Bästa Mountainbike området?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Bästa Mountainbike området?

Inläggav Megamack » 2020-02-29 23:19:11

Av alla områden ni cyklat Mountainbike i, vilket område tycker ni är bäst och varför tycker ni det?

Själv har jag cyklat i 5 st. Delsjön, Änggårdsbergen, Oxsjön, Hisingsparken och Torslanda. Delsjön är nog min favorit just nu och har nog varit det länge. Många av lederna där är långa, oftast närmare 1,5 till 2km och jag föredrar långa leder eftersom du spenderar mer tid inne i skogen på slingrande stigar än på de tråkiga ganska så raka och platta grusvägarna. Det är ganska lätt att komma upp i ett bra tempo och få flyt på cykelturen eftersom många leder är breda och bjuder på olika spårval, det vill säga stigarna är inte lika smala som däcket. Det är lätt att nå lederna eftersom nästan alla ligger i anslutning till en grusväg. Det finns leder i varierande natur. Allt från att cykla bergochdalbana högst upp på bergen till att cykla slalom bland granarna. Och jag har cyklat där större delen av mitt liv och känner till nästan alla leder.

Jag gav nyligen Änggårdsbergen ett smakprov och tyckte den bjöd på mycket rolig downhillcykling i varierande natur. Den kan nog gå om Delsjön och bli min nya favorit om jag hittar längre downhillstigar.
Megamack
 
Inlägg: 17
Anslöt: 2018-09-28
Ort: Göteborg (Sverige) / Pilar De La Horradada (Spanien)

Återgå till Intressanta intressen



Logga in