Kanske känsligt - hur orkar ni leva vidare?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav jonsch » 2009-04-20 1:57:11

:wink:

Va? Menar du att min formulering går att tolka på flera sätt varav du finner någon obehaglig? Beklagar så mycket, i så fall! Du vet säkert redan att jag inte menade något obehagligt så jag vet inte vad jag skriva för att få dig att käna dig bekväm igen.
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 19:05:56, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav Gueztur » 2009-04-20 9:49:58

Tack igen for alla era fina svar, jag har inga nära vänner så därför var era svar så viktiga för mig just nu. och som sugrövmanövern skriver, dom jävlarna återupplivar ju en och sen blir man inlåst på dårhus(psyk), iaf jag. jag tänker inte avliva mig och det känns bättre efter era svar, det finns ju faktiskt människor som bryr sig, och som sitter i samma båt.
Ni betydde mycket för mig nu och jag kommer nog att skriva här oftare när jag ser vilka fina människor det finns här.
Hälsningar
Gueztur
Senast redigerad av Gueztur 2011-05-04 19:05:56, redigerad totalt 1 gång.
Gueztur
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav Peter » 2009-04-20 10:24:21

Har ingen aning. Att överleva är så att säga vad som händer när tiden går.
Senast redigerad av Peter 2011-05-04 19:05:56, redigerad totalt 1 gång.
Peter
 
Inlägg: 365
Anslöt: 2006-10-12

Inläggav Savanten Svante » 2009-04-20 10:35:31

Gueztur skrev:Tack igen for alla era fina svar, jag har inga nära vänner så därför var era svar så viktiga för mig just nu. och som sugrövmanövern skriver, dom jävlarna återupplivar ju en och sen blir man inlåst på dårhus(psyk), iaf jag. jag tänker inte avliva mig och det känns bättre efter era svar, det finns ju faktiskt människor som bryr sig, och som sitter i samma båt.
Ni betydde mycket för mig nu och jag kommer nog att skriva här oftare när jag ser vilka fina människor det finns här.
Hälsningar
Gueztur


Bra, det gillar vi! :)
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 19:05:56, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Pemer » 2009-04-20 17:47:04

missbutterfly skrev:Jag fantiserar om att framtiden kanske kommer bli alldeles, alldeles..underbar! :D
Tror att jag alltid har levt "på hoppet", ända sedan jag var barn.


Jag med!

"Någon gång ska ju livet vända, alla bitar falla på plats, om jag behöver hjälp kommer jag att få den, och sedan kommer livet att börja bli ett riktigt liv med alla bitar jag alltid velat ha i mitt liv i tidens fullbordan, en vettig försörjning, en älskad livskamrat, familj med några förhoppningsvis välartade barn..."

OT-tillägg: På senare år har jag insett att det kan bli barn som också får något NPF, men varför skulle det hindra just mig, jag kommer ju att vara vaksam på tecknena på sådant från start och kommer att haja läget långt innan de är vuxna och bara inte får fotfäste i vuxenvärlden, som läget var för mig... och det är ju inte så att NPF generellt är något icke önskvärt som det finns anledning att selektivt försöka undvika att det föds fler som har...

(...och det kommer ju ALLTID att födas hur många nya med NPF som helst när ADHD-sidan av NPF-myntet håller sig framme så väl som de gör... ADHD-isar utan Asperger funkar ju rent socialt som renodlade NT:s och har minst lika lätt som NT:s att möta partners och yngla av sig... likaväl som för den delen tjejer med AS om man generaliserar grovt har så mycket lättare än killar med AS...)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 19:05:56, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Disse » 2009-04-21 23:15:37

Håller mig vid liv med sertralin för tillfället. Hjälper mot mina depressioner som bottnar i känslan av utanförskap och att jag fastnar på detaljer som de flesta kan låta bara passera i sina liv... Sen har jag alltid ett citat jag fick på ett kort av farsan i skallen:

"Livet är ett lidande, men döden är inte heller något nöje"
Disse
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2008-05-14

Kanske känsligt

Inläggav emoheart » 2013-03-02 23:27:52

det stämmer helt klart, Disse!
men ibland vill man bara ta sitt liv för det just då är det enda rätta. det är den enda väg man då kan gå för att kunna hitta en helt egen lösning!
som jag jag orkar verkligen inte mer och på det sättet så har jag så smått börjat bestämma mig för att kanske ta mitt liv. så döden kan vist vara ett nöje det beror på hur man blickar i mot det

lillmupp
Det är bra att se upp med hur gammalt sista inlägget är, i en tråd. Är det gammalt är ofta ämnet uttömt.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
emoheart
 
Inlägg: 30
Anslöt: 2013-01-13
Ort: sörmland

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in