Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav Skogkatt » 2023-08-11 20:16:46

Lynx-66 skrev:Bor på markplan, så ytterdörr ut mot en liten gräsplätt.
Har även altandörr mot en lite större gräsplätt. Inget staket runt tomten heller.
Lite skydd får vi genom att inbrottstjuvar riskerar att bli sedda + alla utebelysningar.

Inbrottstjuvar eller flickvän... låter lika dyrt


En sak som kan vara smart är att sätta upp en lite kraftfull lampa med rörelsedetektor lite högt upp på en vägg. Så om någon försöker smyga runt området vid dörren tänds plötsligt ljuset. Det är ju obehagligt när en lampa plötsligt tänds och det gör att man inte vill vara där.
Skogkatt
 
Inlägg: 6158
Anslöt: 2021-10-02

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2023-08-11 20:50:46

Skogkatt skrev:
Lynx-66 skrev:Bor på markplan, så ytterdörr ut mot en liten gräsplätt.
Har även altandörr mot en lite större gräsplätt. Inget staket runt tomten heller.
Lite skydd får vi genom att inbrottstjuvar riskerar att bli sedda + alla utebelysningar.

Inbrottstjuvar eller flickvän... låter lika dyrt


En sak som kan vara smart är att sätta upp en lite kraftfull lampa med rörelsedetektor lite högt upp på en vägg. Så om någon försöker smyga runt området vid dörren tänds plötsligt ljuset. Det är ju obehagligt när en lampa plötsligt tänds och det gör att man inte vill vara där.


eller så skaffar man sig en sådan där vakt hund. :-)049 :-)Happy


Har man en sådan där så vågar inga tjuvar göra inbrott. :-)049 :-)Happy :D
manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav Skogkatt » 2023-08-11 23:05:21

manne skrev:eller så skaffar man sig en sådan där vakt hund.


Har man en sådan där så vågar inga tjuvar göra inbrott.


Eller en sådan här vakt hund. När tjuvarna ser den glömmer de varför de är där, eftersom hunden är så söt. :-)005 Så de glömmer att stjäla något. :)

chihuahua.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skogkatt
 
Inlägg: 6158
Anslöt: 2021-10-02

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav Richard » 2023-08-12 6:56:51

När min pappa bodde i Göteborg på markplan, så vaknade han en natt av att altanrutan slogs sönder, han sprang upp helt naken o där stod en tjuv med hans laptop, men då satte tjuven tillbaka laptoppen o sprang iväg... Sen skaffade dom larm o grejer.
Richard
 
Inlägg: 3414
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav Solblomma » 2023-08-12 7:49:16

Richard skrev:När min pappa bodde i Göteborg på markplan, så vaknade han en natt av att altanrutan slogs sönder, han sprang upp helt naken o där stod en tjuv med hans laptop, men då satte tjuven tillbaka laptoppen o sprang iväg... Sen skaffade dom larm o grejer.

Jag förstår honom (tjuven alltså), jag hade också sprungit iväg om en naken man plötsligt hade dykt upp! :lol:
Solblomma
 
Inlägg: 1253
Anslöt: 2018-03-10
Ort: Halland

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2024-01-12 10:53:02

någon mera än mig som vill ha en egen bostad och ett förhållande med någon :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2024-01-12 10:56:25

Om man bor ensam så måste man ha en portkod på dörren så att man har sin trygghet dära :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2024-01-12 11:15:40

en fråga till alla er som bor ensamma har ni port kod på dörren :o :-)063 :?:

https://forum.nykopingshem.se/org/nykop ... tkod-j2yl/
manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2024-01-12 11:17:33

vad är bäst då port kod eller port telefon då :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2024-01-12 11:28:18

i framtiden så lär alla bostäder ha AI i hemmet också :o :-)063 :?:

manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2024-01-12 12:37:23



här är hela scenen från filmen :-)049 :-)Happy :D
manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2024-01-12 12:40:03



här här är en längre scen från filmen :-)049 :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2024-03-14 11:35:45

någon mera än mig som tycker att man skall ha egen bostad vid 19-20 års ålder :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2024-03-14 11:41:52

någon som har spelat det tv spelet då :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2024-03-14 11:49:40

någon som vet har alla moderna lägenheter i dag har port kod eller port telefon :o :-)063 :?:

som extra säkerhet vid inbrott :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2024-03-14 13:16:26

samhället i dag är ju grovt kriminellt så alla nya lägenheter bör väl ha eller vara utrustade med port kod eller port telefon :o :-)063 :?:

folk får inbrott och tjuvar och banditer själ värde föremål :shock: :-)063 :?:

samhället i dag är inte hederlig alls längre :-)063 :o :?:
manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav Alien » 2024-03-14 13:21:43

manne skrev:någon mera än mig som tycker att man skall ha egen bostad vid 19-20 års ålder :o :-)063 :?:


Låter väldigt bortskämt. :roll: Det har man kanske om man har väldigt rika föräldrar.

När jag var i den åldern bodde jag i ett uthyrningsrum med kokskåp och toa. Dusch i källaren. Jag bodde visserligen alldeles ensam men knappast i "egen lägenhet". Min dotter bodde på ett studentboende, senare på logement, senare delade hon lägenhet med flera andra. Sedan har hon bott med en kille. Till slut skulle hon köpa en egen lägenhet, men då måste hon låna. Inget man kan göra som fattig student, man måste ha jobb och lön. Alt. ska man ha stått länge i bostadskö för att få en hyreslägenhet.
Spoiler: visa
Äntligen blir hon vuxen på riktigt, tänke jag. Men se på fasen, dök det inte upp en kille igen så hon behövde nte bo ensam.


"Egen lägenhet" betyder att bo ensam, men du vill ju egentligen inte det.

Jag tycker inte alls man ska ha "egen lägenhet" vid 19-20 års ålder. Då brukar man resa och flytta omring, studera och ha tillfälliga jobb. En annan sak är att man kanske ska flytta från mamma och pappa då.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2024-03-14 13:22:03

jag skulle säga första bostaden vid 18-20 års ålder efter gymnasiet direkt är en lämplig ålder :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav Alien » 2024-03-14 13:24:07

Ja, du har skrivit det flera gånger. Men du har inte förklarat hur det ska gå till. Det finns ingen jultomte som skänker bort lägenheter till fattiga ungdomar.

Jag tycker det är bättre att ha bott i andra hand etc innan. Då uppskattar man sin egna bostad mer.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2024-03-14 13:26:53

Alien skrev:
manne skrev:någon mera än mig som tycker att man skall ha egen bostad vid 19-20 års ålder :o :-)063 :?:


Låter väldigt bortskämt. :roll: Det har man kanske om man har väldigt rika föräldrar.

När jag var i den åldern bodde jag i ett uthyrningsrum med kokskåp och toa. Dusch i källaren. Jag bodde visserligen alldeles ensam men knappast i "egen lägenhet". Min dotter bodde på ett studentboende, senare på logement, senare delade hon lägenhet med flera andra. Sedan har hon bott med en kille. Till slut skulle hon köpa en egen lägenhet, men då måste hon låna. Inget man kan göra som fattig student, man måste ha jobb och lön. Alt. ska man ha stått länge i bostadskö för att få en hyreslägenhet.
Spoiler: visa
Äntligen blir hon vuxen på riktigt, tänke jag. Men se på fasen, dök det inte upp en kille igen så hon behövde nte bo ensam.


"Egen lägenhet" betyder att bo ensam, men du vill ju egentligen inte det.

Jag tycker inte alls man ska ha "egen lägenhet" vid 19-20 års ålder. Då brukar man resa och flytta omring, studera och ha tillfälliga jobb. En annan sak är att man kanske ska flytta från mamma och pappa då.


Det borde finnas billiga och enkla hyreslägenheter till alla 18 + åringarna :o :-)063 :?:
alla efter gymnasiet vill inte studera vidare på högskola en del vill jobba direkt i stället :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav Alien » 2024-03-14 13:33:24

manne skrev:samhället i dag är ju grovt kriminellt så alla nya lägenheter bör väl ha eller vara utrustade med port kod eller port telefon :o :-)063 :?:

folk får inbrott och tjuvar och banditer själ värde föremål :shock: :-)063 :?:

samhället i dag är inte hederlig alls längre :-)063 :o :?:


"Samhället" har aldrig varit hederligt. Tjuvar har alltid funnits men det finns kanske fler nu.

Men inte hade vi någon portkod el porttelefon när vi bodde i lägenhet. Det finns ringklocka där dottern bor nu (det är fyra lägenheter i huset). Fast oftast ringer det när det är en leverans till någon annan. Så man får öppna och lägga paketet i trapphuset. När inte rätt person svarar så ringer budet på alla klockor tills någon öppnar. En gång när ett bord skulle levererass till dottern var tydligen ingen hemma så de lade det utanför huset. Det var borta när de kom hem.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav Alien » 2024-03-14 13:59:00

manne skrev:
Alien skrev:
manne skrev:någon mera än mig som tycker att man skall ha egen bostad vid 19-20 års ålder :o :-)063 :?:


Låter väldigt bortskämt. :roll: Det har man kanske om man har väldigt rika föräldrar.

När jag var i den åldern bodde jag i ett uthyrningsrum med kokskåp och toa. Dusch i källaren. Jag bodde visserligen alldeles ensam men knappast i "egen lägenhet". Min dotter bodde på ett studentboende, senare på logement, senare delade hon lägenhet med flera andra. Sedan har hon bott med en kille. Till slut skulle hon köpa en egen lägenhet, men då måste hon låna. Inget man kan göra som fattig student, man måste ha jobb och lön. Alt. ska man ha stått länge i bostadskö för att få en hyreslägenhet.
Spoiler: visa
Äntligen blir hon vuxen på riktigt, tänke jag. Men se på fasen, dök det inte upp en kille igen så hon behövde nte bo ensam.


"Egen lägenhet" betyder att bo ensam, men du vill ju egentligen inte det.

Jag tycker inte alls man ska ha "egen lägenhet" vid 19-20 års ålder. Då brukar man resa och flytta omring, studera och ha tillfälliga jobb. En annan sak är att man kanske ska flytta från mamma och pappa då.


Det borde finnas billiga och enkla hyreslägenheter till alla 18 + åringarna :o :-)063 :?:
alla efter gymnasiet vill inte studera vidare på högskola en del vill jobba direkt i stället :o :-)063 :?:


Borde och borde, inga nya lägenheter är billiga att bygga. Inga unga har råd med dem. Vem tycker du ska betala? Deras föräldrar? Nej, då får de hellre bo kvar hemma, det blir billigare för föräldrarna. Börjar man jobba direkt efter gymnasiet så får man ingen hög lön. Beror förstås på om man gått ett yrkesutbildande program. Tyvärr vill för få göra det.

Som sagt, det finns ingen jultomte som ger alla unga gratis bostad. Hur populärt är det att höja skatterna för att ungdomar ska få bo bättre?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2024-03-15 10:10:31

Alien skrev:
manne skrev:
Alien skrev:
Låter väldigt bortskämt. :roll: Det har man kanske om man har väldigt rika föräldrar.

När jag var i den åldern bodde jag i ett uthyrningsrum med kokskåp och toa. Dusch i källaren. Jag bodde visserligen alldeles ensam men knappast i "egen lägenhet". Min dotter bodde på ett studentboende, senare på logement, senare delade hon lägenhet med flera andra. Sedan har hon bott med en kille. Till slut skulle hon köpa en egen lägenhet, men då måste hon låna. Inget man kan göra som fattig student, man måste ha jobb och lön. Alt. ska man ha stått länge i bostadskö för att få en hyreslägenhet.
Spoiler: visa
Äntligen blir hon vuxen på riktigt, tänke jag. Men se på fasen, dök det inte upp en kille igen så hon behövde nte bo ensam.


"Egen lägenhet" betyder att bo ensam, men du vill ju egentligen inte det.

Jag tycker inte alls man ska ha "egen lägenhet" vid 19-20 års ålder. Då brukar man resa och flytta omring, studera och ha tillfälliga jobb. En annan sak är att man kanske ska flytta från mamma och pappa då.


Det borde finnas billiga och enkla hyreslägenheter till alla 18 + åringarna :o :-)063 :?:
alla efter gymnasiet vill inte studera vidare på högskola en del vill jobba direkt i stället :o :-)063 :?:


Borde och borde, inga nya lägenheter är billiga att bygga. Inga unga har råd med dem. Vem tycker du ska betala? Deras föräldrar? Nej, då får de hellre bo kvar hemma, det blir billigare för föräldrarna. Börjar man jobba direkt efter gymnasiet så får man ingen hög lön. Beror förstås på om man gått ett yrkesutbildande program. Tyvärr vill för få göra det.

Som sagt, det finns ingen jultomte som ger alla unga gratis bostad. Hur populärt är det att höja skatterna för att ungdomar ska få bo bättre?


Om jag får en egen lägenhet så kan jag skaffa en hund och katt och en kvinna och dricka drinkar i den egna bostaden.

https://www.systembolaget.se/produkt/sp ... ada-77201/

https://www.systembolaget.se/produkt/sp ... eys-76501/

tex på drinkar som jag vill dricka :-)049 :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

Inläggav manne » 2024-03-15 19:41:42

Bor jag ensam så kan jag dricka dessa drinkar :o :-)063 :?:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
manne
 
Inlägg: 18562
Anslöt: 2007-08-23

Återgå till Intressanta intressen



Logga in