Mördade nazisterna psyksjuka och utvecklingsstörda?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Mördade nazisterna utvecklingsstörda?

Inläggav Skogkatt » 2022-07-13 11:30:17

Jag tror att vi kan säga att de dödade alla de inte gillade. Och de försökte göra en 'ren och perfekt ras', eller hur? Så allt som var annorlunda eller inte tillräckligt bra blev de av med. Vi lärde i skolan att de dödade handikappade folk, så jag tror att det stämmer. De gillade inte ens människor som var lite korta :shock: du skulle vara lång och stark och perfekt på alla sätt.
Skogkatt
 
Inlägg: 6146
Anslöt: 2021-10-02

Mördade nazisterna utvecklingsstörda?

Inläggav antonius » 2022-07-13 11:41:39

Tänk att Goebbels som var en av Hitlers närmaste män var både låghalt, hade klumpfot och dessutom kortväxt, men det är så populism fungerar, den inriktar man bara mot vad folket hatar, t ex judar, romer, osv, sen kan man i förbigående gasa ihjäl lite handikappade och sjuka. Utom de som står överheten nära. Detta gör att man kan anmäla varann åxå i ett slags popularitets karusell, var samma angiverisystem i sovjet. De gamla häxbränningarna funkade väl ungefär på samma sätt.
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Mördade nazisterna utvecklingsstörda?

Inläggav manne » 2022-07-13 11:45:05

antonius skrev:Tänk att Goebbels som var en av Hitlers närmaste män var både låghalt, hade klumpfot och dessutom kortväxt, men det är så populism fungerar, den inriktar man bara mot vad, folket hatar, t ex judar, romer, osv, sen kan man i förbigående gasa ihjäl lite handikappade och sjuka. Utom de som står överheten nära. Detta gör att man kan anmäla varann åxå i ett slags popularitets karusell, var samma angiverisystem i sovjet. De gamla häxbränningarna funkade väl ungefär på samma sätt.


jag vet att nazisterna mördade utvecklingsstörda men jag vet inte hur det var med psyk sjuka.?

https://www.levandehistoria.se/sites/de ... 151127.pdf

här är en bra sammanfattning. vilka jävla svin och monster och demoner ju rakt av. :o :-)063 :?: :cry:
manne
 
Inlägg: 18535
Anslöt: 2007-08-23

Mördade nazisterna utvecklingsstörda?

Inläggav Skogkatt » 2022-07-13 11:47:55

antonius skrev:Tänk att Goebbels som var en av Hitlers närmaste män var både låghalt, hade klumpfot och dessutom kortväxt, men det är så populism fungerar, den inriktar man bara mot vad, folket hatar, t ex judar, romer, osv, sen kan man i förbigående gasa ihjäl lite handikappade och sjuka. Utom de som står överheten nära. Detta gör att man kan anmäla varann åxå i ett slags popularitets karusell, var samma angiverisystem i sovjet. De gamla häxbränningarna funkade väl ungefär på samma sätt.

Om du var två meter lång och 120 kilo muskler och hade blont hår och blå ögon i Nazityskland, då var du så bra som du kunde vara tror jag. Jag minns att jag läste någonstans att Hitler var mycket nöjd när han träffade tyska soldater som såg ut så där. Då såg Hitler ut så här: :D

Jag läste också någonstans att han såg ner lite på Goebbels, eftersom han inte passade in i bilden av en perfekt tysk.
Skogkatt
 
Inlägg: 6146
Anslöt: 2021-10-02

Mördade nazisterna psyksjuka och utvecklingsstörda?

Inläggav antonius » 2022-07-13 12:01:30

Skogkatt skrev:
antonius skrev:Tänk att Goebbels som var en av Hitlers närmaste män var både låghalt, hade klumpfot och dessutom kortväxt, men det är så populism fungerar, den inriktar man bara mot vad, folket hatar, t ex judar, romer, osv, sen kan man i förbigående gasa ihjäl lite handikappade och sjuka. Utom de som står överheten nära. Detta gör att man kan anmäla varann åxå i ett slags popularitets karusell, var samma angiverisystem i sovjet. De gamla häxbränningarna funkade väl ungefär på samma sätt.

Om du var två meter lång och 120 kilo muskler och hade blont hår och blå ögon i Nazityskland, då var du så bra som du kunde vara tror jag. Jag minns att jag läste någonstans att Hitler var mycket nöjd när han träffade tyska soldater som såg ut så där. Då såg Hitler ut så här: :D

Jag läste också någonstans att han såg ner lite på Goebbels, eftersom han inte passade in i bilden av en perfekt tysk.


Det är själva essensen i den nazistiska ideologin, och andra populistiska doktriner, alla är osäkra man gjorde allt för att vara till belåtenhet, för att inte själv åka dit. Gud nåde om de upptäckte att man hade en gammel mormor som var gift med en jude, eller hade bara fyra tår på en fot, eller det värsta av allt var omskuren.
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Mördade nazisterna psyksjuka och utvecklingsstörda?

Inläggav Skogkatt » 2022-07-13 12:07:46

antonius skrev:eller hade bara fyra tår på en fot


Fyra tår? :shock: Nein, nein, nein! Das ist nicht gut genug! :x icon
Det var vad Hitler sa då.
Skogkatt
 
Inlägg: 6146
Anslöt: 2021-10-02

Återgå till Intressanta intressen



Logga in