Bråkig - har forumet blivit för städat? (Omröstning)

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Har forumet blivit för normalt och städat?

Ja, forumet suger.
3
16%
Nej, forumet suger inte. Det är skönt att det äntligen är lite ordning och reda.
7
37%
Nasse suger.
4
21%
Det är fascinerande att studera hur det funkar iaf...
5
26%
 
Antal röster : 19

Inläggav underjord » 2007-03-29 2:46:16

Pemer skrev:www.marlene.nu/motorsagsmazurka.mp3

[img]http://www.freesmileys.org/emo/violent006.gif[/img]
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 10:32:12, redigerad totalt 1 gång.
underjord
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 4420
Anslöt: 2006-01-12

Inläggav nassepuh » 2007-03-29 4:37:44

missbutterfly skrev:
nassepuh skrev:
missbutterfly skrev:
*choppar upp i småbitar med min global*

:P 8) ( :lol: )


:shock:

Ehhrrr...

*skvätter blod i ögat*


Meehh!..Har solbrillor jue.. (!) 8) ( :lol: )

*tvättar händerna*


*tittar vädjande med rådjursögon*
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:32:12, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav barracuber » 2007-03-29 7:48:28

Ber om ursäkt ifall detta är "flamstråden" - jag tänkte prata lite allvar.

Äh :x flams ska väl finnas i alla trådar tycker jag, även i trådar om nihilism eller vad som helst.

Där håller jag med dig, Nasse att det behövs mer flams och galenskaper. Inte att det varit för lite sånt på forumet, inte heller på senare tid, det håller jag inte alls med om. Jag gillar folket här, tycker de allra flesta verkar vara störtsköna typer (starkt gjort med tanke på under vilka livsbetingelser de flesta lever), inte alls några "kallpratare".

Nasse, ge exempel på "kallprat" :!:

Inte minst du själv, Nasse, du har alltid slagit mig som otroligt rolig med en grym förmåga att formulera dig. Därför känns ditt "bråkiga" inlägg inte alls som den Nasse jag känner.

Jag mådde bara dåligt av ditt inlägg. Men det kan vara bara jag. Fick en flashback till de gånger i livet (mest i tonåren och 20-25 årsåldern) som jag varit på nån klassfest eller annan fest och känt mig som en partyspoiler. Som regel inbillat.

(Ärligt talat hur roliga brukar svenska fester vara? :P )

En gång var på en körfest där alla hade med sig egen alkohol. (utom jag för jag hade missat att ta med en flaska rödvin). Till historien hör att jag befann mig mitt i en depression (varför överhuvudtaget gå på fest när man har fel på kemin i hjärnan :?: :?: ) Jag glömmer aldrig den känslan att alla tyckte det var en tråkig fest, alla var sådär tråkigt muttrande och sura som uttråkade svenskar kan vara, alla bara antog att någon annan skulle servera allt det roliga. (Ok, depressionen gjorde säkert min upplevelse av situationen tio resor värre än den egentligen var.)

Från depressioner till NT.....

JOR och Nasse, varför ska man inte kritisera NT nu helt plötsligt? Jag är ganska ny på forumet men det trodde jag var ungefär som att sossar skämtar om moderator och. Sedan när blev NT guds bästa barn?

Vem är det som styr den här världen - NT eller AS?

Vem ställer till allt elände i världen - NT eller AS?

OK vissa påstår iofs att Hitler hade AS men ändå...

Dessutom är det ju inte "bara" NT-kritik utan satir, nidbilder - helt enkelt humor. Eller :?: :?:

Nasse och JOR vart tog eran humor vägen ??
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 10:32:12, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav nassepuh » 2007-03-29 15:05:03

Men nu är du tamejfan bråkig! :evil:


Nämen, jag tror jag fattar vad du menar (eller så spinner du bara vidare på bråktemat :P ).


Men jag gör ett försök från det mer allvarliga hållet...


Ok.

Kallprat = när man talar om vissa accepterade ämnen inom ramen för den sociala konstruktionen.

Kallprat för "aspisar" anser jag vara "NT-världen" med tillhörande strunt. Man behöver liksom inte investera någonting, bara följa en förformatterat mall som man vet att alla andra redan är ense om. Man rabblar truismer.

- NT är ena hemska jävlar.

- Ja, hemska är dom.

På andra ställen kan det istället se ut:

- Usch, det är dyrt att leva, hemskt är det.

- Ja, det är hemskt.

Eller på fikarasten.

- Usch, Eva/Niklas/Bengt/Kalle är hemsk.

- Ja, han/hon/den/det är hemsk.

När man fastnar i sånt snack, där man inte investerar någonting av sig själv utan bara rabblar sånt som är giltigt, skulle man lika gärna kunna säga:

- Blå gröt och rosa leverpastej... bla-A!

- Unfgargh.

... för det är liksom lika poängslöst.

Eller så kan man helt skippa diskussionen ö.h.t:

- Jag håller med dig.

- Bra, jag håller med dig också.

Säger/menar eller vill alltså INTE att det bara ska skoja och flamsas (då det skulle bli en form av kallprat på mitt vis) utan vill bara att folk ska prata på sitt vis (jag kan inte utläsa att jag skrev något annat, men...).

Att prata om något som intresserar en på sitt vis är alltså INTE kallprat.


"Jamen, om prata om NT är på mitt vis då? Om detta intresserar mig?"

Nämen det är det ju inte. Och det gör det ju inte. Inte på lång sikt iaf.

Vad är en NT?

- Jag stör mig på NT.

... betyder ingenting.

Är det korta personer du stör dig på? Långa? Socialiter? Sossetanter? Borgare?

"NT" blir då en slags kodord där fördomarna får samlas utan debatt.

- NT är så jobbiga under Hannukah.

- NT och deras jävla Mecka.

- NT och deras förbannade skattesänkningar.

- NT och det jävla omyndighetsförklarandet.

Med detta följer också...

Om "NT" är allt detta... vad är då en "aspie"?

Hur ska en "aspie" vara?

Vad får en "aspie" säga?

Och framförallt...

Vad får en "aspie" i"NT"e säga?

Nu kommer vi till punkten då vi måste fråga oss, vem är mest "aspie" resp. mest "NT"? För att få en social konstruktion måste vi ha något att jämföra med.

Bygg ett stycke hiearki...

Såja.

Nu börjar det bli dags att sortera ut "fel" människor.

Ny medlem säger:

- Usch, allt är så jobbigt.

Gruppen:

- NT.

Ny medlem säger:

- Slappna av.

Gruppen:

- NT.

Ny medlem säger:

- NT.

Gruppen:

- AS.

Alla människor, tankar, känslor etc. har nu reducerats till fyra små bokstäver...

Och ungefär här blir jag (och gissningsvis många andra) - helt tyst.

"NT?" tänker jag.

"AS?"

Helt plötsligt finns en social konstruktion kring... att vara oförmögen att följa densamma på ett bra sätt? Öhhh.

Gruppen vakar...

- Öhhh... ööhhmm...

- NT!!!



Går vi nu ett steg längre - och här kommer vi till scenerna av den skitäckliga "Body Snatchers" (den från '93)...

*följ tankeström*


Att du opponerar dig är alltså helt på sin plats, men tänk om du inte gjorde det? Om det du sa var... det som skulle sägas? Om partyspoilers blev partybroilers?

Då är frågan:

Vad är skillnaden???


Där tog min humor vägen. :cry:
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:32:12, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav Pan S » 2007-03-29 16:26:23

barracuber skrev:OK vissa påstår iofs att Hitler hade AS men ändå...

OT: Vilka? Har du några exempel? Tycker Hitler är den mest svårfattliga personen för hela 1900-talet... Och desto mer man läser om honom, desto mindre begriper man. Men AS är jag rätt säker på att han inte hade. Finns nästan inget som tyder på det, tycker jag. Samtida Stalin däremot.

Pemer skrev:Här en underbart skön - och typisk - Tretow:

http://www.marlene.nu/motorsagsmazurka.mp3

Kan människan spela "Humlans flykt" på sin motorsåg? Vore intressant att se/höra (framförallt se).

Jag tror inte att begreppet "neurotypisk" kan bli annat än ofördelaktigt för oss som grupp.
Instämmer mycket i det nassepuh skriver; nu slipper jag bli överflödig. Eller tankspridd igen.

Men om jag får slänga ur mig en hastig kommentar som berör forumet: tycker det kan behöva fler trådar som bygger på ämnesområden, för variationens skull mest. Bara en tanke.
Senast redigerad av Pan S 2011-05-04 10:32:12, redigerad totalt 1 gång.
Pan S
 
Inlägg: 331
Anslöt: 2007-03-07

Inläggav barracuber » 2007-03-29 16:53:27

nassepuh skrev:Men nu är du tamejfan bråkig! :evil:


Jag har coolat ner mig nu. No worries, mate. Man är ju svensk :o

nassepuh skrev:Nämen, jag tror jag fattar vad du menar (eller så spinner du bara vidare på bråktemat :P ).


Snarare än bråkig blev jag så "down in the dumps" av flashbacken till dom där festerna jag bara vill glömma. Sånt som bara händer. Man är ju ingen robot.

Och (nu blir jag riktigt trevlig) jag gjorde ingen parallell mellan dig (eller JOR) och muttrande sura svenska på dööödtrista fester, inte alls, det vara bara för att beskriva hur dom festerna var.

I ditt fall, Nasse, tror jag du gärna vill föra diskussioner på ditt vis. Och det är helt ok. Vad annat kan man göra? Och ditt vis är helskönt! Du har en skön stajl grabben :wink: - det märktes inte minst i ditt senaste inlägg.

Jag kan hålla med om att det är ganska mycket "jag känner igen mig i det", "jag håller helt med" å så.

Men det har varit en del saftiga bataljer också, eller hur? Inte senaste tre månaderna kanske men tidigare.

Att vara överens anses tydligen av vissa vara tuttinuttigt. Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag vet att jag är svensk iaf :shock: kan det vara det?

Ibland vill man faktiskt känna lite samhörighet. Eller en hägring av samhörighet åtminstone.

nassepuh skrev:Där tog min humor vägen. :cry:


Keep your pecker up! :) I ditt tror jag du kan byta bort din DNA men inte din humor.

/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 10:32:12, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav Pan S » 2007-03-29 17:06:53

Att vara överens anses tydligen av vissa vara tuttinuttigt.


Puttinuttigt. Men kan man någonsin mena allvar med det ordet satt i en mening?

*talar om oväsentligheter i ett dammigt hörn*
Senast redigerad av Pan S 2011-05-04 10:32:12, redigerad totalt 1 gång.
Pan S
 
Inlägg: 331
Anslöt: 2007-03-07

Inläggav barracuber » 2007-03-29 17:54:31

Pan Stranou skrev:
barracuber skrev:OK vissa påstår iofs att Hitler hade AS men ändå...

OT: Vilka? Har du några exempel? Tycker Hitler är den mest svårfattliga personen för hela 1900-talet... Och desto mer man läser om honom, desto mindre begriper man. Men AS är jag rätt säker på att han inte hade. Finns nästan inget som tyder på det, tycker jag. Samtida Stalin däremot.


Här är min källa.

Håller med en som tyckte att Passagens forum rent allmänt är rätt värdelösa, det mesta är pajkastining, ogrundade ointelligenta "åsikter".

Det som tar priset är forumet arbetslös.

AS-forumet är sådär men ganska dött. Mycket mer opersonligt än här.

/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 10:32:12, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav nassepuh » 2007-03-29 19:54:32

Okej... orkar inte svara på allt.

barracuber skrev:Ibland vill man faktiskt känna lite samhörighet. Eller en hägring av samhörighet åtminstone.


Jo, absolut.

Men ibland kan samhörigheten eller känslan av den samma vara lite för mycket. Ibland kan känslan av samhörighet vara just att inte behöva känna samhörighet alltid... att inte behöva försöka analysera kring hur man uppnår den.

Bättre då med tolerans tycker jag, det förstår jag mig på.

"Jomen, detta inlägg då..?"

Jag rörde runt i grytan lite - drar inga linjer i sanden eller så.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:32:12, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav KrigarSjäl » 2007-03-31 11:04:20

Håller med dig där, Nassepuh. Kommunikationen på ett forum ska inte likna kommunikationen på det frikyrkliga kafferepet. Vardagslivets kallprat står mig redan upp i halsen, låt åtminstone forumet vara en frizon för alla oss som hatar kallprat. Jag föredrar att man säger rent ut vad man tycker, utan att bry sig överdrivet mycket om att vara hövlig.
Lite drag för fan!!!
:twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:32:12, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Eyesonly » 2007-03-31 15:53:31

Hoppsan har forumet ändrats så mycket för att jag var borta 2 veckor. I så fall så ber jag härmed om ursäkt och lovar att inte göra några längre uppehåll. :D

Nej, jag orkade inte med forumet så därför tog jag en paus. Nu tänkte jag börja igen. Har inte hunnit längre än den här kategorin och kommer nog svimma när jag ser hur många sidor sexlivstråden är på. :(
Eyesonly
 
Inlägg: 972
Anslöt: 2006-11-05
Ort: Kristinehamn

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in