Betingning för lust med sådant man vill

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav jonsch » 2009-02-26 22:30:22

Den här tråden handlar om drivkrafter och om att kunna använda dem. Vi har väl egna drivkrafter var och en av oss men några allmänmänskliga och en och annan allmänaspig drivkraft kanske det finns. Vi kan väl se om en diskussion leder till något? Jag börjar med att gå in litet mer på vad jag menar, med mig som exempel.

...........................................................................................................



Jag har ingenting att klaga på. Inte så att mitt liv är lyckligt än men jag har allt praktiskt och motivationsmässigt som krävs för att det ska kunna bli lyckligt. Socialt och utbildningsmässigt har jag inget att direkt klaga på. Kropp och knopp funkar och faktiskt är jag positivt inställd till alltihop. Ändå sitter jag här och försitter möjligheterna, därför att jag drabbas av tristess.

Hushållet måste skötas och mitt jobbsökeri måste avancera, dessutom vore det bra om man ägnade sig litet åt åtaganden man gjort men icke. Huvet blir tomt och eftersom hushållet är mindre viktigt än det andra så försöker jag få fart på huvet igen, hellre än att städa. Tyvärr betyder det bara att ingenting blir gjort av det jag längtar efter att ha lust att göra.



Nå, det ska väl vara enkelt att lösa. Jag ska bara se till att det jag vill ha lust med knyts samman med sådant som jag redan har lust med. Drivkrafter, behöver jag hitta. För mig är nog sociala sådana viktigast - det sociala är allmänmänskligt och bra så det är kanske bra att börja där.

Gillande och kärlek från folk som inte liksom måste tycka om mig, är en ofantlig drivkraft för mig. Andra starka är väl girighet och viljan att vara någon som folk hyser aktning för, alltså någon de måste tycka om. Sex har väl också en rejäl betydelse som drivkraft. I någon mån kanske jag håller mig tillfredsställd ifråga om de här grejerna så, då återstår bara att knyta dem till det som jag vill ha lust att göra...

Är det någon här som går iland med det? Vad drivs ni av, i så fall och hur lyckas ni knyta det till det ni vill ha lust att göra? Är det fler här som trevar sig fram i ungefär lika grumliga vatten som jag? Vad tror ni att ni har för drivkrafter som skulle kunna få er att få lust med saker? Har ni någon ynka flisa av en idé om hur det skulle kunna gå till eller har ni det inte?
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 18:10:43, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav Whiteline » 2009-02-26 22:44:21

Nyfikenhet och vilja att uppleva nya och spännande saker är vad som driver mig mest.
Senast redigerad av Whiteline 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
Whiteline
 
Inlägg: 119
Anslöt: 2009-02-26
Ort: Linköping

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav zeidon » 2009-02-26 22:44:51

jonsch skrev:Gillande och kärlek från folk som inte liksom måste tycka om mig, är en ofantlig drivkraft för mig.


Du "verkar" narcissistisk. Jag är också det mer eller mindre.

jonsch skrev:Andra starka är väl girighet och viljan att vara någon som folk hyser aktning för, alltså någon de måste tycka om.


Förstår inte meningen med att ha ett socialt liv egentligen. Men det kan vara lite stimulerande att umgås med andra såklart ibland.

jonsch skrev:Sex har väl också en rejäl betydelse som drivkraft.


Det är min egentliga drivkraft i allt jag gör. Sex och kärlek (sexmissbrukare).

Jag sätter upp FASTA/TOTALSPIKADE små mål hela tiden. Sen uppnår jag dom utan hänsyn till något som finns i vägen.

Målen sätter jag upp genom att fråga mig vad jag VERKLIGEN vill ha just nu. Eller vad jag vill uppleva. När jag har ett mål så byter jag ifrån AS personlighet till nån slags aggressivt/buffligt ting som ser till så man får det man vill.

Allt för mig handlar om att NJUTA i livet. Jag kommer troligtvis vara död om 10-20 år av hjärtinfarkt.

Mitt nuvarande mål innebär att jag måste vara inlåst (mest) i min lägenhet i 1,5 år. Så då är jag det eftersom då får jag vad jag vill sen.
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 2 gånger.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Inläggav Whiteline » 2009-02-26 22:47:07

Jag sätter upp FASTA/TOTALSPIKADE små mål hela tiden. Sen uppnår jag dom utan hänsyn till något som finns i vägen.

Målen sätter jag upp genom att fråga mig vad jag VERKLIGEN vill ha just nu. Eller vad jag vill uppleva. När jag har ett mål så byter jag ifrån AS personlighet till nån slags aggressivt/buffligt ting som ser till så man får det man vill.

Allt för mig handlar om att NJUTA i livet. Jag kommer troligtvis vara död om 10-20 år av hjärtinfarkt.


Jag har funderat på att börja leva mer så, faktiskt.
Senast redigerad av Whiteline 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
Whiteline
 
Inlägg: 119
Anslöt: 2009-02-26
Ort: Linköping

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav jonsch » 2009-02-27 0:04:33

zeidon skrev:
jonsch skrev:Gillande och kärlek från folk som inte liksom måste tycka om mig, är en ofantlig drivkraft för mig.


Du "verkar" narcissistisk. Jag är också det mer eller mindre.

Tja, kanske det men mest så är det väl definitionen av vänner? Folk som inte har något mer än vänskap att vinna på att tycka om en men som gör det ändå?

Jag har inte kommit längre med saken ikväll, har ingen idé om hur det som ger tillfredsställelse skall kunna knytas ihop med det jag vill ha lust med men det kommer en natt och sedan en dag imorgon också.

:-)077
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav Inger » 2009-02-27 2:24:43

jonsch skrev:Kropp och knopp funkar...

Nu är det definitivt dags att gå och lägga sig! Jag läste i hastigheten in något helt annat. :oops:

(Återkommer och läser ordentligt när jag är utvilad.)
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav zeidon » 2009-02-27 2:27:21

Inger skrev:
jonsch skrev:Kropp och knopp funkar...

Nu är det definitivt dags att gå och lägga sig! Jag läste i hastigheten in något helt annat. :oops:

(Återkommer och läser ordentligt när jag är utvilad.)


*skratt*

Det var kul att läsa.
:D
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav sugrövmanövern » 2009-02-27 3:14:22

Inger skrev:
jonsch skrev:Kropp och knopp funkar...

Nu är det definitivt dags att gå och lägga sig! Jag läste i hastigheten in något helt annat. :oops:
Coolt, jag satt just här och tänkte på micropenisar å grejer och tänkte fan vad pervers jag är. Men en knopp, liksom det måste vara en jättekort penis, eller en snopp som varit ute i kylan och blivit alldeles blå och förkrympt jaja.

Okej, jag ska inte förstöra den här tråden med mitt svammel :) .

Pengar är en enorm drivkraft för mig. Jag gillar att köpa saker. Det får mig att vilja leva. Slängde iväg en beställning till http://www.lush.se/ nyss, 1700 spänn drygt handlade jag för.

Jag sparar alltid pengar eftersom resurserna är knappa. Så jag unnar mig aldrig saker som såsom tidningar, frisörbesök, biltvätt och dylikt som jag märker att folk använder sina pengar till.

Men fy fan vad roligt det är när man kan köpa saker man gillar. Vill skaffa en hundvalp snart också, men de små liven kostar 10-15 000:-. Funderar på att börja äta havregrynsgröt trots att det är svinäckligt. Om jag åt bara det och lite frukt och bönor varje dag i en månad skulle jag kunna spara säkert 1500 - 2000:- på mat varje månad.

När jag har köpt saker, dyra saker, så känns det som att nya möjligheter öppnas. Man kan åstadkomma så mycket med pengar.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav zeidon » 2009-02-27 3:39:51

sugrövmanövern skrev:Coolt, jag satt just här och tänkte på micropenisar å grejer och tänkte fan vad pervers jag är. Men en knopp, liksom det måste vara en jättekort penis, eller en snopp som varit ute i kylan och blivit alldeles blå och förkrympt jaja.


LOL

Knopp... det kanske är mer klitoris. Så liten liksom. Kul "svammel" där.

sugrövmanövern skrev:Pengar är en enorm drivkraft för mig. Jag gillar att köpa saker. Det får mig att vilja leva. Slängde iväg en beställning till http://www.lush.se/ nyss, 1700 spänn drygt handlade jag för.


Pengar är drivkraft för mig också såklart. Det mesta (inte allt) kan man få för pengar.
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Inläggav zeidon » 2009-02-27 3:40:29

dubbelpostning...
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav earlydayminer » 2009-02-27 5:15:28

jonsch skrev:Är det någon här som går iland med det? Vad drivs ni av, i så fall och hur lyckas ni knyta det till det ni vill ha lust att göra? Är det fler här som trevar sig fram i ungefär lika grumliga vatten som jag? Vad tror ni att ni har för drivkrafter som skulle kunna få er att få lust med saker? Har ni någon ynka flisa av en idé om hur det skulle kunna gå till eller har ni det inte?


Jag drivs av naturen, har lust att arbeta med naturen, vill arbeta med naturen, vill leva i närheten av djup natur, grumligt vatten är en av anledningarna till att jag vill arbeta med naturen. Känslomässigt drivs jag väldigt mycket av musik, ord och kraften i det visuella.

Jag har en idé om hur jag vill ha det, men med tanke på att förändringar kommer att ske mot min vilja så får jag ständigt omstrukturera allting. Det måste passa som ett pussel. Det får inte fattas en pusselbit i något hörn. Om och när jag finner någon att dela mitt liv med så får jag helt enkelt försöka strukturera tillsammans med den personen. Det blir något att bita i.

Något viktigt att tillägga är min kreativitet. Den drivs av en känslofylld atmosfär, ju starkare känslor desto mer kreativitet. Jag kan (hm, vad ska man säga?) "omkoppla" mig till den mer kreativa delen genom att föreställa mig det vackraste som finns, det värsta som finns, det fulaste som finns eller det bästa som finns. Men jag liksom ni har svackor som stör, krånglar och rör till det, fast som tur är befinner jag mig mer i bra tider än dåliga tider.

Mitt slutgiltiga mål i livet är att känna mig stolt över min insats. Jag vill veta att jag gjort vad jag kunnat för att förbättra det nuvarande läget. Just nu är det en pappersprocess med möten och väntetid, jag vill ha det klart innan jag ger mig ut för att fortsätta min kamp för en ljusare tid. I vuxen ålder har det handlat om vad jag behöver, med få undantag. Och trots om den giriga människan inom mig försöker lura mig, så finns det en betydligt mycket starkare sida hos mig. Att drivas av girighet och lust är inte längre ett alternativ.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav Tingeling » 2009-02-27 10:29:26

[quote=

Funderar på att börja äta havregrynsgröt trots att det är svinäckligt. Om jag åt bara det och lite frukt och bönor varje dag i en månad skulle jag kunna spara säkert 1500 - 2000:- på mat varje månad.

När jag har köpt saker, dyra saker, så känns det som att nya möjligheter öppnas. Man kan åstadkomma så mycket med pengar.[/quote]

Tänkte på min gamla mormor som diskade och återanvände allt..
och sparade en massa....men till vilken nytta?
Hon använde aldrig pengarna.

Så länge man GÖR något för pengarna så finns det en vinst med snålheten, eller hur? Jag håller med om att pengar möjliggör mycket för oss. Men pengar gör ingen människa lycklig.

För att återgå till drivkraft.

Mina drivkrafter är må bra, rättvisa, utveckling, att kunna hjälpa, nyfikenhet, en absurd drivkraft för att kunna förstå och glädje faktiskt. Glädjen över att leva och få uppleva så mycker driver mig till att vilja leva t.ex. LÄNGE vill jag leva.....och göra massor!!!

Jag har säkert några till men detta är vad jag kommer på just nu.
Drivkrafter är kanske fel ord för mig inser jag nu.

Anledningar till att jag vill leva är kanske bättre...
Senast redigerad av Tingeling 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
Tingeling
 
Inlägg: 359
Anslöt: 2005-11-25

Inläggav jonsch » 2009-02-28 15:53:32

Jag har funnit en idé som kanske löser problemet för min del. Det är en väldigt komplicerad idé eftersom den bygger på mitt kluriga livsprojekt men i korthet är idén denna:

Mitt livsprojekt handlar om att dra folk bort från livets skuggsida och därför ska jag låta mitt förvärvsarbete hålla sig till befintliga verksamheter med liknande syften. Där torde jag träffa massor av människor med idéer och livsfilosofier som i.a.f. är värda att lyssna på.

Så beskriven är idén gammal men nu har jag funnit en form för den som känns genomförbar, lika mycket som den känns stimulerande. Betingning kan det vl inte sägas handla om, det lustfyllda är liksom alldeles för djupt inbyggt i det hela men effekten blir väl den sökta ändå, om det funkar.

Nu blir det hemsysslor och sociala oaser för resten av helgen, sen ska jag börja förverkliga planens detaljer.
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav imperativ » 2009-02-28 16:25:48

När jag nått mina mål blir jag väldigt uttråkad och rastlös. Motverkar detta genom att hela tiden planera in nya saker i befintlig plan eller bara plötsligt ändrar anfallsvinkeln till den motsatta. Arbetet till målet är typ allt för mig. Jag gillar göra många grejer samtidigt. Vill ha ALLA uppgifter direkt samt en inte alltför avlägsen deadline då för mycket tid gör att jag tar det lite väl lugnt. Risken att bli helt sysslolös blir betydligt mindre.

T. ex pengar för mig är en riktigt stark drivkraft då det behövs. Men när jag sen har överflödig ekonomi så vet jag inte vad jag ska göra, slänger in det på ett konto och sen får det ligga där år efter år tills jag kommer på något.

Antar att för lite tid är det som sätter igång mig. För mycket tid och jag blir mycket apatisk, osäker och velig.

Vad det är jag vill göra spelar en mycket liten roll. "Bara jag får göra något."


Blev resultatet av mitt arbete dåligt? Säg det då! Jag är ändå bara oroad över vad jag ska göra härnäst. Alt. är redan 100% inne i nästa uppgift. ^^
Blev resultatet av mitt arbete asbra? Säg det då! Jag är ändå bara oroad över vad jag ska göra härnäst. Alt. är redan 100% inne i nästa uppgift. ^^
Utvärdering? Vad är det för? :P
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 2 gånger.
imperativ
 
Inlägg: 2134
Anslöt: 2008-11-22

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav sugrövmanövern » 2009-02-28 16:34:38

Tingeling skrev:Jag håller med om att pengar möjliggör mycket för oss. Men pengar gör ingen människa lycklig.
Jo, jag blir lycklig av pengar :) . Tycker ofta det låter som rent självbedrägeri när folk säger att pengar inte gör någon människa lycklig. Långt ifrån alla får drivkraft av pengar såklart, men människor som blir lyckliga av pengar existerar helt klart, jag är en av dem.

Man kan köpa hus, bil, hund, schyssta inredningsprylar. Om man har tillräckligt mycket pengar. Man kan skapa sig en miljö man trivs i och finna harmoni. Införskaffa saker som förenklar vardagen, som diskmaskin tex.

Varje pengatillskott ger mig hopp och ideér, får mig att känna mig kreativ. Det enda som betyder mer än pengar är min sambo. Han frågade om jag skulle byta honom mot en miljonvinst, men det skulle jag inte.

Jag kanske är någon slags turbomaterialist, lever i min egen lilla värld omedveten om människorna där ute i verkligheten, doftandes på mina lushtvålar och fladdrandes med mina ihopsparade sedlar sitter jag och surfar annonser och onlinebutiker och funderar över vad jag ska köpa för kul med pengarna, hela min tillvaro kretsar kring det när jag mår så pass bra att jag inte är apatisk.

När pengarna är slut stannar min hjärna av och allt känns piss.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav zeidon » 2009-02-28 16:58:25

earlydayminer skrev:Mitt slutgiltiga mål i livet är att känna mig stolt över min insats.


Samma för mig faktiskt. Man vill inte dö som alkoholiserad bitter gammal gubbe som aldrig genomförde sina drömmar.
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav zeidon » 2009-02-28 17:01:57

sugrövmanövern skrev:När pengarna är slut stannar min hjärna av och allt känns piss.


Det låter inte bra. Du borde försöka "må bra" även när du bara har några pengar. Om det nu är så ibland.

Råkar jag råna en bank sen så kan du och din sambo få en miljon eller två. Jag råkar göra saker ibland. Skitpinsamt...
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav sugrövmanövern » 2009-02-28 17:11:13

zeidon skrev:Råkar jag råna en bank sen så kan du och din sambo få en miljon eller två. Jag råkar göra saker ibland. Skitpinsamt...
Hehe, ja vad trevligt. Kan ju bli svårt att förklara för omgivningen var du fått alla pengar ifrån, så självklart hjälper vi dig med bördan :P .

Nä, jag är aldrig helt utan pengar, står inte ut med tanken, och jag måste dessutom ha ett litet kapital ifall något av djuren behöver akut veterinärvård. Men jag låtsas att dessa pengar inte finns, kan ju inte shoppa upp nödpengarna.

Jovisst skulle man väl må bättre om man inte vore materialist, om man kunde må bra av att pulsa runt i snön och göra snöänglar, vara snäll mot medmänniskor, ta hand om svältande negrer eller nåt, men nu är jag ju inte en sådan person.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav zeidon » 2009-02-28 17:14:17

sugrövmanövern skrev:Jovisst skulle man väl må bättre om man inte vore materialist, om man kunde må bra av att pulsa runt i snön och göra snöänglar, vara snäll mot medmänniskor, ta hand om svältande negrer eller nåt, men nu är jag ju inte en sådan person.


LOL

Svältande negrer. Alltså det bord du testa. Dom äter ur handen på en.

Du sa du köpte för 1700kr om jag inte minns fel. I en "tvål-butik". Hur får du plats med så mycket tvål? 3-plans-villa?

Handlar jag tvål för 500kr så kan jag fylla hela garderoben.
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav earlydayminer » 2009-02-28 17:15:18

zeidon skrev:
earlydayminer skrev:Mitt slutgiltiga mål i livet är att känna mig stolt över min insats.


Samma för mig faktiskt. Man vill inte dö som alkoholiserad bitter gammal gubbe som aldrig genomförde sina drömmar.


Det viktiga är att man begränsar sina framgångar efter tid och storlek, men inte sina drömmar. Tålamod är nyckeln till framgång - Så är det bara! Man måste dock räkna in sin omgivning, atmosfär, status, kunskap etc. Det är också en fördel om man har en stark vilja, ihärdighet, motivation och livslust. :)

En av de främsta egenskaper jag bär på är tålamod. Och jag är oerhört glad för att jag tränat upp just den egenskapen till oändliga höjder. Superviktig, superskönt och superdupernödvändigt i livet.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav zeidon » 2009-02-28 17:27:11

earlydayminer skrev:En av de främsta egenskaper jag bär på är tålamod. Och jag är oerhört glad för att jag tränat upp just den egenskapen till oändliga höjder. Superviktig, superskönt och superdupernödvändigt i livet.


Det stämmer verkligen. Smart insikt!
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav sugrövmanövern » 2009-02-28 17:47:00

zeidon skrev:
sugrövmanövern skrev:Jovisst skulle man väl må bättre om man inte vore materialist, om man kunde må bra av att pulsa runt i snön och göra snöänglar, vara snäll mot medmänniskor, ta hand om svältande negrer eller nåt, men nu är jag ju inte en sådan person.


LOL

Svältande negrer. Alltså det bord du testa. Dom äter ur handen på en.
Naaw :-)152 cute.

Du sa du köpte för 1700kr om jag inte minns fel. I en "tvål-butik". Hur får du plats med så mycket tvål? 3-plans-villa?

Handlar jag tvål för 500kr så kan jag fylla hela garderoben.
Svindyra "naturliga" lyxtvålar, för 500:- får du typ 8 små tvålar á 100 gram på lush. Fyller ingen garderob, badrumsskåpet räcker bra :P .
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Betingning för lust med sådant man vill

Inläggav zeidon » 2009-02-28 20:44:58

sugrövmanövern skrev:
zeidon skrev:Svältande negrer. Alltså det bord du testa. Dom äter ur handen på en.
Naaw :-)152 cute.


Jo det var socker-sött. Har en bild nånstans på det. Det blir dock mer "spott/slem" i handen än om man tex låter en hund äta ur ens hand.

sugrövmanövern skrev:Svindyra "naturliga" lyxtvålar, för 500:- får du typ 8 små tvålar á 100 gram på lush. Fyller ingen garderob, badrumsskåpet räcker bra :P .


Lyxtvålar. Okay. Jag köper mina tvålar i Tallinn (Estland) en gång om året. Man får en fet säck för 500kr (hehehe).

Min bild jag fått av dej "my-little-pony" är att du förtjänar dina lyxtvålar. Känns som om du borde ha såna. Vilket du har. All Good!
:-)059
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Inläggav sugrövmanövern » 2009-03-01 1:02:10

zeidon: Ja för fan, klart jag förtjänar mina overpriced lyxtvålar, lotions, ansiktscremer etc, de får mig att vilja sköta hygienen. Vilket jag inte orkat göra fullt ut det senaste året. Pga dåligt mående, läkaren nämnde psykos utöver depression som trolig diagnos.

Allt som får en att vilja leva är bra. Allt som ger drivkraft och energi, om än bara för att orka ta en dusch. Att vissa saker man gör verkar märkvärdigt i andras ögon måste man strunta i :) .

Småsaker som gör livet värt att levas är icke att förakta :) .

Den där Tallinn-tvålen du nämner, är några av dem haschkakor förklädda till rasultvål kanske :wink: :P .
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 18:10:44, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in