Hur ofta har ni med asperger sex?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur ofta har ni med asperger sex?

Inläggav mondo beyondo » 2021-11-07 13:05:36

mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Hur ofta har ni med asperger sex?

Inläggav Paladinen » 2021-11-08 10:33:28

Mammaspojke skrev:Take a guess! :lol:

Då du heter mammaspojke gissar jag på aldrig , du är oskuld är min kvalificerade gissning
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Hur ofta har ni med asperger sex?

Inläggav Mammaspojke » 2021-11-11 20:41:02

Paladinen skrev:
Mammaspojke skrev:Take a guess! :lol:

Då du heter mammaspojke gissar jag på aldrig , du är oskuld är min kvalificerade gissning

Korrekt!
Lider inte utav det längre dock. Känner aldrig avundsjuka av vad andra gör eller har. Man får perspektiv när man blir äldre vilket är skönt. Det var värre när man var yngre ock kände sig annorlunda och inte passade in.
Buddhistiska munkar anses väl t.ex. vara dom lyckligaste på denna jord. Säger väl något.
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Hur ofta har ni med asperger sex?

Inläggav slackern » 2021-11-11 23:14:13

Mammaspojke skrev:Buddhistiska munkar anses väl t.ex. vara dom lyckligaste på denna jord. Säger väl något.


Celibat gäller väl bland alla munkar och nunnor oavsett trosuppfattning?
slackern
 
Inlägg: 43696
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur ofta har ni med asperger sex?

Inläggav Mammaspojke » 2021-11-12 2:16:40

slackern skrev:
Mammaspojke skrev:Buddhistiska munkar anses väl t.ex. vara dom lyckligaste på denna jord. Säger väl något.


Celibat gäller väl bland alla munkar och nunnor oavsett trosuppfattning?


Jo men det är snarare en bieffekt av det jag egentligen menar. Det handlar mycket om tankesätt och meditation. Jag är inte själv troende ska tilläggas men man kan ändå tycka att vissa idéer är bra.

Ett tankesätt är att olycka kommer sig av att man tänker på det som man inte har eller kan få istället för att tänka på det man faktiskt har. Det är själva begäret som gör en olycklig. I detta fallet att man kanske vill ha sex men inte kan eller får. Buddhistmunkarna har väl hittat ett sätt att finna lugnet och lyckan inom sig utan att förlita sig på begär. Så det är väl en kombination på hur dom ser på livet + meditationen + avsagt sig alla begär som gör att dom påstås vara lyckligast. Men vad vet jag, jag är varken Buddhist eller munk :lol:
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Hur ofta har ni med asperger sex?

Inläggav Någon » 2021-11-12 11:03:41

opteron skrev:Som frågeställningen i rubriken, hur ofta har ni sex, ni med aspergers? Hur ofta har ni med er själva?

Varför föredrar vissa med aspergers att inte ha sex med andra? Medans vissa har sex dygnet runt med andra. Varför skiljer dessa sig :?


Förr, innan klimakteriet, väldigt ofta. Typ dagligen.
Med eller utan partner. Har haft ett par längre förhållanden (flera år) innan jag träffade min man och väldigt många korta.
Nu väldigt sällan. Jag får lätt ont både här och där, till och med av sex med mig själv, som förr brukade vara smärtlindrande och avslappnande. Tyvärr.

Bra sex kräver någon form av känslomässig intimitet och även rent fysiskt en viss rytm, koordination av kropp och andning, som kan vara väldigt jobbig. Särkilt för oss med Asperger.

Läste förresten att kvinnor med diabetes typ I har dåligt sexliv och depression.
Många med Asperger har dålig fysisk hälsa och orkar mindre, som en diabetiker.
Någon
 
Inlägg: 814
Anslöt: 2021-05-06
Ort: Stockholm

Hur ofta har ni med asperger sex?

Inläggav Desune » 2021-11-14 3:05:52

Aldrig :!:
Desune
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2021-11-14
Ort: Stockholm

Hur ofta har ni med asperger sex?

Inläggav Richard » 2021-11-14 11:23:08

Har slutat ha sex, jag tycker inte om när folk tar på mig.

Innan hade man ju bara sex just för att "man skulle ha det". Har aldrig tyckt om det egentligen.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in