Dejting
15 inlägg
• Sida 1 av 1
Dejting
Hur länge ska man vänta med att höra av sig efter en dejt ? Jag träffade en man på en första dejt igår eftermiddag. Vi var hemma hos mig och fikade, myste och pratade mycket om allt möjligt. När vi sa hejdå så frågade jag när och om han vill träffas igen och då svarade han att han behövde tänka lite. En stund efter att han hade åkt så skickade han och tackade för en kul träff. Jag svarade tack detsamma. Nu har det gått ca 1/2 dygn sen vi skrev sist. Vad ska jag göra nu ? Ska jag vänta på att han hör av sig till mig eller ska jag höra av mig till honom ? Och vad ska jag skriva om jag ska höra av mig till han ? Endast seriösa svar tack.
Dejting
Jag tycker du ska vänta med sånt.
Om du tycker att något han sa under eran träff var smart, roligt eller bra(eller bara intressant) så skulle du kunna skriva det.
Något sådant skulle du kunna skriva redan nu idag eftermiddag.
T ex: "Det där du sa om ..., det var så roligt!"
Men inte fråga något, speciellt inte om när ni ska träffas.
Om du tycker att något han sa under eran träff var smart, roligt eller bra(eller bara intressant) så skulle du kunna skriva det.
Något sådant skulle du kunna skriva redan nu idag eftermiddag.
T ex: "Det där du sa om ..., det var så roligt!"
Men inte fråga något, speciellt inte om när ni ska träffas.
Dejting
Är ni bägge aspergare? Då är det väl enklast att göra som man känner och inte spela svårfångad.
Annars skulle jag tolka svaret att han behövde "tänka lite" att han inte är så intresserad. Och jag skulle definitivt inte höra av mig först. Hur pinsamt är det inte att höra hur han kommer med någon genomskinlig förevändning för att inte träffas.
Åas, är det plågsamt att vänta och undra så kan man fråga rent ut och stålsätta sig för svaret.
Annars skulle jag tolka svaret att han behövde "tänka lite" att han inte är så intresserad. Och jag skulle definitivt inte höra av mig först. Hur pinsamt är det inte att höra hur han kommer med någon genomskinlig förevändning för att inte träffas.
Åas, är det plågsamt att vänta och undra så kan man fråga rent ut och stålsätta sig för svaret.
Dejting
Alien skrev:Är ni bägge aspergare? Då är det väl enklast att göra som man känner och inte spela svårfångad.
Vad tror du om mitt alternativ, att väldigt kort besvara hans sms om att det var en kul träff?
Om hon inte ställer någon fråga så riskerar hon inget, tänker jag. Men hon får en extra chans till svar.
Dejting
Han har sagt till mig att han tror att han har autistiska drag. Jag har fått känslan av att han är intresserad av mig. Vi skickar mycket selfies till varandra. Han skriver ibland godnatt och att jag ska komma ihåg att jag är fin som jag är och han har skrivit direkt på morgonen när han har vaknat. Han frågar mycket om mig och mitt liv. Han brukar svara ganska snabbt om jag har skickat något så jag får känslan av att han är intresserad av mig och vill ses igen. Vi skrev lite på snapchat nu ikväll och det känns bra just nu. Vi har inte bestämt någon ny dejt än men jag hoppas och tror att vi kommer träffas snart igen ☺️.
Dejting
Hur fan orkar folk hålla på med alla dom där tröttsamma spelen?
- truthseeker
- Anslöt: 2016-07-02
Dejting
Hela livet går ut på spel då... Att man inte agerar spontant utan funderar på hur ens agerande kommer att tas emot.
Det är bara barn och dårar som kan vara spontana. Alla vi andra tänker. Aspergare kan ibland övertänka.
Skulle jag dejta en aspergaare så skulle jag akta mig för att vara för på. Han behöver kanske lugn ooh ro för smälta vårt förra möte/samtal. Han har ett stort behov av egentid. Åas har han kanske igngsättnngssvåritheter så om inget händer får jag höra av mig.
Det är svår med männskor. Man oroar sig, missförstår, blir sårad och till sisst flyr man. Därav alla dessa dejtningsprogram på TV. Men samma problem uppstår där fast paren matchats av experter.
Det är bara barn och dårar som kan vara spontana. Alla vi andra tänker. Aspergare kan ibland övertänka.
Skulle jag dejta en aspergaare så skulle jag akta mig för att vara för på. Han behöver kanske lugn ooh ro för smälta vårt förra möte/samtal. Han har ett stort behov av egentid. Åas har han kanske igngsättnngssvåritheter så om inget händer får jag höra av mig.
Det är svår med männskor. Man oroar sig, missförstår, blir sårad och till sisst flyr man. Därav alla dessa dejtningsprogram på TV. Men samma problem uppstår där fast paren matchats av experter.
Dejting
Jag menade mer att man bör väl veta vad det är man söker hos en partner och en relation? Är det inte lättare att bara säga det så man vet om man passar ihop någorlunda än att ha massa gissningslekar? Och om man inte vet vad det är man vill bör man väl ta reda på det först?
- truthseeker
- Anslöt: 2016-07-02
Dejting
Vi pratade lite på snapchat igår kväll och det kändes bra. Imorse så skrev han att tyvärr bara känner vänskaps känslor för mig. Jag frågade om han ville träffas typ som kk istället och ha skönt sex och mysa lite ibland och då svarade han kanske. Jag har sett att han har kollat på min story på snapchat idag men det kanske inte betyder någonting. Tror ni han är intresserad av mig på något sätt eller är det helt kört ?
Dejting
Tyvärr så har jag noll tålamod men jag får väl försöka väl ta och se några dagar till hur det blir. Jag känner att jag bara har gått omkring och grubblat på det här hela dagen idag.. Det som gör mig lite irriterad är att han säger kanske , jag vill hellre ha ett tydligt svar där han säger ja eller nej. Hade han sagt nej så hade det varit tråkigt men då hade jag kunnat gå vidare och släppa han helt men nu när han säger kanske så blir jag förvirrad.
Dejting
Anonymoxe skrev: Det som gör mig lite irriterad är att han säger kanske , jag vill hellre ha ett tydligt svar där han säger ja eller nej. Hade han sagt nej så hade det varit tråkigt men då hade jag kunnat gå vidare och släppa han helt men nu när han säger kanske så blir jag förvirrad.
"Kanske" betyder oftast (men inte alltid) "nej" när NT säger det. De använder kanske istället för nej när de inte vill såra någons känslor, eller för att de är konflikträdda.
Dejting
Anonymoxe skrev:Tyvärr så har jag noll tålamod men jag får väl försöka väl ta och se några dagar till hur det blir. Jag känner att jag bara har gått omkring och grubblat på det här hela dagen idag.. Det som gör mig lite irriterad är att han säger kanske , jag vill hellre ha ett tydligt svar där han säger ja eller nej. Hade han sagt nej så hade det varit tråkigt men då hade jag kunnat gå vidare och släppa han helt men nu när han säger kanske så blir jag förvirrad.
Du har nog den rätta strategin här att du går vidare efter några dagar å släpper personen i fråga å går vidare.
Återgå till Att leva som Aspergare