Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav RapeRegs » 2021-10-15 18:57:12

melly skrev:Jo, jag har också sett högersidan sätta vänsterextremetikett på ETC, men i mitt tycke är den ungefär lika vänsterextrem som SvD är högerextrem.


Nej Melly, det finns ingen rimlig värld där extremistiska ETC skulle kunna jämföras med SvD. Jag förstår att du läser Sveriges näst största morgontidning med politiska glasögon, men försök förstå att normala människor inte uppfattar situationen på riktigt samma sätt och att du uppfattas som oseriös när du säger sådär.
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav slackern » 2021-10-15 20:07:31

BellaBelle skrev:
slackern skrev:
BellaBelle skrev:
Jag kollade nu: ”RIKS” finns både på YT och på FB, så med detta som praktisk måttstock bör det vara ok att länka till dem? :-)Happy


Du helt ärligt har jag inte en susning om vad RIKS är för något, jag förstår ju att FB och YT kanske inte är världens bästa måttstock men typ dom och lite sunt förnuft borde väl fungera?


”RIKS” är - så som jag förstått det - huvudsakligen finansierat av SverigeDemokraterna. Knutet till SD:s tidning ”Samtiden”. Och jag tror inte det är just sunt förnuft som får mig att tro att det kan vara förbjudet att länka dit.

Jag tycker det verkar som om det här forumets tillåtna länkar lutar åt ett visst håll politiskt sett, men eftersom jag huvudsakligen är på forumet för att diskutera sådant som är NPF-relaterat så kan jag leva med det. :-)Happy


Jag förstår din förvirring. Kan du inte pröva att länka i en tråd till den så får vi se om den går igenom? Jag kan helt ärligt ta på mig ansvaret om du länkar och det blir värsta livet, får jag en varning eller blir avstängd så får jag bli det.
slackern
 
Inlägg: 43697
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav RapeRegs » 2021-10-15 20:25:27

BellaBelle skrev:Jag tycker det verkar som om det här forumets tillåtna länkar lutar åt ett visst håll politiskt sett


Ja, det stämmer. Men om du håller dig till källor som har en daglig pappersupplaga över 25 000 ex så är du relativt säker.

Vill du leva lite farligt kan du sänka till 10 000 ex.
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav BellaBelle » 2021-10-15 20:32:20

slackern skrev:
BellaBelle skrev:
slackern skrev:
Du helt ärligt har jag inte en susning om vad RIKS är för något, jag förstår ju att FB och YT kanske inte är världens bästa måttstock men typ dom och lite sunt förnuft borde väl fungera?


”RIKS” är - så som jag förstått det - huvudsakligen finansierat av SverigeDemokraterna. Knutet till SD:s tidning ”Samtiden”. Och jag tror inte det är just sunt förnuft som får mig att tro att det kan vara förbjudet att länka dit.

Jag tycker det verkar som om det här forumets tillåtna länkar lutar åt ett visst håll politiskt sett, men eftersom jag huvudsakligen är på forumet för att diskutera sådant som är NPF-relaterat så kan jag leva med det. :-)Happy


Jag förstår din förvirring. Kan du inte pröva att länka i en tråd till den så får vi se om den går igenom? Jag kan helt ärligt ta på mig ansvaret om du länkar och det blir värsta livet, får jag en varning eller blir avstängd så får jag bli det.


Haha, nej, jag kan överleva utan att länka till just RIKS. Det är klart att den - i likhet med många andra kanaler/sajter - är fylld av en slags propaganda, och i det här fallet i SD-riktning. Och det mesta där är inget att länka till. Dock dyker det upp pärlor även där.

Personligen tror jag det här med ren objektivitet är svårt. SVT påstås vara fullt av Fi, MP och V-röstande, t ex, men om det är sant eller inte vet jag ej. Fast jag kan egentligen föredra att det är klart redovisat att en skribent/tidning lutar åt något visst håll, så kan man ta det i beaktande. Sedan är jag inte i mediabranschen eller så jätteintresserad. Men tack vare nätet kan man ju kika in lite här och där.

Jag är lite intresserad av medieutvecklingen, det har hänt mycket nu med digitaliseringen. Men det är med betoning på lite - det är ingalunda ett autistiskt specialintresse. :lol:
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav BellaBelle » 2021-10-15 20:42:14

RapeRegs skrev:
BellaBelle skrev:Jag tycker det verkar som om det här forumets tillåtna länkar lutar åt ett visst håll politiskt sett


Ja, det stämmer. Men om du håller dig till källor som har en daglig pappersupplaga över 25 000 ex så är du relativt säker.

Vill du leva lite farligt kan du sänka till 10 000 ex.


Aha, det är print-upplagan som gäller när man länkar digitalt! :lol:

Ja, papper anses kanske fortfarande lite ”gammaldags hederligt”? Jag vet inte om det är anledningen till att ”Nya Tider” - som ju räknas till så kallad alternativ media - finns i pappersupplaga, trots att den väl är relativt nystartad?

Jag hörde talas om ”Nya Tider” för första gången på grund av ”bråket” kring tidningens medverkan på bokmässan i Göteborg, den fick mycket ”gratisreklam” av folk som nog helst vill se den nerlagd. Så kan det gå.
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav BellaBelle » 2021-10-15 21:03:46

slackern skrev:
BellaBelle skrev:
slackern skrev:
Du helt ärligt har jag inte en susning om vad RIKS är för något, jag förstår ju att FB och YT kanske inte är världens bästa måttstock men typ dom och lite sunt förnuft borde väl fungera?


”RIKS” är - så som jag förstått det - huvudsakligen finansierat av SverigeDemokraterna. Knutet till SD:s tidning ”Samtiden”. Och jag tror inte det är just sunt förnuft som får mig att tro att det kan vara förbjudet att länka dit.

Jag tycker det verkar som om det här forumets tillåtna länkar lutar åt ett visst håll politiskt sett, men eftersom jag huvudsakligen är på forumet för att diskutera sådant som är NPF-relaterat så kan jag leva med det. :-)Happy


Jag förstår din förvirring. Kan du inte pröva att länka i en tråd till den så får vi se om den går igenom? Jag kan helt ärligt ta på mig ansvaret om du länkar och det blir värsta livet, får jag en varning eller blir avstängd så får jag bli det.


OM Riks, alltså ej någon länk därifrån. Tidigare SR-medarbetaren Huitfeldt intervjuar ansvarige utgivaren i denna Podd från ”Kvartal”:

https://kvartal.se/artiklar/riks-nyhets ... ropaganda/
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav RapeRegs » 2021-10-15 21:14:40

BellaBelle skrev:Ja, papper anses kanske fortfarande lite ”gammaldags hederligt”? Jag vet inte om det är anledningen till att ”Nya Tider” - som ju räknas till så kallad alternativ media - finns i pappersupplaga, trots att den väl är relativt nystartad?


Nej, det har förmodligen mer att göra med hur presstödet i Sverige var (och är) utformat och vilka kriterier man behöver uppfylla. Nya Tider har uppburit statligt presstöd sedan 2013.

Nya tider har en "upplaga" 7 300 varav 4 200 är digitalt och alltså en tidning som inte är ok att länka enligt RapeRegs upplageregel för randmedia. Detsamma gäller jämförbara Dagens ETC.

Du hittar upplagesiffror här: https://www.kantarsifo.se/rapporter-und ... -rapporter

Edit: justerade upplagesiffrorna till de senaste och la till en källa.
Senast redigerad av RapeRegs 2021-10-15 21:27:00, redigerad totalt 2 gånger.
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav BellaBelle » 2021-10-15 21:24:53

RapeRegs skrev:
BellaBelle skrev:Ja, papper anses kanske fortfarande lite ”gammaldags hederligt”? Jag vet inte om det är anledningen till att ”Nya Tider” - som ju räknas till så kallad alternativ media - finns i pappersupplaga, trots att den väl är relativt nystartad?


Nej, det har mer att göra med hur presstödet i Sverige var (och är) utformat. Nya Tider har uppburit statligt presstöd sedan 2013.

Nya tider har en "upplaga" 6 700 varav 2 700 är digitalt och alltså en tidning som inte är ok att länka enligt RapeRegs upplageregel för randmedia. Detsamma gäller ETC som har en upplaga på 5 900 varav 700 är digitala. Varför vänsterextremister är mindre betalningsvilliga än högerextremister när det gäller digitala prenumerationer finns det ledtrådar till i den här tråden.


Tack för klargörandet! :D

Jag tycker sådant här är intressant även om jag inte följer med helt och hållet. Det verkar som om det är mycket som inte längre är ”som förr”. Och nu menar jag utanför Aspergerforum. Det handlar om arbetstillfällen och om att kunna göra sin röst ”hörd”.

Får man länka till ETC på forumet eller är det förbjudet? (Var det inte ETC som fuffade på nåt sätt med prenumeratiossiffror via gratisprenumerationer? Nåt med mediastöd?)
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav RapeRegs » 2021-10-15 21:36:14

BellaBelle skrev:Får man länka till ETC på forumet eller är det förbjudet? (Var det inte ETC som fuffade på nåt sätt med prenumeratiossiffror via gratisprenumerationer? Nåt med mediastöd?)


Ja, ETC har flera gånger redovisat felaktiga siffror och blivit tvungna att betala tillbaka presstöd.

Jag tycker att du ska undvika ETC enligt RapeRegs Upplageregel. Det är också så att ETC är en starkt vinklad plattform som lyfter frågor med en tydlig agenda. Ungefär som Nya Tider.

Har förövrigt svårt att förstå varför man vill länka randmedia. Om nyheten är värd att diskutera brukar någon av drakarna ta upp den och dessutom filtrera bort den information som inte går att verifiera eller som saknar allmänintresse. Hänger man upp sig på någon detalj (vanligen att gärningsmannen minsann förmodligen åtminstone troligen är en JUDISK ARABNEGER) kan man ta upp det på annat sätt.

Det är onödigt att ge randmedia gratisclicks för att de publicerar hårdvinklade baits.
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav BellaBelle » 2021-10-15 21:45:51

RapeRegs skrev:
BellaBelle skrev:Får man länka till ETC på forumet eller är det förbjudet? (Var det inte ETC som fuffade på nåt sätt med prenumeratiossiffror via gratisprenumerationer? Nåt med mediastöd?)


Ja, ETC har flera gånger redovisat felaktiga siffror och blivit tvungna att betala tillbaka presstöd.

Jag tycker att du ska undvika ETC enligt RapeRegs Upplageregel. Det är också så att ETC är en starkt vinklad plattform som lyfter frågor med en tydlig agenda. Ungefär som Nya Tider.

Har förövrigt svårt att förstå varför man vill länka randmedia. Om nyheten är värd att diskutera brukar någon av drakarna ta upp den och dessutom filtrera bort den information som inte går att verifiera eller som saknar allmänintresse. Hänger man upp sig på någon detalj (vanligen att gärningsmannen minsann förmodligen åtminstone troligen är en JUDISK ARABNEGER) kan man ta upp det på annat sätt.

Det är onödigt att ge randmedia gratisclicks för att de publicerar hårdvinklade baits.


Vad menar du med randmedia? Är det ett vedertaget begrepp?

Om du med de stora drakarna menar DN och SvD så har ju dessa det mesta bakom betalvägg. Och det första som brukar hända om man ändå testar att surfa in där är att man möts av reklam.
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav RapeRegs » 2021-10-15 22:01:51

BellaBelle skrev:Vad menar du med randmedia? Är det ett vedertaget begrepp?


Rand betyder kant eller på marginalen, något som är marginellt. Nya Tider är ett exempel på en tidning väldigt få svenskar faktiskt läser. Den saknar helt nyhetsvärdering, placerar sig alltid på ytterkanten av åsiktskorridoren (randen). Den har alltså en tydlig politisk agenda, saluför alla konspirationsteorier som finns och låter vem som helst skriva vad som helst. De flesta av läsarna är dessutom själva marginaliserade. Randmedia beskriver läget utmärkt!

Om ETC eller Nya Tider ingår i din filterbubbla kan jag förstå din frustration över att inte få länka sådan skit, men vill du föra en seriös diskussion bör du faktiskt använda mer tillförlitliga källor.

Om du med de stora drakarna menar DN och SvD så har ju dessa det mesta bakom betalvägg. Och det första som brukar hända om man ändå testar att surfa in där är att man möts av reklam.


Ja, betalväggar kan vara ett problem och ett bra motargument. Men jag tror inte forumledningen kommer gå med på länkar till Nya Tider eller Nordfront av just den anledningen :-)Happy

Dessutom borde du kunna hitta nyheten på SR eller svt osv.
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav BellaBelle » 2021-10-15 22:23:41

RapeRegs skrev:
BellaBelle skrev:Vad menar du med randmedia? Är det ett vedertaget begrepp?


Rand betyder kant eller på marginalen, något som är marginellt. Nya Tider är ett exempel på en tidning som väldigt få svenskar faktiskt läser. Den saknar helt nyhetsvärdering, har en tydlig politisk agenda, saluför alla konspirationsteorier som finns och låter vem som helst skriva vad som helst. De flesta av läsarna är dessutom själva marginaliserade. Randmedia beskriver läget utmärkt!

Om ETC eller Nya Tider ingår i din filterbubbla kan jag förstå din frustration över att inte få länka sådan skit, men vill du föra en seriös diskussion bör du faktiskt använda mer tillförlitliga källor.

Om du med de stora drakarna menar DN och SvD så har ju dessa det mesta bakom betalvägg. Och det första som brukar hända om man ändå testar att surfa in där är att man möts av reklam.


Ja, betalväggar kan vara ett problem och ett bra motargument. Men jag tror inte forumledningen kommer gå med på länkar till Nya Tider eller Nordfront av just den anledningen :-)Happy

Dessutom borde du kunna hitta nyheten på SR eller svt osv.


Har du hittat på ordet ”Randmedia” själv eller är det ett vedertaget begrepp?

Nu är väl i och för sig även vi som läser och skriver på detta forum en grupp i marginalen, men värdegrunden med allas lika värde gäller väl även för oss?

Det är inte alltid man vill länka till just en nyhet, det kan finnas intressanta texter i mindre magasin också. Men jag behöver såklart inte länka eller citera något alls, och att fortsätta hänga på just Aspergerforum är inget livsavgörande, liksom. Det finns ju t ex stängda och hemliga Asperger-grupper på FB och andra alternativ. Och jag vet inte hur bra det går att föra en seriös diskussion på just detta forum.

Det här med ”filterbubblor” är väl ändå ett rätt omdiskuterat begrepp?

Jag är inte längre så förtjust i SR och SVT, men jag tvingas ju vara med och betala, förstås.
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav RapeRegs » 2021-10-15 23:18:03

BellaBelle skrev:Har du hittat på ordet ”Randmedia” själv eller är det ett vedertaget begrepp?


Önskar jag hade kommit på det själv, men uttrycket har förekommit i The Economist som diskuterade på vilka sätt randmedia normaliseras i skuggan av sociala medier och Donald Trump. Har också sett det nämnas i t.ex. Fokus och Filter.

Det är inte alltid man vill länka till just en nyhet, det kan finnas intressanta texter i mindre magasin också.


Självklart. Men din utgångspunkt i den här tråden är att du inte kan avgöra vad som är en seriös källa och vad som kan tolkas som osaklig agendadriven smörja. Om du på riktigt har svårt att förstå vad som möjligen kan ligga på gränsen tycker jag att du ska följa RapeRegs upplageregel för randmedia.

Om du istället är den intelligenta person som du faktiskt verkar vara givet din argumentation i tråden tycker jag att du ska kamma till dig och sluta läsa- eller åtminstone sluta länka samnytt.

Det här med ”filterbubblor” är väl ändå ett rätt omdiskuterat begrepp?


Låt oss kalla det din vedertagna rutin för att orientera dig i samtiden istället. Om din rutin innebär att du regelbundet läser samnytt och vill länka nyheter därifrån bör du först leta upp samma nyhet på en riktig plattform, läsa vad som står där, jämföra med den bild samnytt ger och sedan ta upp saken till diskussion på forat.

Slutligen, jag är inte moderator här, så vad jag säger är råd från en användare till en annan. Du får naturligtvis förhålla dig till mina tips hur du vill :-)Happy
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav BellaBelle » 2021-10-15 23:52:45

RapeRegs skrev:
BellaBelle skrev:Har du hittat på ordet ”Randmedia” själv eller är det ett vedertaget begrepp?


Önskar jag hade kommit på det själv, men uttrycket har förekommit i The Economist som diskuterade på vilka sätt randmedia normaliseras i skuggan av sociala medier och Donald Trump. Har också sett det nämnas i t.ex. Fokus och Filter.

Det är inte alltid man vill länka till just en nyhet, det kan finnas intressanta texter i mindre magasin också.


Självklart. Men din utgångspunkt i den här tråden är att du inte kan avgöra vad som är en seriös källa och vad som kan tolkas som osaklig agendadriven smörja. Om du på riktigt har svårt att förstå vad som möjligen kan ligga på gränsen tycker jag att du ska följa RapeRegs upplageregel för randmedia.

Om du istället är den intelligenta person som du faktiskt verkar vara givet din argumentation i tråden tycker jag att du ska kamma till dig och sluta läsa- eller åtminstone sluta länka samnytt.

Det här med ”filterbubblor” är väl ändå ett rätt omdiskuterat begrepp?


Låt oss kalla det din vedertagna rutin för att orientera dig i samtiden istället. Om din rutin innebär att du regelbundet läser samnytt och vill länka nyheter därifrån bör du först leta upp samma nyhet på en riktig plattform, läsa vad som står där, jämföra med den bild samnytt ger och sedan ta upp saken till diskussion på forat.

Slutligen, jag är inte moderator här, så vad jag säger är råd från en användare till en annan. Du får naturligtvis förhålla dig till mina tips hur du vill :-)Happy


Nja, min utgångspunkt var nog snarare bara att få reda på vad som var tillåtet och inte tillåtet att länka till här. Att så mycket är förbjudet gör diskussion på forumet mindre intressant för min del. Men det gör inget då det ändå inte är mitt primära skäl att vistas på AspergerForum.

Till min vedertagna rutin - i den mån jag alls har en sådan - tillhör att besöka, se och läsa lite allt möjligt. På de språk jag behärskar. Jag läser t ex Damernas Värld, HEMskheter och oHYRA och Allas ibland, om det finns intressant material där som är gratis att ta del av.

Och jag bryr mig inte om att vara så himla seriös och delar inte heller din syn på vad som är ”riktiga plattformar” och inte.

Bra att inte alla är ”moderater” :wink: här utan att även vi schyssta folk-artister och vpk-npf:are får plats. Även vi som inte kan läsa bakom betalväggarna till Fokus och Filter och därför - bara därför - nödgas inta Samnytt, Fantomen-extra och Kall Anka till/som frukost, middag och kvällsmat. :P Fantomen-Nytt har jag dock läst nånstans i nån seriös media - kan ha varit Svammel Nytt - att ska få presstöd. Jag bedömer detta som högst sannolikt.
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav BellaBelle » 2021-10-16 4:20:58

Tyvärr tycker jag - som själv definierat mig mot vänster - att AspergerForum blivit obehagligt mot något vänsterextremt. Jag har inte tidigare märkt så mycket av de här tendenserna med att här är så väldigt lågt-i-tak, men det här blev ett uppvaknande. Jag får nog konstatera att jag inte längre kan trivas här. :(
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav BellaBelle » 2021-10-16 19:56:59

nescio skrev:Enda tillåtna källorna är SVT, DN och SvD.


Ja, ungefär så. (Plus SVT-godkända EXPO.)

STATSmedia och BONNIERS/SCHIBSTEDTS är det som gäller.

Men när tryckmedia kom och man inte längre var hänvisad till munkarnas långsamt framställda handskrifter hände ju en del.

Man behöver inte längre sätta sin tillit till enbart två kanaler av tv-statsmedia eller de stora drakarna. Etablissemanget/makten. Man kan botanisera mer fritt och börja tänka mer självständigt. Det kan betraktas som en medborgerlig plikt att inte längre lita på det etablerade ”prästerskapets” tolkning av ”bibeln”.
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav BellaBelle » 2021-10-16 20:05:34

Men jag har tänkt om, jag tänkte att jag ändå är här mest för att diskutera aspergerfrågor och att det är småtrevligt prata allmänt om tv-serier och böcker osv.

Fast tyvärr känner jag att det är allmänt så lågt-i-tak på forumet att jag nu tycker det blivit obehagligt att vistas här. Jag förstår inte LOGIKEN kring vad man får posta och inte får posta, och det är olustigt få ständiga tillsägelser av moderator om att jag postat sådant som inte är ”ok”. Är det här en sekt numera, det påminner ju om att ”vara fel” och ”vara rätt” så som det skildrats i en sekt.

Så tack och hej för min del.
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav Dagobert » 2021-10-16 21:13:05

BellaBelle skrev:... det är olustigt få ständiga tillsägelser av moderator om att jag postat sådant som inte är ”ok”...

Hur får du de tillsägelserna? I trådarna eller i PM?
Jag hänger inte med i samhällstrådarna så jag vet inte.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav Dagobert » 2021-10-17 14:59:56

Dagobert skrev:
BellaBelle skrev:... det är olustigt få ständiga tillsägelser av moderator om att jag postat sådant som inte är ”ok”...

Hur får du de tillsägelserna? I trådarna eller i PM?
Jag hänger inte med i samhällstrådarna så jag vet inte.

Jag ser sällan tillsägelser i trådarna. Tror inte det vore bra med tillsägelser om vad som är ok enbart i PM.
Om inte BellaBelle är här längre så kanske nån annan kan svara.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav Alien » 2021-10-17 15:03:23

Moderator

Eftersom inlägg med länkar till olämpliga källor (t ex Samnytt) tas bort, så blir det inga påpekanden el tillsägelser i trådarna utan de skickas via pm till vederbörande.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav Furienna » 2021-10-17 18:38:06

Alien skrev:Moderator

Eftersom inlägg med länkar till olämpliga källor (t ex Samnytt) tas bort, så blir det inga påpekanden el tillsägelser i trådarna utan de skickas via pm till vederbörande.

Man kan å andra sidan undra varför vissa källor ska anses som mindre lämpliga än andra.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav Odal_ » 2021-10-18 5:29:10

Samnytt är inte ok.
RT det ärofulla sovjetunionens youtube kanal är okey.
"ok"
Odal_
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1323
Anslöt: 2019-12-29

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav atoms » 2021-10-30 23:30:15

En OT-diskussion har avdelats till - expressen-glorifierar-gangmedlemmar-t59359.html

Om liknande avsteg från ämnet sker igen, alltså att någon försöker kringgå reglerna för avdelningen och sprida politisk propaganda; då väntar andra åtgärder.

Tråden öppen.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18053
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Forumledningens åsikter om vilka källor som ska tillåtas

Inläggav Richard » 2021-11-12 13:38:53

Gäller inte yttrandefriheten här på diskussionsforumet?
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in