Funkisskatt

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Funkisskatt

Inläggav Karamell » 2023-09-06 9:39:13

Jobbskatteavdrag visar på en usel människosyn
”De med funktionsnedsättning behandlas som andra klassens människor”
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/Mob ... anniskosyn

Vad tycker ni om detta?
Karamell
 
Inlägg: 3129
Anslöt: 2016-03-28

Funkisskatt

Inläggav Richard » 2023-09-06 10:56:47

Det är ingen straffskatt eller "funkisskatt" som vänstern kallar det. Det är de som jobbar som får betala mindre i skatt, inte vi som får betala mer.

Anders Lindberg på Aftonbladet är (ursäkta) en totalidiot! Han är paranoid o ser sverigedemokrater överallt som han pekar ut som roten till allt ont. Det går inte att ta på allvar vad han skriver.
Richard
 
Inlägg: 3413
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Funkisskatt

Inläggav Karamell » 2023-09-06 12:21:21

Richard skrev:Det är ingen straffskatt eller "funkisskatt" som vänstern kallar det. Det är de som jobbar som får betala mindre i skatt, inte vi som får betala mer.

Man kan ju beskriva det hur man vill, i slutändan handlar det ändå om att vi får mindre pengar.
Karamell
 
Inlägg: 3129
Anslöt: 2016-03-28

Funkisskatt

Inläggav Richard » 2023-09-06 12:42:58

Karamell skrev:
Richard skrev:Det är ingen straffskatt eller "funkisskatt" som vänstern kallar det. Det är de som jobbar som får betala mindre i skatt, inte vi som får betala mer.

Man kan ju beskriva det hur man vill, i slutändan handlar det ändå om att vi får mindre pengar.

Jo, det är klart man kan se det så, men det är ändå inget "straff" vi får. Även om jag är borgerlig o har hamnat i den situation jag är i (har också sjukersättning) så vill jag naturligtvis att de tänker på oss också, o vill självklart ha sänkt skatt också.