Vilket är det roligaste jobbet som ni har haft?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vilket är det roligaste jobbet som ni har haft?

Inläggav manne » 2024-02-04 22:25:44

Mitt roligaste jobb var som lager arbetare på överskott bolaget där jag under våren när jag var 20 år gammal gjorde en praktik där :-)049 :-)Happy

jag packade upp varor och drog pal lyftare där.

Eller jag drog runt varor md en pal lyftare i butiken.

jobbade där under sen vintern och under våren :-)049 :-)Happy

överskottsbolaget ystad

https://www.xn--ob-eka.se/
manne
 
Inlägg: 18560
Anslöt: 2007-08-23

Vilket är det roligaste jobbet som ni har haft?

Inläggav manne » 2024-02-15 12:02:21

jag pris märkte också varor med pris märknings pistol och öppnade och packade upp varor också i butiken.

det var ett psykiskt och fysiskt krävande jobb att göra en praktik som lager arbetare under ett par månader.

väldigt stressigt jobb det där.

jag drog runt tunga Pal lyftare i butiken som hade en hydraulik pump. :-)049 :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18560
Anslöt: 2007-08-23

Vilket är det roligaste jobbet som ni har haft?

Inläggav Richard » 2024-02-15 17:56:56

Mina jobb

Dela ut reklam - Men man fick ju knappt 30 kr för ett 3-4 timmars-arbete, om man delade med en kompis. Slutade.

Städa toaletter - Tjänade 100 kr på 10-15 min arbete, men kunde vara ganska grisigt.

På en fabrik - Stor fabrik, först inom produktionen o sen mer att leda produktionen. Jag trivdes, men började bli sjuk då, sista tiden var det mycket deltid. Enda "riktiga jobbet" jag haft.

I en färghandel - Trivdes men det kunde vara stressigt o jag blev påverkad av det. Till sist gick jag hem o skadade mig själv svårt, för att få en anledning att sjukskriva sig. Sen kom jag inte tillbaka.

På apoteket - Jag tog hem stora mängder av narkotikaklassad medicin, o satt hemma o flummade runt... Men av nån lustig anledning fick jag inte jobba mer där?

Spoiler: visa
Fick till slut läggas in för avgiftning, o det gick bra. Jag är nästan nykter numera! Jag dricker inte ens alkohol längre!

Självklart slår inget apoteksjobbet (man kände sig alltid lagom go efter ett arbetspass... :mrgreen: ), men det jobbet räknas egentligen inte, det var inget "riktigt jobb". Jag skulle säga att jag trivdes bäst på fabriken, även om jag mådde dåligt.
Richard
 
Inlägg: 3414
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Vilket är det roligaste jobbet som ni har haft?

Inläggav Solblomma » 2024-02-15 22:48:34

Det roligaste jobbet jag har haft var i en simklubb som ansvarig för simskoleverksamheten och tävlingsgrupper från de yngsta åldrarna till 13-14-åringarna. Det var stimulerande, och utvecklande. Men dåliga arbetstider och en hel del oavlönat arbete ingick också.
Solblomma
 
Inlägg: 1252
Anslöt: 2018-03-10
Ort: Halland

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in