Tanke-LEK - vilket utbildningsstipendium skulle du vilja få?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tanke-LEK - vilket utbildningsstipendium skulle du vilja få?

Inläggav BellaBelle » 2021-10-26 13:55:27

Lek med fantasin: Om du skulle få ett ”stipendium för utbildning och kompetensutveckling” vad skulle det vara för något då i den bästa av världar?

Idéen inspirerad av journalister som fått diverse kul kurser och resor;

https://www.sjf.se/aktuellt/201903/de-f ... utveckling

Men de flesta yrken har ju kompetensutveckling. Vad skulle du vilja gå för kurs (den behöver förstås inte finnas i verkligheten, utan fantasin är fri). Var i världen? (Corona existerar givetvis inte i denna idylliska fantasi).

Jag får nog ett stipendium till modets Paris! :lol: Hälsar på hos en sömmerska!
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Tanke-LEK - vilket utbildningsstipendium skulle du vilja få?

Inläggav Skogkatt » 2021-10-26 14:18:55

Kan jag säga längdskidåkning och slalomåkning? Träna hårt och först slå alla i Skandinavien i längd- och slalomtävlingar. Också vinna över alla i OS och bli världens bästa skidåkare. :) Jag har en utbildning i skidåkning och fysisk träning, jag var faktiskt ganska bra på det. Vann några lopp. Men jag blev distraherad och gjorde andra saker. Dumt gjort, ung och dum.

Skidåkning är perfekt för mig eftersom du inte behöver ha något att göra med människor, det handlar om att komma bort från människor när du åker skidor. Så jag skulle vilja ha ett skidstipendium, också arbeta mig uppåt och bli bäst i världen på skidor. Oslagbar :) Det skulle ha varit något.
Skogkatt
 
Inlägg: 6149
Anslöt: 2021-10-02

Tanke-LEK - vilket utbildningsstipendium skulle du vilja få?

Inläggav Seiji » 2021-10-27 2:25:31

"Yogakurs"??? Kan man få stipendier för det nuförtiden??

Jag fick stipendium som hjälpte mig studera på privatskola i London. Utbildningen i sig var knappast användbar men det såg bra ut på CV:t så man kunde få en fot in i arbetslivet.

Om jag fick ett till skulle jag nog använda det till att resa och dokumentera på något artistiskt vis. Sydpolen, Tibet, möjligen rymden om någon ville sponsra. Hade gärna åkt till Uluru/Ayers Rock också men svårt att argumentera för att det skulle hjälpa en arkitekt. :?
Seiji
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2020-11-22
Ort: Tokyo

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in