Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Luiho » 2021-07-26 14:03:42

jo det e svårt för asperger få med från doktorn. jag har autism från barndom och inte vill han skriva ut något benso för mig jag har frågat. jag önskade xanor eller annan benso har frågat flera doktorer nej som svar från alla. finns ju vissa förbjudna sidor som säljer men ge dig inte in på dom det e olagligt
Luiho
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2021-07-23

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Flinta » 2021-07-26 14:59:08

sugrövmanövern skrev:
Har fått lss beviljat på äldre dar. Men känner inte att jag nu vid 40+ blir direkt hjälpt av det som finns. Har idag kontaktperson och ledsagare. Men ledsagaren får bara följa mig till "roliga" saker, hon får inte hjälpa mig hitta rätt avdelning på sjukhuset och sådant som är svårt men trist, hon får heller inte skjutsa mig utan jag måste köra egen bil.

Jättekonstigt egentligen, för man vill ju göra bort det jobbiga för att orka göra roliga saker som utflykter och sånt.


Ja visst är det märkligt att det fungerar så, sugrövmanövern :(
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Flinta » 2021-07-26 15:11:43

Luiho skrev:jo det e svårt för asperger få med från doktorn. jag har autism från barndom och inte vill han skriva ut något benso för mig jag har frågat. jag önskade xanor eller annan benso har frågat flera doktorer nej som svar från alla. finns ju vissa förbjudna sidor som säljer men ge dig inte in på dom det e olagligt


Kanske bottnar motviljan att skriva ut benzo i att dessa på sikt skadar hjärnan och mer funktionsnedsättningar vill läkare inte skapa? Samtidigt måste läkare väga det mot hur funktionsnedsatta vissa kan bli av kronisk ångest också. Klurigt.

Gissar att personer med autism kan missgynnas som grupp då autisters ångest inte tas på allvar om man inte kommunicerar den "rätt", d v s "som de flesta av läkarens andra patienter utan autism".
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Sheyen » 2021-07-26 16:54:19

Benzo kamouflerar dina problem.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav schwindel » 2021-07-27 11:56:31

Ni som inte får dom starkaste bensodiazepinerna utskrivet, vad glad för det.
Det går fortare än ni tror att bli totalt torsk på dom och sedan börjar ett helvete många resor värre än det ni medicinerade från början.
schwindel
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2021-06-12

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Flinta » 2021-07-27 19:39:04

schwindel skrev:Ni som inte får dom starkaste bensodiazepinerna utskrivet, vad glad för det.
Det går fortare än ni tror att bli totalt torsk på dom och sedan börjar ett helvete många resor värre än det ni medicinerade från början.
schwindel skrev:Ni som inte får dom starkaste bensodiazepinerna utskrivet, vad glad för det.
Det går fortare än ni tror att bli totalt torsk på dom och sedan börjar ett helvete många resor värre än det ni medicinerade från början.


Ang benzo.

Vilka räknar läkare till dom starkaste?

Jag tänker att det bör finns anledningar till att vissa får de starkare sorterna. Hade det räckt och fungerat med svagare hade dom ju sannolikt valt dom.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Sheyen » 2021-07-30 11:47:18

Flinta skrev:
schwindel skrev:Ni som inte får dom starkaste bensodiazepinerna utskrivet, vad glad för det.
Det går fortare än ni tror att bli totalt torsk på dom och sedan börjar ett helvete många resor värre än det ni medicinerade från början.
schwindel skrev:Ni som inte får dom starkaste bensodiazepinerna utskrivet, vad glad för det.
Det går fortare än ni tror att bli totalt torsk på dom och sedan börjar ett helvete många resor värre än det ni medicinerade från början.


Ang benzo.

Vilka räknar läkare till dom starkaste?

Jag tänker att det bör finns anledningar till att vissa får de starkare sorterna. Hade det räckt och fungerat med svagare hade dom ju sannolikt valt dom.

Fast, det spelar ingen roll. I takt med att du använder även de starkare måste du ta fler och fler för att uppnå samma effekt.

Jag har benzo, men gör mitt bästa för att aldrig behöva ta dem. Tack vare mitt förhållningssätt har jag fortsatt få de utskrivna, år efter år.

Börjar de misstänka att man skulle utveckla något slags beroende lär man bli av med exakt allt narkotikaklassat, vilket skulle innebära att jag varken har benzo eller Concerta och det vore jävligt dåligt för mig.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Flinta » 2021-07-30 18:28:58

Sheyen skrev:
Flinta skrev:
schwindel skrev:Ni som inte får dom starkaste bensodiazepinerna utskrivet, vad glad för det.
Det går fortare än ni tror att bli totalt torsk på dom och sedan börjar ett helvete många resor värre än det ni medicinerade från början.
schwindel skrev:Ni som inte får dom starkaste bensodiazepinerna utskrivet, vad glad för det.
Det går fortare än ni tror att bli totalt torsk på dom och sedan börjar ett helvete många resor värre än det ni medicinerade från början.


Ang benzo.

Vilka räknar läkare till dom starkaste?

Jag tänker att det bör finns anledningar till att vissa får de starkare sorterna. Hade det räckt och fungerat med svagare hade dom ju sannolikt valt dom.

Fast, det spelar ingen roll. I takt med att du använder även de starkare måste du ta fler och fler för att uppnå samma effekt.

Jag har benzo, men gör mitt bästa för att aldrig behöva ta dem. Tack vare mitt förhållningssätt har jag fortsatt få de utskrivna, år efter år.

Börjar de misstänka att man skulle utveckla något slags beroende lär man bli av med exakt allt narkotikaklassat, vilket skulle innebära att jag varken har benzo eller Concerta och det vore jävligt dåligt för mig.


I bästa fall tar sig läkaren och patienten samtidigt an det som orsakat sömnproblemen eller ångesten t ex psykosen, traumat, depressionen genom medicin och/eller andra behandlingar. När man fått minskade psykotiska symptom, inte dissocierar i lika hög grad eller självmordstankarna inte är lika starka borde det också kunna göra så att man får lite bättre sömn och/eller mindre ångest så att man inte behöver höja benzo, och sedan sätta ut helt efter ytterligare en tid. Men vissa rår inte på sina omständigheter i den grad vissa tror, så ibland kan det vara det bästa/minst dåliga att höja benzo t ex om grundsjukdomen är svårbehandlad och sömnbristen kan göra en sämre i grundsjukdomen.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav kattson » 2021-07-30 19:09:06

Alltså.
Benzo funkar inte alls. Kanske kortsiktigt, men ju längre "behandlingen" pågår, desto värre blir det.
Tillslut KOMMER den orsaka mer problem än den "hjälper".
Ungefär som att tycka alkohol hjälper.

Skiter i om denna tråden är på google, men när det var som värst satt jag å rökte dia i pipa.
Hade inget bättre mått än en nyckel rätt ner i påsen med kemiskt ren dia, hällde över haschet å "WOOOW!". Men jo, de varade ju inte mer än "så länge".
Sen tog man en nyckel till.

Kunde ta ett par nycklar per dag faktiskt.
Å ja, diazepam går att röka, iallafall om det är någorlunda rent. Man blir helt jävla underbart paff i hela allting. Slår direkt. Man typ tappar pipan i skrevet å de börjar brinna.. Underbar känsla. Fyfan va skönt det var. Älskade allt och allt med det, sen kom haschet när man precis tappade pipan ner på golvet/skrevet å medvetandet flög genom atmosfären, å pipan brännde hål i golvet/kuken...

Men... Alltså.. ett par år efter kliar det i hela kroppen...
Hade svårt att tillåmed tänka ett tag.
Nu låter jag kanske som Knarkar-Roffe som du såg i skolan som satt där framme med en bit hasch å sa "dont do it kids!"... Men fan.. Dont do it..

Skit i benzo, även utskriven... Även om det är momentant jäääävla skoj, när man väl är på det är det svårt att se gränsen... Å förser staten dig dessutom med knarket så är det ännu svårare...
För även i pillerform så .. kommer du "dit", även om det tar längre tid.

Valium/dia är ju värst, eftersom den är såpass långsamt verkande... Ska du svänga bör du testa roppar/xanor.. Då får du ju iaf full effekt på samma kväll, om du låter bli att somna... blanda lite kox typ.. Eller tjack..

Men bäst av allt, tacka nej till benzo. Det funkar inte som medicin. Enda bra det funkar för är knarka. (å fan knappt ens det.. inte sustainable iaf)
kattson
 
Inlägg: 279
Anslöt: 2019-06-30
Ort: Stockholm

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav kattson » 2021-07-30 23:55:33

En sak jag "minns" från sjukvården.
Jag fick först 10, sen 10 till, sen 100x4 stilnoct utskrivet 2008.
Läkaren sa "du verkar ju klara detta!" Jo tjena...

Jag rökte dia runt 2004, vilket läkaren såklart inte visste. Han brydde sig heller inte alls att fråga. Inte det minsta intresse av nånting. Han trodde dessutom jag var där som "data-nörd", inte "knarkare".
Men knarka gjorde jag.
Så, 2007 eller 2008 gav han mig dom där 400 stillisar..
Visst, rökte några, partyade några, men värst va väl när jag tog 14 på en kväll. Inte som suicidal, utan som party.

Skiten lixom växer i resistans,

Hur som helst, jag har ett rejält jack i huvet idag, under höger öga, eftersom jag face-plantade handfatet på toan.

Nu säger jag inte ALLS att du kommer ens faila så hårt som mig, men vet väl:
Din resistans kommer stiga, sen kommer du också sitta där å knapra 14 per kväll. Det är garanterat.
Sen om du kommer faceplant eller inte är lite random... beroende på var du trillar..
kattson
 
Inlägg: 279
Anslöt: 2019-06-30
Ort: Stockholm

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Sheyen » 2021-07-31 8:14:35

Flinta skrev:
Sheyen skrev:
Flinta skrev:
Ang benzo.

Vilka räknar läkare till dom starkaste?

Jag tänker att det bör finns anledningar till att vissa får de starkare sorterna. Hade det räckt och fungerat med svagare hade dom ju sannolikt valt dom.

Fast, det spelar ingen roll. I takt med att du använder även de starkare måste du ta fler och fler för att uppnå samma effekt.

Jag har benzo, men gör mitt bästa för att aldrig behöva ta dem. Tack vare mitt förhållningssätt har jag fortsatt få de utskrivna, år efter år.

Börjar de misstänka att man skulle utveckla något slags beroende lär man bli av med exakt allt narkotikaklassat, vilket skulle innebära att jag varken har benzo eller Concerta och det vore jävligt dåligt för mig.


I bästa fall tar sig läkaren och patienten samtidigt an det som orsakat sömnproblemen eller ångesten t ex psykosen, traumat, depressionen genom medicin och/eller andra behandlingar. När man fått minskade psykotiska symptom, inte dissocierar i lika hög grad eller självmordstankarna inte är lika starka borde det också kunna göra så att man får lite bättre sömn och/eller mindre ångest så att man inte behöver höja benzo, och sedan sätta ut helt efter ytterligare en tid. Men vissa rår inte på sina omständigheter i den grad vissa tror, så ibland kan det vara det bästa/minst dåliga att höja benzo t ex om grundsjukdomen är svårbehandlad och sömnbristen kan göra en sämre i grundsjukdomen.

...och sedan blir man beroende och har helt plötsligt fler problem än man hade från början. Benzo är inte för alla.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Flinta » 2021-07-31 20:50:23

Sheyen skrev:
Flinta skrev:
Sheyen skrev:Fast, det spelar ingen roll. I takt med att du använder även de starkare måste du ta fler och fler för att uppnå samma effekt.

Jag har benzo, men gör mitt bästa för att aldrig behöva ta dem. Tack vare mitt förhållningssätt har jag fortsatt få de utskrivna, år efter år.

Börjar de misstänka att man skulle utveckla något slags beroende lär man bli av med exakt allt narkotikaklassat, vilket skulle innebära att jag varken har benzo eller Concerta och det vore jävligt dåligt för mig.


I bästa fall tar sig läkaren och patienten samtidigt an det som orsakat sömnproblemen eller ångesten t ex psykosen, traumat, depressionen genom medicin och/eller andra behandlingar. När man fått minskade psykotiska symptom, inte dissocierar i lika hög grad eller självmordstankarna inte är lika starka borde det också kunna göra så att man får lite bättre sömn och/eller mindre ångest så att man inte behöver höja benzo, och sedan sätta ut helt efter ytterligare en tid. Men vissa rår inte på sina omständigheter i den grad vissa tror, så ibland kan det vara det bästa/minst dåliga att höja benzo t ex om grundsjukdomen är svårbehandlad och sömnbristen kan göra en sämre i grundsjukdomen.

...och sedan blir man beroende och har helt plötsligt fler problem än man hade från början. Benzo är inte för alla.


..eller så har du kommit ur den värsta psykosen, värsta maniska fasen, värsta depressionen delvis tack vare benzo när inget annat fungerat. Beroendet blev biverkningen som du gärna hade sluppit. Men du överlevde och är kanske tacksam i efterhand att du fick de mediciner du fick.

Läste att det i Stockholm numera finns en mottagning för läkemedelsberoende där man kan få hjälp att sätta ut olika mediciner.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Sheyen » 2021-08-01 0:11:30

Wtf så fort läkarna får veta att du knarkar mediciner tar de bort dem :lol:
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Liljan » 2021-08-01 13:04:04

Du kommer vara tvungen att ta det väldigt långsamt och gå på många läkarbesök innan du får benzo. Det är bara att acceptera och vara förberedd på att du kommer få prova flera olika sorters antihistaminer först. Läkaren kommer inte föreslå benzo på ditt första besök och att be om det är ett idiotsäkert sätt att aldrig få det. Du måste spela deras spel, det tog mig lång tid att upptäcka. Läs på så du uttrycker dig rätt (jätteviktigt) du måste använda de rätta orden och vara en övertygande skådespelare om du inte reagerar exakt som de vill (vilket många med Asperger inte gör) Var positiv och tacksam när du får Atarax utskrivet och spela ledsen när det inte fungerar, upprepa 1-2 gånger till och låtsas sedan vara helt desperat.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Fretshi » 2021-08-01 14:33:06

Luiho skrev:jo det e svårt för asperger få med från doktorn. jag har autism från barndom och inte vill han skriva ut något benso för mig jag har frågat. jag önskade xanor eller annan benso har frågat flera doktorer nej som svar från alla. finns ju vissa förbjudna sidor som säljer men ge dig inte in på dom det e olagligt


Ärligt talat så är benzo inte bästa sättet att må bra på eller bli av med sin ångest.
Jag har ätit en benzo i mitt liv (en oxascand, när jag vart inlagd på St Göran och strulade och bad om en).
Har lergigan vid behov men äter sällan den.
Psykiatrikern Anders Hansen har sagt att träning är som 100 mediciner i en intervju med sveriges radio, jag gjorde även en video om det på min kanal fredriks coaching.
Håller på med en självhjälpsbok om ångest som jag ska publicera som e-bok, kanske även som print on demand fysisk bok (men den är inte så lång så funkar nog bäst att bara ha den i e-boksformat).
Kommer länka till den på forumet här (om det inte bryter mot några regler annars kommer den länkas till i varje video på fredriks coaching på youtube.

Så benzo är inget man ska börja med, så hoppas jag får klart boken snart så den kan publiceras.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Fretshi » 2021-08-01 14:37:42

Liljan skrev:Du kommer vara tvungen att ta det väldigt långsamt och gå på många läkarbesök innan du får benzo. Det är bara att acceptera och vara förberedd på att du kommer få prova flera olika sorters antihistaminer först. Läkaren kommer inte föreslå benzo på ditt första besök och att be om det är ett idiotsäkert sätt att aldrig få det. Du måste spela deras spel, det tog mig lång tid att upptäcka. Läs på så du uttrycker dig rätt (jätteviktigt) du måste använda de rätta orden och vara en övertygande skådespelare om du inte reagerar exakt som de vill (vilket många med Asperger inte gör) Var positiv och tacksam när du får Atarax utskrivet och spela ledsen när det inte fungerar, upprepa 1-2 gånger till och låtsas sedan vara helt desperat.


Som sagt det finns nog bättre sätt än benzo...
Bara att benzo har marknadsförts så oerhört bra så att folk inte vet om andra sätt.
Visst nikotin är inte heller bra (och jag försöker sluta med det, men går trögt), men jag tror inte att benzo hade hjälpt mig mot abstinensen ifrån nikotinet. Tror mer på nikotinfritt snus då.

Ska försöka sluta igen, hade ett uppehåll i somras på typ 2 veckor innan jag föll dit igen.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Sheyen » 2021-08-01 21:08:49

Liljan skrev:Du kommer vara tvungen att ta det väldigt långsamt och gå på många läkarbesök innan du får benzo. Det är bara att acceptera och vara förberedd på att du kommer få prova flera olika sorters antihistaminer först. Läkaren kommer inte föreslå benzo på ditt första besök och att be om det är ett idiotsäkert sätt att aldrig få det. Du måste spela deras spel, det tog mig lång tid att upptäcka. Läs på så du uttrycker dig rätt (jätteviktigt) du måste använda de rätta orden och vara en övertygande skådespelare om du inte reagerar exakt som de vill (vilket många med Asperger inte gör) Var positiv och tacksam när du får Atarax utskrivet och spela ledsen när det inte fungerar, upprepa 1-2 gånger till och låtsas sedan vara helt desperat.

Varför ska man fejka sina problem? Vissa blir ju bättre med antihistaminer; varför i helvete ska man sikta mot tyngre grejer då? Vad fan är det som diskuteras här egentligen? Det finns gott om knarklangare i Sverige, om man är lagd åt det hållet.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Flinta » 2021-08-01 23:32:20

Sheyen skrev:Wtf så fort läkarna får veta att du knarkar mediciner tar de bort dem :lol:


Vad menar du med "knarkar mediciner"?
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Liljan » 2021-08-02 1:02:38

Sheyen skrev:Varför ska man fejka sina problem? Vissa blir ju bättre med antihistaminer; varför i helvete ska man sikta mot tyngre grejer då? Vad fan är det som diskuteras här egentligen? Det finns gott om knarklangare i Sverige, om man är lagd åt det hållet.

Trådstartaren varken fejkar problem eller blir hjälpt av antihistaminer. Att köpa medicin av knarklangare är både dyrt, osäkert och olagligt. Det är absolut inte vettigt eller en bra idé. En knarklangare bryr sig inte om ts skulle bli beroende, biverkningar, om det klatschar med andra mediciner mm
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Sheyen » 2021-08-02 9:09:36

Liljan skrev:
Sheyen skrev:Varför ska man fejka sina problem? Vissa blir ju bättre med antihistaminer; varför i helvete ska man sikta mot tyngre grejer då? Vad fan är det som diskuteras här egentligen? Det finns gott om knarklangare i Sverige, om man är lagd åt det hållet.

Trådstartaren varken fejkar problem eller blir hjälpt av antihistaminer. Att köpa medicin av knarklangare är både dyrt, osäkert och olagligt. Det är absolut inte vettigt eller en bra idé. En knarklangare bryr sig inte om ts skulle bli beroende, biverkningar, om det klatschar med andra mediciner mm

Du, det bryr sig inte läkare om heller.

Du berättar att man ska spela deras spel, vara en övertygande skådespelare, spela ledsen när Atarax inte fungerar, låtsas vara helt desperat wtf?

Vad kallar du det då? Själv har jag aldrig ljugit eller spelat något spel för att få hjälp; kanske för att jag faktiskt behövde hjälpen. Har aldrig behövt köra någon teater inför mina läkare. Manipulativt.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Seiji » 2021-08-03 5:38:37

Benzo (Stesolid, Oxascand mfl) funkade bra för mig i ett par år. Blev inte beroende. När ångesten var borta kunde jag sluta med det också. Har haft många år utan benzo. Numera tar jag en liten dos vid behov, ett par-tre ggr om året, t.ex. när det är sjukt stressigt omkring en så man märker att ångesten kommer krypande och det är dags att mota Olle i grind.

Skåne verkar dock vara rätt lättvindiga med att skriva ut benzo. En familjemedlem fastnade i missbruk av Stesolid + alkohol och förlorade en njure som följd. Uj.
Seiji
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2020-11-22
Ort: Tokyo

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Sheyen » 2021-08-03 7:21:47

Seiji skrev:Benzo (Stesolid, Oxascand mfl) funkade bra för mig i ett par år. Blev inte beroende. När ångesten var borta kunde jag sluta med det också. Har haft många år utan benzo. Numera tar jag en liten dos vid behov, ett par-tre ggr om året, t.ex. när det är sjukt stressigt omkring en så man märker att ångesten kommer krypande och det är dags att mota Olle i grind.

Skåne verkar dock vara rätt lättvindiga med att skriva ut benzo. En familjemedlem fastnade i missbruk av Stesolid + alkohol och förlorade en njure som följd. Uj.

Intressant. Det är just sådant där som får mig att tro att jag har en genmutation, för min ångest försvinner inte. Har flera gånger försökt runda av medicinerna, men likt förbannat kommer exakt allt tillbaka.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Seiji » 2021-08-03 7:41:37

Det som funkade för mig var livsomställning. Sova regelbundet varje dag 22-06 inkl helger. Äta hemlagad mat på regelbundna tider. Ägna pauserna på jobbet åt att sova i stolen och lyssna på Brian Eno. Sluta med social media och fokusera på ett par-tre personer att ha direkta samtal med. Såna saker.
Seiji
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2020-11-22
Ort: Tokyo

Att få benzo (bensodiazepiner) utskrivet?

Inläggav Sheyen » 2021-08-03 8:09:21

Seiji skrev:Det som funkade för mig var livsomställning. Sova regelbundet varje dag 22-06 inkl helger. Äta hemlagad mat på regelbundna tider. Ägna pauserna på jobbet åt att sova i stolen och lyssna på Brian Eno. Sluta med social media och fokusera på ett par-tre personer att ha direkta samtal med. Såna saker.

Skönt att det kunde lösa sig. Jag gör ungefär samma som du, men det är som någon slags kronisk basångest som inte går bort. Fattar inte hur det inte kan försvinna.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Återgå till Aspergare och vården



Logga in