Hur har ni det med kärleken?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Tyngdkraft » 2022-10-28 23:41:18

Karamell skrev:Jag är förtjust i en kille som först visade intresse men sen ångrade sig. Han säger att han vill leva ensam.

Han verkar inte ens ens vilja knulla. Ädå vet jag att han kollar massa porr. Först trodde jag han skyllde på sin sociala fobi och autism det för att han inte var tillräckigt intresserad, men nu verkar det verkligen som om han vill leva ensam. Att han nu har accepterat att han trivs bäst med att vara ensam. Jag respekter såklart hans vilja, men jag fattar inte varför en söt, snygg, smart och snäll ung kille vill sitt ensam i sin lilla lägenhet hela dagarna. Han träffar bara folk då och då, rätt sällan. Han klarar inte heller att jobba, han ska bli sjukpensionär snart.

Fattar ingenting ärligt talat. :-)Happy Vill inte alla ha närhet och sällskap, i alla fall då och då...? :-)051 :roll:


Var och hur träffade du honom? Tycker det är bland det svåraste att träffa nya människor som man eventuellt passar ihop med.

Om du har tur kanske han ångrar sig efter ett tag, och då kan du återuppta det hela, oavsett hur långt det leder. Annars finns det fler fiskar i vattnet! :wink:
Tyngdkraft
 
Inlägg: 299
Anslöt: 2022-09-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Heidi79 » 2022-10-29 7:00:45

Karamell skrev:Han verkar inte ens ens vilja knulla. Ädå vet jag att han kollar massa porr. Först trodde jag han skyllde på sin sociala fobi och autism det för att han inte var tillräckigt intresserad, men


Min kille e så där.. tror kunna nått konstigt ingen gör..eller iaf e vad säger
fast han stånd när ligger bredvid..å när har mig i knät..då å då
å tydligen han åkej runka sig inför mig :roll:
fattar ej
Heidi79
 
Inlägg: 1433
Anslöt: 2009-06-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Karamell » 2022-10-29 11:27:02

Tyngdkraft skrev:
Karamell skrev:Jag är förtjust i en kille som först visade intresse men sen ångrade sig. Han säger att han vill leva ensam.

Han verkar inte ens ens vilja knulla. Ädå vet jag att han kollar massa porr. Först trodde jag han skyllde på sin sociala fobi och autism det för att han inte var tillräckigt intresserad, men nu verkar det verkligen som om han vill leva ensam. Att han nu har accepterat att han trivs bäst med att vara ensam. Jag respekter såklart hans vilja, men jag fattar inte varför en söt, snygg, smart och snäll ung kille vill sitt ensam i sin lilla lägenhet hela dagarna. Han träffar bara folk då och då, rätt sällan. Han klarar inte heller att jobba, han ska bli sjukpensionär snart.

Fattar ingenting ärligt talat. :-)Happy Vill inte alla ha närhet och sällskap, i alla fall då och då...? :-)051 :roll:


Var och hur träffade du honom? Tycker det är bland det svåraste att träffa nya människor som man eventuellt passar ihop med.

Om du har tur kanske han ångrar sig efter ett tag, och då kan du återuppta det hela, oavsett hur långt det leder. Annars finns det fler fiskar i vattnet! :wink:

En stödgrupp för autister. Och det var längesen jag stötte på han så han lär inte ångra sig.
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav heavymetal » 2022-10-29 14:30:15

Karamell skrev:Jag är förtjust i en kille som först visade intresse men sen ångrade sig. Han säger att han vill leva ensam.

Han verkar inte ens ens vilja knulla. Ädå vet jag att han kollar massa porr. Först trodde jag han skyllde på sin sociala fobi och autism det för att han inte var tillräckigt intresserad, men nu verkar det verkligen som om han vill leva ensam. Att han nu har accepterat att han trivs bäst med att vara ensam. Jag respekter såklart hans vilja, men jag fattar inte varför en söt, smart och snäll ung kille vill sitta ensam i sin lilla lägenhet hela dagarna. Han träffar bara folk då och då, rätt sällan. Han klarar inte heller att jobba, han ska bli sjukpensionär snart.

Fattar ingenting ärligt talat. :-)Happy Vill inte alla ha närhet och sällskap, i alla fall då och då...? :-)051 :roll:


Tråkigt för dig, hoppas det går bättre nästa gång du dejtar nån :-)Happy Är inte lätt precis.
heavymetal
 
Inlägg: 56
Anslöt: 2020-04-06

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Sharpshooter » 2022-10-29 17:33:52

Karamell skrev:Jag är förtjust i en kille som först visade intresse men sen ångrade sig. Han säger att han vill leva ensam.

Han verkar inte ens ens vilja knulla. Ädå vet jag att han kollar massa porr. Först trodde jag han skyllde på sin sociala fobi och autism det för att han inte var tillräckigt intresserad, men nu verkar det verkligen som om han vill leva ensam. Att han nu har accepterat att han trivs bäst med att vara ensam. Jag respekter såklart hans vilja, men jag fattar inte varför en söt, smart och snäll ung kille vill sitta ensam i sin lilla lägenhet hela dagarna. Han träffar bara folk då och då, rätt sällan. Han klarar inte heller att jobba, han ska bli sjukpensionär snart.

Fattar ingenting ärligt talat. :-)Happy Vill inte alla ha närhet och sällskap, i alla fall då och då...? :-)051 :roll:


Nu vet jag inte hur gammal du är, men är han 29 och du 40+ blir det svårt. Jag tror kvinnor har lättare att hitta yngre partners i högre åldrar (än det omvända), men det är bara tillfälliga förbindelser. När det kommer till långvariga och meningsfulla relationer så betyder åldern lika mycket för en yngre man som för en yngre kvinna. Mao kan äldre kvinnor få ligga mycket med yngre män men få av dom männen är villiga att binda sig med en äldre kvinna.
Sharpshooter
 
Inlägg: 220
Anslöt: 2022-04-27

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Karamell » 2022-10-29 18:12:55

Tyngdkraft skrev:Tycker det är bland det svåraste att träffa nya människor som man eventuellt passar ihop med.

Visst är det svårt att träffa nån, är med på massa dejtingappar men det blir inte riktigt av att jag kollar runt nåt vidare. Man märker ju mycket fortare hur en person är om man träffas i verkligheten.
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav ab2487_1 » 2022-10-29 19:08:03

Jag vet inte riktigt…
Har en date som jag har haft 2 fysiska träffar med och ”chattat” sporadiskt med sedan Januari, tror jag ger det 1-2 veckaor till och sedan så får det räcka.. då jag har börjat känna mig dum.
ab2487_1
 
Inlägg: 238
Anslöt: 2021-10-10

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Tyngdkraft » 2022-10-30 18:23:11

Karamell skrev:
Tyngdkraft skrev:Tycker det är bland det svåraste att träffa nya människor som man eventuellt passar ihop med.

Visst är det svårt att träffa nån, är med på massa dejtingappar men det blir inte riktigt av att jag kollar runt nåt vidare. Man märker ju mycket fortare hur en person är om man träffas i verkligheten.


Ger de där apparna något? Är de värda att ha?
Tyngdkraft
 
Inlägg: 299
Anslöt: 2022-09-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Karamell » 2022-10-30 18:33:47

Tyngdkraft skrev:
Karamell skrev:
Tyngdkraft skrev:Tycker det är bland det svåraste att träffa nya människor som man eventuellt passar ihop med.

Visst är det svårt att träffa nån, är med på massa dejtingappar men det blir inte riktigt av att jag kollar runt nåt vidare. Man märker ju mycket fortare hur en person är om man träffas i verkligheten.


Ger de där apparna något? Är de värda att ha?

Jo visst. Men vad trött man blir på oseriösa killar. :-)056 :lol:
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Tyngdkraft » 2022-10-30 18:44:52

Karamell skrev:
Tyngdkraft skrev:
Karamell skrev:Visst är det svårt att träffa nån, är med på massa dejtingappar men det blir inte riktigt av att jag kollar runt nåt vidare. Man märker ju mycket fortare hur en person är om man träffas i verkligheten.


Ger de där apparna något? Är de värda att ha?

Jo visst. Men vad trött man blir på oseriösa killar. :-)056 :lol:


För mig som kille... Är det inte bara nästan killar på dem? Och en stor andel av de tjejer som ändå är på dem är inte intresserade av något, utan vill bara ha bekräftelse på att de ser bra ut?
Tyngdkraft
 
Inlägg: 299
Anslöt: 2022-09-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Huggorm » 2022-10-30 21:54:35

Karamell skrev:Jag är förtjust i en kille som först visade intresse men sen ångrade sig. Han säger att han vill leva ensam.

Han verkar inte ens ens vilja knulla.
Det är allt ni kvinnor tänker på :roll:
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav tvilling99 » 2022-10-30 23:35:22

Tyngdkraft skrev:
Karamell skrev:
Tyngdkraft skrev:
Ger de där apparna något? Är de värda att ha?

Jo visst. Men vad trött man blir på oseriösa killar. :-)056 :lol:


För mig som kille... Är det inte bara nästan killar på dem? Och en stor andel av de tjejer som ändå är på dem är inte intresserade av något, utan vill bara ha bekräftelse på att de ser bra ut?

Jag minns att jag många gånger undrade varför jag nästan aldrig fick några svar på mina mejl som jag skickade på dating sajter en gång i tiden, kanske var det för att många tjejer bara var där att få bekräftelse? :roll:
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav tvilling99 » 2022-10-30 23:36:34

Tyngdkraft skrev:
Karamell skrev:
Tyngdkraft skrev:
Ger de där apparna något? Är de värda att ha?

Jo visst. Men vad trött man blir på oseriösa killar. :-)056 :lol:


För mig som kille... Är det inte bara nästan killar på dem? Och en stor andel av de tjejer som ändå är på dem är inte intresserade av något, utan vill bara ha bekräftelse på att de ser bra ut?

Jag minns att jag många gånger undrade varför jag nästan aldrig fick några svar på mina mejl som jag skickade på dating sajter en gång i tiden, kanske var det för att många tjejer bara var där för att få bekräftelse? :roll:
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav antonius » 2022-10-31 14:56:52

föritin sas det om par som stod ut med doften av varandras kön, höll dom oftast ihop hela livet, har en kille på jobbet som berättade att han fick sin flickvän att klämma ut en stor varig böld som han hade i baken, och det gjorde hon utan att knota, tyckte bara det var roligt att plåga honom lite en stund, lol, då sa jag gift dig med den flickan omgående
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Tyngdkraft » 2022-10-31 20:47:16

tvilling99 skrev:
Tyngdkraft skrev:
Karamell skrev:Jo visst. Men vad trött man blir på oseriösa killar. :-)056 :lol:


För mig som kille... Är det inte bara nästan killar på dem? Och en stor andel av de tjejer som ändå är på dem är inte intresserade av något, utan vill bara ha bekräftelse på att de ser bra ut?

Jag minns att jag många gånger undrade varför jag nästan aldrig fick några svar på mina mejl som jag skickade på dating sajter en gång i tiden, kanske var det för att många tjejer bara var där att få bekräftelse? :roll:


Så kan det absolut vara. Relationsmarknaden är tjejernas marknad.
Tyngdkraft
 
Inlägg: 299
Anslöt: 2022-09-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav ab2487_1 » 2022-11-02 22:56:23

Update, det löste sig själv.. tydligen så tror NT:ar att bara för att någon uttrycker en känsla så förväntar de sig reciprocitet av den andra parten.

Jag avslutade det och tackade för mig det är inte min grej att vänta på någon som är på en dating-app och inte känner sig redo för att inleda någonting.
ab2487_1
 
Inlägg: 238
Anslöt: 2021-10-10

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Lynx-66 » 2022-11-04 23:25:01

Jag är nog inte mottaglig för kärlek längre.
Har varit singel nu i runt 8 år och vant mig vid det.
3 längre förhållanden har det blivit, men så är jag ju ett gammalt as också.
Den jag träffade på krogen var det förhållandet som höll längst konstigt nog.
Blev äktenskap t o m...
Även om min Asperger inte är jättetydlig, så tror jag den påverkar negativt på mitt samspel med en partner tyvärr.
Dålig självkänsla hjälper ju inte heller till, så nä jag orkar inte.
Lynx-66
 
Inlägg: 1954
Anslöt: 2019-11-16

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Richard » 2022-11-05 8:35:03

Det var 4-5 år sen jag var ihop med nån.

Men jag har hittat en fantastisk kvinna! Hon har också Asperger o hennes nördintresse är radioaktiva grejer! Hon skulle jag kunna tänka mig att bli ihop med. Men hon bor i USA o vi är bara vänner på Facebook (har inte träffat henne IRL). Flera av hennes väninnor gillar också radioaktiva grejer.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav LordNelson » 2022-11-05 9:23:38

Richard skrev:Det var 4-5 år sen jag var ihop med nån.

Men jag har hittat en fantastisk kvinna! Hon har också Asperger o hennes nördintresse är radioaktiva grejer! Hon skulle jag kunna tänka mig att bli ihop med. Men hon bor i USA o vi är bara vänner på Facebook (har inte träffat henne IRL). Flera av hennes väninnor gillar också radioaktiva grejer.

Betyder det att du är radioaktiv då? Eller gillar hon andra grejer också.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav antonius » 2022-11-05 10:19:29

Richard skrev:Det var 4-5 år sen jag var ihop med nån.

Men jag har hittat en fantastisk kvinna! Hon har också Asperger o hennes nördintresse är radioaktiva grejer! Hon skulle jag kunna tänka mig att bli ihop med. Men hon bor i USA o vi är bara vänner på Facebook (har inte träffat henne IRL). Flera av hennes väninnor gillar också radioaktiva grejer.


du har inte funderat på att åka dit och träffa henne?
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Richard » 2022-11-05 10:46:14

antonius skrev:
Richard skrev:Det var 4-5 år sen jag var ihop med nån.

Men jag har hittat en fantastisk kvinna! Hon har också Asperger o hennes nördintresse är radioaktiva grejer! Hon skulle jag kunna tänka mig att bli ihop med. Men hon bor i USA o vi är bara vänner på Facebook (har inte träffat henne IRL). Flera av hennes väninnor gillar också radioaktiva grejer.


du har inte funderat på att åka dit och träffa henne?

Jo, visst hade det varit kul!

Fast jag har inte känt henne så länge ännu.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Richard » 2022-11-06 19:33:04

LordNelson skrev:
Richard skrev:Det var 4-5 år sen jag var ihop med nån.

Men jag har hittat en fantastisk kvinna! Hon har också Asperger o hennes nördintresse är radioaktiva grejer! Hon skulle jag kunna tänka mig att bli ihop med. Men hon bor i USA o vi är bara vänner på Facebook (har inte träffat henne IRL). Flera av hennes väninnor gillar också radioaktiva grejer.

Betyder det att du är radioaktiv då? Eller gillar hon andra grejer också.

Njaä, radioaktiva grejer så som uran, plutonium o radium... :-)Happy
Samma nördintresse som jag har.

Hon gillar katter också, det gör jag med!
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Tyngdkraft » 2022-11-10 18:31:12

Hur hittar ni era respektive, egentligen?
Tyngdkraft
 
Inlägg: 299
Anslöt: 2022-09-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav LordNelson » 2022-11-10 18:44:24

Tyngdkraft skrev:Hur hittar ni era respektive, egentligen?

På jobbet, och så här på aspergerforum. Eller hittat och hittat…det skiter sig alltid. Sen blir man gammal och så ska man dö.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in