Lost i mitt hjärta, klappa min själ

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Lost i mitt hjärta, klappa min själ

Inläggav lost » 2009-03-20 0:35:27

Hej, jag är Lost, och det är fan inte kul alla gånger :-)
Jag har vad de flesta inte har, ja. allt..och även det!

Så...

Gråter du mitt hjärta? Blöder du mitt blod? Är du i mitt jag, är jag i ditt? Är du? För aldrig är jag där, alltid är jag där.

Hur jag hatar dig för inte vara där, hur jag slår, skriker, svär. Min vän, jag är här.
Min vän, som aldrig var, aldrig är.
Du min vän, hur kan jag någonsin förlåta dig, den du är? Vad du är, vad du gör?
---

'nuff of it! Så vad jag säger är att känner mig jävligt ensam och hatar, i mina tårars fall, tusenfallt.
Någon som jag?
Senast redigerad av lost 2011-05-04 18:33:46, redigerad totalt 1 gång.
lost
 
Inlägg: 259
Anslöt: 2007-12-11
Ort: Smålands skogar

Inläggav nano » 2009-03-20 1:25:38

Det låter som en story, är det det?
låter inte som något jättekul.

Tänkte på något någon sade med tanke på det där "Jag har vad de flesta inte har, ja. allt..och även det!", denne sade att man kan vara rik och ändå vara riktigt ledssen.

Och någon gång sade jag att "saker och ting är inte likadana på alla platser, vissa är lika den plats man är på och andra är väldig olik den plats man är på, man kan bryta upp och flytta och få en helt ny omgivning och ha andra åsikter omkring sig, andra beter sig tom annorlunda".
Senast redigerad av nano 2011-05-04 18:33:46, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav lost » 2009-03-20 4:12:29

nano skrev:Det låter som en story, är det det?
Nej, Jag bara översatte mina känslor till ord, on the fly. Kasst och melodramtiskt, men bättre än så blev det inte. Vägg! fall över mig.

Tänkte på något någon sade med tanke på det där "Jag har vad de flesta inte har, ja. allt..och även det!", denne sade att man kan vara rik och ändå vara riktigt ledssen.

Jag är glad att du tolkade nästan rätt. Frånsett (monetärt) rik så har jag det mesta. Gissa min smärta, bättre upp, när jag kan och inte gör. Mitt blod droppar, jag kan inte. Gissa hur jag hatar mig då. Jag förlåter inte mig. Oförlåten är min stig, vämjelig är min väg. Mät då min skam när allt detta käns behagligt. Skamlös är jag och jag hatar mig för det, men älskar och förlåter, skäms och lider.

nano skrev:Och någon gång sade jag att "saker och ting är inte likadana på alla platser, vissa är lika den plats man är på och andra är väldig olik den plats man är på, man kan bryta upp och flytta och få en helt ny omgivning och ha andra åsikter omkring sig, andra beter sig tom annorlunda".

Det där var rätt metafysiskt :-)
Senast redigerad av lost 2011-05-04 18:33:46, redigerad totalt 1 gång.
lost
 
Inlägg: 259
Anslöt: 2007-12-11
Ort: Smålands skogar

Inläggav lost » 2009-03-20 4:20:22

nano skrev:Det låter som en story, är det det?

Nej, Jag bara översatte mina känslor till ord, on the fly. Kasst och melodramtiskt, men bättre än så blev det inte. Vägg! fall över mig.

nano skrev:Tänkte på något någon sade med tanke på det där "Jag har vad de flesta inte har, ja. allt..och även det!", denne sade att man kan vara rik och ändå vara riktigt ledssen.

Jag är glad att du tolkade nästan rätt. Frånsett (monetärt) rik så har jag det mesta. Gissa min smärta, bättre upp, när jag kan och inte gör. Mitt blod droppar, jag kan inte. Gissa hur jag hatar mig då. Jag förlåter inte mig. Oförlåten är min stig, vämjelig är min väg. Mät då min skam när allt detta käns behagligt. Skamlös är jag och jag hatar mig för det, men älskar och förlåter, skäms och lider.

nano skrev:Och någon gång sade jag att "saker och ting är inte likadana på alla platser, vissa är lika den plats man är på och andra är väldig olik den plats man är på, man kan bryta upp och flytta och få en helt ny omgivning och ha andra åsikter omkring sig, andra beter sig tom annorlunda".

Det där var rätt metafysiskt :-)
Senast redigerad av lost 2011-05-04 18:33:46, redigerad totalt 1 gång.
lost
 
Inlägg: 259
Anslöt: 2007-12-11
Ort: Smålands skogar

Inläggav nano » 2009-03-20 4:26:47

Måste nog säga att jag är bättre på att läsa direkta påståenden än en story.
Jag försökte gissa och det var ju kul att jag gjorde någolunda korrekt :)
Tolkningar är något jag inte år så bra på och när jag gör det så blir det liksom ett extra skikt i faktamängden som inte är fakta utan bara på liksom ett genomskinligt papper typ.
Så som jag bygger upp fakta i huvudet vill säga.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in