Att träna på gym?
Att träna på gym?
Nu börjar det synas lite att jag börjat träna igen 
T ex en gipsad fot för att jag tappade en hantel
(ett skämt)

T ex en gipsad fot för att jag tappade en hantel

(ett skämt)
Att träna på gym?
Lynx-66 skrev:Nu börjar det synas lite att jag börjat träna igen
T ex en gipsad fot för att jag tappade en hantel![]()
(ett skämt)
fan vad välordnat jag hade det på folkhögskolan kom jag att tänka på gällande skol gymmet tränade där ca 4 gånger i veckan under 1 års tid bänkpress och lats övningar för ryggen och ben press fast detta var när jag var 20 år gammal och allt detta var för 23 år sedan nu så det är historia nu

Och detta skol gym hade det mesta av redskapen och fria vikter där

de hade dock inga moderna maskiner där

under mina år Täby så blev det inget gym jobbade måndag till fre 6 timmar varje dag bland anat en hel del kroppsarbete och jag rökte ett paket marlboro cigg per dag så allt detta gjorde att jag inte orkade gymma där under den tiden.

Att träna på gym?
Lynx-66 skrev:T ex en gipsad fot för att jag tappade en hantel
(ett skämt)
Om det hade varit jag hade det inte varit något skämt. Klantigare människa får man leta efter!
Att träna på gym?
Jag saknar också att ha tillgång till ett litet, men hyfsat gym.
Ofta var jag ensam i gymmet, eftersom jag lärde mig när det oftast var tomt.
Ta bara alla färdiga hantlar från 1kg upp till 30kg, vilken lyx
@Solblomma
När syrran ville ha sällskap på gymmet, så bjöd hon på ett halvårskort.
Då tränade jag faktiskt i skyddsskor med stålhätta för säkerhetsskull.
Ofta var jag ensam i gymmet, eftersom jag lärde mig när det oftast var tomt.
Ta bara alla färdiga hantlar från 1kg upp till 30kg, vilken lyx

@Solblomma
När syrran ville ha sällskap på gymmet, så bjöd hon på ett halvårskort.
Då tränade jag faktiskt i skyddsskor med stålhätta för säkerhetsskull.
Att träna på gym?
Discobyggeriet går framåt för gubben.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Att träna på gym?
Nu har jag äntligen gjort klart vajrarna, som passar i utegymmet.
Kan användas till diverse dragövningar, som t ex kryssdrag och tricepspress nedåt.
Sätter jag linhjulen nere på vikthållarpinnarna, så får man drag snett uppåt också
Kan användas till diverse dragövningar, som t ex kryssdrag och tricepspress nedåt.
Sätter jag linhjulen nere på vikthållarpinnarna, så får man drag snett uppåt också

Att träna på gym?
Skogkatt skrev:Det låter bra.Jag har inte kryssdrag, borde ha det.
Lite ostadigt väder här fortfarande, så jag har inte testat grejerna än.
Hänger upp linhjulen i armgångspinnarna:
Bakom syns stationerna för knäböj, men de är för höga, så där kör jag stående axelpress.
Marklyftstationer (och framåtlutad rodd):
Här kör jag knäböj också och har skaffat en viktväst på 10 kilo, som extra motstånd.
Fotona är lånade och nästan 10 år gamla, så tyvärr är gymmet ganska slitet numera...
Att träna på gym?
Har börjat försöka köra lite mer seriöst igen. Får se hur det går. Tror inte jag har så bra anlag för att bygga muskler men lite händer det iaf. Bästa är att jag faktiskt känner mig piggare och friskare i kroppen. Man får bra hållning och känner sig självsäkrare då man iaf inte är en vekling längre.
- Mammaspojke
- Anslöt: 2017-11-09
Att träna på gym?
Lynx-66 skrev:Skogkatt skrev:Det låter bra.Jag har inte kryssdrag, borde ha det.
Lite ostadigt väder här fortfarande, så jag har inte testat grejerna än.
Hänger upp linhjulen i armgångspinnarna:
Bakom syns stationerna för knäböj, men de är för höga, så där kör jag stående axelpress.
Marklyftstationer (och framåtlutad rodd):
Här kör jag knäböj också och har skaffat en viktväst på 10 kilo, som extra motstånd.
Fotona är lånade och nästan 10 år gamla, så tyvärr är gymmet ganska slitet numera...
Det ser ordentlig bra ut.
Att träna på gym?
Mammaspojke skrev:Har börjat försöka köra lite mer seriöst igen. Får se hur det går. Tror inte jag har så bra anlag för att bygga muskler men lite händer det iaf. Bästa är att jag faktiskt känner mig piggare och friskare i kroppen. Man får bra hållning och känner sig självsäkrare då man iaf inte är en vekling längre.
En stor fördel vi har nu är all info på nätet. Jag tränade på gym på 1990-talet och då var det svårare att hitta bra info. Nu kan man hitta all information man behöver om optimal träning och kost och vad man bör och inte bör göra. Det gör det lite lättare.
Att träna på gym?
Skogkatt skrev:Mammaspojke skrev:Har börjat försöka köra lite mer seriöst igen. Får se hur det går. Tror inte jag har så bra anlag för att bygga muskler men lite händer det iaf. Bästa är att jag faktiskt känner mig piggare och friskare i kroppen. Man får bra hållning och känner sig självsäkrare då man iaf inte är en vekling längre.
En stor fördel vi har nu är all info på nätet. Jag tränade på gym på 1990-talet och då var det svårare att hitta bra info. Nu kan man hitta all information man behöver om optimal träning och kost och vad man bör och inte bör göra. Det gör det lite lättare.
Aa, helt klart. Tyvärr orkar jag inte köra helt optimalt men försöker iaf få in alla muskelgrupper under en vecka.
Egentligen borde jag ha koll på proteinmängd och kalorier men som sagt pallar inte just nu. Äter mycket kött iaf

En sak som verkligen gjort skillnad för mig är är magnesium och kreatin. Musklerna blir så "mjuka" och medgörliga, blir aldrig stel längre i nacke och rygg som förr eller muskeldrag i vader osv.
- Mammaspojke
Att träna på gym?
Mammaspojke skrev:Skogkatt skrev:Mammaspojke skrev:Har börjat försöka köra lite mer seriöst igen. Får se hur det går. Tror inte jag har så bra anlag för att bygga muskler men lite händer det iaf. Bästa är att jag faktiskt känner mig piggare och friskare i kroppen. Man får bra hållning och känner sig självsäkrare då man iaf inte är en vekling längre.
Aa, helt klart. Tyvärr orkar jag inte köra helt optimalt men försöker iaf få in alla muskelgrupper under en vecka.
Egentligen borde jag ha koll på proteinmängd och kalorier men som sagt pallar inte just nu. Äter mycket kött iaf![]()
En sak som verkligen gjort skillnad för mig är är magnesium och kreatin. Musklerna blir så mjuka och medgörliga, blir aldrig stel längre i nacke och rygg som förr.
Jag tränar också för bättre hållning och varvar vanliga träningen med rehab-övningar, som jag fått av en sjukgymnast.
Kosten är det svåraste, för är så ointresserad av mat, men å andra sidan, så kan jag äta t ex köttbullar eller kyckling flera dagar i rad. Kompletterar med proteinshake ibland och kreatin, multivitaminmineral och omega 3.
Räknar inte kalorier eller hur de är fördelade mellan protein, kolhydrater och fett.
Inget fast träningsschema heller utan kör på känn. Skriver dock i almanackan efteråt, så jag inte kör nån muskelgrupp för ofta per vecka.
Att träna på gym?
Idag blir det en vilodag.
Lite strul i vänster handled, höger axel och träningsvärk lite här och där.
Att träna på gym?
Lynx-66 skrev:Idag blir det en vilodag.
Ja bäst att vila då. Jag har så dålig koordination så kör inga stora övningar som squats, marklyft eller bänkpress.
Kör maskin eller hantlar just nu. Gillar hantelpress istället för bänkpress då det känns bättre för axlarna. Siktar även på 10x3 istället för vanliga 8 för att minska risken. Måste dock börja pressa mig mer till failiure vid varje set.
Man ska inte spara reps i sets har jag förstått? Lättare sagt än gjort men ska börja försöka.
- Mammaspojke
Att träna på gym?
Mammaspojke skrev:Lynx-66 skrev:Idag blir det en vilodag.
Ja bäst att vila då. Jag har så dålig koordination så kör inga stora övningar som squats, marklyft eller bänkpress.
Kör maskin eller hantlar just nu. Gillar hantelpress istället för bänkpress då det känns bättre för axlarna. Siktar även på 10x3 istället för vanliga 8 för att minska risken. Måste dock börja pressa mig mer till failiure vid varje set.
Man ska inte spara reps i sets har jag förstått? Lättare sagt än gjort men ska börja försöka.
Håller med. Hellre 1-2 set till failure eller ganska nära failure än 3-4 set där man egentligen skulle kunna ha gjort ett par tre repetitioner till.
Nuförtiden ligger jag på vikter så det blir allt mellan 12-40 repetitioner (vader ännu fler).
Beror på vilken övning jag kör. Efter uppvärmningssetet blir det 1-3 set (oftast 2).
Att träna på gym?
Idag körde jag knäböj i utegymmet.
Uppvärmningssetet i lätta stationen, sen ett set i tunga stationen och sen sista setet i tunga + 10 kilo viktväst.
Passade på att testa kryssdraget.
Stående axelpressar i utegymmet och sen baksida axlar i kryssdraget.
Testade lite bröst, men kommer nog köra sneda bänkpressar och hantelpressar mest.
Ska göra en lite kortare vajer till tricep pushdowns och latsdrag.
Uppvärmningssetet i lätta stationen, sen ett set i tunga stationen och sen sista setet i tunga + 10 kilo viktväst.
Passade på att testa kryssdraget.
Stående axelpressar i utegymmet och sen baksida axlar i kryssdraget.
Testade lite bröst, men kommer nog köra sneda bänkpressar och hantelpressar mest.
Ska göra en lite kortare vajer till tricep pushdowns och latsdrag.
Att träna på gym?
Måste rätta mig själv lite. Jag kommer inte köra latsdrag i utegymmet.
Det kör jag bättre hemma.
Har nu också kört biceps hemma och ska testa att dra ner på volymen ganska rejält.
Bara ett uppvärmningsset med hantlar och sen 1 set preacher curl, men det måste vara till failure.
Hittat en vikt, som jag idag orkade 15 reps med.
När jag orkar 20, så ökar jag vikten lite.
Det kör jag bättre hemma.
Har nu också kört biceps hemma och ska testa att dra ner på volymen ganska rejält.
Bara ett uppvärmningsset med hantlar och sen 1 set preacher curl, men det måste vara till failure.
Hittat en vikt, som jag idag orkade 15 reps med.
När jag orkar 20, så ökar jag vikten lite.
Återgå till Intressanta intressen