Radera ditt konto är omöjligt - Allt finns kvar för evigt

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Titti » 2009-04-12 21:38:59

Tingeling skrev:Det ÄR bristande information om detta med vad man ger sig in i när man blir medlem och bör absolut förtydligas. Kanske bör man som Attention påminna nya medlemmar (och gamla ibland) om att allt de skriver numera finns till allmän beskådan för vem som helst.

........................

Glöm heller inte ert ansvar när ni de facto arbetar med människor som har diagnos. Det är ytterst viktig att personer i ALLA former av ledarskap föregår med gott exempel. Vad ni säger med detta beslutet är att det är helt OK att behandla människor på ett sätt de faktiskt inte vill.


Jag kan inte se att det är bristande information när det står i klartext på registreringssidan och man måste markera att man godkänner den för att få bli medlem. Vad är problemet? Att vi betraktar våra medlemmar som vuxna människor som är kapabla att ta ansvar för det de gör?

Om du vill att vi tar ansvar för dig (och andra), som uppenbarligen inte kan läsa utan begär att vi skall vara någon sorts förmyndare för er som påpekar vad som är ert eget bästa så är du fel ute. Det kommer vi aldrig att bli. Vi utgår här från att även aspergare är vuxna människor.

Vi strävar efter att behandla alla forummedlemmar korrekt och i enlighet med de regler som finns och som alla här har godtagit då de blivit medlemmar. Utan att omyndigförklara någon och tala om för dem vad som är bäst för dem.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 19:01:43, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Tingeling » 2009-04-12 21:39:07

Kvasir:

Du är rent ut sagt oförskämd och jag besvarar inte sådant nonsens du framför ens. Lägg ner...

T
Senast redigerad av Tingeling 2011-05-04 19:01:43, redigerad totalt 1 gång.
Tingeling
 
Inlägg: 359
Anslöt: 2005-11-25

Inläggav Tingeling » 2009-04-12 21:41:15

JOR

Enkelt. Fler påminnelser=fler chanser att man minns.
Många här på forumet har inte bara AS utan ocksp ADHD/ADD.
Det får man inte glömma.

Alternativt kanrumet de facto vara mer privat än det faktiskt är.

T
Senast redigerad av Tingeling 2011-05-04 19:01:43, redigerad totalt 1 gång.
Tingeling
 
Inlägg: 359
Anslöt: 2005-11-25

Inläggav Alien » 2009-04-12 21:41:33

Tingeling, ingen har väl förmenat dig rätten att lämna AF? Men sagt är sagt. Det är som när man slutar på ett jobb, ens papper blir ändå kvar och arkveras. Vill man vara säker på att kunna radera vad man själv skrivit, får man publicera sig bara på egen hemsida el blogg.

Om alla som lämnat AF skulle stå kvar som "F.d. medlem" blir det förvirrande att läsa trådarna. "F.d. medlem" verkar byta åsikt för varje inlägg, eftersom det i själva verket är två olika medlemmar.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 19:01:43, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Tingeling » 2009-04-12 21:42:26

Alien:

Det är din åsikt. Inte min.

T
Senast redigerad av Tingeling 2011-05-04 19:01:43, redigerad totalt 1 gång.
Tingeling
 
Inlägg: 359
Anslöt: 2005-11-25

Inläggav Kvasir » 2009-04-12 21:47:48

Tingeling skrev:Kvasir:

Du är rent ut sagt oförskämd och jag besvarar inte sådant nonsens du framför ens. Lägg ner...

T


Oförskämd? Du får gärna precisera vad du syftar på. Enligt min uppfattning är det bara du som är oförskämd, gång på gång, och anklagar forumledningen för ditten och datten och misstolkar å det grövsta allt de och vi andra skriver. När det kommer till kritan tystnar du, som i natt när du inte ens ville klargöra om det var ett mail eller ett PM som du påstod hade försvunnit. Det gör inte precis att man tror på din version av saken.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 19:01:43, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Tingeling » 2009-04-12 21:49:20

DodeN skrev:Tingeling: hur ställer du dig till att man kan ha "låsta" delar på forumet så som privata avdelningen är här där man inte raderar inlägg eller nick, är det på samma nivå som om man inte tar bort inlägg eller nick på öppnare forumsdelar då kan man ju inte googla sig till information om ett specifikt nick.

Tyvärr kommer det alltid vara någon som inte läser alla regler och information man vill förmedla på ett forum, det är svårt att få personer att läsa de trådar som finns eftersom man oftast vill sätta igång direkt. Har du något förslag på hur man kan upplysa medlemarna tydligare?


Tack för ett seriösare inlägg.

Det är absolut en lösning. Jag tror dock att många med ADHD kommer glömma vilken tråd som är vilken. Jag gör det iallafall.
En ännu bättre lösning ör väl att göra hela forumet så det ej är googlingbart. Jag undrar faktiskt över syftet med det...

Jag tror att om man regelbundet påminner sina medlemmar i ett massmail om att tänka på anonymiteten, intimiteten i det man skriver och att det de facto är offentligt for ever...kan vara en väg att gå. Speciellt noga bör man vara med nya användare men även gamla glömmer....Speciellt kan jag tänka mig att detta är upenbart hos just Attentions forum som har extremt många användare med ADHD. Men även här...

Att rent tekniskt kunna radera ett nick (men ej inlägg som istället blir anonyma) tycker jag är bättre och smakar bättre i min mun iallafall rent etiskt.. På ett av forumen jag är medlem på så skrivs "f.d. medlem nr. XXXX" På så sätt kan man särskilja de olika inläggen som ör anonyma från varandra utan att ett nick behöver finnas med.
Senast redigerad av Tingeling 2011-05-04 19:01:43, redigerad totalt 1 gång.
Tingeling
 
Inlägg: 359
Anslöt: 2005-11-25

Inläggav Tingeling » 2009-04-12 21:53:41

Kvasir...jag kommer inte svara dig mer. Jag gillar inte din ton och vill inte ha med dig att göra. Avseende inatt så kanske jag sov?

Men eftersom du insinuerar att jag inte ör trovärdig så bör du nog tänka om för jag antar att sådant kan abuseanmälas? Jag gör nu en offentlig abuseanmälan!!

PM:et var till Titti. Det handlade om hur moderatorer behandlat Rdos och hur man allmänt beter sig på detta forum.

Jag har inget att dölja.

T
Senast redigerad av Tingeling 2011-05-04 19:01:43, redigerad totalt 1 gång.
Tingeling
 
Inlägg: 359
Anslöt: 2005-11-25

Inläggav rdos » 2009-04-12 21:57:32

Kvasir, jag är ganska säker på att Tingeling skickade ett PM till Titti. Det vet jag eftersom hon oxå skickade ett PM till mig om just detta. Varför Titti inte fått det har jag däremot ingen aning om.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 19:01:43, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Liebert » 2009-04-12 21:59:02

Den här diskussionen leder ingenstans då vi inte kommer ändra uppfattning i frågan. De som ändå vill diskutera detta vidare gör det med mig via PM eller e-post.

Låser tråden.
Liebert
Grundare
 
Inlägg: 1900
Anslöt: 2005-10-10

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in