Hur många är det som medicinerar? (Omröstning)

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tar ni någon form av psykofarmaka och /eller sömntabletter?

Ja
68
54%
Nej, men har gjort
31
25%
Nej, aldrig använt
24
19%
Kommer kanske att börja med det
3
2%
 
Antal röster : 126

Inläggav Tomtenissa » 2007-06-13 23:07:42

Tess skrev:men nu äter jag bara p-piller.

Usch... p-piller är mest jobbigt.. har gått upp 8kg (!) sedan jag började med dem i NOVEMBER.. T_T bara sådär. Har inte ändrat livsstil eller något annat, bara det.. usch.

Kom just på att några av mina astma- och allegimediciner snarare GÖR mig deprimerad på grund av att de gör en så slö och "håglös" så att det är lätt att glida in i en depressionsfas därifrån.
Låter antagligen en aningen långsökt, men så upplever i alla fall jag det. (Är alltid mer deprimerad under pollensäsongen och då medicinerar jag som mest.)
Senast redigerad av Tomtenissa 2011-05-04 10:36:57, redigerad totalt 1 gång.
Tomtenissa
 
Inlägg: 622
Anslöt: 2007-06-08

Inläggav Moggy » 2007-06-13 23:30:43

weasley skrev:stesolid tabletter 10mg; är de bästa. för att somna på -dem enbart- måste jag dock ta 8-9 st. jag är extremt okänslig mot benzodiazepiner!


Tar du så många så är det snarare att du är beroende och måste ha hög dos för att få effekt. "Extremt känslig" blir ju bara en ursäkt för att slippa inse att man knapprar för mycket piller.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 10:36:57, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Moggy » 2007-06-13 23:32:49

sugrövmanövern skrev:Stilnoct 10 mg till natten är ett måste. Men för att de ska fungera kombinerar jag med några Sobril och Tramadol, enbart Stilnoct räcker inte.



Låter sunt, att droga sig till sömns varje natt....
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 10:36:57, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav weasley » 2007-06-14 0:45:52

Moggy skrev:
weasley skrev:stesolid tabletter 10mg; är de bästa. för att somna på -dem enbart- måste jag dock ta 8-9 st. jag är extremt okänslig mot benzodiazepiner!


Tar du så många så är det snarare att du är beroende och måste ha hög dos för att få effekt. "Extremt känslig" blir ju bara en ursäkt för att slippa inse att man knapprar för mycket piller.


nej det är faktiskt sant! jag har bett mina läkare om tester om varför jag tål så %¤"¤ mycket, fast det är ingen som vill göra dem på mej, varför vet jag inte. men jag är faktiskt inte beroende! jag tycker de där pillrena är asläskiga just för att man kan bli beroende av dem! försöker ta dem så sällan som möjligt. men jag behöver typ 3 piller (=30mg) för att öht märka nån skillnad. när jag samtidigt vet att det är en dos som skulle få de allra allra flesta att sova gott i två dar, så är det asläskigt!

men så har det varit sedan jag fick mina första sobril utskrivna. jag fick order om att ta en eller kanske två... men det hjälpte inte! så nästa gång klämde jag i mej fem.. det hjälpte inte heller. för att jag skulle märka nåt var jag tvungen att knapra i mej tio sobril! då tyckte min läkare att det var lite underligt och så fick jag stesolid istället.

jag har pratat jättemycket med min läkare om det här, och hon säger att det är ovanligt att man tål så mycket, men att det helt enkelt kan vara så enkelt att jag har för få/för konstiga receptorer i hjärnan, så att de inte reagerar. eller så har jag en lever som är inte av denna värld. men några tester vill de inte göra! det tycker jag är hemskt faktiskt. jag vet att man brukar ge folk en dos stesolid innan operation, för att man ska lugna sej inför den.... om JAG då skulle hamna i en sån sits så skulle jag ju behöva typ fyra ggr så mkt som de flesta andra, dvs jag skulle fortf vara helt hysterisk. tänk då om de som ska karva i mej inte vet om att bensodiazepiner inte funkar på mej? känns jättehemskt ju!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 10:36:57, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Moggy » 2007-06-14 1:28:50

weasley skrev:
men så har det varit sedan jag fick mina första sobril utskrivna. jag fick order om att ta en eller kanske två... men det hjälpte inte! så nästa gång klämde jag i mej fem.. det hjälpte inte heller. för att jag skulle märka nåt var jag tvungen att knapra i mej tio sobril! då tyckte min läkare att det var lite underligt och så fick jag stesolid istället.



Ok. Då borde du kanske fundera på om dessa mediciner är rätt för dig om du måste stoppa i dig missbrukardoser. Kroppen måste ju inte bra av alla desa kemikalier och levern pajar. Man kan även förstöra hjärnans receptorer vid långvarigt bruk.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 10:36:57, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav weasley » 2007-06-14 1:39:31

moggy!

snällt at du tänker på min hälsa *glad*

jo jag vet, jag är lite nervös faktiskt. därav att jag verkligen försöker ta de där läskiga pillren så sällan som möjligt! theralen har ju viss lugnande verkan, så jag kan ta den när/om jag har problem på kvällstid. den är lätt sömngivande, så det passar ju bra. jag fick dock tjata till mej den (ska det verkligen vara så att jag ska behöva tjata till mej en icke beroendeframkallande medicin?). tyvärr blir jag så jäkla seg av den att det inte funkar att ta den på dagen. på dagen finns det alltså bara två saker att göra:

1) hoppas att det går över...snart

2) ge upp till slut och ta skiten

oftast går det över av sej självt efter några timmar. det är bra. fast jag brukar inte få så mycket gjort under de stunderna bara.... *sucka*

var man än vänder sej har man röven bak, liksom...
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 10:36:57, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Eddie The Man » 2007-06-14 1:51:20

Hm. Stesolid. Det fick jag 1½ tabletter av innan de skulle pilla i min näsa på sjukhuset. Kände ingenting.

Stilnoct brukade jag hallucinera på tidigare men jag har tröttnat på att vakna upp på golvet och undra vad i helvete jag gjort och vem jag nu skämt ut mig hos. Så lösningen är att ta en halv tablett och genast lägga sig i sängen, alternativt ta en halv, borsta tänderna och sedan lägga sig. Inte vara uppe! Då gör man dumma saker.

Angående sugrövmanöverns intag av stilnoct... Du är beroende. Bara så du vet. Behöver du stilnoct för att somna och behöver även komplettera det med annan skit så är du beroende. Och det är iofs inte bra.

Inte för att det är mitt liv eller något, men ändå.

Själv? Tar inget längre - inte regelbundet längre. Atarax mot pollenallergin och stilnoct när jag _måste_ sova inför något viktigt möte eller whatever. Tog zoloft innan mot en sk "depression" och så fort jag var klar med den skiten så slutade jag. Jag undrar fortfarande om det är zoloften eller bara tiden som helade mig.
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:36:57, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav weasley » 2007-06-14 2:37:21

haha :-D

jag fick atarax av min allra första läkare. den skrevs ut för "den har så bra lugnande egenskaper".

den grabben var en riktig ärkebyfåne. utländsk allmänläkare på en överbelastad värdcentral.

eftersom jag inte stoppar i mej medikamenter utan noggrann övervägning och insamlande av information insåg jag snabbt att han gett mej allergimedicin. mitt förtroende för honom sjönk som en sten.

när jag senare fick reda på att det flouxetin han passade på att skriva ut samtidigt tar MINST en månad innan man börjar märka skillnad så funderade jag ett tag på att anmäla läkaren ifråga. han sade ORDAGRANT till mej att jag skulle ta de där pillren under en månad "för då kommer du att bli lycklig och må mycket bättre". hur blåst och ignorant och okunnig får man vara på en skala, liksom? ingen information om biverkningar, om utsättningssymptom, inget, nada, nichts!

gnarf! blir ju grinig bara jag tänker på hur !#¤"%%443%¤"# nonchalant han behandlade mej.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 10:36:57, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav linek » 2007-06-14 20:51:32

weasley skrev:den grabben var en riktig ärkebyfåne. utländsk allmänläkare på en överbelastad värdcentral.


Vaksala/Årsta VC?

Strunta i att komma för provtagning där några onsdagar framöver om du inte gärna vill ha ett gäng små, trasiga hål i armen av undertecknad. Min skill är 50 % efter veckans deflorering.

Bloden dom tas.
Senast redigerad av linek 2011-05-04 10:36:57, redigerad totalt 1 gång.
linek
 
Inlägg: 636
Anslöt: 2006-10-05
Ort: Stockholm

Inläggav weasley » 2007-06-15 0:32:15

det var på flogsta VC.

tror baske mej de har det ännu värre där än på andra ställen. massa sjuka studenter vettu! ;-D
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 10:36:57, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav sugrövmanövern » 2007-06-15 0:52:59

Moggy skrev:
sugrövmanövern skrev:Stilnoct 10 mg till natten är ett måste. Men för att de ska fungera kombinerar jag med några Sobril och Tramadol, enbart Stilnoct räcker inte.



Låter sunt, att droga sig till sömns varje natt....


Jag har tyvärr att välja på att ta mediciner eller vara vaken, då jag saknar förmågan att somna in och sova på vanligt sätt. Utan mediciner kan jag efter några dygn slumra till, men aldrig någon långvarig kvalitetssömn, och jag vaknar av minsta lilla, tex om en katt tassar över golvet.

Så att vara "sund" som i medicinfri innebär för mig vakenhet, hallucinationer, svår ångest, illamående etc.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 10:36:57, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav sugrövmanövern » 2007-06-15 0:59:36

Eddie The Man skrev:Angående sugrövmanöverns intag av stilnoct... Du är beroende. Bara så du vet. Behöver du stilnoct för att somna och behöver även komplettera det med annan skit så är du beroende. Och det är iofs inte bra.


Tja, eftersom jag har för avsikt att äta sömnmediciner resten av livet så ser jag inte vad det spelar för roll huruvida jag är beroende eller ej. Men jag har då inget kemiskt beroende av någon specifik medicin, jag kan lätt byta preparat så länge det är en medicin som fungerar, behöver inte vara just Stilnoct.

Jag har kört på samma dos i flera år, 10 mg Stilnoct och 20-50 mg Sobril. Tramadol tar jag bara ibland.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 10:36:57, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav Eddie The Man » 2007-06-15 1:00:18

sugrövmanövern skrev:och jag vaknar av minsta lilla, tex om en katt tassar över golvet.


Ljudisolera fönstret och ev dörren. På det sättet är det alltid mörkt och alltid tyst.

Ljudisolering kan byggas av en frigolitplatta och tryckas in i fönsterkarmen. Eller två plattor med ett täcke emellan för att döda ännu mer ljud.

Är du inte villig att bygga ihop något sådant låter det mer som att du trivs med att vara Stilnoctberoende.
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:36:57, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav Jossan » 2007-06-15 7:31:01

linek skrev:["]

Strunta i att komma för provtagning där några onsdagar framöver om du inte gärna vill ha ett gäng små, trasiga hål i armen av undertecknad. Min skill är 50 % efter veckans deflorering.

Bloden dom tas.


Menar du att du bara lyckades på första försöket på hälften av dina patienter? Eller skojar du?
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 10:36:57, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav sugrövmanövern » 2007-06-15 19:24:19

Eddie The Man skrev:
sugrövmanövern skrev:och jag vaknar av minsta lilla, tex om en katt tassar över golvet.


Ljudisolera fönstret och ev dörren. På det sättet är det alltid mörkt och alltid tyst.

Ljudisolering kan byggas av en frigolitplatta och tryckas in i fönsterkarmen. Eller två plattor med ett täcke emellan för att döda ännu mer ljud.

Är du inte villig att bygga ihop något sådant låter det mer som att du trivs med att vara Stilnoctberoende.


Jag har en tjock dörr och stänger alltid sovrumsdörren på natten. Har totalt mörklagt mitt sovrum redan sedan många år tillbaka med svarta plastsäckar på fönsterrutan plus att väggarna är målade i mörka färger. Jag har inga problem med ljud utifrån eftersom jag bor på en lugn otrafikerat plats. Jag följer alla de vanliga råden för sömnhygien.

Ändock är jag sömnlös utan mediciner och jag har haft sömnproblem hela mitt liv. Problemen har eskalerat ju äldre jag blivit.

Så du tycker det är att föredra att vara vaken flera dygn i sträck framför att sova med hjälp av Stilnoct?

Är du en fanatisk drogmotståndare av den typen som anser att ingen ska få äta mediciner för att ett fåtal personer utan självkontroll missbrukar dem?


Jag uppfyller inte kriterierna för en beroende person för övrigt.

Beroende (enligt DSM IV) – om minst tre av följande kriterier uppfylls under en och samma tolvmånadersperiod:

1. Ökad tolerans – behov av påtagligt ökad mängd p g a påtagligt minskad effekt.
Nej

2. Abstinens – karakteristiska abstinenssymptom eller återställare.
Nej

3. Använder substansen i större mängd eller under längre tid än vad som avsågs.
Nej

4. Varaktig önskan eller misslyckade försök att begränsa eller kontrollera bruket.
Nej

5. Mycket tid ägnas åt att få tag på substansen, använda substansen eller hämta sig från effekten.
Nej

6. Viktiga aktiviteter – på jobbet och fritiden, sociala aktiviteter etc, överges eller minskas på grund av bruket.
Nej, tvärtom

7. Bruket av substansen fortsätter trots att man vet att fysiska eller psykiska besvär förvärras.
Nej, de psykiska besvären förbättras
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 10:36:59, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav linek » 2007-06-16 13:36:12

Jossan skrev:
linek skrev:["]

Strunta i att komma för provtagning där några onsdagar framöver om du inte gärna vill ha ett gäng små, trasiga hål i armen av undertecknad. Min skill är 50 % efter veckans deflorering.

Bloden dom tas.


Menar du att du bara lyckades på första försöket på hälften av dina patienter? Eller skojar du?


Första försöket? Skojar du? Jag fick bara blod ur hälften, oavsett hur många gånger jag stack. Däremot var det min första dag, ett första försök med vassa saker på folk som kommit för att få hjälp.

Okej, jag drog gränsen vid två stick. Sedan blev det för tät stämning, trots att tanterna gärna hade fortsatt. De var så tuffa så det liknade inget. Det kanske blir så när man får tantarmar. Förresten verkade de ha varit syrror alla tre och ville veta allt om gummiarmen med hallonsaft vi hade övat på i plugget. (Vi har tagit på varandra också. Alltihop dock strax före jul.) Tre vida yngre damer var inga problem och tur var väl det så oavspända som de var, ansiktet åt sidan men blicken nitad på nålen ur ögonvrån, fladdrande näsborrar. De kan kosta på sig lite spruträdsla med så fina ådror.

Nåja, labbsyrran räddade alla situationer. Fast till och med hon hade problems med den sladdrigaste tanten.

Är min skill tydlig nog?
Senast redigerad av linek 2011-05-04 10:36:59, redigerad totalt 1 gång.
linek
 
Inlägg: 636
Anslöt: 2006-10-05
Ort: Stockholm

Inläggav Jossan » 2007-06-17 19:04:57

Vill du ha sticktips?

ett bra tip s kan vara att sprita och stasaen stund innan man sticker så att lärlet kryper fram.

många upplever det också lättare att penetrera huden innan man perforerar kärlet, då kommer man att känna när nålen "glider in", sen är det lätt att sticka in röret, och ta bort stasen vid första bloddroppen.
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 10:36:59, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav Jossan » 2007-06-17 19:09:05

Se dock bara till att armen vilar en stund mellan tagning och stasning, , d.v.s ta bort sstasen när du vet hur kärlen går, låt armen vila, sedan behöver du inte ha på stasen så länge utan in princip bara under själva sticket. annars kan det bli felvärden, men det visste du väl redan,,,
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 10:36:59, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav linek » 2007-06-19 5:36:16

Tack, Jossan!

Nu minns jag min första instruktris. Hon pläderade för ett tvåstegsangrepp, först genom huden, lite bredvid kärlet, och sedan leta blod. Hon böjde dessutom nålen innan, för att kunna gå riktigt jäms med huden. Och hon fixerade hylsan genom att greppa runt hela armen och hylsan som ett paket. De bleka minnena fick jag inte att funka den här gången. Allt rullade omkring och en stackare sa till och med, ''jag har tidigare alltid förundrat mig över att det inte känns när ni byter rör.''

Svårast var ändå plåsterlappen.

Jag glömde helt låta den stuckna stackaren sätta fingret på. D v s, först vek jag lappen två gånger med högerhanden, plågsamt som en Joe Labero på Stesolid, medan nålen vickade i vänsterhanden och smärtstön bröt fram över det smala bordet - jag hade bestämt mig för att absolut lägga lappen på innan jag drog ut, det ser så snyggt ut, men just när jag skulle så påpekade sköterskan att den måste vikas en gång, minst. (Själv vek hon den mot bordet eller patientens arm såg jag vid en räddning.)

Sedan tryckte jag alltså vänsterfingrarna mot lappen på såret och försökte riva av en bit tejp från en rulle utan hållare med bara högerhanden. ''Nu får vi se om han klarar det där. Han är ju kille.'', sa sköterskan till tjejen jag grejade med. Men Labero klarade skivan igen. En skrynklig, delad, snedriven snutt valde slutligen att sluta kleta vid omväxlande pekfingret och tummen på mina engångshandskar och istället häfta aningens mer vid plåsterlappen. Den ansågs för kort. Jag fick genast riva en ny. Också den för kort, men inga fler extranummer nu, tyckte syster, ut med henne och in med nästa patient. (Såg vid samma räddning som ovan att tejpänden fästes på huden bredvid lappen och sedan rullades av från rullen med patienten som mothåll, så där som man gör på sig själv.)

Är också lite upplivad över hur det slarvades med handskar. Okej att man stasar och känner rätt på kärlen utan men ibland drogs de inte på efter det heller och handspritning kände jag aldrig någon lukt av.

Nu ska jag gräva fram anteckningarna från venstickningslektionen i vintras. Nu när man vet att det inte bara blir att sitta på en pall och vysjas till ro av handledarens snack med dagens sjuklingar, bara väckt för att ta ett blodtryck då och då.

Kära Jossan, skriv mig gärna allt du kommer att tänka på ifråga om nålar och fläskdynor.
Senast redigerad av linek 2011-05-04 10:36:59, redigerad totalt 1 gång.
linek
 
Inlägg: 636
Anslöt: 2006-10-05
Ort: Stockholm

Inläggav Ohana » 2007-06-19 10:57:30

Eddie The Man skrev:Stilnoct brukade jag hallucinera på tidigare men jag har tröttnat på att vakna upp på golvet och undra vad i helvete jag gjort och vem jag nu skämt ut mig hos. Så lösningen är att ta en halv tablett och genast lägga sig i sängen, alternativt ta en halv, borsta tänderna och sedan lägga sig. Inte vara uppe! Då gör man dumma saker.


Det där märkte jag också av. Fick Stilnoct utskrivet för att få ordning på dygnsrytmen igen. Jävlar vilka hallisar.

Jag har nåt svagt minne av att jag kröp omkring på golvet i min gamla lägenhet en morgon, och tände ljus (?!) och sen kröp jag bort till köksbordet och ålade mig upp där. Sen vaknade jag i sängen :P

En annan gång vaknade jag och kunde inte röra på mig. Har hänt några gånger förut, tydligen så kan det bli så ibland. Hjärnan vaknar före kroppen (eller om det är tvärtom?). Jag kunde inte röra på mig, inte prata eller nånting. Försökte skrika men det gurglade bara. Uschamejen.

Nääh, inge mer Stilnoct.

Tomtenissa skrev:
Tess skrev:men nu äter jag bara p-piller.

Usch... p-piller är mest jobbigt.. har gått upp 8kg (!) sedan jag började med dem i NOVEMBER.. T_T bara sådär. Har inte ändrat livsstil eller något annat, bara det.. usch.


Jag hade p-plåster i höstas. Gick inte upp så mycket i vikt, men däremot fick jag gigantic boobies :D Gick från 75B till 80C. Tyvärr fick jag världens biverkning i form av depression så jag fick sluta med dom.
Blev helt kajko. Grät hela tiden. För ingenting.
Får se om jag provar nåt annat. Det finns ju gummi, som någon sa =P
Senast redigerad av Ohana 2011-05-04 10:36:59, redigerad totalt 1 gång.
Ohana
 
Inlägg: 291
Anslöt: 2007-03-23

Inläggav Karl » 2007-06-19 13:01:16

linek skrev:Allt rullade omkring och en stackare sa till och med, ''jag har tidigare alltid förundrat mig över att det inte känns när ni byter rör.''
.../ /...
''Nu får vi se om han klarar det där. Han är ju kille.''
Jag har då aldrig träffat på en kille som kan utföra detta på ett smidigt sätt. Har i och för sig träffat på tjejer som inte är så smidiga heller. Man märker direkt när det är proffs som tar hand om en, onervösa och stadiga utför de ingreppet pratandes om väder och vind.

Den gång jag lät ett blivande sjöbefäl använda min arm som försöksobjekt blev en fasa som fortfarande poppar upp i mitt minne.

Kör hårt(eller inte) linek och visa att män kan.
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 10:36:59, redigerad totalt 1 gång.
Karl
 
Inlägg: 987
Anslöt: 2007-03-06
Ort: Västkusten

Inläggav linek » 2007-06-19 19:04:20

[img]http://farm2.static.flickr.com/1287/570568459_3c770084b6_o.jpg[/img]
Senast redigerad av linek 2011-05-04 10:37:00, redigerad totalt 1 gång.
linek
 
Inlägg: 636
Anslöt: 2006-10-05
Ort: Stockholm

Inläggav Isse » 2007-06-22 16:55:27

Jag äter SSRI och seroquel. Tycker man blir en aning för avdåsifierad om man äter SSRI flera dagar på raken så brukar bara äta dem på speciella dagar. :) Seoquel kan ja inte heller äta på dagen som herr doktor ordinerat, 25mg*3/dag + 100mg till sängåendet. Då blir man sittandes i en stol och stirrar in i väggen som om det vore naturen eller nått..

Seoquel funkar dock bra att somna och sova på. HAr dock behövt öka dosen och är uppe i 200mg. Har haft sömnproblem i flera år. Provade att få stilnoct utskrivet för nått år sen. Fick 10st utskrivet. Provade med både 2 och 3 på en gång. Funkade att somna, men man vaknar för tidigt endå. = skit. Har även provad diverse bensopreparat för sömnbesvär när jag endå var i Thailand nyligen. Det enda som funkade var alprazolam, men har hört att det ska va vädligt beroendeframkallande. Gav mina sånna till psykdoktorn i thailand.

Förutom detta har det hänt att jag ätit Modalert och Deprenyl.

PLUR.
Senast redigerad av Isse 2011-05-04 10:37:00, redigerad totalt 1 gång.
Isse
 
Inlägg: 578
Anslöt: 2007-06-17
Ort: Göteborg

Inläggav weasley » 2007-06-22 20:29:12

öh, Isse, SSRI ska man ju käka varje dag om de ska hjälpa...

fast iofs, tar du seroquel, kanske du inte borde käka SSRI alls...
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 10:37:00, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Återgå till Aspergare och vården



Logga in