Stabil inkomst viktigast tycker nätdejtarna

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav ford » 2009-03-26 9:47:24

Mats skrev:
Kristofer skrev:Jag tror faktiskt att det är så att honorna skulle vilja ha en man som du, men de vet inte om att du, Mats, finns.

Men va fan! Jag kryssade ju i den där rutan om 400.000 i årsinkomst. :(


Hade jag varit som du så hade jag hållit tyst om att jag haft en hög inkomst.
Jag menar; du vill väl ändå träffa någon som vill ha dig för den du är, inte för dina pengar?
Senast redigerad av ford 2011-05-04 18:38:31, redigerad totalt 2 gånger.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav Milyc » 2009-03-26 10:02:48

Mats skrev:
Kristofer skrev:Jag tycker du saknar självförtroende men inte potential.

Vilket bevisar att stabil inkomst inte är viktigast. Självförtroende är viktigare än stabil inkomst.


Just med tanke på att vi har dig här på forumet borde göra att detta malande om att "jag duger inte bara för att jag har sjukersättning men jag är ju såå snäll och go så. Om de alla dessa kvinnor kunde inse detta för sin egen skull" och dylikt tystna tycker jag. Jag ser ditt fall som en indikation på att det är de sociala svårigheterna i sig som göra att framför allt manliga aspergares ställning är relativt svag på partnermarknaden.

Andra belägg är att folkhögskoleslöddret relativt ofta lyckas få till det med någon.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 18:38:31, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Alien » 2009-03-26 21:51:28

Milyc skrev: Andra belägg är att folkhögskoleslöddret relativt ofta lyckas få till det med någon.


Lite off topic men vad menar du? Är man slödder för att man går på folkhögskola?
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 18:38:31, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Milyc » 2009-03-26 22:06:06

Alien skrev:
Milyc skrev: Andra belägg är att folkhögskoleslöddret relativt ofta lyckas få till det med någon.


Lite off topic men vad menar du? Är man slödder för att man går på folkhögskola?


Nej, inte per definition men vad jag anser vara "slödder" är kraftigt överrepesenterat på särskilt de allmänna kurserna på folkhögskolor.

För att uttrycka sig mer sakligt: Många klart lågintelligenta och extremt lågpresterande unga män utan realistiska ambitioner om någonting, som är inskrivna på folkhögskolor år ut och år in utan att skaffa sig något annat än studieskulder lyckas ändå få tjejer fast de inte finns någon som helst anledning att förvänta sig att de kommer få någon stabil och hög inkomst.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 18:38:31, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Mats » 2009-03-26 22:17:23

ford skrev:Hade jag varit som du så hade jag hållit tyst om att jag haft en hög inkomst.
Jag menar; du vill väl ändå träffa någon som vill ha dig för den du är, inte för dina pengar?

Tack för din omtanke. :)

Men det är helt ofarligt här på forumet. Inte en enda tjej har pm:at mig med en önskan om att "få lära känna mig bättre". Om det funnes fog för din oro borde jag väl fått åtminstone något sådant pm?


Milyc skrev:Jag ser ditt fall som en indikation på att det är de sociala svårigheterna i sig som göra att framför allt manliga aspergares ställning är relativt svag på partnermarknaden.

Jag håller med. Mina sociala svårigheter gör att kvinnor inte tycker att jag är attraktiv :(. Och ingen - varken man eller kvinna - vill bli ihop med någon man inte tycker är attraktiv.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 18:38:31, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Inläggav Milyc » 2009-03-26 22:53:35

Mats skrev:
Milyc skrev:Jag ser ditt fall som en indikation på att det är de sociala svårigheterna i sig som göra att framför allt manliga aspergares ställning är relativt svag på partnermarknaden.

Jag håller med. Mina sociala svårigheter gör att kvinnor inte tycker att jag är attraktiv


Ja, kanske delvis, men framför allt tror jag svårigheterna vid AS gör att man som man inte märker när kvinnor på ett subtilt vis signalerar intresse, begriper inte att besvara det på rätt sätt osv.

Jag förstår inte varför det skulle vara fullständigt omöjligt att fatta tycke för dig när det till och med finns dem som mer eller mindre gillat en krympling som jag. Håller nog med Kristofer angående dina möjligheter på området.

Men jag har iofs ingen aning om vad en heterosexuell kvinna i för dig lämplig ålder generellt tycker är attraktivt och inte.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 18:38:31, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Mats » 2009-03-26 23:07:51

Milyc skrev:Jag förstår inte varför det skulle vara fullständigt omöjligt att fatta tycke för dig när det till och med finns dem som mer eller mindre gillat en krympling som jag.

Det är nåt med min personlighet. :(
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 18:38:31, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Inläggav Milyc » 2009-03-26 23:25:50

Mats skrev:
Milyc skrev:Jag förstår inte varför det skulle vara fullständigt omöjligt att fatta tycke för dig när det till och med finns dem som mer eller mindre gillat en krympling som jag.

Det är nåt med min personlighet. :(


Ja, kvinnor i för dig närliggande ålder är nog den grupp som vad jag har märkt tjatar mäst om att det är "personligheten" som räknas. :lol:

Jag ska banne mig fråga min morsa vad det är för "personlighet" som generellt uppfattas som attraktiv, om det finns en sådan.

Jag tycker i alla fall att du verkar helshysst de gånger jag träffat dig så om det är så att din personlighet gör dig extremt oattraktiv så tycker jag att det får din målgrupps preferenser inriktade på "personlighet" att framstå som mycket mer osympatisk än "yngres ytlighet".
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 18:38:31, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Mats » 2009-03-26 23:48:34

Milyc skrev:Jag ska banne mig fråga min morsa vad det är för "personlighet" som generellt uppfattas som attraktiv, om det finns en sådan.

Jag gissar att hon kommer att svara typ att "naturlig självsäkerhet" är attraktivt.

Att vara helschyst är säkert ett extra plus i kombination med självsäkerhet men med min bristande självsäkerhet blir totalintrycket att jag är oattraktiv.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 18:38:31, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Inläggav Garum » 2009-03-27 0:12:42

Milyc skrev:
Alien skrev:
Milyc skrev: Andra belägg är att folkhögskoleslöddret relativt ofta lyckas få till det med någon.


Lite off topic men vad menar du? Är man slödder för att man går på folkhögskola?


Nej, inte per definition men vad jag anser vara "slödder" är kraftigt överrepesenterat på särskilt de allmänna kurserna på folkhögskolor.

För att uttrycka sig mer sakligt: Många klart lågintelligenta och extremt lågpresterande unga kvinnor utan realistiska ambitioner om någonting, som är inskrivna på folkhögskolor år ut och år in utan att skaffa sig något annat än studieskulder lyckas ändå få killar fast de inte finns någon som helst anledning att förvänta sig att de kommer få någon stabil och hög inkomst.



:lol: :lol: :wink: 8)
Senast redigerad av Garum 2011-05-04 18:38:31, redigerad totalt 1 gång.
Garum
Får inte posta
 
Inlägg: 906
Anslöt: 2007-12-11

Inläggav Milyc » 2009-03-27 0:17:49

Mats skrev:
Milyc skrev:Jag ska banne mig fråga min morsa vad det är för "personlighet" som generellt uppfattas som attraktiv, om det finns en sådan.

Jag gissar att hon kommer att svara typ att "naturlig självsäkerhet" är attraktivt.

Att vara helschyst är säkert ett extra plus i kombination med självsäkerhet men med min bristande självsäkerhet blir totalintrycket att jag är oattraktiv.


Det där med "naturlig självsäkerhet" låter intressant. Där har jag kanske ändå en naturlig fördel då jag i grunden faktiskt är orimligt självsäker i proportion till alla mina handikapp.

Men Mats, om du är säker på att det är just självsäkerhet som fattas dig, kan du inte försöka öva upp just den? Jag har fått öva på en himla massa saker, både praktiskt och socialt innan jag klarat mig så pass relativt bra som jag gör idag och du har ändå klarat dig ännu bättre på vesentliga områden.

Jag tycker sannerligen att du har skäl att vara allmänt självsäker.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 18:38:31, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Milyc » 2009-03-27 0:29:12

Garum skrev:
Milyc skrev:
Alien skrev:Lite off topic men vad menar du? Är man slödder för att man går på folkhögskola?

Nej, inte per definition men vad jag anser vara "slödder" är kraftigt överrepesenterat på särskilt de allmänna kurserna på folkhögskolor.

För att uttrycka sig mer sakligt: Många klart lågintelligenta och extremt lågpresterande unga kvinnor utan realistiska ambitioner om någonting, som är inskrivna på folkhögskolor år ut och år in utan att skaffa sig något annat än studieskulder lyckas ändå få killar fast de inte finns någon som helst anledning att förvänta sig att de kommer få någon stabil och hög inkomst.


:lol: :lol: :wink: 8)


Ja, det är ju också sant men det är ju knappast lika relevant att påpeka i sammanhanget och dessutom ingenting jag faktiskt skrev. Kan du inte stå för dina egna utsagor utan måste felaktigt framställa dem som citatfrån andra?
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 18:38:31, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav KrigarSjäl » 2009-03-27 0:30:01

Det finns ingenting som heter "orimligt självsäker". Du vet lika bra som jag att det är viktigt att ha självförtroende, Milyc. Hade du inte haft det hade du troligtvis inte startat upp OA & tagit strid i debatten.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 18:38:31, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Mats » 2009-03-27 0:46:45

Milyc skrev:Men Mats, om du är säker på att det är just självsäkerhet som fattas dig, kan du inte försöka öva upp just den?

Jag har försökt. Det funkar en liten stund men sen kommer verkligheten ikapp och jag deppar ihop och får självmordstankar.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 18:38:32, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Inläggav Alien » 2009-03-28 2:46:19

Apropå nätdejting och Hanna Bergholm:

Att skicka en kärlekspil eller en ros till någons gästbok på nätet kan vara ett första steg i en flirt. Symbolbilder och färdigformulerade komplimanger som medlemmar på dejtningssajter kan skicka till varandra kallas isbrytare. De har ökat både antalet medlemmar – och kommunikationen mellan dem.

Vi märker att de förskrivna komplimanger som man kan skicka till varandra är oerhört populära, säger Johan Sjögren, sajtansvarig på Mötesplatsen. Alla vet att det inte finns några andra alternativ än dessa. Därför känns det inte så utlämnande och det gör det enklare att skicka fraser som ”Ska vi träffas” eller ”Vad snygg du är”.
Isbrytarna utgör en viktig del av den dagliga kommunikationen bland alla som hoppas hitta sin nya kärlek på nätet.

Både Hanna Bergholm och Sara Olofsdotter menar att dejtningssajterna ska vara som ett stort mingelparty, men med den fördel som internet ger. Det är bland annat att man kan söka likasinnade och på det sättet få vissa variabler uppfyllda redan före första dejten. Dessutom går ”samtalen” oftast djupare än ett samtal på krogen.
– Men självklart behöver människor hjälp med den första kontakten här också, därav dessa isbrytare som till exempel gästboken och kärleksmejlet. Det är egentligen samma process som när du kommer till en stor fest. Då vill du självklart bli introducerad och presenterad för intressanta människor.

Hon menar att det gamla könsrollsmönstret delvis finns kvar. Som tjej behöver du inte göra lika mycket. Ibland kan det räcka med att bara lägga ut en bild och en kort beskrivning medan killarna måste vara aktiva, skriva meddelanden och visa upp sig i olika sammanhang för att det ska utmynna i en dejt.
– På ett sätt kan man säga att det är tjejerna som har makten. Det är i högre utsträckning kvinnorna som bestämmer vilka de vill träffa, samtidigt som de också kan surfa runt och vara flirtiga och snabba i repliken på ett annat sätt än på krogen, säger Sara Olofsdotter.

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/sexrelationer/artikel_317728.svd

Virtuella komplimanger låter inte så personligt men det är väl räddningen för blyga och fantasilösa personer (som jag t ex).
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 18:38:32, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Pemer » 2009-03-28 5:54:28

Vanlig infotext på kvinnliga profiler på den sajten är

"Svarar INTE dig som använder de färdiga komplimangerna - show me some personality!!!"

(..som om de skulle svara när de får personliga brev... SOM jag har testat det...)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 18:38:32, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav missbutterfly » 2009-07-13 17:47:18

Jag skulle inte vilja dejta någon med för mycket skulder och lån.
Men hög årsinkomst eller ej spelar noll roll bara killen har något innanför pannbenet.

Dessutom är jag trött på killar som "bor på jobbet" och inte kan tänka på annat än karriär hit och karriär dit.
Att aldrig kunna slappna av på helgerna utan att tänka på vad man har kvar att göra på jobbet kommande vecka är i mina ögon ett handikapp. Nej, sådana trista typer som tror att karriär är det enda viktiga i livet har inget att hämta hos mig.
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 18:38:32, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly
 
Inlägg: 2272
Anslöt: 2007-02-13
Ort: Aspberget

Inläggav nallen » 2009-07-13 17:57:40

missbutterfly skrev:... trött på killar som "bor på jobbet" och inte kan tänka på annat än karriär hit och karriär dit.

Det finns helt andra anledningar till att bo på jobbet och ständigt jobba över. Bland annat att inget tycks bli ordentligt gjort med mindre än att man har ett finger med i spelet eller övervakar dom som utför jobbet. Jobbigt men sant, jag önskar att jag kunde lite på mina kollegor :(
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 18:38:32, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav missbutterfly » 2009-07-13 18:01:05

nallen skrev: jag önskar att jag kunde lite på mina kollegor :(


Man kan inte lita 100% på någon annan än sig själv. Därför är det bäst att vara singel. :idea:
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 18:38:32, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly
 
Inlägg: 2272
Anslöt: 2007-02-13
Ort: Aspberget

Inläggav Bjäbbmonstret » 2009-07-13 18:56:21

Folkhögskolor särskilt sådana med internat innebär att man lever väldigt nära flera andra människor och har stora möjligheter att träffa dem i olika sociala situationer.

Det betyder att chansen för att man ska lära känna någon tillräckligt för att det ska "bli något av det" torde vara ganska stor.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 18:38:32, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav MissNervvrak » 2009-07-13 20:36:35

Att dejta på nätet är fruktansvärt ytligt. Att försöka IRL är bättre även om det kan vara svårare, särskilt om man har socialia svårigheter.
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 18:38:32, redigerad totalt 1 gång.
MissNervvrak
Inaktiv
 
Inlägg: 868
Anslöt: 2009-06-28

Inläggav msitua » 2009-07-13 21:03:19

Stabil ekonomi är det viktigaste i mitt liv.

För att vända på Krigarsjäls citat

"hellre 100 år som får än en dag som lejon"
"hellre leva som stabilt fattig än ostabilt rik"

Så resonerar jag.

MVH
Robert
Senast redigerad av msitua 2011-05-04 18:38:32, redigerad totalt 1 gång.
msitua
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2007-04-26
Ort: Jonkoping

Inläggav Bjäbbmonstret » 2009-07-13 23:36:36

MissNervvrak skrev:Att dejta på nätet är fruktansvärt ytligt. Att försöka IRL är bättre även om det kan vara svårare, särskilt om man har socialia svårigheter.


Ytligt och ytligt. Det beror väl på vad man pratar om innan man träffas det.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 18:38:32, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav imperativ » 2009-07-14 0:03:31

Min inkomst ligger jävligt stabilt på 0 kronor månaden. :wink:
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 18:38:32, redigerad totalt 1 gång.
imperativ
 
Inlägg: 2134
Anslöt: 2008-11-22

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in