Varför är det så jävla mycket skumt som är underförstått?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Flia » 2009-04-28 13:16:23

TK skrev:
Flia skrev:
Miche skrev:[quote="Flia"]Ser du när folk blir förnärmade eller missuppfattar dig?

Inte direkt, det tar alltid tid innan jag fattar, ofta är det så sent att det redan är kört att försöka rätta till misstaget... (känns det som åtminstone)...


Hur sent jag än fattar så talar jag om att jag är lite felkopplad uppe på tomtekontoret. Ber dom försöka förstå (vilket faktiskt inte är så lätt för dom) att jag aldrig aldrig ALDRIG menar nåt annat än det jag faktiskt säger.


Om det alltid vore så väl att man faktiskt menar allt det som man av någon anledning säger. Det finns ju något som heter ingivelse, och den är inte alltid av det hållbara slaget. Tyvärr händer det att man får sagt sådant som man djupt ångrar.

Så även om det kan tyckas som att man just när man säger något verkligen menar det (allvarligt eller skämtsamt och allt däremellan), kan det hända att man faktiskt inte menar det, när det kommer till kritan.

Att tillföra denna nyans ifrågasätter inte (eller tar ställning till) det som i övrigt sagts i tråden.

.[/quote]

Ja det är sant förstås, då blir jag ännu ivrigare att be om ursäkt, beskriva mina felkopplingar, be om ursäkt igen......
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 19:11:05, redigerad totalt 1 gång.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Inläggav regnif » 2009-04-28 14:47:44

Miche skrev:
regnif skrev:vet någon förresten om man kan åka på kontanter? det är ju kanske oroande om man inte har biljett liksom och bor så att man inte har en kiosk tillgänglig kanske..innan man åker iväg.

Jag tror att det praktiskt är ganska svårt att åka på kontanter, mynten går kanske att använda som hjul eller ska man glida fram på sedlarna?
:-)136 Skjut mig inte! :-)136

I många län har man stoppat möjligheten att betala med kontanter på bussarna för att förbättra förarnas säkerhet, men på de flesta tåg skulle jag tro att det fortfarande går bra att betala med kontanter.
Några län har infört att biljettautomater på de mest trafikerade busshållplatserna och många har infört möjligheten att betala resan med SMS. Jag rekommenderar att du kontrollerar det aktuella trafikbolagets hemsidan för mer information.


nämen...haha!
jaså, ok, så kan det vara. tycker de borde nästan införa sådant på mindre trafikerade ställen med ju, eftersom man antingen måste kunna köra bil, cykla eller promenera långt till närmaste ställe att handla biljett på. eller vänta en timme till på nästa buss om man har den turen coh därmed komma försent kanske. och om man råkar befinna sig på okänt sådant ställe kan det bli lite onödig tjobbigt, hehe. om man börjar få slut på biljetten. om man glömt köpa ny tex. .

du menar då SL och SJ? kanske SJ också har någon sida då.
jag trodde faktiskt att man kunde åka på kontanter nu för det kunde man förr. lite besviken är man allt. nu duger ju inte ens kontanter nästan...
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 19:11:05, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav sugrövmanövern » 2009-04-28 15:22:52

Proffe Slimp skrev:
Flia skrev:
Proffe Slimp skrev:[quote="Flia"]Ja i stressade situationer är det inte lätt. Det är då jag inte längre orkar prata nt-svenska (sociolektal svenska ? hmm.... nä... jag gillar inte det uttrycket) utan drar iväg med min aspergska. Dessutom med en massa pubertala svordomar inblandade, vilket inte ökar folks respekt för mig precis (jag är 53 och går med rullator :-)196 )
o_O Vaa?
Ehh?? Vad är frågan?
Jag bara häpnades över att en person kan vara 53 år och inte har lagt de pubertala svordomarna bakom sig.[/quote]Det där är en sådan där underförstådd grej också. När man blir äldre ska man växa upp och radera sin personlighet.

Varför egentligen? Själv blir jag bara värre ju äldre jag blir. Fast jag tycker ju att jag förädlas.

Jag vill inte bli en sur krulltant som aldrig ens skrattar (vuxen). På min gård bor en som är en par år äldre än jag, alltså typ 35 nu då. Hon har varit likadan i 10 år, skrattar aldrig förutom åt tråk-grejer när hon är full och bränner runt och är allmänt vuxen. Hon hatar mig, det märker jag.

Jag tror hon föraktar mig för att jag färgar håret och är barnslig. Hon skulle nog ha mer respekt för mig om jag klippte håret kort och permanentade det, samt slutade sjunga Onkel Kånkellåtar på balkongen.

Men jag vill inte ha krulltantens respekt, ja tycker hon är helt värdo jueh :P . Ser inte meningen med att sådana ska bestämma hur andra ska bete sig och se ut.

Hur i jösse namn blev krulltanten norm i samhället? Tant vid 20 års ålder :? .
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in