Funkisskatt

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Funkisskatt

Inläggav Karamell » 2023-09-06 9:39:13

Jobbskatteavdrag visar på en usel människosyn
”De med funktionsnedsättning behandlas som andra klassens människor”
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/Mob ... anniskosyn

Vad tycker ni om detta?
Karamell
 
Inlägg: 3129
Anslöt: 2016-03-28

Funkisskatt

Inläggav Richard » 2023-09-06 10:56:47

Det är ingen straffskatt eller "funkisskatt" som vänstern kallar det. Det är de som jobbar som får betala mindre i skatt, inte vi som får betala mer.

Anders Lindberg på Aftonbladet är (ursäkta) en totalidiot! Han är paranoid o ser sverigedemokrater överallt som han pekar ut som roten till allt ont. Det går inte att ta på allvar vad han skriver.
Richard
 
Inlägg: 3413
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Funkisskatt

Inläggav Karamell » 2023-09-06 12:21:21

Richard skrev:Det är ingen straffskatt eller "funkisskatt" som vänstern kallar det. Det är de som jobbar som får betala mindre i skatt, inte vi som får betala mer.

Man kan ju beskriva det hur man vill, i slutändan handlar det ändå om att vi får mindre pengar.
Karamell
 
Inlägg: 3129
Anslöt: 2016-03-28

Funkisskatt

Inläggav Richard » 2023-09-06 12:42:58

Karamell skrev:
Richard skrev:Det är ingen straffskatt eller "funkisskatt" som vänstern kallar det. Det är de som jobbar som får betala mindre i skatt, inte vi som får betala mer.

Man kan ju beskriva det hur man vill, i slutändan handlar det ändå om att vi får mindre pengar.

Jo, det är klart man kan se det så, men det är ändå inget "straff" vi får. Även om jag är borgerlig o har hamnat i den situation jag är i (har också sjukersättning) så vill jag naturligtvis att de tänker på oss också, o vill självklart ha sänkt skatt också.

Jag är dock SD:are o de är mer vänligt inställda till sjukskrivna människor än t.ex. Moderaterna. Men, en överenskommelse är det (Tidöavtalet). Dock har jag sagt på partimöten att jag är öppet sjukskriven o att mina största intressen inom politiken är vården o särskilt psykiatrin. Men är inte så insatt i skattefrågorna, men vet vad som menas med "funkisskatt", som jag anser inte finns.

Lämnade MUF 1996, som jag var med i, när jag blev sjuk.
Richard
 
Inlägg: 3413
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Funkisskatt

Inläggav Huggorm » 2023-09-06 15:50:04

Jobbskatteavdragen är ju speciellt riktade mot de som arbetar. Om övriga grupper också vill ha speciella skattelättnader får de se till att de partier de representeras av försöker genomföra det.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Funkisskatt

Inläggav Karamell » 2023-09-06 18:16:34

Huggorm skrev:Jobbskatteavdragen är ju speciellt riktade mot de som arbetar. Om övriga grupper också vill ha speciella skattelättnader får de se till att de partier de representeras av försöker genomföra det.

Som ålderspensionärer. Vilket är en starkare röstgrupp än oss sjukpensionärer.
Karamell
 
Inlägg: 3129
Anslöt: 2016-03-28

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in