jag blir inte uppåt av centralstimulantia, snarare tröttare (på kaffe också, dricker två koppar om jag inte kan sova)
- Pyttedoser jämfört med aktivt beroende
- Hinner tänka ibland innan truten öppnas
- Världen känns mindre rörig och jag rör inte till det i samma utsträckning
- Slutför nåt ibland
- Fungerar lite bättre socialt
- Think before I type :-)

- Beroende är en besatthet och tvångsmässighet avs drogen - finns inte i detta fall
- De negativa konsekvenserna som uppkommer med missbruk finns ju inte...
- Ingen, vad jag vet, förlorar ju familj, jobb, lägenhet och pengar pga av medicineringen, snarare finns en möjlighet att behålla eller förvärva de sakerna
- Större risk för aktivt missbruk för (unga) personer som inte medicineras än tvärtom

- Har flera exempel på nära håll som inte klarar en hyfsat normal tillvaro utan medicinering

- Nackdelen tycker jag är att jag upptäckt tydligare vem jag är nu, det var lättare förut i den egna hemmagjorda tillvaron
- Har blivit mer AS å mindre ADHD, vet ej om det bara är positivt
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav Lilla Gumman » 2009-08-03 10:39:27

Hej!

Savanten Svante skrev:Kissprov? Vänta... för att klargöra att ni inte är narkomaner?

I sammanhanget - vad är skillnaden på narkoman och självmedicinerande?


Concerta är inte knark. Man får ingen "kick" av Concerta. Men medicinen får inte föreskrivas till den som redan är knarkare eller alkoholist. Därför måste psyk försäkra sig om att personen som de skriver ut Concerta till inte är någotdera.

En gång var tredje månad ungefär går jag till labbet. Ett av proverna är ett alkoholprov. De kan se hur mycket alkohol jag druckit under de senaste veckorna. Men psyk har sagt till mig att jag får dricka alkohol ibland. Jag behöver inte vara rädd om jag tar några glas vin ihop med någon, eller dricker en öl. Det enda de bryr sig om är om jag har så mycket alkohol i kroppen att de har skäl att tro att jag är alkoholist. Men det är ju inte bra att dricka för mycket när man äter Concerta, har jag förstått.

För övrigt, det finns ju de som har självmedicinerat med amfetamin. Särskilt innan det blev vanligt med Concerta, Ritalin och liknande.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav alfapetsmamma » 2009-08-03 13:38:36

Parvlon skrev:Alla "behöver" amfetamin. Folk är väldigt lata nu för tiden.


Snacka för dig själv tack så mycket.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Parvlon » 2009-08-03 23:37:58

alfapetsmamma skrev:
Parvlon skrev:Alla "behöver" amfetamin. Folk är väldigt lata nu för tiden.


Snacka för dig själv tack så mycket.
Oj, glömde alla med ADHD och ADD. Fast förutom dem så behöver alla amfetamin. Jag har förmodligen ADD och ADHD. Beroende på hur jag mår. :twisted:
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 14:15:22, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Återgå till Aspergare och vården



Logga in