hjälp! jag tappar intresset!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

hjälp! jag tappar intresset!

Inläggav clivia » 2009-04-30 14:00:26

Kort och gott: Behålla ett friskt förhållande börja kännas som en omöjlighet, mitt intresse skiftar för mycket.
Inte är det nödvändigtvis brist på kärlek heller utan det blir till slut rena ångest situationer: står där fast med känslor men brist på intresse eller så har jag intresse för 2 olika personer samtidigt men bara kärlekskänslor för den ena.

Varje förhållande blir en kamp eftersom jag inte orka hålla på med sociala samspelet i relationen. Jag kan bli irriterad när mina partners begär/önskar sig bekräftelse och ibland kan det räcka med några enstaka gånger för mig att tappa intresset bara pga det.
Det blir många dispyter, misskommunikationer och sårande, fast jag vill givetvis inte det.
Jag vet inte hur jag ska förmedla till den partner som jag ändå valde som partner att oavsett om mitt intresse skiftar så valde jag kanske ändå han/hon och om jag bara får tid....

Verkligheten är annan och icke aspiga (jag vet inte om det är egentligen bara icke aspiga) personer tar illa vid sig. I teorin har jag förståelse men i praktiken tycker jag mest de tär jobbigt.
Det får verka som jag inte är mogen för relationer och borde ta en "paus" vilket gör mig ledsen för jag vill ha en fast partner, även om mitt intresse skiftar.

Kanske är det så att jag inte kan ha relationer alls?
:roll: :oops: :(
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 19:19:51, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav Parvlon » 2009-04-30 15:33:31

Du verkar lyckas med att ha tillfälliga relationer, alltid något att börja med,.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 19:19:51, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav clivia » 2009-04-30 17:41:58

vad är tillfälliga? längsta var 2-3år.... oavsett längd har de resulterat i samma ände.
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 19:19:51, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav Parvlon » 2009-04-30 18:12:49

clivia skrev:vad är tillfälliga? längsta var 2-3år.... oavsett längd har de resulterat i samma ände.
du menar att de har tagit slut? Låter lyckat, om meningen inte är att ha flera relationer samtidigt. Jag tror inte tidslängden är det som gör om en relation är lyckad, även om lyckade tenderar att vara längre.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 19:19:51, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav clivia » 2009-04-30 18:34:52

nej...alltså...
haft relationer som jag tror kunna hålla men pga kommunikationen brast, pga jag inte kunnat uttrycka mig, personerna i frågan inte heller förstått grejjen med "sido" intresse...
men oh well, väl jag som äe konstig. :(
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 19:19:51, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav Parvlon » 2009-04-30 19:36:51

Tror inte att du är konstig. Jag är ingen expert på relationer, heller inte på kommunikation, men den perfekta relationen som är lycklig i all evighet är inget jag tror på nu. Sånt ändrar sig dock.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 19:19:51, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav imperativ » 2009-04-30 20:41:30

@clivia

Bättre än mig! Jag har aldrig lyckats skapa ett nära förhållande med annan människa. (sumpat 100% av alla chanser jag fått, oftast pga omedvetet missförstånd från båda parter xD )
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 19:19:51, redigerad totalt 1 gång.
imperativ
 
Inlägg: 2134
Anslöt: 2008-11-22

Inläggav clivia » 2009-04-30 21:12:26

Parvlon skrev:Tror inte att du är konstig. Jag är ingen expert på relationer, heller inte på kommunikation, men den perfekta relationen som är lycklig i all evighet är inget jag tror på nu. Sånt ändrar sig dock.


det var inte så alls jag menade... :(


---
Och ptja, jag ser inte så mycket som lycka när det är andra som har relationer med mig och inte jag med dem.
Jag måste alltid försvara mina beteenden för andra misstolkat dem, är jag rak på sak är jag kall..
Så vad är lycka? Varsågoda ta mitt liv jag ger bort det, ha mina relationer, jag kan säkerligen lära ut mina beteenden och ni kanske också får en massa "relationer"...
Kontentan är att jag inser först efteråt att "aj fan nu är jag ihop med någon, när blev jag det?"
Börja känna lite panik att på senare tid killkompisar börjar bli sura för jag "leker med deras känslor" och att jag fortfarande tampas med inte kunna ha några nära eller några band alls till andra kvinnor.
Lyxproblem?

Jag vill bli omtyckt för den jag är inte för den andra tror sig veta att jag är eller tolkar. Senare åren har jag ansträngt mig mitt yttersta att inte delta i några som helst klubbaktiviteter, helst inte grupp aktiviteter heller, helst inte bli nära vän med någon i någon organisation. Inte klä mig kvinnligt, inte sminka mig, ibland inte ens kamma mig för att fula ner mig mitt yttersta.
Msn är numer nästan alltid avstängd och jag undviker mer och mer skriva här också. Känner mig inte så jädrans attraktiv och oftast är det inte det heller. Jag vet inte hur jag ska umgås för att jag inte ska vantrivas men så att jag också inte göra andra obekvämma.

För vara aspie är jag relativt "empatisk", ser jag någon fara illa vill jag hjälpa, det går lite av sig självt, men får jag inte hjälpa utan att folk ska tro att jag stöter på deras partners eller utan att det misstolkas att jag är intresserad av intimare relation?
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 19:19:51, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav treeman » 2009-04-30 21:55:19

Alla förhållande är en kamp. Precis alla. Så det är inget konstigt du känner som du gör.

Lyckan kommer och går. Du kan aldrig hitta lyckan och behålla den för evigt. Det är omöjligt.

Du har rätt att vara dej själv. Sen om andra tror och tycker saker... vad spelar det för roll. Människor tror både det ena och andra. Det kommer dom alltid göra.

De flesta apor blir sura. Det brukar jag ignorera eller tycka är kul.
Många goda skratt.
;)

Det är INGET fel på dej. Det är fel på de du träffat. Tro mig!

Själv är jag också en "empatisk" aspie. Över-empatisk.
Senast redigerad av treeman 2011-05-04 19:19:51, redigerad totalt 1 gång.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Inläggav weasley » 2009-05-01 0:19:36

Rackarns att det ska vara så sent, jag har också grunnat på sådana saker! Men nu hinner jag inte plita ner dem här - påminn mej imorrn kväll, då kanske jag hinner!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 19:19:51, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Inger » 2009-05-01 1:04:20

clivia skrev:Och ptja, jag ser inte så mycket som lycka när det är andra som har relationer med mig och inte jag med dem.
Jag måste alltid försvara mina beteenden för andra misstolkat dem, är jag rak på sak är jag kall..

Då har du nog träffat fel personer bara. Har du provat med nån som har NPF själv?

Börja känna lite panik att på senare tid killkompisar börjar bli sura för jag "leker med deras känslor" och att jag fortfarande tampas med inte kunna ha några nära eller några band alls till andra kvinnor.

Ger du fel signaler eller är det dom som har svårt att skilja mellan vänskap och något mer?

Jag vill bli omtyckt för den jag är inte för den andra tror sig veta att jag är eller tolkar. Senare åren har jag ansträngt mig mitt yttersta att inte delta i några som helst klubbaktiviteter, helst inte grupp aktiviteter heller, helst inte bli nära vän med någon i någon organisation. Inte klä mig kvinnligt, inte sminka mig, ibland inte ens kamma mig för att fula ner mig mitt yttersta.
Msn är numer nästan alltid avstängd och jag undviker mer och mer skriva här också. Känner mig inte så jädrans attraktiv och oftast är det inte det heller. Jag vet inte hur jag ska umgås för att jag inte ska vantrivas men så att jag också inte göra andra obekvämma.

För det första har jag svårt att föreställa mig att du ö h t kan göra dig oattraktiv. För det andra så är det väl andras problem om de känner sig hotade/störda av att du bara är dig själv?

Att vara en färgstark person både till utseende och personlighet brukar sticka många i ögonen i Sverige så man tvingas tona ner sig för att inte få skit av omgivningen (nu är det inte mig själv jag tänker på utan andra jag känner som är det). Då får man söka sig till sällskap som inte känner sig så hotade, utan t o m uppskattar det.

För vara aspie är jag relativt "empatisk", ser jag någon fara illa vill jag hjälpa, det går lite av sig självt, men får jag inte hjälpa utan att folk ska tro att jag stöter på deras partners eller utan att det misstolkas att jag är intresserad av intimare relation?

Det där kan vara knepigt faktiskt. Jag ser i allmänhet inte heller på folk "på det viset" även om de råkar vara av motsatt kön utan som människor/kompisar/bekanta bara. Men jag har också blivit misstolkad ibland när jag bara visat rent vänskapligt intresse. Ibland kanske man kan klargöra i ord att man inte menar det så, men då måste man ju först ha insett att de kanske ser på en själv "på det viset" och såna signaler brukar i alla fall jag missa om de inte uttalas rakt ut eller visas väldigt tydligt.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 19:19:51, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Zombie » 2009-05-01 1:26:44

Jag tycker också det låter som om du inte har lärt dig söka där du har en ärlig chans. Kanske inte lärt känna eller lärt dig respektera dig själv tillräckligt?
Och tolkar det du skriver här som att du sådär rent allmänt borde ha större chans bland folk som själva har Asperger.

Jag tror inte heller det är rätt väg att gå att tona ner dig. Det både straffar sig och är onödigt (om nu inte jag har fått ett felaktigare intryck av dig än jag tror ;) ).
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 19:19:51, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav lillmupp » 2009-05-01 23:52:13

Inger talade väl! :-)049

Om ditt startmeddelande, clivia: Känner igen mig i det du skriver..
Senast redigerad av lillmupp 2011-05-04 19:19:52, redigerad totalt 1 gång.
lillmupp
 
Inlägg: 898
Anslöt: 2009-02-28
Ort: Cyberspace?

Inläggav nano » 2009-05-02 13:22:26

clivia skrev:...Jag måste alltid försvara mina beteenden för andra misstolkat dem, är jag rak på sak är jag kall.....
Aldrig träffat dig men det har nog med något annat att göra, att den som får höra det du säger blir ledssen eller kanske att denne tolkar tonläget väldigt mycket till att vara "kallt".
Kanske inleda med att säga "jag vet inte hur man ska säga detta men..."
clivia skrev:Så vad är lycka? Varsågoda ta mitt liv jag ger bort det, ha mina relationer, jag kan säkerligen lära ut mina beteenden och ni kanske också får en massa "relationer"...
Kontentan är att jag inser först efteråt att "aj fan nu är jag ihop med någon, när blev jag det?"
Börja känna lite panik att på senare tid killkompisar börjar bli sura för jag "leker med deras känslor" och att jag fortfarande tampas med inte kunna ha några nära eller några band alls till andra kvinnor.
Lyxproblem?
Man får vara snäll och hjälpa utan att bli ihop med folk.

Det händer att folk har trott att jag stött på folk jag suttit o pratat med ensam och länge, trots att jag faktiskt längtat efter en någon (har "sikte" på en mycket speciell tjej) så har det inte funnits avsikter att bli ihop med den jag pratar med.
Trots det tycker jag faktiskt att det är roligt när någon tjej verkar vara intresserad av mig.
Det brukar gå till på så vis att man pratar med en tjej länge o sedan säger kollegorna något om saken.
Eller att man får höra "hon var ju intresserad, varför gjorde du inget" själv har jag inte märkt något, jag märker om hon säger rakt ut att hon är intresserad, annars brukar inte jag fatta det andra verkar se.
Däremot brukar jag gilla de flestas sällskap, både killars och tjejers.
Kan bli lite nervig om en tjej säger att hon mest känner killar men det är olika.
Hmm det där med kärlek är knepigt.

Vilket konstigt inlägg detta blev, men jag vill ändå posta det.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 19:19:52, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav nano » 2009-05-02 13:41:58

Oj oj, ser att det blev syftningsfel i föregående inlägg men kan inte ändra pga "15 minuters gränsen för ändringar i postningar".

Att det är roligt när någon verkar vara intresserad har inget alls med texten senare i inlägget att göra.
Nu behöver jag en promenad, är alldeles för seg i skallen.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 19:19:52, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav clivia » 2009-05-02 14:37:05

Inger skrev:
clivia skrev:Och ptja, jag ser inte så mycket som lycka när det är andra som har relationer med mig och inte jag med dem.
Jag måste alltid försvara mina beteenden för andra misstolkat dem, är jag rak på sak är jag kall..

Då har du nog träffat fel personer bara. Har du provat med nån som har NPF själv?

Nee....det är fortfarande nytt och vård/myndighetskarusellen tar ju mycket av ens must, blivit mest "internetumgänge"...
..har inte så mycket energi att emotstå eventuella missuppfattningar i sk irl sociala sammanhang, räcker med de som är.
Men det kommer väl, hoppas jag.

Börja känna lite panik att på senare tid killkompisar börjar bli sura för jag "leker med deras känslor" och att jag fortfarande tampas med inte kunna ha några nära eller några band alls till andra kvinnor.

Ger du fel signaler eller är det dom som har svårt att skilja mellan vänskap och något mer?

Hur mer tydligt kan man vara när jag säger "jag är inte intresserad" eller när jag ibland säger "jag är intresserad av dig men jag är inte kärleksmässigt attraherad eller sexuellt attraherad"-- tas inte alltid så bra eller så tas det ännu mer tvärtom, att ärligheten uppskattas ännu mer och övertolkas, vilket resulterar i än mer komplicerade situationer, som jag upptäcker långt efteråt..

Jag vill bli omtyckt för den jag är inte för den andra tror sig veta att jag är eller tolkar. Senare åren har jag ansträngt mig mitt yttersta att inte delta i några som helst klubbaktiviteter, helst inte grupp aktiviteter heller, helst inte bli nära vän med någon i någon organisation. Inte klä mig kvinnligt, inte sminka mig, ibland inte ens kamma mig för att fula ner mig mitt yttersta.
Msn är numer nästan alltid avstängd och jag undviker mer och mer skriva här också. Känner mig inte så jädrans attraktiv och oftast är det inte det heller. Jag vet inte hur jag ska umgås för att jag inte ska vantrivas men så att jag också inte göra andra obekvämma.

För det första har jag svårt att föreställa mig att du ö h t kan göra dig oattraktiv. För det andra så är det väl andras problem om de känner sig hotade/störda av att du bara är dig själv?

Att vara en färgstark person både till utseende och personlighet brukar sticka många i ögonen i Sverige så man tvingas tona ner sig för att inte få skit av omgivningen (nu är det inte mig själv jag tänker på utan andra jag känner som är det). Då får man söka sig till sällskap som inte känner sig så hotade, utan t o m uppskattar det.
---

Jag har verkligen kompisar i flertal typer av sällskap ändå oavsett hur åtskilda den är, är resultatet det samma, just därför jag blir än mer frustrerad. Kan väl inte vara fel på alla dem.
Frågade de i min omgivning och rätt många säger att det är för att jag är ärlig, för att jag är lättsam att umgås med och min syn på människor som dras människor till mig, gör att människor anförtror sig för mig. Också att jag vanligen inte gillar att sprida skvaller, hör gärna på fr det är intressant men jag sprider inget och brukar oftast vara väldigt principfast gällande informationsspridning.

Och så brukar jag vara rak på sak.

För vara aspie är jag relativt "empatiskt", ser jag någon fara illa vill jag hjälpa, det går lite av sig självt, men får jag inte hjälpa utan att folk ska tro att jag stöter på deras partners eller utan att det misstolkas att jag är intresserad av intimare relation?

Det där kan vara knepigt faktiskt. Jag ser i allmänhet inte heller på folk "på det viset" även om de råkar vara av motsatt kön utan som människor/kompisar/bekanta bara. Men jag har också blivit misstolkad ibland när jag bara visat rent vänskapligt intresse. Ibland kanske man kan klargöra i ord att man inte menar det så, men då måste man ju först ha insett att de kanske ser på en själv "på det viset" och såna signaler brukar i alla fall jag missa om de inte uttalas rakt ut eller visas väldigt tydligt.


Men som sagt jag, enligt de som förklarat för mig, anses inte som hotande och är just det som de som känner sig hotade är hotade av: att de tycker det är suspekt med människor som smälter in i grupper för snabbt...


Nog är det problematiskt att dra ner sig för den sakens skull men jag vill kunna umgås problemfritt...
Kunna välja själv vilka relationer jag vill inleda relationer med, jag vill själv kunna bestämma och utifrån mig själv kunna ha attraktioner för och inte som nu när jag känner hela tiden att jag ställs inför knäppa sociala val. :S
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 19:19:52, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav treeman » 2009-05-02 15:01:13

Man kan bestämma allt själv. Busenkelt!
Man bara gör det.
;)

Bli lite mer bitch.
Gnäll hjälper ingen. Tro mig.
Senast redigerad av treeman 2011-05-04 19:19:52, redigerad totalt 1 gång.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Inläggav Schizotypal » 2009-05-04 14:56:17

Jag har löst det med att ha öppna stabila förhållanden, hur konstigt det nu är låter för de flesta. För tillfället bara en partner, men många att kramas med som vänner.
Äntligen trivs jag även om jag ibland kan tråna efter bara vanliga kompisar eller efter att bara vara en i mängden, men inser med åren hur knepigt det är att "bara vara" utan att andra anser det konstigt.
Tack och lov har man andra personer omkring sig som tror på flersamma förhållande (med respekt för självheten), har lika konstiga ideer som en själv och också kan bara vara på samma sätt som jag är. Där kan jag känna mig hemma även om jag vet att många aldrig skulle känna sig bekväma där.

Partnern och jag har varit ihop i snart 3 år och är fortfarande oftast lyckliga med varandra. Barn, katter och hund finns också med i bilden.

Det enda som jag riktigt saknar emellanåt är en såndär tjejvän som man kan umgås med och som gillar att hitta på saker. Sedan ska hon helst vara lika babblig som mig. =)
Senast redigerad av Schizotypal 2011-05-04 19:19:52, redigerad totalt 1 gång.
Schizotypal
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2009-04-11

Inläggav clivia » 2009-05-04 16:22:20

Schizotypal skrev:Jag har löst det med att ha öppna stabila förhållanden, hur konstigt det nu är låter för de flesta. För tillfället bara en partner, men många att kramas med som vänner.
Äntligen trivs jag även om jag ibland kan tråna efter bara vanliga kompisar eller efter att bara vara en i mängden, men inser med åren hur knepigt det är att "bara vara" utan att andra anser det konstigt.
Tack och lov har man andra personer omkring sig som tror på flersamma förhållande (med respekt för självheten), har lika konstiga ideer som en själv och också kan bara vara på samma sätt som jag är. Där kan jag känna mig hemma även om jag vet att många aldrig skulle känna sig bekväma där.

Partnern och jag har varit ihop i snart 3 år och är fortfarande oftast lyckliga med varandra. Barn, katter och hund finns också med i bilden.

Det enda som jag riktigt saknar emellanåt är en såndär tjejvän som man kan umgås med och som gillar att hitta på saker. Sedan ska hon helst vara lika babblig som mig. =)

låter för mig som en drömscenario
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 19:19:52, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav nano » 2009-05-05 1:44:39

Nejdå, jag har haft en sådan vän som var (och fortfarande är) tjej och vi kunde ha väldigt ovanliga diskussioner, de diskussioner om relationer (som hon har mycket erfarenhet av) har varit extremt nyttiga för min egen del.
Nackdelen var att hon var 12 år yngre än mig.
Vi jobbade på samma ställe och fick ofta prata ostört i flera timmar på arbetstid.
Tror vi kunde lära varandra och komma med vinklingar den andre inte sett tidigare.
Mycket trevligt och nyttigt.

Hon var NT tror jag men inte helt säker, däremot levde hon lvet i expressfart som hon själv påpekat.
Våra liv har varit väldigt olika och det är nog det som gjort att vi har gillat att jämföra våra erfarenheter av olika saker.

Har iofs extremt intressanta diskussioner och ibland djupa sådana med många olika personer men det var lätt med henne eftersom vi ofta jobbade ihop.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 19:19:52, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Oimpulsivtimpulsiv » 2009-08-10 23:39:57

Känner själv igen mig en hel del. Har endast haft ett seriöst förhållande som varade i drygt 2 år. Gick flera år utan att jag lyckades hitta rätt, gick tyvärr på en del nitlotter. Trots detta drömmer jag om att finna den "eviga kärleken" för jag inbillar mig att den finns.

Har även testat online dating i olika omgångar dock utan resultat. Har dock aldrig nämnt min diagnos till människor som står mig riktigt nära. Har en nära vän som vet och även klasskamrater. Men alla mina vänner känner inte till min Asberger diagnos.

Inbillar mig att jag är en väldigt invecklad och svår människa om man inte ger sig tid att lära känna mig. Brukar antingen vilja lära känna personer och umgås mycket med de eller vara extremt misstänksam och knappt prata med de. Har en tendens att bygga väggar omkring mig och letar efter minsta lilla skitsak för att slippa rädslan från att bli lämnad av en nära vän.

Eller så märker jag inte när eller om en annan person av motsatt kön är intresserad av mig. Jag vill leva så normalt som möjligt med en familj, några barn och en partner.

Varför blir det alltid så? Är det orealisktiskt av mig att vilja kämpa för dessa saker?
Senast redigerad av Oimpulsivtimpulsiv 2011-05-04 19:19:52, redigerad totalt 1 gång.
Oimpulsivtimpulsiv
 
Inlägg: 119
Anslöt: 2009-08-10
Ort: tellus

Inläggav Charley? » 2009-08-11 0:47:31

Skaffa en pojkvän till.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 19:19:52, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Inläggav msitua » 2009-08-11 7:44:10

Välkommen till de-förlorade-specialintressenas klubb.

När jag förlorar intresset blir jag mycket ledsen och tycker synd om mig själv med en påse chips. Det är fruktansvärt att förlora ett intresse men det kan hända när hjärnan förändras. Jag känner mig helt vilsen.
Senast redigerad av msitua 2011-05-04 19:19:52, redigerad totalt 1 gång.
msitua
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2007-04-26
Ort: Jonkoping

Inläggav Oimpulsivtimpulsiv » 2009-08-11 18:12:06

Även om en enkel lösning är att som sagt leva i polygami alltså ett förhållande med flera partners så är den lösningen dock inte särskilt tilltalande för mig. Strävar efter ett monogamt förhållande.
Senast redigerad av Oimpulsivtimpulsiv 2011-05-04 19:19:52, redigerad totalt 1 gång.
Oimpulsivtimpulsiv
 
Inlägg: 119
Anslöt: 2009-08-10
Ort: tellus

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in