Putting out fire with gasoline...

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Putting out fire with gasoline...

Inläggav Ganesh » 2009-01-19 0:48:16

Det här tråden liknar men är inte identitisk med en annan tråd. Den är mer ett rop på hjälp.

Inspirationen till trådstarten är denna video:

http://www.youtube.com/watch?v=Hc0SPXTyFzM

Dels för att den är häftig i sig. Och för att Natassja Kinski är så läcker (vilket alltid räcker för en trådstart).

Men framförallt för att den får mig att tänka på mitt deltagande i trådar som handlar om invandring, rasism och angränsande ämnen. "Putting Out Fire With Gasoline."

För varje inlägg (dunk med bensin) jag försöker avsluta debatten med (släcka elden) brinner den ännu starkare. Och till och med jag tycker att det blir tjatigt.

Ja, ja, jag vet, jag tycker tycker också det är roligt ett tag, men det är fåfängt. Och tröttande och jobbigt för de flesta forumiter.

Det jag vill göra här är att be moderatörer och moderatriser (och du med JOR) att påpeka och uppmärksamma mig och andra som deltar i trådar som tar upp uttjatade ämnen i ändlösa nya omgångar att det är tjatigt och uttjatat. Uppmana oss som deltar att besinna oss och tex diskret dra oss ur.

Eller på annat sätt agera för att minimera ältande. Jag tycker inte att man ska porta vissa ämnen eller ha någon annan formell begränsning, men...

Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa till med ett bra förslag på hur man handskas med sådana här problem, utan formella förbud.
Ganesh
 
Inlägg: 3688
Anslöt: 2007-11-16
Ort: Varberg

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in