Hur har ni det med kärleken?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Tyngdkraft » 2022-10-08 2:08:52

Furienna skrev:
Tyngdkraft skrev:Är det någon här som liksom jag varit singel hela livet?

Absolut.


Jag vet inte hur det är för tjejer, men för killar (som är intresserade av tjejer) så blir man skadat gods om man kommer upp i en viss ålder utan att ha haft något förhållande. Då undrar tjejerna vad det är för fel på en. Med åren förväntas man som kille ha haft något eller några förhållanden. Har man inte haft det så anses man konstig, och då blir det ännu svårare. Moment-22.
Tyngdkraft
 
Inlägg: 300
Anslöt: 2022-09-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Karamell » 2022-10-08 13:58:49

Tyngdkraft skrev:
Furienna skrev:
Tyngdkraft skrev:Är det någon här som liksom jag varit singel hela livet?

Absolut.


Jag vet inte hur det är för tjejer, men för killar (som är intresserade av tjejer) så blir man skadat gods om man kommer upp i en viss ålder utan att ha haft något förhållande. Då undrar tjejerna vad det är för fel på en. Med åren förväntas man som kille ha haft något eller några förhållanden. Har man inte haft det så anses man konstig, och då blir det ännu svårare. Moment-22.

Är det så verkligen?
Karamell
 
Inlägg: 3127
Anslöt: 2016-03-28

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Karamell » 2022-10-08 14:02:04

Vad betyder incel egentligen, är det bara ofrivilligt celibat eller att man även hatar kvinnor (och man är en heteroman)?
Karamell
 
Inlägg: 3127
Anslöt: 2016-03-28

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Furienna » 2022-10-08 14:02:41

Karamell skrev:
Tyngdkraft skrev:
Furienna skrev:Absolut.


Jag vet inte hur det är för tjejer, men för killar (som är intresserade av tjejer) så blir man skadat gods om man kommer upp i en viss ålder utan att ha haft något förhållande. Då undrar tjejerna vad det är för fel på en. Med åren förväntas man som kille ha haft något eller några förhållanden. Har man inte haft det så anses man konstig, och då blir det ännu svårare. Moment-22.

Är det så verkligen?

Jag är helt tvärtom.
Jag vill ha en så oerfaren man som möjligt, så att vi kan vara jämlikar.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Furienna » 2022-10-08 14:06:25

Karamell skrev:Vad betyder incel egentligen, är det bara ofrivilligt celibat eller att man även hatar kvinnor (och man är en heteroman)?

Nja, jag tror ju inte att incels hatar kvinnor.
Det som de vill är snarare att alla kvinnor som de vill ha ska falla för dem.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2022-10-08 14:15:07

Incel är väl i det stora hela en förlorare och ingenting annat?
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav antonius » 2022-10-08 14:44:14

Karamell skrev:Vad betyder incel egentligen, är det bara ofrivilligt celibat eller att man även hatar kvinnor (och man är en heteroman)?


"Flera skribenter avgränsar termen incel (teleskopord för engelskans involuntary celibate) till personer som dessutom deltar i eller självidentifierar sig med Incel-rörelsen."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ofrivilli ... 3%B6relsen
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav heavymetal » 2022-10-08 14:55:27

Frivilligt singel, förhållande är inte riktigt min grej. Trivs i mitt eget sällskap har två katter som jag älskar att vara med.
heavymetal
 
Inlägg: 56
Anslöt: 2020-04-06

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Furienna » 2022-10-08 15:14:58

slackern skrev:Incel är väl i det stora hela en förlorare och ingenting annat?

Jag tycker ju inte om att kalla någon för "förlorare".
Det är dock tydligt att incels verkar ha missuppfattat hur man nör vara för att få kvinnor.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Furienna » 2022-10-08 16:06:23

heavymetal skrev:Frivilligt singel, förhållande är inte riktigt min grej. Trivs i mitt eget sällskap har två katter som jag älskar att vara med.

Och det är egentligen lugnast så, fast vi har bara en katt.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Chrilleb » 2022-10-08 18:01:12

Kollar ibland på dejting sida. Kul om man finner nån musikalisk själ...det vore kul!!
Chrilleb
 
Inlägg: 6396
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav heavymetal » 2022-10-08 19:32:46

Furienna skrev:
heavymetal skrev:Frivilligt singel, förhållande är inte riktigt min grej. Trivs i mitt eget sällskap har två katter som jag älskar att vara med.

Och det är egentligen lugnast så, fast vi har bara en katt.


jajjamen!
heavymetal
 
Inlägg: 56
Anslöt: 2020-04-06

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Heliora » 2022-10-09 0:05:22

Jag är nygift, så det är bara bra med kärleken. :-)154 Blev tillsammans våren 2014 i mogen ålder och nu har vi precis gift oss. En NT-kille, men med stor förståelse för NPF-are och hade inte heller haft så många relationer, vilket kändes tryggt för mig i början. Perfect match. :-)154

Jag som alltid trodde att jag skulle vara olycklig singel livet ut. Man ska inte misströsta bara för att man har diagnoser. :-)Hug Vi hade förresten en aspergare som toastmadam. :D
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Skogkatt » 2022-10-09 0:49:31

Jag har ett litet hopp. Men jag vet inte riktigt om det är möjligt eller bara ett luftslott.
Skogkatt
 
Inlägg: 6149
Anslöt: 2021-10-02

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Richard » 2022-10-09 6:49:17

Karamell skrev:Vad betyder incel egentligen, är det bara ofrivilligt celibat eller att man även hatar kvinnor (och man är en heteroman)?

Jag "forskade" lite i incel-fenomenet, se; fenoment-incels-vanligt-bland-aspergare-t60306.html

Det mest utmärkande för incels är att de känner att de måste ha en toppensnygg tjej, en s.k. "Stacy", men de får aldrig någon, medelsnygga tjejer kallas "Becky", o de kan inte få någon sån heller.

De är frustrerade över detta, o utvecklar ett hat mot kvinnor och killar som ser bra ut o har lätt för att få tjejer (s.k. "Chads"). Särskilt hat har de mot feminister.

De har aldrig haft sex, förutom en del som har varit hos prostituerade. Asperger är vanligt hos incels, men alla incels har inte Asperger, o alla med Asperger är naturligtvis inte incels.

De har ofta nazistiska åsikter o skyller på judarna för att de inte kan få någon tjej. Men ja, de är hetero o hatar även homosexuella.
Richard
 
Inlägg: 3407
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Furienna » 2022-10-09 10:34:11

Richard skrev:
Karamell skrev:Vad betyder incel egentligen, är det bara ofrivilligt celibat eller att man även hatar kvinnor (och man är en heteroman)?

Jag "forskade" lite i incel-fenomenet, se; fenoment-incels-vanligt-bland-aspergare-t60306.html

Det mest utmärkande för incels är att de känner att de måste ha en toppensnygg tjej, en s.k. "Stacy", men de får aldrig någon, medelsnygga tjejer kallas "Becky", o de kan inte få någon sån heller.

De är frustrerade över detta, o utvecklar ett hat mot kvinnor och killar som ser bra ut o har lätt för att få tjejer (s.k. "Chads"). Särskilt hat har de mot feminister.

De har aldrig haft sex, förutom en del som har varit hos prostituerade. Asperger är vanligt hos incels, men alla incels har inte Asperger, o alla med Asperger är naturligtvis inte incels.

De har ofta nazistiska åsikter o skyller på judarna för att de inte kan få någon tjej. Men ja, de är hetero o hatar även homosexuella.

Ungefär så, ja.
De verkar ju tro att de har rätt till att få de snyggaste tjejerna bara för att de vill ha det så.
Och om det inte funkar som de tänkt, så lägger de skulden på allt från feminism till invandring.
De har ju absolut inte gjort något fel själva.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Tyngdkraft » 2022-10-10 23:28:42

Heliora skrev:Jag är nygift, så det är bara bra med kärleken. :-)154 Blev tillsammans våren 2014 i mogen ålder och nu har vi precis gift oss. En NT-kille, men med stor förståelse för NPF-are och hade inte heller haft så många relationer, vilket kändes tryggt för mig i början. Perfect match. :-)154

Jag som alltid trodde att jag skulle vara olycklig singel livet ut. Man ska inte misströsta bara för att man har diagnoser. :-)Hug Vi hade förresten en aspergare som toastmadam. :D


Det är verkligen bara att gratulera!
Tyngdkraft
 
Inlägg: 300
Anslöt: 2022-09-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Tyngdkraft » 2022-10-17 0:05:15

Karamell skrev:
Tyngdkraft skrev:
Furienna skrev:Absolut.


Jag vet inte hur det är för tjejer, men för killar (som är intresserade av tjejer) så blir man skadat gods om man kommer upp i en viss ålder utan att ha haft något förhållande. Då undrar tjejerna vad det är för fel på en. Med åren förväntas man som kille ha haft något eller några förhållanden. Har man inte haft det så anses man konstig, och då blir det ännu svårare. Moment-22.

Är det så verkligen?


Mitt intryck är att det är så för det stora flertalet. Sen finns det såklart alltid undantag. Som jag skrev tidigare är det ålderskopplat. Är du 20 och aldrig har haft ett förhållande så är det nog få som tycker att det är speciellt konstigt. Men ju äldre du blir, desto mer udda anses det vara.
Tyngdkraft
 
Inlägg: 300
Anslöt: 2022-09-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Furienna » 2022-10-17 0:12:50

Tyngdkraft skrev:
Karamell skrev:
Tyngdkraft skrev:
Jag vet inte hur det är för tjejer, men för killar (som är intresserade av tjejer) så blir man skadat gods om man kommer upp i en viss ålder utan att ha haft något förhållande. Då undrar tjejerna vad det är för fel på en. Med åren förväntas man som kille ha haft något eller några förhållanden. Har man inte haft det så anses man konstig, och då blir det ännu svårare. Moment-22.

Är det så verkligen?


Mitt intryck är att det är så för det stora flertalet. Sen finns det såklart alltid undantag. Som jag skrev tidigare är det ålderskopplat. Är du 20 och aldrig har haft ett förhållande så är det nog få som tycker att det är speciellt konstigt. Men ju äldre du blir, desto mer udda anses det vara.

Jag är kanske knäpp då, men jag skulle föredra en man som aldrig heller har haft ett förhållande.
Och då talar jag inte om 20-åringar, utan om dem som är i min ålder (ca 40 år).
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Solblomma » 2022-10-17 21:41:40

Tyngdkraft skrev:Är det någon här som är i eller har haft ett förhållande? Om det senare, hur länge höll det? Varför sprack det?

Är det någon här som liksom jag varit singel hela livet?

Jag träffade min man (NT) när jag var 22, nu är jag 45. Undrar ofta hur han står ut med mig, varför han inte bara ger upp. Jag är ju inte precis så lätt att leva med.
Solblomma
 
Inlägg: 1240
Anslöt: 2018-03-10
Ort: Halland

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Salamander64 » 2022-10-28 17:45:16

Jag har livet igenom varit oerhört dålig på att uppfatta signaler, vilket lett till en överdriven försiktighet från min sida i alla potentiellt romantiska sammanhang. Men på något sätt har jag ändå haft ett par längre förhållanden, varav ett som till och med ledde till några års sambolevnad.

Jag har ju lärt mig en del genom åren, men att släppa personer nära är och förblir en svår sak. Har nästan rutin på att bli smått deprimerad i inledningsskedet av relationer, då det ofta uppstår frustration i kommunikation och för att jag har lätt för att känna mig kvävd och behöver mycket utrymme. Den senaste relationen var med en person som hade egen erfarenhet av pyskisk ohälsa och som hjälpte mig att komma fram till att jag borde söka vård, vilket ledde till ett par nyligen fastslagna diagnoser. Jag gjorde enorma kliv framåt på många sätt under det förhållandet, men när allt kommer till kritan så känner jag att det ändå var så mycket som låg på mina axlar då det var jag som var den mer tydligt "avvikande" parten.

Nära relationer förblir svårt. Folk är ju så märkliga.
Salamander64
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2022-10-15

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Tyngdkraft » 2022-10-28 20:11:09

Furienna skrev:
Tyngdkraft skrev:
Karamell skrev:Är det så verkligen?


Mitt intryck är att det är så för det stora flertalet. Sen finns det såklart alltid undantag. Som jag skrev tidigare är det ålderskopplat. Är du 20 och aldrig har haft ett förhållande så är det nog få som tycker att det är speciellt konstigt. Men ju äldre du blir, desto mer udda anses det vara.

Jag är kanske knäpp då, men jag skulle föredra en man som aldrig heller har haft ett förhållande.
Och då talar jag inte om 20-åringar, utan om dem som är i min ålder (ca 40 år).


Om du har tur hittar du en jämngammal person i samma situation. Sen är det ju en massa annat som ska klicka också.
Tyngdkraft
 
Inlägg: 300
Anslöt: 2022-09-22

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2022-10-28 20:49:03

Furienna skrev:Jag är kanske knäpp då, men jag skulle föredra en man som aldrig heller har haft ett förhållande.
Och då talar jag inte om 20-åringar, utan om dem som är i min ålder (ca 40 år).


Du kanske borde sätta in en kontaktannons i söker partner tråden? På det här forumet tror jag att du har större chans att hitta det du söker.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Karamell » 2022-10-28 23:30:34

Jag är förtjust i en kille som först visade intresse men sen ångrade sig. Han säger att han vill leva ensam.

Han verkar inte ens ens vilja knulla. Ädå vet jag att han kollar massa porr. Först trodde jag han skyllde på sin sociala fobi och autism det för att han inte var tillräckigt intresserad, men nu verkar det verkligen som om han vill leva ensam. Att han nu har accepterat att han trivs bäst med att vara ensam. Jag respekter såklart hans vilja, men jag fattar inte varför en söt, smart och snäll ung kille vill sitta ensam i sin lilla lägenhet hela dagarna. Han träffar bara folk då och då, rätt sällan. Han klarar inte heller att jobba, han ska bli sjukpensionär snart.

Fattar ingenting ärligt talat. :-)Happy Vill inte alla ha närhet och sällskap, i alla fall då och då...? :-)051 :roll:
Karamell
 
Inlägg: 3127
Anslöt: 2016-03-28

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in