Vandring och Sällskap

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Vandring och Sällskap

Inläggav ehsjau » 2020-07-02 8:03:55

Är en tjej som vill göra ett intressekoll på sommaraktivitet tillsammans. :D
Är du sugen på att vandra och tälta en dag eller kanske en helg?

Du ska helst bo inom 10 mil, Stockholms län, Västmanlands, Södermanland, Örebro. :-)154
ehsjau
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2014-03-31

Vandring och Sällskap

Inläggav Freddy Dreadful » 2020-07-02 12:47:47

Jag hade gärna varit med på någon dagsaktivitet som båttur eller liknande. Men att jag skulle lyckas sova i ett tält finns inte på kartan, tyvärr!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 859
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Vandring och Sällskap

Inläggav Huggorm » 2020-07-02 12:59:03

Jag bor långt bort med kunde eventuellt tänka mig att komma över om det blev ett litet gäng som gav sig ut.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Vandring och Sällskap

Inläggav ehsjau » 2020-07-02 14:37:06

Jag söker alltså för egen del! Söker en person som vill umgås med MIG och vill hitta på saker, är tillgänglig och tanken är att det ska vara att lära känna varandra. Ingen grupp

:D
Huggorm skrev:Jag bor långt bort med kunde eventuellt tänka mig att komma över om det blev ett litet gäng som gav sig ut.
ehsjau
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2014-03-31

Vandring och Sällskap

Inläggav Disparition » 2020-07-05 13:06:45

Jag är ofta ute och vandrar, det vore kul med sällskap. Så hiva PM du så tar vi det därifrån, det gäller förresten alla andra också.

Bor i sthlm.
Disparition
 
Inlägg: 25
Anslöt: 2020-03-06

Vandring och Sällskap

Inläggav Bjäbbmonstret » 2020-07-15 2:08:53

Hur lång vandring och hur länge? Jag tycker om att gå i naturen men är dålig form och skadad.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Vandring och Sällskap

Inläggav RapeRegs » 2020-07-15 3:32:28

Hej ehsjau,

Jag kan gå på långpromenad med dig om jag får ta med min hund och du bjuder på glass.

Men jag tänker inte köpa grisen i säcken. Posta en bild så jag kan göra en bedömning av din förmåga att bära ett barn.

Oseriösa svar undanbedes.
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Vandring och Sällskap

Inläggav Marjatta » 2020-07-15 8:38:43

ehsjau skrev:Jag söker alltså för egen del! Söker en person som vill umgås med MIG och vill hitta på saker, är tillgänglig och tanken är att det ska vara att lära känna varandra. Ingen grupp

:D


Kanske du redan har fått jättebra svar i PM. Det vet jag ju inte.

Själv känner jag väl som så att jag inte riktigt vill träffa någon ensam, vare sig tjej eller grabb, som jag inte åtminstone fått lite lite kläm om vad det är för en person.

Här har brukat finnas forumträffar med promenad och fika. Det har inte varit många personer, snarare har problemet varit att veta att det kommer iaf några. Det är ett bra sätt att få lite känsla för personer. Därifrån har flera gått över till att umgås privat.

Om du skulle vara intresserad av att arra en sån promenadträff med mig - dvs du och jag kommer överens om datum och promenadsträcka, och sen utannonserar vi det på forumet - skicka mig ett PM! Annars önskar jag dig lycka till.
Marjatta
 
Inlägg: 3690
Anslöt: 2020-02-15

Vandring och Sällskap

Inläggav Fabela » 2020-07-15 13:07:43

:-)043

Eftersom TS fått flera svar som inte riktigt är det hen söker, tar jag mig friheten att flika in nåt OT:

Tyresta, söder om Sthlm.
Vi var några som pratade om att ordna en träff där, men det kom av sig iom coronan, liksom andra träffar.
Jag vill fortfarande dit. Det är en fin skog, stor nog att traska omkring i i timmar, och ingen risk att behöva trängas med andra människor.
Men man måste förstås ta sig dit, kommunalt om man inte har bil.
Så ni som inte orkar/hinner/? sånt TS har i tankarna, kanske det är ett alternativ?
Jag vill inte ta på mig att ordna nån regelrätt forumträff, men om nån/några känner för en "vandring light" där ute är det bara att PMa. Skulle fler höra av sig försöker vi hitta dag & tid som passar alla, helt enkelt.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Vandring och Sällskap

Inläggav Fretshi » 2020-07-19 7:51:45

Fabela skrev::-)043

Eftersom TS fått flera svar som inte riktigt är det hen söker, tar jag mig friheten att flika in nåt OT:

Tyresta, söder om Sthlm.
Vi var några som pratade om att ordna en träff där, men det kom av sig iom coronan, liksom andra träffar.
Jag vill fortfarande dit. Det är en fin skog, stor nog att traska omkring i i timmar, och ingen risk att behöva trängas med andra människor.
Men man måste förstås ta sig dit, kommunalt om man inte har bil.
Så ni som inte orkar/hinner/? sånt TS har i tankarna, kanske det är ett alternativ?
Jag vill inte ta på mig att ordna nån regelrätt forumträff, men om nån/några känner för en "vandring light" där ute är det bara att PMa. Skulle fler höra av sig försöker vi hitta dag & tid som passar alla, helt enkelt.


Kom ihåg att ha med er mat om n i ska gå i timmar!

Mat är skitviktigt när man rör på sig, jag mår mycket bättre och orkar mer sen jag började käka bättre!

Antideppressiva börjar även verka bättre då med :-)154

Kosten är skitviktig eller i alla fall att man äter så man orkar röra på sig.

https://www.youtube.com/watch?v=7MPVW3nrF4I

Här är en bra kanal för vandring :D

Enjoy!
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Vandring och Sällskap

Inläggav Apian » 2020-11-24 21:00:12

Vet inte om detta fortfarande är aktuellt? Skulle kunna tänka mig att ge mig ut på nåt så här på senhöstkanten.

Går förstås oxå bra att skicka mig ett pm.
Apian
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2017-11-15
Ort: Stockholm

Återgå till Träffar



Logga in