Amerikaners neurotiska attityd till nakenhet

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Amerikaners neurotiska attityd till nakenhet

Inläggav Kidzi » 2023-05-11 5:06:19

Jag var med på en stor webbsida förr. Folk började posta bilder. En postade på sitt barnbarn. Då hade de klippt in en blomma över penisen. Jag var helt bestört att de sexualiserade en nyfödd bebis.

Men sedan kom jag på att det var nog för att dölja blod och svullnad efter de hade skurit pojken.
Kidzi
 
Inlägg: 5545
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Amerikaners neurotiska attityd till nakenhet

Inläggav nallen » 2023-05-11 20:37:57

Alien skrev:En del barn växer upp med två mammor el två pappor och ska inte behöva känna att det är onormalt.

Det ÄR de facto onormalt, så det är helt adekvat att de uppfattar det så.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Amerikaners neurotiska attityd till nakenhet

Inläggav Richard » 2023-05-12 6:58:06

Kidzi skrev:Jag var med på en stor webbsida förr. Folk började posta bilder. En postade på sitt barnbarn. Då hade de klippt in en blomma över penisen. Jag var helt bestört att de sexualiserade en nyfödd bebis.

Men sedan kom jag på att det var nog för att dölja blod och svullnad efter de hade skurit pojken.

Det hade ju inte varit särskilt kul om bilder på ett naket barn hamnat i pedofilkretsar... Sen har en del sidor, t.ex. Facebook förbud mot att posta hel nakenhet, t.ex. omslaget till Nirvanas "Nevermind".
Richard
 
Inlägg: 3407
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Amerikaners neurotiska attityd till nakenhet

Inläggav Kidzi » 2023-05-12 7:51:33

Richard skrev:
Kidzi skrev:Jag var med på en stor webbsida förr. Folk började posta bilder. En postade på sitt barnbarn. Då hade de klippt in en blomma över penisen. Jag var helt bestört att de sexualiserade en nyfödd bebis.

Men sedan kom jag på att det var nog för att dölja blod och svullnad efter de hade skurit pojken.

Det hade ju inte varit särskilt kul om bilder på ett naket barn hamnat i pedofilkretsar... Sen har en del sidor, t.ex. Facebook förbud mot att posta hel nakenhet, t.ex. omslaget till Nirvanas "Nevermind".


Det var på den tiden man knappt visste om nätpeddos och de höll sig på sin kant. Men jag tycker ändå det är mer peddo att sätta för penisen. Vill de verkligen inte den ska synas kan de väl sätta på byxor?
Kidzi
 
Inlägg: 5545
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Amerikaners neurotiska attityd till nakenhet

Inläggav Kotten » 2023-05-12 10:55:45

Richard skrev:Det hade ju inte varit särskilt kul om bilder på ett naket barn hamnat i pedofilkretsar... Sen har en del sidor, t.ex. Facebook förbud mot att posta hel nakenhet, t.ex. omslaget till Nirvanas "Nevermind".

Var tvungen att Googla, hittade denna artikel:
The New York Times Aug.25, 2021
Mr. Elden suffered ”permanent harm” because of his association
with the album, including emotional distress and a “lifelong loss of
income-earning capacity.” The lawsuit did not provide details about
the losses and said they would be disclosed at trial.

Mr. Elden, an artist living in Los Angeles County, has gone to
therapy for years to work through how the album cover affected
him, said Maggie Mabie, one of his lawyers.

Verkar vara lite väl känslig...
Kotten
 
Inlägg: 822
Anslöt: 2010-11-22

Amerikaners neurotiska attityd till nakenhet

Inläggav Kidzi » 2023-05-12 16:45:39

De verkar ju tro att man kan bli gravid av att använda en unisextoa med. Är glad för svenska toor med väggar.

Deras bås där man kan titta in vill jag inte ha. Det spelar mig ingen roll att bara samma kön kan titta in. Jag vill inte visa min nakenhet. I det fallet ska man tydligen vara offentligt naken.
Kidzi
 
Inlägg: 5545
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Amerikaners neurotiska attityd till nakenhet

Inläggav antonius » 2023-05-12 17:55:08

det är inte samma uppförstorade dramatik i länder där det inte är reglerat i lag med att blotta sig, tydligen blir det inte lika intressant och upphetsande när det inte är förbjudet, saken kom upp när en ryss var närvarande, och han fattade inte vad vi menade med det, för i Ryssland fans det tydligen knappt detta fenomen, för där har de tydligen ingen lag, utan ingår bara i ngt slags förargelse väckande beteende, och då ska man bete sig väldigt illa innan polisen kommer och då blir det hårda tag
antonius
 
Inlägg: 21862
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Intressanta intressen



Logga in