Gilla dig med eller utan AS-kunskap?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vill du att folk som gillar dig ska göra det

oavsett kunskap om AS?
26
70%
(delvis) tack vare kunskap om AS?
4
11%
trots kunskap om AS?
5
14%
Annat? Berätta gärna!
2
5%
 
Antal röster : 37

Inläggav regnif » 2009-05-19 15:26:46

AkiraChan skrev:joo. jag vet ^^;; Jag försöker förstå hur om tänker >__> men det är inte logiskt alls. Min logik är såpass dominerande över min känslor att jag med logik kan avgöra ifall jag är kär i nån även när jag är nästan helt apatisk XD


Hehe. Tror jag har sån där logik också. Sen tror folk att man är dum på riktigt...*hm*
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav AkiraChan » 2009-05-19 18:35:27

regnif skrev:Hehe. Tror jag har sån där logik också. Sen tror folk att man är dum på riktigt...*hm*



Joo.. jag har försökt förklara det för NTs.. Dom tycker det låter ytligt, dumt och kallt. Men hur ska jag annars veta vad jag vill eller vad/vem jag gillar utan att räkna ut det med logik när jag för det mesta är apatisk?
Senast redigerad av AkiraChan 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
AkiraChan
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2009-05-17

Inläggav regnif » 2009-05-20 2:45:26

AkiraChan skrev:
regnif skrev:Hehe. Tror jag har sån där logik också. Sen tror folk att man är dum på riktigt...*hm*



Joo.. jag har försökt förklara det för NTs.. Dom tycker det låter ytligt, dumt och kallt. Men hur ska jag annars veta vad jag vill eller vad/vem jag gillar utan att räkna ut det med logik när jag för det mesta är apatisk?


Ja, med eller utan apati vill man ju kunna bli tagen rätt för det man säger.
Som när jag försöker vara rolig så fattar folk inte det ens. Som om jag inte är en sån person. Jag skulle vilja smälla till dem då *hehe*
Tycker de leker dumma lika mycket som jag då isåfall.

Ja, det måste ju inte vara ytligt, dumt eller kallt om man själv försöker bryta isen med att säga det till exempel. Man försöker ju bara visa självdistans eller nåt, men de tror väl inte att man kan vara det, bara för att man har vissa sidor kanske..:S
Eller om man är lite osäker med att kontakta folk/nytt folk.

Då känner man kanske att man har "fel" tonläge eller nåt igen och undrar vem man skall prata med istället eller hur. Man vill ju kunna säga något knäppt utan att tas för helt dum i huvudet...man fattar ju för det liksom.
De drar automatiskt slutsatsen att man alltså är korkad, inte att man försöker visa att man själv känner till sidorna hos sig själv. Det är så trist. Det är ju därför man aldrig verkar uppskattas. För att inte heller de verkar kunna tolka Rätt så att säga varje gång..
Det är synd om det skall bli så. Man ser ju inte sig själv som mer korkad än alla andra liksom..så varför ska de göra det, fördomar, tolkade fel?
Jag blir iaf lite less. Eftersom när jag försöker vara rolig så tror folk att jag var Allvarlig just då. Det är lite småjobbigt. Man har väl olika sidor i bara sig själv, så kan det vara.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav AkiraChan » 2009-05-24 21:19:23

regnif skrev:
Jag blir iaf lite less. Eftersom när jag försöker vara rolig så tror folk att jag var Allvarlig just då. Det är lite småjobbigt. Man har väl olika sidor i bara sig själv, så kan det vara.


joo.. jag får problem med att när jag menar allvar tror folk att jag skämtar och när jag skämtar tror folk att jag menar allvar -__- det är verkligen.. frustrerande.
Senast redigerad av AkiraChan 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
AkiraChan
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2009-05-17

Inläggav regnif » 2009-05-24 22:11:18

AkiraChan skrev:
regnif skrev:
Jag blir iaf lite less. Eftersom när jag försöker vara rolig så tror folk att jag var Allvarlig just då. Det är lite småjobbigt. Man har väl olika sidor i bara sig själv, så kan det vara.


joo.. jag får problem med att när jag menar allvar tror folk att jag skämtar och när jag skämtar tror folk att jag menar allvar -__- det är verkligen.. frustrerande.


Ja...lite knivigt. Kanske därför man inte förstår andra heller alltid, om de skämtar eller är allvarliga, ibland.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav AkiraChan » 2009-05-24 22:22:18

regnif skrev:Ja...lite knivigt. Kanske därför man inte förstår andra heller alltid, om de skämtar eller är allvarliga, ibland.



joo.. jag har själv svårt för att veta om folk menar allvar. så jag ger oftast en reaktion som är korrekt i vilket fall som helst om jag är osäker.

även ifall jag har mycket problem med sociala saker så har jag på olika sätt lärt mig att väldigt mycket dölja det men det krävs ganska mycket ansträngning och tanke bakom för att hålla kvar det. därför jag inte orkar vara social hela tiden.
AkiraChan
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2009-05-17

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in