"Get Back" - relation till Beatles?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

"Get Back" - relation till Beatles?

Inläggav antonius » 2023-11-05 23:44:35

Freddy Dreadful skrev:Är det någon som har någon reaktion på "Now And Then"?


låter väl lite vemodigare än Beatles brukar låta, men det är väl en Lennon grej från början, så det är inte så konstigt, men jag tycker den är helt ok, men det som slår mig är att det är så många 80+ artister som figurerar för tillfället, inte bara Beatles utan även Stones är uppe och sprätter, och Sir Paul är och gästspelar på Stones nya skiva "Hackney diamonds", va fan är det som händer? en Beatel på en Rolling Stones skiva?
antonius
 
Inlägg: 21878
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

"Get Back" - relation till Beatles?

Inläggav Dagobert » 2023-11-06 0:04:05

Dagobert skrev:
Freddy Dreadful skrev:Är det någon som har någon reaktion på "Now And Then"?

Har hört den några gånger. Den nya inspelningen låter inte som Beatles.

I mina stora hörlurar låter det som den har "wall of sound", och det hade väl bara de Phil Spector-producerade sista låtarna, som "The long and winding road" som jag inte gillar.

Lennons sång från en demo är nog inte dubblerad som den brukade vara, och låter därför tunn.
På Beatlestiden var Pauls bas framträdande; här hörs den knappt. Han ville kanske inte framhäva sig i den här låten, även om jag hörde någon Paul-passage.

Tycker inte att själva låten är något vidare bra heller.
Tror det varit bättre om de gjort den som de gamla Beatleslåtarna lät. Less is more i det fallet.
Låten låter överproducerad och utslätad och jag kommer nog inte att lyssna på den igen.

Jag föredrar Lennons demo - den låter mer som Lennon och ger mig en helt annan känsla. Men jag kommer nog inte att lyssna igen på den heller.

Jag har lyssnat på Lennons demo igen.
Insåg då att den nya videon med glada nunor gav mig helt fel stämning.

Tycker nu att låten är bra, men tycker den är en Lennon sololåt, ingen Beatleslåt.
Uppfattar den som att han är sårbar i sin kärlek, och den gör sig nog bäst med bara piano.

Tycker den kunde ha platsat på en av hans soloplattor om han filat lite på den.
Dagobert
 
Inlägg: 14143
Anslöt: 2010-11-30

"Get Back" - relation till Beatles?

Inläggav Freddy Dreadful » 2023-11-08 18:11:38

antonius skrev:men det som slår mig är att det är så många 80+ artister som figurerar för tillfället, inte bara Beatles utan även Stones är uppe och sprätter, och Sir Paul är och gästspelar på Stones nya skiva "Hackney diamonds", va fan är det som händer?


Kanske en allmän dödsskräck eller någon slags kulturell nekrofili?
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 866
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

"Get Back" - relation till Beatles?

Inläggav antonius » 2023-11-08 23:14:44

Freddy Dreadful skrev:
antonius skrev:men det som slår mig är att det är så många 80+ artister som figurerar för tillfället, inte bara Beatles utan även Stones är uppe och sprätter, och Sir Paul är och gästspelar på Stones nya skiva "Hackney diamonds", va fan är det som händer?


Kanske en allmän dödsskräck eller någon slags kulturell nekrofili?


eller alla andra är inte nog bra, dom där boysen har lite rutin och bra fysik, och det är ju inte bara dom, även t ex Fleetwood Mac och Springsteen rullar på och alla över 70+
antonius
 
Inlägg: 21878
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Intressanta intressen



Logga in