Svåra fall av aspiga pojkvänner

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Svåra fall av aspiga pojkvänner

Inläggav Marjatta » 2020-08-23 21:44:31

Eftersom du inte vill ge några konkreta exempel Batte är det fullt möjligt att vi diskuterar helt olika saker. Jag drar mig ur den här diskussionen.

Hej.
Marjatta
 
Inlägg: 3690
Anslöt: 2020-02-15

Svåra fall av aspiga pojkvänner

Inläggav Batte » 2020-08-23 21:45:19

Jag undrar om du tror det kan vara vanligt och om du tycker det är mannens fel om du tycker det är så.

Jag är inte bra på svenska, så jag kopierade för att jag undrade samma sak för tre företeelser.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Svåra fall av aspiga pojkvänner

Inläggav Batte » 2020-08-23 21:50:03

Marjatta skrev:Eftersom du inte vill ge några konkreta exempel Batte är det fullt möjligt att vi diskuterar helt olika saker. Jag drar mig ur den här diskussionen.

Hej.
Det är inte nödvendigtvis det samma i alla fall, så det känns ok att diskutera olika saker innom ämnet. Jag vill diskutera ämnet, inte enskilda fall. Även du tog fram exempel utan att visa till en källa, för det handlar inte om enskilda fall.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Svåra fall av aspiga pojkvänner

Inläggav Marjatta » 2020-08-23 22:10:43

Våra allmänna kulturmönster, sånt som präglar hela vår kultur, är inte enskilda mäns fel.

Anser du att det är fladdermössens fel?

Nu slutar jag läsa den här tråden (annars kommer jag inte klara av att överge den) morsning.
Marjatta
 
Inlägg: 3690
Anslöt: 2020-02-15

Svåra fall av aspiga pojkvänner

Inläggav HGJ » 2020-08-23 22:12:02

Batte skrev:Jag undrar om du tror det kan vara vanligt och om du tycker det är mannens fel om du tycker det är så.

Jag är inte bra på svenska, så jag kopierade för att jag undrade samma sak för tre företeelser.

Jag tror att du ligger betydligt över genomsnittet i ditt land när det gäller förmåga att skriva svenska. Dock förstod inte jag heller riktigt vad du menade med det där inlägget.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5298
Anslöt: 2007-06-02

Svåra fall av aspiga pojkvänner

Inläggav Batte » 2020-08-23 22:26:02

Nei, det var nok dårlig og uforståelig formulert. Men ærlig talt, dårlig formulert eller ikke... Jeg prøver å øve meg på å skrive svensk og noen ganger blir det feil. Det er da ingen grunn til å slenge ut ukvemmsord og være generelt frekk. Vi diskuterer. I en diskusjonstråd.

Jeg skriver på svensk selv om jeg ikke må det. Det vet de fleste her. Det må være mulig å ha forståelse for at det ikke er så gøy når man skriver feil eller formulerer seg dårlig. Det er ikke som jeg har skrevet noe stygt. Jeg forsøker bare å forstå hvordan andre ser på emnet i tråden. Likevel sitter jeg med en dårlig følelse.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Svåra fall av aspiga pojkvänner

Inläggav Vildsvin » 2020-08-25 22:28:37

Jeg tror virkelig ikke disse kvinnene er neurotypiske. De vil sannsynligvis ikke innrømme at de har autistiske trekk, og velger derfor menn som er sykere slik at de selv fremstår som sunne.
Vildsvin
 
Inlägg: 2289
Anslöt: 2011-01-03

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in