Hur bor ni som är ensamstående?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav nano » 2009-02-02 20:43:30

Jag har hyreslägenhet på 33 m2 högst upp på fjärde våningn och en balkong full med grejor.
Dörren är i det uppvärmda trapphuset så man slipper frysa när man ska in :)

El, kabeltv, kall och varmvatten och uppvärmning ingår i hyran, har tvätt maskin och diskmaskin även om diskmaskinen gick sönder häromveckan.

Länge tänkt flytta till något större men jag gillar inte att flytta så det får bli någon annan gång.
förvaring har jag löst genom att bygga egna djupa hyllplan som jag täller backar som jag köpt på Ikea och dem fyller jag med drivor av de småprylar jag har.

Helst skulle jag vilja skriva:
Hus på runt 700 m2 med flyttbara väggar där jag har verkstad och experimentbyggen på gång :)
Och ännu hellre att jag hittat en tjej och att hon vill bo mitt i experimenten.
Men det tror jag inte hon kommer o vilja så jag får nog experimentera mestadels på jobbet.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 17:46:23, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Linus_på_linjen » 2009-02-02 21:37:42

Jag bor i en etta på trettiotvå kvadrat.
Har ingen tvättmaskin men tycker att det vore skönt att slippa passa tiderna i tvättstugan och konfrontationerna med grannarna som tror att det är ok att tvätta på min tid.

Diskmaskin har jag inte heller.

Lite tråkigt att ha en så liten lägenhet, utan balkong dessutom, men skönt att ha en låg hyra. Har tyvärr lite samlarmani så lite mer lagringsmöjligheter vore inte helt fel. Jag skulle inte ha något emot havsutsikt också.
Senast redigerad av Linus_på_linjen 2011-05-04 17:46:23, redigerad totalt 1 gång.
Linus_på_linjen
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2007-10-13
Ort: Stockholm

Inläggav alfapetsmamma » 2009-02-02 22:59:26

Jag är inte ensamstående, får jag svara ändå? (Vill va meeee... Öh.) Bor i en fyra i ett fulbyggt hus från åttiotalet, där det är lyhört som satan och lika kallt, men grannarna är bättre än de brukar på många sätt (kollektivhus). Bor i en korsning och det är ett jävla hallå från gatan. Inte min grej riktigt.

Skulle vilja bo mindre lyhört, mindre kallt, i äldre fastighet, helst tegelhus från fyrtiotalet, med snedställda köksluckor man skjuter isär, om inte i ännu äldre hus. Allra helst med dörrspeglar, breda golvplank, stuck, öppna spisar och annat sånt som får mig att känna mig hemma. Så såg det nämligen ut när jag var liten hos de flesta släktingarna... (Fy vad jag blir nostalgisk och suktad nu.)
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 17:46:23, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav mitzerl » 2009-02-03 0:46:31

morsan skrev:Eftersom jag har en son som bor i en etta med litet kök utan plats att sitta, så började jag fundera på om det kanske vore bättre med en tvåa. Han har svårt med rutin och struktur, svårt att hålla ordning på alla grejor och det kan ju bero på att man i en etta måste ha allt i samma rum. Samtidigt blir det ju större plats att hålla ordning på!

Är det någon som har erfarenhet av olika boenden, ett rum / fler rum, som har några tips?


Jag har bott i en etta förut och bor nu i en tvåa. Jag hade det mycket stökigare i ettan än jag har det nu. Nu har jag mer förvaringsutrymmen och dessutom syns inte allt stök på samma sätt som i ettan. Nu kan jag t ex ha det jättestökigt i ett rum, men att de andra rummen är någorlunda okej. Så därför syns inte stökigheten lika mycket längre.
mitzerl
Inaktiv
 
Inlägg: 420
Anslöt: 2007-05-07

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in