Tvåsamhet och min totala brist på den

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Jicac » 2021-08-29 15:42:47

Söndag. Tänkte lyxa till det lite. Köpa en fin köttbit.

Finns inga förpackningar för singlar. Äter man finkött är man två. Punkt.



Såg en grej på nätet om jättekonstiga saker utomlands. En av grejerna var "I japan är det NORMALT att äta på en restaurang ENSAM!" Visst. Och vi som inte har någon flickvän/pojkvän då? Ja, vi får väl äta lunch. Det kan man göra ensam.

Sist nån relativt okänd människa besökte mig reagerade de på min 90säng. "Ungdomssäng!" Ja... vad fan ska jag med en dubbelsäng i när jag inte sover med sällskap mer än sådär var 10e år?


Nu känner jag mig som världens sorgligaste människa som inte kan skaffa en partner och inte ens kan fixa lite mat utan att bli påmind om den saken.
Jicac
 
Inlägg: 198
Anslöt: 2020-10-01

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Zia1985 » 2021-08-29 16:10:46

Jicac skrev:Söndag. Tänkte lyxa till det lite. Köpa en fin köttbit.

Finns inga förpackningar för singlar. Äter man finkött är man två. Punkt.


Off-topic:
Spoiler: visa
På min lokala Ica Nära(!) säljer de lyxkött i en portionsförpackningar, samma märke (inte Icas egna) finns representerade på de tre närmsta butikerna. Två av dem har dessutom manuella köttdiskar, så hittar man inget färdigpackat så kan du få en portion uppskuren av en köttbit du själv valt. Vi kanske är bortskämda i Stockholm och jag vet inte var du bor, men här har det nog aldrig varit enklare att skämma bort sig själv i ett singelhushåll.

Här är märket: https://www.kottkultur.se/ - de har bra kött!
Senast redigerad av Zia1985 2021-08-29 16:20:36, redigerad totalt 1 gång.
Zia1985
 
Inlägg: 2762
Anslöt: 2019-10-20
Ort: Stockholm

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Jicac » 2021-08-29 16:17:38

Skönt.

Jag tror mest jag behövde gnälla lite om att jag känner mig ensam, och att allt runt mig påminner mig om den saken just nu.
Jicac
 
Inlägg: 198
Anslöt: 2020-10-01

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav CrazyInTrains » 2021-08-29 16:52:15

Jicac skrev:Sist nån relativt okänd människa besökte mig reagerade de på min 90säng. "Ungdomssäng!" Ja... vad fan ska jag med en dubbelsäng i när jag inte sover med sällskap mer än sådär var 10e år?

De kanske tyckte att man ska ha minst en 120 cm bred säng? De är ju fortfarande för en men 3 dm bredare. (Inte så att jag förstår varför, alldeles för stor tycker jag.) :-)063
CrazyInTrains
 
Inlägg: 92
Anslöt: 2020-12-22
Ort: Västernorrlands län

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Sheyen » 2021-08-29 18:58:45

Jicac skrev:Söndag. Tänkte lyxa till det lite. Köpa en fin köttbit.

Finns inga förpackningar för singlar. Äter man finkött är man två. Punkt.



Såg en grej på nätet om jättekonstiga saker utomlands. En av grejerna var "I japan är det NORMALT att äta på en restaurang ENSAM!" Visst. Och vi som inte har någon flickvän/pojkvän då? Ja, vi får väl äta lunch. Det kan man göra ensam.

Sist nån relativt okänd människa besökte mig reagerade de på min 90säng. "Ungdomssäng!" Ja... vad fan ska jag med en dubbelsäng i när jag inte sover med sällskap mer än sådär var 10e år?


Nu känner jag mig som världens sorgligaste människa som inte kan skaffa en partner och inte ens kan fixa lite mat utan att bli påmind om den saken.

Fast vadå? Det är väl bara att jaga tag på någon? Välj en AS-tjej (eller -kille, beroende på vad du föredrar). Så kan ni äta varsin köttbit och knulla i din 90-säng. De flesta ställningar är ändå med den ena personen över den andra, så det borde inte vara något bekymmer, platsmässigt.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Jicac » 2021-08-29 22:17:30

Sheyen skrev:
Jicac skrev:Söndag. Tänkte lyxa till det lite. Köpa en fin köttbit.

Finns inga förpackningar för singlar. Äter man finkött är man två. Punkt.



Såg en grej på nätet om jättekonstiga saker utomlands. En av grejerna var "I japan är det NORMALT att äta på en restaurang ENSAM!" Visst. Och vi som inte har någon flickvän/pojkvän då? Ja, vi får väl äta lunch. Det kan man göra ensam.

Sist nån relativt okänd människa besökte mig reagerade de på min 90säng. "Ungdomssäng!" Ja... vad fan ska jag med en dubbelsäng i när jag inte sover med sällskap mer än sådär var 10e år?


Nu känner jag mig som världens sorgligaste människa som inte kan skaffa en partner och inte ens kan fixa lite mat utan att bli påmind om den saken.

Fast vadå? Det är väl bara att jaga tag på någon? Välj en AS-tjej (eller -kille, beroende på vad du föredrar). Så kan ni äta varsin köttbit och knulla i din 90-säng. De flesta ställningar är ändå med den ena personen över den andra, så det borde inte vara något bekymmer, platsmässigt.



Jag har en pepparbiff i frysen och nybäddad säng. Bor du i skåne?
Jicac
 
Inlägg: 198
Anslöt: 2020-10-01

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Sheyen » 2021-08-29 22:23:46

Jicac skrev:
Sheyen skrev:
Jicac skrev:Söndag. Tänkte lyxa till det lite. Köpa en fin köttbit.

Finns inga förpackningar för singlar. Äter man finkött är man två. Punkt.



Såg en grej på nätet om jättekonstiga saker utomlands. En av grejerna var "I japan är det NORMALT att äta på en restaurang ENSAM!" Visst. Och vi som inte har någon flickvän/pojkvän då? Ja, vi får väl äta lunch. Det kan man göra ensam.

Sist nån relativt okänd människa besökte mig reagerade de på min 90säng. "Ungdomssäng!" Ja... vad fan ska jag med en dubbelsäng i när jag inte sover med sällskap mer än sådär var 10e år?


Nu känner jag mig som världens sorgligaste människa som inte kan skaffa en partner och inte ens kan fixa lite mat utan att bli påmind om den saken.

Fast vadå? Det är väl bara att jaga tag på någon? Välj en AS-tjej (eller -kille, beroende på vad du föredrar). Så kan ni äta varsin köttbit och knulla i din 90-säng. De flesta ställningar är ändå med den ena personen över den andra, så det borde inte vara något bekymmer, platsmässigt.



Jag har en pepparbiff i frysen och nybäddad säng. Bor du i skåne?

Jag hatar peppar och jag får kuk på regelbunden basis. Jag har inte varit singel sedan 2011. Inte heller bor jag i Skåne.

Men det finns gott om ensamma aspergertjejer här som säkert vill guppa i din ungdomssäng!
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Jicac » 2021-08-29 23:14:35

Peppar som är så gott!


Nån annan som är sugen?
Jicac
 
Inlägg: 198
Anslöt: 2020-10-01

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Seiji » 2021-08-30 2:18:33

"I japan är det NORMALT att äta på en restaurang ENSAM!"

Sen är det ju inte direkt hög klass på en medelålders lönetagare som sitter på ett hak och dricker billig öl, äter biff och inte vill gå hem för att frugan bara skäller ...

Vilken kul raggningsreplik förresten. "Är du hungrig på stek? Jag har så det räcker åt oss båda i frysen." :-)018 Ja, eller inte.

Försök att inte ta åt dig av småpikarna. Kom ihåg att det finns tusentals personer som du, både män och kvinnor.
Seiji
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2020-11-22
Ort: Tokyo

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Paladinen » 2021-08-30 6:43:33

Varför skall tvåsamhet vara något att sträva efter?

En sur kärring som ställer krav och säger till mig vad jag får och inte får göra och som skall diktera villkoren för mitt liv och som ställer krav på min tid och uppmärksamhet . Nej tack.

Jag gillar att styra och ställa och ha saker på mitt sätt , vill jag dricka öl mitt i veckan så kan jag det utan att någon kärring blir sur och arg för att jag kommer hem full och vill jag sitta och spela Playstation hela natten så finns det ingen kärring som blir sur för att jag är uppe och för liv.

Det enda jag saknar med att vara singel är att man inte får knulla regelbundet men vafan det är bara att boka en billig bussresa till Tjeckien och ta in på vandrarhem i 2 veckor och gå på bordell och knulla dagarna i ända då prostitution är lagligt i Tjeckien (iaf på bordellerna) åker man dit 14 dagar 2 gånger per år och knullar varje dag så har man knullat så man klarar sig till nästa år.
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Jicac » 2021-08-30 9:18:44

Vad är hög klass då? Antagligen nåt annat än det jag gör, eftersom jag är ensam.
Jicac
 
Inlägg: 198
Anslöt: 2020-10-01

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Seiji » 2021-08-30 9:33:01

Jag är inte heller hög klass, men jag duger ändå för min bättre halva. Min poäng var väl mer att man döms ut i andras ögon på alla mängder grunder och grundlösheter, så bättre bara att leva som man vill och inte bry sig. Det skapar självsäkerhet som också är attraktivt i andras ögon.

Min fru är välutbildad japanska men svenskar som inte kan se skillnad på 2 miljarder människor tror att man har en thailändska när man är på besök i Sverige. Skulle jag bry mig om sådana fördomar?
Seiji
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2020-11-22
Ort: Tokyo

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Jicac » 2021-08-30 13:28:17

Seiji skrev:gon på alla mängder grunder och grundlösheter, så bättre bara att leva som man vill och inte bry sig. Det skapar självsäkerhet som också är attraktivt i andras ögon.


En thailänsk japan? Ja... du vet, det är inte så lätt. Kineser ser ju lika dana ut!


Ja, jag skojar.
Jicac
 
Inlägg: 198
Anslöt: 2020-10-01

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Kidzi » 2021-08-30 13:42:24

Jag tror man ser vad man vill se. Ser jag en fin ponny så vill jag ha den.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... U&usqp=CAU

Jag tycker 90 bredd är lyx. Sover aldrig så. Har 80 hemma och som gäst ofta 90. Just nu har jag 65.

Jag reflekterar bara över det med djuren. De trycker ur mig ur sängen. Inte vill jag gosa med någon men om, så kan man väl kramas på någons soffa.

I min affär har de ofta mat för en. Färdiglagat i butiken eller en köttbit. Så det handlar nog om vem som bor i området.

När jag pluggade fanns cafébord med bara en stol. Folk satt alltid där. Ingen skämdes. Att äta ensam är inga problem för mig.

Det är bara tecken på att livet ska vara på ett visst sätt. Som när vi bodde tre fick vi bara vara två på kontraktet. Taskigt. Det kan bli fel åt andra hållet med. Jag vet inte hur jag ska göra med arv iom jag har en livskamrat som i sin tur har en flickvän. Vi är ju familj. Fast de brukar kalla mig hunden. Så jag är nog inte fullvärdig människa tack och lov.

Problemet är ju inte alla saker som påminner. För en som bantar herregud vad affären påminner om allt man inte ska äta alls.

Grejen är ju just den saken man är ledsen för, att man inte har en ponny, en flickvän eller får äta godis.

Jag vet att jagär en kompisdramamänniska. Att ibland kommer man nära kompisar (inte sexuellt men emotionellt), så att allt blir kaoz. Folk tror inte på detta numera. De tror bara på bekant eller älskare.

Men jag tror man behöver kaozkompisar med. De ersätter inte en älskare eller en bekant men vi behöver nära kontakter som inte bara är familjen.

Kan man inte bara gå ut på kompisdejt?
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav kattson » 2021-08-30 19:43:43

Hmm, jag har 120säng å brukade innan corona gå å äta på restaurang ensam >,<
Funderade på 160, men tänkte den skulle va för tung å släpa runt om jag vill möblera om.
Tunnis ju. Fick den inlevererad in i lägenheten, annars hade jag nog sovit på en hög gamla kläder >,<

Köper sällan förpackade "portions"bitar kött för de e för tunnt.
Föredrar en högre bit, typ 4cm hög. Eller va säger man, djup? Mellan stekytorna typ.
På denna ican har dom ibland icke-breda köttbitar(entrecote), typ icke belgian blue, men svårt å hitta, allt är ju sånnadär dinosauriebitar.
Blir ibland oxfile, för den har bra "diameter", så de inte blir 600g bara för man vill ha 4cm hög.
kattson
 
Inlägg: 279
Anslöt: 2019-06-30
Ort: Stockholm

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Sheyen » 2021-08-30 22:44:04

Jicac skrev:Peppar som är så gott!


Nån annan som är sugen?

Jag önskar dig många samlag med peppar och kött.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Paladinen » 2021-08-31 7:31:40

Sheyen skrev:
Jicac skrev:Peppar som är så gott!


Nån annan som är sugen?

Jag önskar dig många samlag med peppar och kött.


Samlag med peppar och kött , kan det verkligen vara skönt . Jaja jag ska inte kink shame:a , alla har ju sina fetisher lol (obs humor )
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Kidzi » 2021-09-01 1:21:12

Jag skulle sova japanskt om det gick men måste upp lite annars tror katterna att det är kattlåda.

Annars blir jag gärna kompisutbjuden, betalar själv. Jag är gammal och ful och beter mig konstigt. Jag kan vara helt tyst eller få fnissattacker. Jag har även fula kläder och fult hår.

Jag förstår mig inte på kött så behöver hjälp med det. Jag gillar kött men det har mest blivit takeout pizza, asiatiskt och sushi.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Odal_ » 2021-09-28 5:24:42

Ser inte problemet.
Jag har väldigt klen aptit men 650 g utskuren biff eller entrecote är ju inga problem att trycka i sig till middag.
Odal_
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1323
Anslöt: 2019-12-29

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Dagobert » 2021-09-28 6:06:33

kattson skrev:Föredrar en högre bit, typ 4cm hög. Eller va säger man, djup? Mellan stekytorna typ.

Man säger 4cm tjock.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Furienna » 2021-11-03 14:25:06

Kidzi skrev:Jag tror man ser vad man vill se. Ser jag en fin ponny så vill jag ha den.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... U&usqp=CAU

Jag tycker 90 bredd är lyx. Sover aldrig så. Har 80 hemma och som gäst ofta 90. Just nu har jag 65.

Jag reflekterar bara över det med djuren. De trycker ur mig ur sängen. Inte vill jag gosa med någon men om, så kan man väl kramas på någons soffa.

I min affär har de ofta mat för en. Färdiglagat i butiken eller en köttbit. Så det handlar nog om vem som bor i området.

När jag pluggade fanns cafébord med bara en stol. Folk satt alltid där. Ingen skämdes. Att äta ensam är inga problem för mig.

Det är bara tecken på att livet ska vara på ett visst sätt. Som när vi bodde tre fick vi bara vara två på kontraktet. Taskigt. Det kan bli fel åt andra hållet med. Jag vet inte hur jag ska göra med arv iom jag har en livskamrat som i sin tur har en flickvän. Vi är ju familj. Fast de brukar kalla mig hunden. Så jag är nog inte fullvärdig människa tack och lov.

Problemet är ju inte alla saker som påminner. För en som bantar herregud vad affären påminner om allt man inte ska äta alls.

Grejen är ju just den saken man är ledsen för, att man inte har en ponny, en flickvän eller får äta godis.

Jag vet att jagär en kompisdramamänniska. Att ibland kommer man nära kompisar (inte sexuellt men emotionellt), så att allt blir kaoz. Folk tror inte på detta numera. De tror bara på bekant eller älskare.

Men jag tror man behöver kaozkompisar med. De ersätter inte en älskare eller en bekant men vi behöver nära kontakter som inte bara är familjen.

Kan man inte bara gå ut på kompisdejt?

Jag har en 120 cm-säng.
Och det är bra just för att katten har fått sin sovplats bredvid mig.

Annars måste jag kanske hålla med om att alla inte behöver leva i ett parförhållande.
Och så kan man ju köpa en parförpackning med kött och lägga den andra biten i frysen.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Baba Jaga » 2021-11-03 19:32:12

120-säng är perfekt när man har djur. Det är otroligt hur även en liten hund kan trängas! Man får fyra tassar i korsryggen och tvingas sakta men säkert ut på kanten ...
Men annars säjer väl sängbredden inte så mycket om ens sexliv. Sex kan man ju ha lite överallt - soffan, mjuka mattan, köksbordet ... :)
Baba Jaga
 
Inlägg: 463
Anslöt: 2011-12-28

Tvåsamhet och min totala brist på den

Inläggav Furienna » 2021-11-03 21:04:16

Baba Jaga skrev:120-säng är perfekt när man har djur. Det är otroligt hur även en liten hund kan trängas! Man får fyra tassar i korsryggen och tvingas sakta men säkert ut på kanten ...

Jo, så är det med min katt också.
Fast han är ganska liten, så måste han ha rum att sträcka ut sig.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in