Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav Kidzi » 2022-06-25 8:02:39

Jag har inte gjort någonting alls. När jag var ung var det lite annorlunda. Testade bo kort på olika ställen och jobba med olika saker. Pluggade på olika sätt eftersom jag inte klarade gymnasiet. Gjorde udda saker som ung som köpte hus. Hade olika kompisar. Gick på väldigt mycket musikfestivaler.

Men det jag gillade som musik, konst och skrivande körde jag fast i. Skriver fortfarande men det blir aldrig klart.

Det gör inget att jag inte gjort de normala sakerna som att gifta mig och skaffa familj och ha långvarigt jobb. För att jag inte haft detta har jag haft mycket tid för annat. Särskilt småsaker, som att lära mig saker genom dokumentärer.

Varit mycket på nätet. Det har stulit tid men varit bra för mig, blivit bättre på det sociala och lärt mig om hur andra har det.

Har alltid nästan haft katt. Det trivs jag med.

Men tiden gått och jag är gammal och inte gjort något vettigt.

Så kommer det vissa människor och säger att jag måste ljuga för jag kan inte upplevt så mycket som jag säger i mitt liv. Men jag är ju gammal. Klart det blir många saker. Och de flesta saker jag gjort är småsaker. Inget vettigt eller saker som tar lång tid.

Jag ska också känna för många. Men klart jag inte känner på djupet alla som jag känner till.

Hur kan några få för sig att jag inte bordat hinna så mycket i mitt liv. Så det måste vara lögn. Men jag har ju inte hunnit något.

Hur kan folk få för sig att man har gjort så mycket? Iofs kanske jag ser detaljer i allt jag gjort så att jag förklarar det långrandigt så det verkar mer.

Hur känner ni med era liv? Känner ni att ni gjort massa saker? Eller är ni som jag som tycker jag inte har gjort nästan något alls?
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav manne » 2022-06-25 8:13:32

jag har flyttat ca 9 gånger eller mera sedan 19 års ålder och bott på väldigt många platser och studerat mm.'

sedan så har jag också haft en del olika jobb började att sommar jobba som 15 åring och hade i tonåren en del sommar jobb.

har haft turen att ha haft om en hund under några års tid också mammas hund.
Är också gammal är 40 år i dag.

Haft en hel del olika jobb igenom åren och kan måla möbler stolar och bord mm.
Är ganska duktig hantverkare.

Försökte att ta kortkort vid 22 års ålder men det var alldeles för svårt det väldigt svårt att försöka att köra växlad bil.hundar och katter är min stora passion i livet. :-)154
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav manne » 2022-06-25 8:17:54

att jobba med trav hästar i stall under tonåren var väldigt givande och kul hr haft en del bra jobb i livet och praktiker.
Att jobba som lagerarbetare i ystad i Skåne som praktikant var väldigt kul det. :-)049 :-)Happy :D

mobler-renovering-och-restaurering-t15938.html?hilit=m%C3%B6bel

detta där har jag lärt mig för många år sedan nu. :-)049 :-)Happy :D

JA just har även spelat en jävla massa pc spel och tv spel sedan 18 års ålder och även i tonåren.
har spelat för mycket har tröttnat på spel pc och tv spel tex xbox 360 ps4 och pc mm.
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav Paladinen » 2022-06-25 8:28:47

Det beror sig på vad man menar med mycket , jag har gått igenom oerhört mycket i mitt liv och upplevt massa saker som dom flesta vanliga Svenssons aldrig skulle uppleva men jag har inte kommit särdeles långt i livet , jag har inget bra jobb , inte hus , inte partner och barn osv . Jag har heller inte rest runt på massa platser i världen . Jag har bara bott på 3 olika platser i Sverige , aldrig bott utomlands osv .
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav manne » 2022-06-25 8:50:25

Kidzi skrev:Men tiden gått och jag är gammal och inte gjort något vettigt.

Så kommer det vissa människor och säger att jag måste ljuga för jag kan inte upplevt så mycket som jag säger i mitt liv. Men jag är ju gammal. Klart det blir många saker. Och de flesta saker jag gjort är småsaker. Inget vettigt eller saker som tar lång tid.
---
Hur känner ni med era liv? Känner ni att ni gjort massa saker? Eller är ni som jag som tycker jag inte har gjort nästan något alls?


Riktigt så gammal är jag inte men ändå 40 år och medelålders i dag. :cry:

Alan Jackson - Remember When (Official Music Video)
https://www.youtube.com/watch?v=TTA2buWlNyM

Moderator: Kortade långt citat.
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav nomemorytoday » 2022-06-25 9:40:38

Paladinen skrev:Det beror sig på vad man menar med mycket , jag har gått igenom oerhört mycket i mitt liv och upplevt massa saker som dom flesta vanliga Svenssons aldrig skulle uppleva men jag har inte kommit särdeles långt i livet , jag har inget bra jobb , inte hus , inte partner och barn osv . Jag har heller inte rest runt på massa platser i världen . Jag har bara bott på 3 olika platser i Sverige , aldrig bott utomlands osv .


Jag blir iaf glad av att läsa det ni skriver. Sadassmotherfuckerkliché

Så - för mig - är du grym!
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav nomemorytoday » 2022-06-25 9:42:12

Ja e plump.

Asså detta med sorgligtarsle - stämmer ej. Putig. Jag är ej flöjt.

Utan
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav nomemorytoday » 2022-06-25 9:43:03

Paladinen skrev:Det beror sig på vad man menar med mycket , jag har gått igenom oerhört mycket i mitt liv och upplevt massa saker som dom flesta vanliga Svenssons aldrig skulle uppleva men jag har inte kommit särdeles långt i livet , jag har inget bra jobb , inte hus , inte partner och barn osv . Jag har heller inte rest runt på massa platser i världen . Jag har bara bott på 3 olika platser i Sverige , aldrig bott utomlands osv .


Va stark!

Du kan

Lätt
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav nescio » 2022-06-25 13:56:34

Nej
nescio
 
Inlägg: 3805
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav Huggorm » 2022-06-25 20:01:03

Jag har egentligen gjort rätt mycket men inte skaffat familj och barn och jämfört med det känns allt annat patetiskt. :(
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav manne » 2022-06-25 20:14:59

Huggorm skrev:Jag har egentligen gjort rätt mycket men inte skaffat familj och barn och jämfört med det känns allt annat patetiskt. :(


håller med dig där är gammal i dag 40 år hade velat att ha skaffat familj och barn vid 20-22 år ålder. :cry:

jag skulle bli en bra farsa men nu så är jag gammal gubbe på 40 år fy fan. :cry:

Hade tjej när jag var 20 år ålder så rent teoretiskt så skulle jag kunna ha skaffat barn då. :cry: :!:
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav manne » 2022-06-25 20:16:27

Huggorm skrev:Jag har egentligen gjort rätt mycket men inte skaffat familj och barn och jämfört med det känns allt annat patetiskt. :(


det normala och vanlig är väl att man skaffar barn och familj vid ca 20-30 års ålder. :o :-)063 :?:
verkar som en rimlig ålder det. :-)063 :o :?:
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav manne » 2022-06-25 20:40:44

Huggorm skrev:Jag har egentligen gjort rätt mycket men inte skaffat familj och barn och jämfört med det känns allt annat patetiskt. :(


MEn du kan ju alltid skaffa hund eller katt ju. :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav manne » 2022-06-25 20:58:21

Huggorm skrev:Jag har egentligen gjort rätt mycket men inte skaffat familj och barn och jämfört med det känns allt annat patetiskt. :(


jag flytta till egen lägenhet år 2008 i från gruppboendet då 27 år gammal och hoppats att kunna få en kvinna att kunna skaffa barn med men så blev det inte. :cry:
Hade hoppas år 2008 att kunna bilda familj men jag hade i stället hade hand om mammas hund under flera års tid han brukade komma över hunden och stanna ca 3 dagar i veckan och det var väldigt givande det. :-)049 :D :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav slackern » 2022-06-25 21:17:56

manne skrev:
Huggorm skrev:Jag har egentligen gjort rätt mycket men inte skaffat familj och barn och jämfört med det känns allt annat patetiskt. :(


MEn du kan ju alltid skaffa hund eller katt ju. :o :-)063 :?:


Han dära har ju skaffat en jycke.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav manne » 2022-06-25 21:27:28

slackern skrev:
manne skrev:
Huggorm skrev:Jag har egentligen gjort rätt mycket men inte skaffat familj och barn och jämfört med det känns allt annat patetiskt. :(


MEn du kan ju alltid skaffa hund eller katt ju. :o :-)063 :?:


Han dära har ju skaffat en jycke.


Ja skaffar man hund så blir hunden som ens barn ju.
Min hund eller våran hund blev 17 år gammal. :-)049 :-)Happy :D
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav Heidi79 » 2022-06-25 23:00:53

Nej
Heidi79
 
Inlägg: 1433
Anslöt: 2009-06-22

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav Kidzi » 2022-06-25 23:57:22

manne skrev:hundar och katter är min stora passion i livet.


Gött. Det där med djuren känns som en sak som blivit rätt i livet. Men det blir ju sorg också, sorgen är att betala skatt på kärlek.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav Kidzi » 2022-06-25 23:59:34

Huggorm skrev:Jag har egentligen gjort rätt mycket men inte skaffat familj och barn och jämfört med det känns allt annat patetiskt. :(


Är du som jag som tycker man inte gjort något för man tycker vissa saker är viktigast?

Jämföra äpplen och päron men du kanske kännner att familjen var det viktigaste och jag tycker det kreativa var det viktigaste, och fick man inte sin högsta önskan så känns resten inte viktigt.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav Paladinen » 2022-06-26 7:08:49

Det handlar ju till stor där om vart vi sätter markörerna för vad som anses vara att uppnå mycket.

Skall det vara att ha hus , bil , båt , , sommarstuga,partner , 2-3 barn , hund , trädgård , semesterresa till Thailand varje år , 1 miljon i sparkapital på banken osv osv så har nog som flesta av oss inte uppnått mycket i livet
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav nomemorytoday » 2022-06-26 7:24:12

manne skrev:
Huggorm skrev:Jag har egentligen gjort rätt mycket men inte skaffat familj och barn och jämfört med det känns allt annat patetiskt. :(


håller med dig där är gammal i dag 40 år hade velat att ha skaffat familj och barn vid 20-22 år ålder. :cry:

jag skulle bli en bra farsa men nu så är jag gammal gubbe på 40 år fy fan. :cry:

Hade tjej när jag var 20 år ålder så rent teoretiskt så skulle jag kunna ha skaffat barn då. :cry: :!:

Jo :-)004

En liten sorg faktiskt, att ej fått avkomma.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav Någon » 2022-06-26 15:17:05

På ett sätt, om jag skrev en lista, har jag gjort jättemånga saker.
Bott på många platser, rest, känt många människor, rört mig i många olika kretsar/grupperingar.
Studerat på två olika universitet med väldigt långt mellanrum.
Tagit examen, haft många olika jobb.

Men jag har en tendens att älta allt jag INTE gjort.
Och snabbt tappa fokus när jag börjar på något nytt, ha svårt att fullfölja med samma entusiasm som jag kände när jag påbörjade det.
Även om det är ett fritidsprojekt, inom ett område jag gillar.

Jag var väldigt ung när jag bestämde mig för att inte skaffa barn. Och det ångrar jag inte.
Men jag trodde att jag då skulle kunna skapa något annat.
Skriva en bok, göra musik, såna saker..

Och det har jag inte gjort, tror inte längre att jag kommer att göra det heller..
Någon
 
Inlägg: 814
Anslöt: 2021-05-06
Ort: Stockholm

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav RapeRegs » 2022-06-26 15:26:30

Vilken deprimerande tråd.
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Tycker ni ni har gjort mycket i ert liv?

Inläggav slackern » 2022-06-26 16:07:27

manne skrev:
slackern skrev:
manne skrev:
MEn du kan ju alltid skaffa hund eller katt ju. :o :-)063 :?:


Han dära har ju skaffat en jycke.


Ja skaffar man hund så blir hunden som ens barn ju.
Min hund eller våran hund blev 17 år gammal. :-)049 :-)Happy :D


Själv skaffade jag barn, sonen fyllde 19 i år och tog studenten för ett par veckor sedan. Så jag antar nu börjar hans liv med fortsatta studier på högskola/universitet.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in